olen 20 vuotias skitsofreenikko, ja minusta tuntuu että lääkäri on tehnyt minusta väärän diagnoosin, paranoidinen skitsofrenia, joka siis sulkee hyvin monia ovia, esimerkiksi en pääse niihin koulutuksiin ja työpaikkoihin joista olen kiinnostunut, unelmani on ollut jo pidemmän aikaa päästä merille laivaan töihin mutta jos sairastaa skitsofreniaa niin sinne ei ilmeisesti pääse :( joten mikä neuvoksi, onko minun jotenkin mahdollista saada peruttua tämä diagnoosi, mulla kun ei ole ollut mitään skitsofrenian oireita vuosiin, mulla on kyllä lääkitys ja musta tuntuu että silloin kun mulle on tehty tämä diagnoosi niin mulla on ollut vaan psykoosi eikä mitään skitsofreniaa, tunnen itseni terveeksi kuin pukki, mikä siis neuvoksi?
Väärä Diagnoosi
18
1106
Vastaukset
- psykiatri
Väärä diagnoosi on erittäin epätodennäköinen tapahtuma.
- gtgtrgt
Höpönhöpön. Diagnooseja tehdään arpomalla, "skitsofrenia" tai "bipolar" ei ole yksi "sairaus" ja nykyisessä järjestelmässä ensipsykoosista usein kroonistuu "skitsofrenia" juuri hoidon (neuroleptilääkitys, yms) vuoksi. USA:ssakin annetaan samoista oireista kärsiville valkoisille useammin bipolar-diagnoosi, mustille skitsofreniadiagnoosi.
- AIEEEEEEEE!
Trolololo lollollo lollolo loo,
trolololooo - totuus
Psykiatrian "diagnoosit" ovat aina vääriä. Ei ole "oikeita" psykiatrisia diagnooseja.
- Autistiset oireet
AIEEEEEEEE! kirjoitti:
Trolololo lollollo lollolo loo,
trolololooo
- ....
no, jos kerrot jollekin järkevälle, missä on tullut vääriä päätelmiä, niin kaipa nuo luopuvat ajatuksistaaan, jos eivät osaa luopua, vaikka olis aihetta, niin olis sitten mielenterveyden keskusliittoa, jos kerran asia vaivaa. jos ihmisen vaivat vittaavat moniin ongelmiin, siis voi selittää esim. moneenkin juttuun viittaavaksi, niin itse kai voi päätellä, mikä on oikea selitys .
- Feenis
psykiatrit keksivät kaikille hoitoon pistetyille aina jonkun diagnoosin lähinnä hatusta heittäe, mielisairaalat tulisi polttaa, mutta eka pitäisi pelastaa potilaat sieltä, lääkäreillä ja hoitsuilla ei niin väliä, kuka lähtee messiin polttelee mielisairaalisairaaloita, ainakaan ei oo enää pelkoa sinne joutumisesta, kun mielisairaalat on jo poltettu.. Äha kuiva juttu
- Tuossa ideaa ...
Mainitsemasi "hatusta heittäen" pitää paikkansa, sillä psykiatriassa ei tutkita mitään. Se on pseudotiede toisin kuin muut lääketieteen erikoistumisvaihtoehdot. Mielivankiloiden polttamisessa on ideaa, niin pääsisivät psykiatrit ja hoitajat kokemaan aiheuttamaansa työttömyyttä!
- Feenis
Tuossa ideaa ... kirjoitti:
Mainitsemasi "hatusta heittäen" pitää paikkansa, sillä psykiatriassa ei tutkita mitään. Se on pseudotiede toisin kuin muut lääketieteen erikoistumisvaihtoehdot. Mielivankiloiden polttamisessa on ideaa, niin pääsisivät psykiatrit ja hoitajat kokemaan aiheuttamaansa työttömyyttä!
aivan sietäisivät itse menettää duuninsa kun turmelevat muiden tulevaisuuksia
- uhri
toejoenrantakatu Pori ainakin on yhden psykiatrin osoite.....kuuluu niihin, jotka eivät erottaneet sydänkohtauksen jälkitilaa psykoosista
- Anonyymi
Tuossa ideaa ... kirjoitti:
No eiväthän he työttömiksi jää. Sitten ne tulevat sun kotiisi tyrkyttään psyykepillereitä.
- George
Jos ei muuta niin lakituvan kautta. On jo aika psykiatrien ja muiden, jotka tällaisia tekevät ihmisille, ottaa vastuuta.
- hmm...
Itselläni on myös skitsofreniadiagnoosi ja vähän sama ongelma. En pääse aloille, missä olisi töitä ja mihin minulla olisi lahjoja johtuen tästä diagnoosista. Olen täysin toimintakykyinen mielestäni ja onnellinen, että pääsin psykiatreista eroon. En käytä lääkitystä, koska ne vain lisäävät herkkyyttä sairastua uudestaan psykoosiin biokemiallisten vaikutustensa takia pitkään käytettynä ja surkastuttavat aivoja eläintutkimusten mukaan. Muuta hoitoa minulle ei tarjottu, kuin noita lääkkeitä, joten hankkiuduin näistä terveydelleni vaarallisista tahoista eroon. Minulla ei ole nyt muuta ongelmaa, kuin tuo fasistinen lainsäädäntö. Olen hirveän turhautunut ja mietin, että miten pääsisin tuosta pysyästi toimintakykyäni alentavasta diagnoosista eroon. Olen menestynyt opinnoissani melko hyin muuten, mutta en vain ole motivoitunut työllistymään tälle alalle mitä nyt opiskelen. Skitsofreniadiagnoosin ongelma on, että se perustuu lääkärin subjektiiviselle arviolle yksilön oireista. Ainoa kriteeri sen saamiselle on, että on havaittu olleen jotenkin sekaisin ("psykoottinen") muutaman kuukauden. Olen pohtinut, että lainsäädännöllä suojellaan myös opiskelun esteettömyyttä eli vammaisuuden yms. takia ei voi estää opiskelijaksi pääsyä tuosta vain, vaan silloin kun toimintakyvyn vajetta ei voi mitenkään poistaa tai kompensoida. Skitsofreniassahan ajatellaan, että lääkityksellä hoidetaan oireita...sillä tavallaan hallitaan tätä "sairautta" virallisen liturgian mukaisesti, eli sillä perusteella voitaisiin todeta että henkilö on kykenevä työhön jos lääkäri arvioi toimintakyvyn riitäväksi tai jotain...En tiedä, kannattaa varmaan keskustella asiasta jonkun asiantuntijan kanssa.
- luyhfpy
Miksi et kouluttautuisi johonkin sellaiseen ammattiin josta tienaa niin paljon rahaa et voisit joku päivä ostaa oman paatin?
- Tupakka ei ole lääke
Tupakka voi aiheuttaa oireita
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1686712-tupakoitsijat-miettikaapa-tata/ - Diagnoosi on nimitys
Osanotto tuttusi saamasta kohtelusta. Tyydyn vain lainaamaan edesmennyttä psykiatrian emeritus professoria Thomas Szaszia:
"A core act of deviance in religion is, and is called, blasphemy or heresy. In psychiatry it is called delusion or psychosis."
Thomas S. Szasz (1920-2012), Requiescat in pace!
Professor Emeritus of Psychiatry
www.szasz.com - Anonyymi
Minä olen vielä hauskempi tapaus. Olen jo 40-vuotias ja heittivät sitten tuon saman diagnoosin. Se tapahtui niin, että laittoivat minulle jotain mitä lie häirintää, en tiedä ketkä laittoi. Menin sitä valittelemaan ja diagnoosi tuli kun apteekin hyllyltä. Poliisille kävin siitä kertomassa. Joo, tiedän mitä teidän mutta kukaan ei usko. Eli, henkilö voidaan todellakin ajaa hullujen huoneelle ja skitso diagnoosille.
- Anonyymi
Kuulostaa kyllä harhaiselta ja mistä häirinnästä on kyse? Voitko tarkentaa. Kuka tai ketkä häiritsee ja miten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833825
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322699Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952164Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201677Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251531Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261488- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71444Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731423- 211300