Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Meinasin että alan itse täyttämään hupputarkkoja

itse oppinut

patruunoita tuohon omaan vanhaan sotilaskivvääriin.

Hylsyjä mulla on vähän kaikenlaisia ja aika paljon vanhoja isän ruuteja, isä täytteli aikanaan sellaisia pahvisia haulikon hylsyjä kun kävi sorsamettällä.

En vain tiedä miten aloittaisin, pitääkö minun ensin naputtaa luoti paikoilleen ja sen jälkeen vasta ruuti sieltä pienestä ruutireiästä ja sen jälkeen se tulppa sinne reikään, senkinhön voi naputtaa pienellä vasaralla paikoilleen niin ei mene liian syvään.

Pitääkö ruuti tiivistää jollain puikolla vai riittääkö että kaataa vaan hylsyn suurinpiirtein täyteen??.jättää vain sen verran tilaa että se tulppa menee helposti paikoilleen eikä liian täytnnä oleva hylsy estä tulpan painumista hylsyn peräpäähän. KOkeilin jom yhteen mutta hankala saada ruuti menemään siitä pienestä reiästä, täytyy rakentaa jostain sellainen hyvin pieni tratti, tötterö jonka avulla voi ruudin liruttaa hylsyyn.

10

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerhard Berger

      Kyseessä selvästi trolli !
      Jospa kuitenkin: pitää olla latauspuristin ko kaliperille, tai ns vasarasarja. Ammuttu hylsy supistetaan holkeilla, koska se on turvonnut enemmän taikka vähemmän.Sitten hylsy nallitetaan tätä varten olevalla nallittimella. Lataustaulukosta kaatsotaan valitulle luodille sopiva määrä N-135 - 160 ruutia. Haulikkoruudit liian nopeita, eikä ne esiinnykkään ko kaliperin tiedoissa. Tämän jälkeen luoditus sopivalle latauspituudelle.
      Sitten käyt iltakusella ja lasket kissasi ulos.

    • itse oppinyut

      Eipä mulla oom kissaa, kokeilinkin muutammaan hylsyyn luoteja ja jotkut olivat vähän väljiä ja tipahtivat liian syvälle, kuumaliimalla saa pysymään hvyin kiinni, naapuri sano että aika täytyteen saa laittaa ruutia mutta ei kuulemma ihan töyteen, ja tämänalli ekana ja sitten ruuti ja sitten luoti, silloin luoti ei mene liian syvölle kun sattuu sopivasti ruutia, mulla on myös semmoiset tingit joissa puolipyöreät leuat ja niillä saa hyvin kiristettyä hylsyn niin että luoti pysy vaikka kallistaisi sen alaspäin, hankala olis kantaa pyssyä jos luoti tippuis poiis..ai joo mutta eihän se voi tippua kun piippu on tiukempi kuin luoti. hiekkapaperilla kiillotin hylsyt ja ne nyt himenoja kiiltaävt hyvin, jyklkä naapuri varoitteli että oo varovainen niitten kanssa ettei satu vahinkoa joo sanoin ja tiiän että ainakaan pyssyn piippun ei saa katsoa.

    • jetsu,,,,,,

      ha-haaa tulitikunruuti josta teet ns. oksapaukkuja sopii imagoosi jetsulleen..

    • itse oppinut

      Turha on nälviä, osaan siinä missä muuutki ja ehkä jotkutasiat vähän paremminkin kunhan ensin vaikeimmissa asioissa etsin neuvoja ja googlen kauta löytyy paljonkin tietoa.
      olen teräsputkesta rakentanut itse haulikonkin tosi sylinteri´piipula mutta liipasinooneiston tekeminen oli kaikkein vaikeisnta mutta onnsituin siinä kuinteni niin että ampumaan oystyin savikiekopatruunoita, prottyypoista tuli kyllä aika painava muta toimiva ja silä olis voinut ampua vaikka jönisken.

      Haulkon patruunakin osaan itse tehdä vaikapa messinklevystä ja kantapuolen olen tehnyt mesnikistä sorvaamalla. juotttaakkin osaan ja isälläon putkifirma ja sillä on kaasua ja fosvorikuparia jolla ossaan juottaa,isä on opettanut.

    • ammuskelija.

      Sotilaskiväärin hylsyt ovat usein berdan-nallisia. Hylsyssä on pieni alasin, jota vasten nalli syttyy iskurin lyödessä. Tämän takia "peräreijän" kautta täyttäminen on hankalaa. Osta ns. holloy-point luoteja, joissa on kärjessä reikä. Reijästä ruudin kaataminen on helpompaa ja ruuti menee automaattisesti hylsyn pohjalle eikä sitä tarvitse puikolla sulloa.

    • itseoppinyt

      no täytyy kaytää sellasia hylsyjä jossa ei ole ttäätä alasinta tai poraa vaikka tänämn alasimen pois sileyä.

    • röddkki

      Mee itseoppinut paskaläjäsin äitis hammeen alle vitunkärryyn kasvaan.

    • urho q

      Sinne sitä joutasin itsekin, "itse oppinut" sentään osaa käyttäytyä toisin kuten sinä.

    • hessu hopo

      Turha on nälviä,//en nälvikkään,vaan näen huumosinkukkasia jutussasi.. totuutta ei pätkääkään

    • meinaten tota

      Meinasin..///..meinaa vaan....siihen se jääkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe