Onko tietoa minkä firman öljyä Volvo pentan dieselmoottoriöljy on?
Katselin kaupassa läpi luokitukset ja suositukset vierekkäin Mobil1 Delvac MX -öljystä ja Volvon VDS-3-öljystä, ja ne olivat samat; Mobilissa jopa paremmat luokitukset.
Volvon öljyn hinta 64 eur/5 litraa = 12.8 euroa, ja mobilin hinta 36 eur / 4 litraa = 9 euroa per litra.
Volvo penta öljy.
6
6499
Vastaukset
- MitaanTietamaton
Ei tästäkään faktatietoa, jonkinasteinen epäilys, että öljyn hankinta kilpailutetaan määräajoin ja brändätään omalla tuotemerkillä. Eikä ole tietoa siitäkään, miten Volvon tai muun brändin omat luokitukset eroavat esim. API:n tai ACEA:n standardiluokituksista. Onhan Volvon luokituksilla vastaavuudet API-luokkiin plus joitain tarkennuksia, mutta millaisia ja miksi.
- siksi
Öljy kilpailutetaan, ostetaan halvalla, laitetaan sille oma tuotemerkki, myydään sikahinnalla ja pidetään rahat.
- Sailor__
Joka tapauksessa Mobil1 Delvac MX on erinomaista öljyä Volvo-moottoreihin, kerta sillä on VDS-3 hyväksyntä. Itse siirryn käyttämään sitä.
- loo9lp9opl9po
Jokainen synteettinen öljy, joka yltää luokituksissa API, SAE, JACE (kaukoidän uusi luokitus mm. Japani ja Korea) on varmasti hyvää Volvoon. Loppujen lopuksi on vain 5-7 jalostamoa, jotka työntää maailmalle samaa tavaraa ja öljy-yhtiöiden tarrat tekee siitä 4, 9 tai 18 euron litrahintaa.
- Lukulasit ja valo
Öljypullon tekstista päätellen (luettuna) näyttää Mobilin tuotteelta.
- päähuomio
No kyllä kai niitä jalostamoja maailmassa satoja on , kun Suomessakin on yksi ollut jo vuosikymmeniä. Amerikassa kymmeniä, varmaan Kiinassakin jo 100 kpl. Ja kaikki tekee luokitusten mukaisia öljyjä , koska eihän niitä muuten saa edes kaupaksi. Ihan perusteollisuutta. Tietysti useampi jalostamo on monesti saman tuotemerkin alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782892
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232742Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072342- 351668
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2401568- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401495- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201256- 951181