Horoskoopeista on tosi vaikea saada puheenaihetta koulutettujen keskuudessa. Jopa uskonnosta on helpompi puhua. Mikähän horoskoopeissa mättää, että niitä haukutaan kuin käskystä? Mikä salaisuus niissä on, että niitä sillä tavalla pitää haukkua? Kuka se olikaan, joka sanoi, että horoskoopit ovat sen verran arka aihe, että ne ovat yksi, jotka pyritään pitämään "harrastus" asemassa.
Eräs tutkija sanoi: "horoskooppeihin sisältyy kyky ohjata ihmisiä, luoda valtio oikealla hetkellä, jotta se olisi voitokas, sekä vallassa pysymisen voima."
mikä horoskoopeissa kauhistuttaa/kammoksuttaa koulutettuja?
3
139
Vastaukset
- ontärkeämpääkutelkku
Voi ihmisparat jos vain tietäisivät enemmän näistä asioista, mutta hölöpuhe telkku on tärkeämpi!
- Kommentoija X
Kuvitelma, jonka mukaan avaruudessa kiitävien kivi- ja tulipallojen asento vaikuttaisi jotenkin syntyvän lapsen luonteeseen tai tulevaisuuteen (horoskoopit) tai että niiden asento toisiinsa nähden vaikuttaisi jotenkin henkilön tulevaisuuteen.
Mikä tällaisen vaikutuksen sitten aiheuttaisi, on minulle mysteeri. Eikö samalla logiikalla myös kadun varteen jätettyjen polkupyörien tai metsässä olevien kivien asennon toisiinsa nähden pitäisi vaikuttaa samalla tavalla.
Vaikka jostain syystä uskoisikin tähtien asennon vaikuttavan ihmisen tulevaisuuteen, pitää myös muistaa että tähtien asennot toisiinsa nähden ovat muuttuneet radikaalisti verrattuna niihin päiviin, jolloin astrologien ennustuskartat luotiin. Ne ovat siis joka tapauksessa kuin vanhoja puhelinluetteloita, joiden puhelinnumerot ovat vanhentuneet ja poistuneet käytöstä aikoja sitten - vertaus on tosin siinä mielessä huono, että ennustajien "puhelinluetteloiden" numerot (tähtikarttojen ennustukset) eivät ole koskaan pitäneet paikkaansa.
Itse näkisin asian niin, että horoskoopeista puhumista katsotaan kieroon, koska se on niin hölmöä. Sitä voisi verrata siihen, kuin jos joku aikuinen alkaisi tosissaan puhua joulupukista ja tontuista, tai kertoisi vakavissaan epäilevänsä, että hänellä asuu mörkö sängyn alla.
Ei ole mitään näyttöä siitä, että horoskoopeilla olisi mitään vaikutusta ihmisiin
Ei ole mitään mekanismia, jolla tähtien asento voisi vaikuttaa ihmisiin
Tehkääpä joskus kokeeksi niin, että pyydätte jotakuta leikkaamaan horoskoopeista päivämäärät irti, sekoitatte horoskoopit ja otatte satunnaisesti minkä tahansa. Huomaatte pian, että ne pitävät yhtä paljon paikkansa, vaikka olisitte saaneet minkä tahansa kahdestatoista. Ne kaikki osittain sopivat ja osittain eivät. Joskus ne osuvat kohdalleen hyvin, joskus huonosti. Koska sisältö on aina niin ympäripyöreä, yleensä aina jokin asia osuu kohdalleen.- eiateismia
Valitettavasti löysin itseni juuri horoskooppien ansiosta. Valitettavasti ymmärrän Tukiaista nyt paremmin, kun ymmärrän mikä hän on luonteeltaan. Valitettavasti ymmärrän monia diktaattoreja, kun tiedän, miten ansiottomia he luonteeltaan saattoivat olla toimeensa. Esim. Stalin oli tiikeri. Tiedän nyt mikä merkki on käynyt 08-13 hanakammin poliisin kimppuun. Tiedän, että tuolloin puolet sian vuonna syntyneiden miesten pahoinpitelemistä naisista oli raiskattuja, ja että monet pedotkin ovat koiria ja sikoja. Minä olen tutkinut, ja tiedän nämä asiat, ja että näitä asioita voi olla yhtäläistä yrittää selittää tietämättömälle, kuin yrittää selittää auton toimintaperiaatetta kivikauden luolamiehelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279