Olen ostamassa 2 rottaa

Rottafani123456789

Elikkä tahtoisin tietää miten rottia hoidetaan mitä ne syövät ja minkä kokoinen häkki sille. APUAA!!!

10

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Luna

Olet ehkä hieman äkkipikainen asian kanssa. Mieti kunnolla onko sinulla varaa ja aikaa omistaa näin sosiaalisia eläimiä. On myös monia rottasivuja mistä voit lukea tietoa. Perushoitoon kuuluu jokapäiväinen rotan kunnontarkastus, sen juoksuttaminen, vesipullon veden vaihto ja ruuan lisääminen jos se on loppu. Purut vaihdat 2 viikon välein niin hyvä. Tietenkin kannattaa jopa 1 viikon välein ne vaihtaa. Rotille on tehty omia siemensekoituksia, parhainta on joku muu kuin markettiruoka. Se ei ole rotille hyvää. Kahdelle rotalle suosittelen 80x50x80cm häkkiä, ellei isompaakin. Osta hyvä ja kallis häkki, niin se kestää kauan. :)

• Rottafani1234567890

Kiitos tiedosta

• Kaks viikkoo on kyllä aika älyttömän pitkä väli, haluun nähdä kuka kestää :D Mulla ainakin haisee häkki aika nätiltä jo viikossa (neljä tyttöö). Välillä on tarvinu kahdestikin siivota, noi on kai vähän siistimpiä rottia sit.

• riitasoi
        tulikirahvi kirjoitti:

Kaks viikkoo on kyllä aika älyttömän pitkä väli, haluun nähdä kuka kestää :D Mulla ainakin haisee häkki aika nätiltä jo viikossa (neljä tyttöö). Välillä on tarvinu kahdestikin siivota, noi on kai vähän siistimpiä rottia sit.

Meillä on neljällä pojalla iso häkki ja riittää kahden viikon siivousväli ihan hyvin. Jos siivoaisin viikon välein, menisi melkein puhdasta kuiviketta roskiin : /

• riitasoi kirjoitti:

Meillä on neljällä pojalla iso häkki ja riittää kahden viikon siivousväli ihan hyvin. Jos siivoaisin viikon välein, menisi melkein puhdasta kuiviketta roskiin : /

Okei mulla taas on neljällä tytöllä 100x60 pohja ja kyllä viikossa jo haisee :D en tiijä, ehkä pitäis vaan vaikka välillä pelkästään suihkuttaa pinnat, mut samalla saa hyvin vaihdettuu purutkin.

• Kyllä tietääkseni aika moni kasvattaja siivoaa parin viikonvälein, suhteellisesti hyvin paljon isommat häkit kun normi rotta omistajalla. Kyllä noi neljä poikaa tällä hetkellä menee hyvinkin viikon, kun ottaa kakkoja pois iltasin kun pojat on juoksemassa. Silloin kun oli vähän aikaa tasoja niin meni yks päivä niin alko haiseen todella pahalle. Olen huomannut senkin kun pienenä tuleevat niin pissaavat kaikki riippukeinut ja kakat on riippukeinuissa, sitten se pikkuhiljaa loppuu.. jos vaikka tajuavat et en mä viittikkään kun joudun nukkuun tässä=)

• Totuus

Hei!
      Rotta on koiran, kissan jälkeen paras lemmikki.
      Myynti ilmoituksia löydät www.tori.fi ja www.keltainenporssi.fi sivuilta

• rottatyttö

meillä kaks rottatyttöö niin viikon jälkeen kyllä haisee tosi paljon.kannattaa ostaa rotta kasvattajalta koskas itse en ostanut ja ei ollut tytöt kesyjä ,ei sylikesyjä pelkää imuria ja semmosta.suomenkesyrottaliiton sivuilta löytyy kasvattajia.

• Ihanaa Rottatyttö että oot kuunnellut meitä! Kyllä se häkki tulee siivottua kerta viikossa mutta ehkä vois venyttää parilla kolmella päivällä, mutta pääsee ite helpommalla kun siivoo useimmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      3957
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1886
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      28
      1562
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      165
      1392
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      24
      1251
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1140
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1122
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      94
      1109
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      129
      1083
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      993
    Aihe