Mistä edullisimmin objektiivi?

nobody.

Mistä sais todennäköisesti edullisimmin objektiivia? Lähinnä ulkomailta ajattelin tilata. Missä ois luotettavaa palvelua ja helppoa tehdä kauppoja netin kautta?
Kiikarissa Sigman 70-200 2,8 OS.

10

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästöä jo

Tamron 70-200 mm 2.8 on huomattavasti edullisempi, eikä ole yhtään huonompi.

• Tamronisti

Jos tuo Tamron 70-200 2.8 on vanhempi versio niin sen mekaaninen laatu on huono (eräs firma poisti sen vuokralaitekäytöstään). Uudempi versio on parempi, tuo Sigma on kai OK.

• en usko
        Tamronisti kirjoitti:

Jos tuo Tamron 70-200 2.8 on vanhempi versio niin sen mekaaninen laatu on huono (eräs firma poisti sen vuokralaitekäytöstään). Uudempi versio on parempi, tuo Sigma on kai OK.

Höpö höpö, kaikissa testeissä Tamron mekaanista laatua on kehuttu. Ja optinen laatu on huippuluokkaa. Sigma on monta sataa euroa kalliimpi, mutta ei ole edes yhtä terävä kuin Tamron.

• Tamroniii

• Nobody.

Hmm.. Halusin nyt kuitenkin vain tietää tuosta Sigmasta, kun olen siihen valintaan päätynyt.

• Mietipä tätäkin

Mietipä sitäkin, onko takuuasioiden hoito helpompaa suomalaisen kuin ulkomaisen myyjän kanssa. Voi tulla jopa tarvetta – ainakin jos uskoo seuraavaa juttua:

»En tiedä onko vielä ennätys lajissaan, mutta minulta sihahti tänä aamuna 70-200 Sigmasta tarkennusmoottori melko tarkasti vuoden käytön jälkeen edellisen hajoamisesta. Sigma on ostettu joulukuussa 2008 ja jo toinen vaihtomoottori laittaa hiukan epäilemään. Fokalla sanoivat kauttarantain rivien välissä, että ei pitäisi käyttää lainkaan -20c pakkasessa. Tai sellainen kuva minulle puhelusta jäi. Laitan tuon nyt kuitenkin korjattavaksi enkä aio toimenpiteestä mitään maksaa. kyllä laitteen pitää normaalia käyttöä kestää.»

Kommentti napattu osoitteesta http://sulanto.blogspot.fi/2011/02/sigma-70-200-f28-apo-ex-dg-os-hsm.html

Mihin runkoot olet tuota Sigmaa ostamassa? Canonin oma olisi hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen.

http://www.rajalacamera.fi/canon-ef-70-200-f2-8-l-usm.html

Nikkor on sitten valitettavasti hinnan kiroissa. Erotuksella ostaa kakkulan jos toisenkin.

http://www.rajalacamera.fi/nikkor-af-s-70-200-2-8g-ed-vr-ii-objekti.html

• Nobody.

Canoniin olen ostamassa kyseistä putkea. Mulla loppuviimein ratkas tuon L-putken ja Sigman väliltä se, että Sigmassa on vakaaja, Canonissa ei.:)

Tuo on muuten hyvä pointti tuo takuuasia. Euroopan sisällä varmasti onnistuu huollatus, mutta ihan jostain toisesta maanosasta ei varmasti onnistu. Mutta helpointa toki ois, jos takuuhuoltoliike olisi suomessa.

• epätietoinen...

Voisitteko kertoa mihin sitä vakaajaa tarvitsette? Itselläni kuvanvakaaja on rungossa, mutta olen kuvannut hyvä jos 2-3 kuvaa käsivarrelta, missä veloitusaika olisi alle 1/80 ja mistä vakaajasta olisi hyötyä. Kuvaan lähinnä keikoilla artisteja hämärässä, mutta kuitenkin he liikkuvat lavalla niin paljon, että pakko käyttää 1/100 - 1/120 valoitusaikoja, ettei liike näkyisi häiritsevästi. Edes iskelmänlaulajaa, joka lähinnä seisoi mikrofonin edessä pystynyt kuvaamaan alle 1/80 ajalla, kun käsissä oli häiritsevää liike-epätarkuutta.

Eli ainoastaan, jos henkilö seisoo kuin patsas eikä hengitä, niin voi käyttää pitkiä valoitusaikoja, mutta koska näin tapahtuu? Ja eikö silloin on parempi käyttää jalustaa kuitenkin?

Ja ulkona, esim lintukuvauksesta vakaajasta ole mitään hyötyä, kun valoa on muutenkin tarpeeksi ja linnut liikkuvat niin nopeasti, että joka tapauksessa joutuu kuvaamaan jollain 1/600 ajalla.

Vakaaja tarvitaan niin harvoin, että siitä maksaminen tuntuu hullulta. Jos saman objektiivin saa ilman vakaajalta 400€:lla ja vakajalla se maksaa 1200€, niin ottaisin ilman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      504
      5491
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      119
      4709
    3. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      407
      2207
    4. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      29
      2122
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1370
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      164
      1139
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      61
      1063
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      9
      991
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      72
      961
    10. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      938
    Aihe