Oma poni??

Ilves99

Moi! Eli oon tässä jo jonkin aikaa miettinyt omaa pollea:) ja nyt sitten kaverini löysi täydellisen ponin mulle. Olen 14 vuotias olen käynyt 5 vuotta säännöllisesti ratsastus tunneilla. Osaan kaikki perusasiat. Hypännyt 90cm Poni menisi kaverin omalle tallille. Hänellä on ollut poneja jo 18 vuotta ja voisi auttaa jos tulee jotain ongelmia.itse en pääse tallille päivittäin. Ponilla olisi tallissa seuranaan 3 shettistä, risteytysponi ja heppa. Ymmärrän vastuun ja kaikki hoitokulut... Olenko valmis omaan poniin?

8

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joe1000

      Kuulostaa hyvältä vaikuttaa että olet valmis omaan poniin! :)

    • valmis

      munkin mielestä vaikuttaa että oot valmis hankkimaan oman!
      lykkyä pyttyyn ! ;)

    • ....

      Alaikäisellä tärkeintä on että vanhemmat on mukana hommassa ja valmiit maksamaaan kaikki kulut. Jos vanhemmatei tiedä mitään hevosista, laita ne kjuttelemaan kaverin vanhempien kanssa hevoseen liittyvistä kuluista ja vastuu asioista.oletan että kaverin vanhemmat on hevosihmisiä.

      • Ilves99

        Ok kiitos vastauksistanne! Mun ja kaverin äidit on tuntenu pienestä asti ja ovat puhuneet tästä asiasta ja kaikki vaikuttaa hyvältä. Oon itseasiassa menossa ens viikonloppuna katsomaan tätä ponia kaverin kans (:


    • kokenut ratsastaja

      kuulostaa hyvältä. tuntuu että olisit valmis ottamaan vastuun. ponilla olisi myös hyvä seura muiden hevosten/ponien kanssa :)

      • ....

        14v. ei voi olla yksin vastuussa hevosesta, ei rahallisesti eikä muutenkaan. 14v. ei voi tehdä mitään kirjalliia sopimuksia itse eikä ole rikosoikeudellisessa vastuussa. Kyllä se vastuu siis on vanhemmilla.


      • Ilves99
        .... kirjoitti:

        14v. ei voi olla yksin vastuussa hevosesta, ei rahallisesti eikä muutenkaan. 14v. ei voi tehdä mitään kirjalliia sopimuksia itse eikä ole rikosoikeudellisessa vastuussa. Kyllä se vastuu siis on vanhemmilla.

        En ole tietenkään yksin vastuussa ponistani vanhemmat auttavat ja minulla on tallilla ammattilainen apuna jolla on kokemusta ja taitoa.


    • ratsastanut4vuotta

      Hyvältä kuulostaa. Jos kaverisi/hänen äitinsä pyörittää tallia, ja tunnette heidät hyvin ja ymmärrätte vastuun. Lykkyä pyttyyn! Itsekkin luonnollisesti tahdon ponin mutta onhan tuossa pihassa yksi, ja en itse vaan VOISI ottaa omaaponia kun käyn ratsastuskoululla 2xviikko ja sielläki lemppari ja ikääkää ei oo paljo vaikka äiti kyl osaa auttaa ja sillee yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe