Volvo penta öljy.

öljyä_kon

Onko tietoa minkä firman öljyä Volvo pentan dieselmoottoriöljy on?

Katselin kaupassa läpi luokitukset ja suositukset vierekkäin Mobil1 Delvac MX -öljystä ja Volvon VDS-3-öljystä, ja ne olivat samat; Mobilissa jopa paremmat luokitukset.

Volvon öljyn hinta 64 eur/5 litraa = 12.8 euroa, ja mobilin hinta 36 eur / 4 litraa = 9 euroa per litra.

6

6602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitaanTietamaton

Ei tästäkään faktatietoa, jonkinasteinen epäilys, että öljyn hankinta kilpailutetaan määräajoin ja brändätään omalla tuotemerkillä. Eikä ole tietoa siitäkään, miten Volvon tai muun brändin omat luokitukset eroavat esim. API:n tai ACEA:n standardiluokituksista. Onhan Volvon luokituksilla vastaavuudet API-luokkiin plus joitain tarkennuksia, mutta millaisia ja miksi.

• siksi

Öljy kilpailutetaan, ostetaan halvalla, laitetaan sille oma tuotemerkki, myydään sikahinnalla ja pidetään rahat.

• Sailor__

Joka tapauksessa Mobil1 Delvac MX on erinomaista öljyä Volvo-moottoreihin, kerta sillä on VDS-3 hyväksyntä. Itse siirryn käyttämään sitä.

• loo9lp9opl9po

Jokainen synteettinen öljy, joka yltää luokituksissa API, SAE, JACE (kaukoidän uusi luokitus mm. Japani ja Korea) on varmasti hyvää Volvoon. Loppujen lopuksi on vain 5-7 jalostamoa, jotka työntää maailmalle samaa tavaraa ja öljy-yhtiöiden tarrat tekee siitä 4, 9 tai 18 euron litrahintaa.

• Lukulasit ja valo

Öljypullon tekstista päätellen (luettuna) näyttää Mobilin tuotteelta.

• päähuomio

No kyllä kai niitä jalostamoja maailmassa satoja on , kun Suomessakin on yksi ollut jo vuosikymmeniä. Amerikassa kymmeniä, varmaan Kiinassakin jo 100 kpl. Ja kaikki tekee luokitusten mukaisia öljyjä , koska eihän niitä muuten saa edes kaupaksi. Ihan perusteollisuutta. Tietysti useampi jalostamo on monesti saman tuotemerkin alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2176
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1557
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      80
      1275
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1226
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1014
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1007
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      932
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe