Taistelukoirat

Hauuuuuu

Kuulinpa, että Kangaslammin ympäristössä on pari kappaletta taistelukoiria. Ovat irrallaan ja ovat käyneet ainakin viiden koiran kimppuun.
Eikö näiden koirien omistaja tiedä, vai eikö piittaa, että koirat tulee pitää kytkettynä.
Itselläni on pieni koira, joka kanssa ulkoilen. Kauhulla ajattelen, jos nämä "huligaani" koirat hyökkää. Koirastani ei jää mitään, eikä sitä korvata rahalla.
Jos näiden koirien omistaja sattuu lukemaan tämän menköön itseensä ja käytökseensä. Onko hän sopiva isäntä näille koirille?

48

1862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • buldokkiii

mehtä ratiostako kuulit

• 4 + 2

Ei kun suoli24.fi:stä.

• momåjj

Ilmoitus poliisile irto koirista, olipa ne mitä sorttia tahansa.
      Mutta etenkin tuollaiset päällekäyvät hurtat joutaa poistaa muona vahvuudesta.
      On merkillistä, että joillekin ei mene päähän yksinkertaiset asiat, kuten koirien
      vapaana ulkoiluttaminen.
      Pannaampa asia tarkkailun kohteeksi, eiköhän se laki löytyne noillekin
      TAISTELU KOIRUUTTAJILLE.

• Wuf.....

Minkä rotuisia /näköisiä koiria mahdat tarkoittaa?

• ettänäin74

Mitäs siinä: maihinnousuasu päälle, saappaat jalkaan, rakkien kera kylille, kaljat kassiin, lotto sissään, jalakapalloa kahtomaan, susija haakkumaan, vittumitäpaskoopuhumaan. - Tässä iisalmelaista iltapäivää.

• MIIIaauuu

Annat aivan vääriä ohjeita. Olen pienehkö nainen, eikä muutkaan ole minun harrastuksiani.
        Taidanpa mennä arjen tullen hankkimaan jonkinlaisen aseen niitä koiria varten.
        Sillä jos ne tulevat ja hyökkäävät ei muuta ole tehtävissä, kuin........

• kettingit roikkuu

Muskelikööri haukkuu ja puree ryhmässä ja tai salakavalasti pimeessä yllättää. Valsisalla pelkureita ja mamman pieniä mussukoita, selän takana tosipaikan tullessa.

• 12+16

Ajattelitko että poliisisetä lukee tätä Suoli24-palstaa ja alkaa muka sen perusteella tutkimaan mitään. Jos kerran irtokoiria liikkuu ja noinkin monta välikohtausta on sattunut niin; Miksi tampio et soita poliisille? Mitä täällä netissä itkeminen tähänkään asiaan auttaa..
      Vaikuttaa vahvasti taas siltä että jollain on ollut taas tylsää ja sen perusteella on hyvä nettiin suoltaa tuulta p****a.

• Viuh 4 tassua

Niinpä menenkin käymään virkamiesten luona.

• Lähipoliisi

Poliisi lukee säännöllisesti useimpia netin keskustelupalsoja, myös Suomi24:n Iisalmi-palstaa.
        Hyvää päivänjatkoa!

• muroja hau hau

T Pittbull Hörhö on vapaana! hau hau

• mauuuuuu

HAU HAU POEKA

• vartija_66

Voisitko laittaa tietoa minkä rotuisia ovat nämä koirat? Mistä sait tietoa että ovat käyneet toisien koirien kimppuun?

• mur mur

olen nähnyt hentosen naisen kahta saksanpaimenkoiraa taluttavan kaupinkialueella jos ne lähtee niin ne menee .eikö kuonokoppa täytys edes olla ,meillä ainakin laitettiin kun oli sellainen koira.

• Hyi

Kyseessä ei ole sakasanpaimenkoirat, vaan taistelukoirat. Eikä ne ole keskustassa, vaan kankkulan hautausmaan eteläpuolella olevassa metsässä.
        Asuvat tietojeni mukaan Jarren pihassa.

• "Taistelukoira"

Kertokaapa vähän nyt minkänäköisiä nämä koirat ovat? Tuo yleisnimi "taistelukoira" on jotenkin naurettava. Ehkä rotua ,jota tarkoitat on voitu joskus vuonna miekka ja jänis jalostaa taistelukoira käyttöön. Ja eiköhän se vika useinmiten löydy sieltä hihnan toisesta päästä. Joten eipäs tätä ylenpalttista vihaa nyt pureta täällä tietyn rotuisiin ja näköisiin koiriin. Olipa rodun historia mikä tahansa.

• koira minullakin on

Tuskinpa tässäkään kukaan koiria vihaa, mutta vapaana juoksevat koirat on suuri VAARA muille, etenkin pienemmille koirille, jopa ihmisille.
      On täysin VASTUUTONTA omistajiltaan/haltijoiltaan TUOLLAINEN MEININKI.
      Ilmoitus poliisille asiasta heti arjentullen, ei ole pienintäkään oikeutta meillä kenelläkään pitää koiriaan vapaana juoksemassa, olipa ne pieniå tai suuria.

• wolf oouuu

Ee ne oo koiria vaan susia.susienhan nimenommaan pitää juosta vapaana ja kun nyt muutenkaan ee oo kiinnipitoaika.

• sdfsdvfdsfaedsaerv

Itse olen asunut kangaslammen alueella enka kuullut tämmöisestä ja ainahan ne koirat painivat. luonnonlaki

• Houuu
        sdfsdvfdsfaedsaerv kirjoitti:

Itse olen asunut kangaslammen alueella enka kuullut tämmöisestä ja ainahan ne koirat painivat. luonnonlaki

Ei kyse ole koirien painista. Eikä koirilla ole irtipitoaikaa.
        Jos niitä haluaa juoksuttaa vapaana, niin pitää olla aidattu alue josta ne eivät pääse toisten koirien tai ihmisten kimppuun.
        Kysykääpä niiltä joiden koiriin ovat käyneet kiinni.

• piikkisika
        Houuu kirjoitti:

Ei kyse ole koirien painista. Eikä koirilla ole irtipitoaikaa.
        Jos niitä haluaa juoksuttaa vapaana, niin pitää olla aidattu alue josta ne eivät pääse toisten koirien tai ihmisten kimppuun.
        Kysykääpä niiltä joiden koiriin ovat käyneet kiinni.

onko ne pikkuhitlereitä veren maku suussa. Nimeltään Mengele ja Aatu. isot kettinkipannat niinkuin omistajallaankin. Piikit töröttää joka suuntaan ja tatuointeja siellä täällä. Elä hyvä immeinen pelekee ne pelekee ite ja menee mamin taakse piiloon kuin omistajasakin.

• rotumimmi
        sdfsdvfdsfaedsaerv kirjoitti:

Suomessa ei ainakaan järjestetä painikilpailuja koirille, joten siihen niitä ei
        tarvitse valmentaa!
        Suomen laki, taajamassa on sekä isot, että pienet koirat oltava aina
        kuljetettaessa kytkettynä, maalla saavat olla irtipitoaikana vapaasti
        ulkona omistajan pihamailla.

Monen koiranomistajan suusta kuulee usein tosi lapsellista puhetta,
        "meidän musti on niin kiltti ja tottelevainen, ei se käy kiinni toisiin koiriin,
        eikä ohikulkijoihin". Pötypuhetta, sanon minä!

• munpörri
        rotumimmi kirjoitti:

Suomessa ei ainakaan järjestetä painikilpailuja koirille, joten siihen niitä ei
        tarvitse valmentaa!
        Suomen laki, taajamassa on sekä isot, että pienet koirat oltava aina
        kuljetettaessa kytkettynä, maalla saavat olla irtipitoaikana vapaasti
        ulkona omistajan pihamailla.

Monen koiranomistajan suusta kuulee usein tosi lapsellista puhetta,
        "meidän musti on niin kiltti ja tottelevainen, ei se käy kiinni toisiin koiriin,
        eikä ohikulkijoihin". Pötypuhetta, sanon minä!

Niinpä. Minä kyllä pidän koirani kiinni.
        Vahinkoja joskus voi sattua ja koira pääsee irti. No onneksi harvinaista.

Monesti lapset kysyyy että saanko silittää. Kiellän koska koira on koira ja vaikka olisi kuin opetettu niin eihän sitä tiedä. Lapset voi repiä turkista, tai tökätä koiran silmään tai mitä tahansa, vahingossa. Ei se koira aina ymmärrä ja kokee ne uhkana.
        Eli vanhemmat, kieltäkää lapsianne silittämästä vierasta koiraa. Eikä se ole sitä että koira tai sen omistaja vihaisi lapsia Varovainen kannattaa olla.

• valoisampi puoli
        munpörri kirjoitti:

Monesti lapset kysyyy että saanko silittää. Kiellän koska koira on koira ja vaikka olisi kuin opetettu niin eihän sitä tiedä. Lapset voi repiä turkista, tai tökätä koiran silmään tai mitä tahansa, vahingossa. Ei se koira aina ymmärrä ja kokee ne uhkana.
        Eli vanhemmat, kieltäkää lapsianne silittämästä vierasta koiraa. Eikä se ole sitä että koira tai sen omistaja vihaisi lapsia Varovainen kannattaa olla.

Koirasi siis vaistoaa, ettet luota siihen, joten ihan hyvä niin, ettet annan kenenkään koiraasi koskea.

Minä luotin jo edesmenneeseen koiraani ja annoin lasten silittää, kun niin pyytivät. Koskaan ei mitään käynyt. Että kyllä sillä on aika paljon merkitystä, mitä siellä hihnan TOISESSA PÄÄSSÄ on....

• munpörri
        valoisampi puoli kirjoitti:

Koirasi siis vaistoaa, ettet luota siihen, joten ihan hyvä niin, ettet annan kenenkään koiraasi koskea.

Minä luotin jo edesmenneeseen koiraani ja annoin lasten silittää, kun niin pyytivät. Koskaan ei mitään käynyt. Että kyllä sillä on aika paljon merkitystä, mitä siellä hihnan TOISESSA PÄÄSSÄ on....

Varahan sulla on arvostella. Jopa poliisi lehtienpalstoilla varoitti mennä toisten koiria silittelemään. En siis ole ainoa. Ja koirani hoidan hyvin. Se tykkää ihmisistä eikä ole koskaan purrut ketään. Siitä huolimatta en anna silitellä.

• Rauhaa kaikille.
        munpörri kirjoitti:

Tämä on kyllä uusi hankala ilmiö, nimittäin "Saako silittää?" porukat. Joinakin päivinä tuntuu että jopa yhteensä 10 muksua on käynyt kysymässä samaa. Joskus olen jopa antanut silittää jos max. 2 lasta yhdessä rauhallisesti on tullut kysymään. Mutta kirkuvat hyppivät useimmiten tyttöjä sisältävät porukat, ei kiitos..
        Välillä pitää miettiä päivällä minne päin kehtaa lähteä lenkille ettei tarvii pysähtyä joka poppoon kohdalle. Minäkään en anna silittää sen takia että ei vahingossakaan satu mitään, varsinkaan isommissa porukoissa aina lähtee lapsilla lapasesta, enkä halua myöskään opettaa koiriani pelkäämään lapsia, koska mukaviakin lapsia on ja oikeita tilanteita paijaamiseen. Mutta kun ollaan hihnassa lenkillä ei ole kiva pysähtyä koko ajan selittämään ettei saa silittää.
        Toivoisin pientä kunnioitusta, kun ollaan kävelyllä, annetaan siihen rauha. En minäkään kysy jokaiselta vanhemmalta leikkipuistossa -Saanko silitellä lastasi? Vois tulla outoja katseita ja eikä lapsetkaan pidä leikkien häiritsemisestä. Annetaan sama rauha meille koiran kanssa ulkoilijoille..

• römppäkelit
        valoisampi puoli kirjoitti:

Valoisamman puolen kulkijalta on tainnu lamppu sipata, kun hän voi näin
        netin välityksellä VAISTOTA, mitä naapurin koiran päässä liikkuu!

Omaa vainajaa täytyy vielä kehua mullan alle.
        "Että kyllä sillä on aika paljon merkitystä, mitä siellä hihnan TOISESSA PÄÄSSÄ on",
        tässäkin tapauksessa!

• tiu tau koira
        Rauhaa kaikille. kirjoitti:

Tämä on kyllä uusi hankala ilmiö, nimittäin "Saako silittää?" porukat. Joinakin päivinä tuntuu että jopa yhteensä 10 muksua on käynyt kysymässä samaa. Joskus olen jopa antanut silittää jos max. 2 lasta yhdessä rauhallisesti on tullut kysymään. Mutta kirkuvat hyppivät useimmiten tyttöjä sisältävät porukat, ei kiitos..
        Välillä pitää miettiä päivällä minne päin kehtaa lähteä lenkille ettei tarvii pysähtyä joka poppoon kohdalle. Minäkään en anna silittää sen takia että ei vahingossakaan satu mitään, varsinkaan isommissa porukoissa aina lähtee lapsilla lapasesta, enkä halua myöskään opettaa koiriani pelkäämään lapsia, koska mukaviakin lapsia on ja oikeita tilanteita paijaamiseen. Mutta kun ollaan hihnassa lenkillä ei ole kiva pysähtyä koko ajan selittämään ettei saa silittää.
        Toivoisin pientä kunnioitusta, kun ollaan kävelyllä, annetaan siihen rauha. En minäkään kysy jokaiselta vanhemmalta leikkipuistossa -Saanko silitellä lastasi? Vois tulla outoja katseita ja eikä lapsetkaan pidä leikkien häiritsemisestä. Annetaan sama rauha meille koiran kanssa ulkoilijoille..

Juu mukavahan olisi lasten antaa silittää koiraa. Pysähdyn kyllä juttelemaan ja kerron miksi en anna silittää. Kivaa muuten kun lapset tykkää koirasta.

• Anonyymi

Tällälailla opetat koiraasi nimenomaan niin että lapset on vaara/uhka.
        Kannattaisi hieman perehtyä koirien käyttäytymiseen ja kouluttamiseen ennen kuin otat koiran.
        Ei tarvitse jäädä sen kummemmin rapsuteltavaksi mutta nuusku/tervehtimiset on tärkeitä, näin koirasi oppii sosiaalisuutta ja luottavaisuutta kohtaamisiin.

• Anonyymi

Ja lapsille voi myöskin kertoa koiran kanssa ollessaan miten tulee kohdata koira. Et taida olla lapsi ihmisiä etkä kyllä koirakaan. Ota kissa niin ei tartte käveleksiä

• Haukku ken oppii

Lukekaapa kuinka taas oli irtokoira runnellut pienemmän koiran, joka oli vammautunut niin pahoin, että oli ollut viisainta nukuttaa pois.

Näitä ei tapahtuisi, jos koira olisi osaavalla omistajalla.

• poweria

Sehän on luonnonlaki et isompi ja vahvempi voittaa.heekot ne valittaa ja urputtaa kun mitään eivät mahda.näin on ihmisrodullakin laki toteutunut.

• tyyt tyyt
        poweria kirjoitti:

Sehän on luonnonlaki et isompi ja vahvempi voittaa.heekot ne valittaa ja urputtaa kun mitään eivät mahda.näin on ihmisrodullakin laki toteutunut.

Heikommillakin on oikeus elää omaa eläänsä.

• Dogoarkku

Mullla on yksi taistelukoira ja eb uskalla sen kanssa iisalmessa lenkkeillä kun täällä koirat ovat irti, ei oneksi ole sattunut mitään, lippuniemessä näitä irti olevia koiria on aika on aika paljon. Olin oman dogon kanssa lenkillä ja kun se teki tarpeitaan ja huomasin että joku tulee terrien kanssa vastaan niin tämä terrieri hyökkäsi minun kimppuun ja puri. Oma koira ei reagoinut vielä tähän, mutta reagoi hyökkäyksen jälkeen, itse poistuin paikalta ja ja poliisien ja oman koiran avulla jäljitettiin, terrieri lähti venäläisperherheeltä uuteen kotiin.

• wolf oouuu

Minä olen kiertänyt kankkulan monestikkin.ei siellä mitään taistelukoiria oo näkynyt.On mulla pitkä pistin mukana jos tarvii puolustautua kurkunrepijöiltä.

• Joopati joo
        wolf oouuu kirjoitti:

Minä olen kiertänyt kankkulan monestikkin.ei siellä mitään taistelukoiria oo näkynyt.On mulla pitkä pistin mukana jos tarvii puolustautua kurkunrepijöiltä.

30 senttiä riittää pittuutta, niin sillä kun tuikkoo tappelukoeroo, niin jo
        ruppee nukuttammaan hurttoo.
        Niätsen jos alakaa haetaks heretä.

Näyttääpi olevan niin, että mitä pienempi taluttaja,
        sitä suurempi on talutettava. joillakin jo valmiiksi vapaana.

"ei tämä koskaan ole purrut ketään" kuulee sanottavan liian usein.

• murrrrrr

Onko nämä taistelukoirat kiusanneet vielä?
      Uskaltaisko kiertää kankkulaa?
      Haluaisin kinkunsulatuslenkille.

• Teidätte kuka olen

Suosittelen asetta!

• 5+63

Käännä se asees omaan sinne, tiedät varmaan. Loppuu pullistelu.

• 5+64

mikä vitun pullistelu`? jos koirat olis käyny viiden koiran kimppuun niin, tuskin niitä olis enää... vittu mieti sitä! Tämä homma on IHAN TÄYTTÄ PASKAA! Paskan puhumisella ei pitkälle selvii!

• 1-1=0

Sinustahan se kuullostaa.Älä jauha pachaa. Minne asti selvisit ?

• pakkoon en lähe

Teleskooppi pamppu on hyvä, sillä osaava mies tai nainenkin torjuu koiran hyökkäyksen ja sitten lopettaa mustin itsepuolustuksen päätteeksi.

Savolaisille ei mitään pystykorvaa isompaa koiraa saisi edes antaa.

• zosa

Kuljen kangaslammilla päivittäin, eikä mitään tällaista ole näkynyt. Turvallinen ja kiva paikka lenkkeillä. Lenkille vaan immeiset! :)

• Anonyymi

Sori ne pääs karkuun...

• Anonyymi

Pienten koirien taluttajat, tilatkaa netis tä kunnon koirasumuteja pitäkää mukananne kunnon tukevaa kävelysauvaa kun olette koiranne kanssa lenkillä.
      Toinen hyvä oman koiran puolustuskeino on ohut teräsvaijerin pätkä, noin käsivarren mittainen, siihen jämäkästi teipistä kädensija/-kahva. Tuollainen ohut "defence whip" sattuu aivan *aatanasti niin päälle hyökkääjän kuten myös oman koiran päälle hyökkäävän koiraan. Ikävähän se on koiraa sellaisella huitaista mutta se on pakko ennen kuin iso koira ehtii lyödä hampaansa kiinni omaan koiraan.

• Anonyymi

Suomessa ajetaan keskiaasian kaltaista taistelukoira lajien hyväksymistä Kennelien toimesta, lajit jotka muualla euroopassa on kiellettyjä ovat suomessa keskiaasian tavoin sallittuja.
      Omistajat osa suoranaisesti kouluttaa koiransa taisteluihin ja Kennel ei todellakaan kykene valvomaan näitä.

Wiki bloodsport jos haluaa lukea.

• Anonyymi
      UUSI

Median pitäisi käsittää että ihmisiä on joka lähtöön osa ei vain kykene kouluttamaan oikein koiriaan luo niistä väkivaltaisia ja vihaisia, suoranaisesti taistelukoiria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      101
      3731
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2661
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2499
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      1998
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      30
      1777
    6. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      22
      1551
    7. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1532
    8. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1338
    9. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      70
      1285
    10. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1271
    Aihe