Poltsilla ollaan...

kusi sukassa

Syyllistynkö kunnianloukkaukseen jos kerron totuuden jostakusta?

Polvijärvellä on perhe jonka jäsenistä useimmat ovat ns. ryypänneet aivonsa. Tai itse asiassa enää vanha äiti asuu siellä mutta lapset vierailevat välillä. Mun puolesta saisivat jatkossakin olla ihan rauhassa mutta eläinsuojeluasioissa olen joutunut tekemään tuttavuutta heidän kanssaan. Eläinsuojeluviranomaiset eivät uskalla edes käydä paikassa, syytä en tiedä mutta ainakin siviileille perheen miespuolinen jäsen jakelee uhkauksia.

Itse soitin eilen eräälle perheenjäsenelle. Herra oli hyvin närkästynyt siitä että heidän perheensä asioita urkitaan. Kyse oli tällä kertaa siitä onko perheen dementoitunut äiti jo viettänyt keskustassa palvelutalossa useamman päivän kuten itse sanoi. Mummon asiat ei mua kiinnosta, vaan kissaemo ja pennut jotka ovat mahdollisesti olleet talossa sisällä ilman ruokaa useita päiviä.

Herran alkoholin turvottamiin aivoihin ei mahdu että ihmisellä saattaa olla myös velvollisuuksia. Perheen tyttärellä on säädyllisyyttä sentään sen verran että on valehdellut sosiaalipuolelle että lukuisat kissat heidän tontillaan ovat naapurien kissoja. Totta kai, niinhän kaikki kissapopulaatiot Polvijärvellä ovat aina naapurien. Eihän kukaan koskaan ole mistään itse vastuussa.

Niinpä tämä äsken mainitsemani herrasmies nimitteli hulluksi naista, jolta olin kuullut hänen äitinsä asioista. Miesparka ei tajua että koko kylä tietää heidän asiansa kuten siellä toki tiedetään kaikkien muidenkin asiat. Ja nimenomaan ”tiedetään”: mitäänhän ei asianomaisilta itseltään kysytä, ei, sehän olisi epäkohteliasta.

Miehen matalaan mieleen ei myös mahdu että viranomaiset ja vapaaehtoiset eläinsuojelijat ovat käyttäneet yhteensä satoja tunteja ja ajaneet tuhansia kilometrejä heidän syrjäiseen kotipaikkaansa loukuttamaan kymmeniä kissoja. Sieltä on tänäkin syksynä loukutettu salaa muutama pentu, jotka olisivat jo paleltuneet hengiltä.

Eniten mua inhottaa tässä juuri poltsilaisten asenne. Kovasti juorumylly pyörii mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään asianomaisille. Se kai on muutenkin tyypillinen p-karjalainen piirre.

12

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoh hoijaa

      voi pyhä jysäys..olet ennemmin huolissas kissoista kun äiti parasta.Taidat olla noita ulkopaikkakuntalaisia jotka vähät välittää ihmisistä,kunhan oma kanta vain ilmi tulee.
      Herää todellisuuteen ja hommaa äidille apua

      • ex nivelj.

        Kissatkin pitää pelastaa talven alta. Olen asunut Polvijärvellä, missään en ole tavannut yhtä paljon hylättyjä kissoja. Koetin auttaa niitä parhaani mukaan.
        Näkee että olet polvijärveltä, tietysti äidistäkin pitää huolehtia, mutta kissatko saavat jäädä talven armoille?


    • Heitteille jättö

      Talvi on tulossa ja kissat kärsii ellei niitä korjata pois luonnonarmoilta. Eläinsuojeluun vaan yhteyttä niin monta kertaa kunnes jotain saavat aikaan.
      Mahtaakohan lapsista kukaan vierailla auttaakseen vanhaa äitiään, vai vievätkö vanhuksen eläkerahat?
      Miksi ihmiset ovat niin välinpitämättömiä, että jotain todella ikävää pääsee tapahtumaan ennen kuin kukaan toimii?
      Juoruilu ei auta ketään, mutta valitettavasti jotkut saavat siitä nautintoa.
      Kannattaisikon ottaa poliisiin yhteyttä.

    • kippura varvas

      SE nykyään on hyvin yleistä,että sairaista ei huolehdita sos virastoissakaan..

      Mistähän nykyään niille palkkaa maksetaan, heitteille joutaa,kun vanhaksi tulee...

    • epäilen

      Hoh hoijaa, pitäiskö eläinsuojelija vielä vanhuskin samalla hoitaa, eikö se kuulu kotisairaanhoitajalle ja sosiaalitoimeen. Varmaan hän olisi katsonut vanhuksenkin vointia, mutta eihän hän ollut kotona.Kyllä kotieläimet tarvitsevat samalla tavalla hoitoa ja huolenpitoa, kuin ihmisetkin. Hyvällä asialla olet eläintensuojelija, itse olisin myös kissoista huolissani. Kyllä ne kylmästä ja nälästä hekin kärsivät, pitäis tuollaisilta eläinten pitäjiltä ottaa kaikki pois. Täällä on vain sellainen kumma asenne, näitä asioita ei saisi tuoda julkisuuteen, kaikki hyvin! Samalla syytetään muualta tulijaksi, voi helvetti!! Vai olisiko niin, että kun pitäis saada uusia asukkaita ja etenkin veronmaksajia! huonoa kuvaa ei annettaisi kunnasta. Jatka vaan samaan tahtiin, eläimet ei osaa valittaa.

    • kusi sukassa

      Pennut on nyt saatu pois. Sanomattakin on selvää, että paikalliset viranomaiset EIVÄT auttaneet asiassa vaan apuun tuli eräs taho kauempaa.

      Aikuiset kissat ovat edelleen oman onnensa nojassa koska niitä villiintyneinä on vaikea saada kiinni.

      Mummokin on päässyt kylille asumaan ja vaikuttaa virkistyneeltä. Poikansa soitti eilen ja haukkui eläinsuojelijan jälleen kerran.

    • epäilen

      Voisitko loukulla yrittää, kun ruokaa laittaa sinne. Nyt on pakkasta ja ne ovat ihan onnettomia ilman ruokaa ja lämpöä. Tälläisiä kissan pitäjiä on paljonkin, kun ei huolehdita eläimen terveydestäkään. Pitäis leikkuuttaa, niin ei kollikaan läksis vaeltamaan. Seuraavan kerran, kun"jätkä" soittaa, lätkää luuri korvaan, jos se siihen loppus soittelut. Hyvää Joulun odotusta sinulle!!

    • Kusi sukassa

      Epäilen: en itse asu Poltsilla vaan huomattavasti etelämpänä. Kaipa nuo on tuolla yrittäneet loukuttaa mutta vaikeaa on kun kissat on niin arkoja. Kauheaahan tuo on, mutta ärsyttää myös että viranomaiset eivät puuttuneet asiaan mitenkään vaikka heitä on vuosia pyydetty tekemään jotain tuolla ja vastaavanlaisilla tiloilla.

    • muutin muualle.

      En ole missään nähnyt niin paljon hylättyjä kissoja kuin polvijärvellä. Samaa voin sanoa kunnatoimiston väestä, heidän pitäisi olla kuntalaisia varten mutta he ovat mielestään kuninkaallisia joita alamaisten (asukkaiden) on kumarreltava hattu kourassa. Kunnon vastausta ei saa, ylimielisiä hymähdyksiä

      • mökkiläinen

        Sama juttu, kun joku vuosi sitten oli rakennustoimistoon asiaa. Kysyin, missä se on, katsottiin ensin, kuin halpaa makkaraa, sitten tuli vasta vastaus. Onneksi ei ole tarvinut enää käydä, eikä tule muutenkaan. Ei koske rakennustoimiston työntekijöitä tämä, siellä oli hyvä palvelu.


      • muutin muualle
        mökkiläinen kirjoitti:

        Sama juttu, kun joku vuosi sitten oli rakennustoimistoon asiaa. Kysyin, missä se on, katsottiin ensin, kuin halpaa makkaraa, sitten tuli vasta vastaus. Onneksi ei ole tarvinut enää käydä, eikä tule muutenkaan. Ei koske rakennustoimiston työntekijöitä tämä, siellä oli hyvä palvelu.

        Minä puhun myös ajata 10-15 vuotta sitten. Nimenomaan rakennustoimisto oli huippu, en ollut uskoa korviani että noin tyhmän omahyväisiä ihmisiä on olemassa.
        Jos kysyi niin käännettiin pää muualle ja hymhdeltiin tai mutistiin jotain mistä ei saanut selvää. Yhtään asiaa ei saanut kunnolla hoidettua.


    • Kusi sukassa4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe