Rotista asiaa!

Kyselijä001

1. Kelpaako 2/3 rotalle kanihäkki? Ne ois siellä vaa sillo ku oon esim koulussa :)
2. Mistä löytää rotta myynti ilmotuksii?
3. Voiko rotta syödä samaa ruokaa hamstereiden kanssa?
4. Paljon rotta yleensä maksaa?

10

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleevat pienenä kaninhäkin pinnojen välistä pois, muuten kyllä. Vastasin edelliselle juurikin että suomen kesytotta yhdistyksen sivuilta löytyy poikas tietoja. Eikä voi syödä samaa kuin hamsut, siitäkin löytyy tietoa samoilta sivuilta, niin myöskin rottien hinnat. Löytyy myöskin paljon tietoa kaikesta muusta mitä tarvii ja kannattaa tietää ennenkuin alkaa miettimään pitkähäntien omistamista.

      • Kyselijä001

        Mun hamsu asu ennen siinä häkissä, nii siinä on sellaset muovit :)


    • Kyselijä001

      5. Voiko rotalla käyttää valjaita?

      • vastasin juurikin edelliseen tuosta aiheesta =)


    • 1. Kelpaako 2/3 rotalle kanihäkki? Ne ois siellä vaa sillo ku oon esim koulussa :)
      - MIllaiset mitat? Etenkin vanhemmille uroksille kanihäkin pohjapinta-ala on kiva, etenkin naaraille ja toisaalta nuorille vilkkaille uroksillekin ne on turhan matalia. Parempi ratkaisu on esim. 100cm. kanihäkki esim 80cm korkea korotusosa. Vapaana olo ei periaatteessa korvaa korkeutta, koska kätevin tapa järjestää rotille kiipeilymahdollisuus on häkin pinnat.

      Ja kanihäkki on tosiaan verkotettava, naaraat tulevat niistä läpi aikuisenakin. Millaiset muovit siinä on?

      2. Mistä löytää rotta myynti ilmotuksii?
      -Kuten edellä mainittiinkin, kannattaa ostaa kasvattajilta, jotka löytyy kesyrottayhdistyksen nettisivuilta. Jos asuvat liian kaukana (heiltä saa kyllä usein poikaselle kyydin lähemmäskin omaa kotia), kannattaa vaikka googlettaa joku läheinen iso paikkakunta rotta, tai kysyä virallisilta kasvattajilta sähköpostilla asuisiko lähistölläsi joku hyvä epävirallinen kasvattaja :)

      3. Voiko rotta syödä samaa ruokaa hamstereiden kanssa?
      -Mielellään ei. Rotalle parasta on rotalle tasapainotettu ruoka. Toisaalta niiden ravinto ei ole valtavan erilaista. Mitä hamsterisi syövät?

      4. Paljon rotta yleensä maksaa?
      -n. 20-35e

    • -Luna

      1. Kelpaako 2/3 rotalle kanihäkki? Ne ois siellä vaa sillo ku oon esim koulussa :) No, sen pitäisi olla aika korkea ja niitä kanihäkit eivät yleensä ole. Osta kunnon rottahäkki niin se kestääkin kauan.
      2. Mistä löytää rotta myynti ilmotuksii?
      Ota rotat suoraan kasvattajalta, niin ne ovat tottuneet kaikenlaiseen käsittelyyn.
      3. Voiko rotta syödä samaa ruokaa hamstereiden kanssa? Voi, mutta kaikista paras ruoka on ihan rotille tarkoitettu, eli en kannata ideaa käyttää hamsuruokaa.
      4. Paljon rotta yleensä maksaa? n. 30e

      Ja rotille en todellakaan suosittele valjaita.

    • rottien ystävä

      mulla on kaksi puolen vuoden ikästä rottapoikaa ja tällä hetkellä ne asuu kaninhäkis ja ne on kasvanu aika paljo siitä ku sain ne et oon miettinyt et ostaisin isomman häkin sellasen ku rotille on tarkotettu mut osaisko kukaan sanoo et onko se järkevää kun pari kuukautta sitten ostin häkkiin uusia tasoja,kiipeilytikkaita ja mökkejä niin ne vähä vieläkin vieraksuu niitä ja ei käy niissä paljon niin mitäköhän ne ajattelis uudesta häkistä ja kuinka kauan rotta elää?

      • Kyllä ne tottuu :) Mulla rotat ei käy pohjalla puuhailemassa juurikaan, ja niillä on aina omat vakkaripaikat joissa ne lähes aina nukkuu. Yksi hyvä vaihtoehto olisi hankkia korkeampi häkki, joka sopii nykyisen kanihäkin päälle. Niin voit käyttää kumpaakin, eikä vanha häkki mene hukkaan. Mulla esim. on Ferplast Jenny ja kanihäkki.

        Rotat elää keskimäärin kaksi vuotta.


      • ceewwe

        Olipas pitkä lause

        Ai olet hankkinut rottia, muttet tiedä edes elinikää? 1-3.


      • ceewwe kirjoitti:

        Olipas pitkä lause

        Ai olet hankkinut rottia, muttet tiedä edes elinikää? 1-3.

        Mietin ensimmäisenä samaa, rotat on ollut puoli vuotta mutta ei tiedä elin ikää...=O


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe