Viikkoja mulla siis 39 3. Valkovuoto on nyt muutenkin ollut vähän runsaampaa ja limaisempaa, niin olisiko tuo vuoto sitten ollutkin sitä? Menin siis äsken vessaan, ja huomasin alushousuissa pari sellaista hieman rusehtavaa/punertavaa limaista kohtaa. Pyyhkäsin paperilla pois, mutta en tarkastellut sitä sen tarkemmin. Suihkussa ollessani mietin, että josko tuo olisi sitä limatulppaa ollut? Harrastimme mieheni kanssa seksiä keskiviikko iltana. Se oli pitkäkestoista, ja loppu vaiheessa alkoi yhdyntä hieman sattumaan, paikat siis meni liian kuivaksi. Yöllä kävin vessassa, ja pyyhkiessä tuli pieni määrä sellaista rusehtavaa/punertavaa valkovuotoa, ja oletin sen johtuvan tuosta limakalvojen kuivuudesta. Tuollaista vuotoa multa tulee aina vähäsen, jos paikat on liian kuivat ollu. Torstaina ei siis enää tuollaista värillistä vuotoa tullut. Tänään on siis tullut, mutta tuskin tuo vuoto enää seksistä johtuu? Siitä kuitenkin se pari päivää aikaa.
Kannattaako huolestua, vai onko tuo normaalia? Limatulppaa kenties?
Rusehtava limainen vuoto, limatulppa vai jotain muuta?
5
4262
Vastaukset
- 14vtietää
Saatto hyvinki olla limatulppaa. Raskauden loppuvaiheessahan yhdyntä pehmittää paikkoja ja voi juurikin edesauttaa limatulpan irtoamista.
- Amelia
kerrotko mikä on limatulppa? minulla itellä viikkoja n 7 (eka neuvola ensi viikolla) ja ei juuri minkäänlaisia pahoinvointeja, välillä öisin. nyt oli viime yönä tosi paha olo, mietin että oliko "aamupahoinvointia" mutta aamulla vessassa käydessäni housuissa oli pari ruskeanpunaista tippaa. mietin että mitä? ei tunnu normaalilta. olo on sama kui silloin kuin menkat olisi alkamassa. ja katsoin kalenterista niin nyt ne alkaisi jossei muutama clear blue olisi plussaa näyttänyt.. ei tää voi olla normaalia? keskenmenossa kuitenkin tietääkseni vuotoa tulee reilusti. mitä tämä tämmönen vuoto on?
- neonz
Limatulppa irtoaa kohdun suulta sitten raskauden loppuvaiheessa. Itsellä se oli sellainen iso paksu limaklöntti, eikä kyllä sen nähdessään tarvinnut arvailla mikä se oli :) Ja amelia tuo tiputteluvuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia. Ei kannata huolestua, jos vuoto lisääntyy tai muuttuu kunnolla veriseksi kannattaa soitella neuvolaan. Mulla pahoinvointi on alkanut siinä 8-10 viikoilla.
- terkalta kysynyt
Ja sitten osa alan ammattilaisista on sitä mieltä, että mitään lima"tulppaa" ei ole olemassakaan, vaan raskauden aikana vain on enemmän ja vähemmän erilaista limavuotoa.
Ota näistä sitten selvä, kun ammattilaisetkin ovat asiasta aivan toisilleen vastakkaista mieltä.
Mulla tuli aikoinaan raskaana ollessa pari päivää ennen synnytystä vereslimaista vuotoa, mutta ei missään vaiheessa mitään limaklönttiä. Valkovuoto tosin oli runsasta läpi raskauden... - 14vtietää
Nii-in, limatulpan irtoamista ei välttämättä itse huomaa varsinkin jos se tulee aivan tavallisen valkovuodon seassa. Ja joillain harvoillahan limatulppaa ei ole ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042945Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773