Olen ostamassa 2 rottaa

Rottafani123456789

Elikkä tahtoisin tietää miten rottia hoidetaan mitä ne syövät ja minkä kokoinen häkki sille. APUAA!!!

10

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Luna

Olet ehkä hieman äkkipikainen asian kanssa. Mieti kunnolla onko sinulla varaa ja aikaa omistaa näin sosiaalisia eläimiä. On myös monia rottasivuja mistä voit lukea tietoa. Perushoitoon kuuluu jokapäiväinen rotan kunnontarkastus, sen juoksuttaminen, vesipullon veden vaihto ja ruuan lisääminen jos se on loppu. Purut vaihdat 2 viikon välein niin hyvä. Tietenkin kannattaa jopa 1 viikon välein ne vaihtaa. Rotille on tehty omia siemensekoituksia, parhainta on joku muu kuin markettiruoka. Se ei ole rotille hyvää. Kahdelle rotalle suosittelen 80x50x80cm häkkiä, ellei isompaakin. Osta hyvä ja kallis häkki, niin se kestää kauan. :)

• Rottafani1234567890

Kiitos tiedosta

• Kaks viikkoo on kyllä aika älyttömän pitkä väli, haluun nähdä kuka kestää :D Mulla ainakin haisee häkki aika nätiltä jo viikossa (neljä tyttöö). Välillä on tarvinu kahdestikin siivota, noi on kai vähän siistimpiä rottia sit.

• riitasoi
        tulikirahvi kirjoitti:

Kaks viikkoo on kyllä aika älyttömän pitkä väli, haluun nähdä kuka kestää :D Mulla ainakin haisee häkki aika nätiltä jo viikossa (neljä tyttöö). Välillä on tarvinu kahdestikin siivota, noi on kai vähän siistimpiä rottia sit.

Meillä on neljällä pojalla iso häkki ja riittää kahden viikon siivousväli ihan hyvin. Jos siivoaisin viikon välein, menisi melkein puhdasta kuiviketta roskiin : /

• riitasoi kirjoitti:

Meillä on neljällä pojalla iso häkki ja riittää kahden viikon siivousväli ihan hyvin. Jos siivoaisin viikon välein, menisi melkein puhdasta kuiviketta roskiin : /

Okei mulla taas on neljällä tytöllä 100x60 pohja ja kyllä viikossa jo haisee :D en tiijä, ehkä pitäis vaan vaikka välillä pelkästään suihkuttaa pinnat, mut samalla saa hyvin vaihdettuu purutkin.

• Kyllä tietääkseni aika moni kasvattaja siivoaa parin viikonvälein, suhteellisesti hyvin paljon isommat häkit kun normi rotta omistajalla. Kyllä noi neljä poikaa tällä hetkellä menee hyvinkin viikon, kun ottaa kakkoja pois iltasin kun pojat on juoksemassa. Silloin kun oli vähän aikaa tasoja niin meni yks päivä niin alko haiseen todella pahalle. Olen huomannut senkin kun pienenä tuleevat niin pissaavat kaikki riippukeinut ja kakat on riippukeinuissa, sitten se pikkuhiljaa loppuu.. jos vaikka tajuavat et en mä viittikkään kun joudun nukkuun tässä=)

• Totuus

Hei!
      Rotta on koiran, kissan jälkeen paras lemmikki.
      Myynti ilmoituksia löydät www.tori.fi ja www.keltainenporssi.fi sivuilta

• rottatyttö

meillä kaks rottatyttöö niin viikon jälkeen kyllä haisee tosi paljon.kannattaa ostaa rotta kasvattajalta koskas itse en ostanut ja ei ollut tytöt kesyjä ,ei sylikesyjä pelkää imuria ja semmosta.suomenkesyrottaliiton sivuilta löytyy kasvattajia.

• Ihanaa Rottatyttö että oot kuunnellut meitä! Kyllä se häkki tulee siivottua kerta viikossa mutta ehkä vois venyttää parilla kolmella päivällä, mutta pääsee ite helpommalla kun siivoo useimmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      470
      6690
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      198
      3988
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2553
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      30
      2144
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      145
      1515
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      79
      1366
    7. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1218
    8. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      68
      1196
    9. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      70
      1189
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48