Millon te helkkarin taliaivot ymmärrätte sen, että te olette täysin kypsymätöntä kansaa ottamaan vastuuta pienestä ihmisestä???
ulkopuolisella on velvollisuus ja oikeus tehdä teistä ilmotus lastensuojeluun kun olette vielä alaikäisiä.Myös voidaan määrätä, että lapsi sijoitetaan teillä kun ei ole sanavaltaa vielä.
Tyhmät jakorasiat
14
266
Vastaukset
- ....
Kaikki nuoret eivät ole jakorasioita :) H***atkin ovat aikuisia ? Eiköhän se ole ihmisestä itsestään kiinni onko valmis vai ei ? YLEENSÄ nuoret ovat vastuuttomampia yms kuin aikuiset mutta ei aina! Ainakin itse vaikutat hyvin epäkypsältä kirjoitustyylisi perusteella... (:
- timpula1
Heh, ei se tyhmyys ikää katso koskaan. Sinullakin selkeästi puutteita päässäsi.
- originals
No eipä noita lapsia minnekään sijoitettu, eikä lastensuojeluakaan vielä näkynyt, kun teininä kolme vanhinta lastani sain.
Eikä tainnut kukaan täysipäinen minua, naimisissa olevaa naista, jakorasianakaan pitää.
Eli olisiko se tyhmyys enemmän sinussa kuin meissä, fiksuja lapsia aikuisiksi kasvattaneissa? - Ei kun näin se menee
Näen kyllä asian niin, että ei se tee tyttöä jakorasiaksi, jos tulee raskaaksi. Enemmän se on aikuisten vika eli tytön vanhempien, kun eivät ole neuvoneet lastaan.
- 15 + 17
Tuota noin: Entä jos tyttöä on neuvottu ja hän on osannut ehkäisyn aina siihen asti, kunnes on miehensä kanssa päättänyt alkaa yrittämään vauvaa?
- Ei kun näin se menee
15 + 17 kirjoitti:
Tuota noin: Entä jos tyttöä on neuvottu ja hän on osannut ehkäisyn aina siihen asti, kunnes on miehensä kanssa päättänyt alkaa yrittämään vauvaa?
Jos tyttö on alaikäinen, vanhemmat ovat esimerkiksi pudottaneet hänet vauvana pää edeltä.
- 15 + 7
Ei kun näin se menee kirjoitti:
Jos tyttö on alaikäinen, vanhemmat ovat esimerkiksi pudottaneet hänet vauvana pää edeltä.
Entä jos hän onkin oikein fiksu ja poikkeuksellisen älykäs ja pärjää myöhemminkin elämässään keskivertoa paremmin?
Miten se sopii sinun poikkeuksellisen suppeaan ajatusmaailmaasi? - Ei kun näin se menee
15 + 7 kirjoitti:
Entä jos hän onkin oikein fiksu ja poikkeuksellisen älykäs ja pärjää myöhemminkin elämässään keskivertoa paremmin?
Miten se sopii sinun poikkeuksellisen suppeaan ajatusmaailmaasi?Semmoisia on promillen luokkaa ja tuolloinkin tuo fiksuus voidaan kyseenalaistaa fakki-idiotismiksi.
- näin on
Ei kun näin se menee kirjoitti:
Semmoisia on promillen luokkaa ja tuolloinkin tuo fiksuus voidaan kyseenalaistaa fakki-idiotismiksi.
Eli kuten sullakin :)
- mammma93
Niin, lastensuojelu ilmoituksen saa tehdä ja jos joku näkee syytä huoleen niin se on ihan suotavaakin ja hyvä juttu minusta. Jokaisella lapsella täytyy olla turvallinen koti! Teillä epäilijöillä ei tarvitse turhaan huolehtia tai sääliä meidän lapsia,lapsista pidetään kyllä huolta. Neuvolakäyntejä tulee reilut 12 ensimmäisen vuoden aikana ja lapsen kasvua ja kehitystä tarkkaillaan säännöllisesti ensimmäiset elinvuodet. Jos syytä huoleen on, eiköhän siihen puututa. Minä en itse ole koskaan ollut tekemisissä sosiaalityöntekijöiden yms. kanssa koska syytä ei ole ollut. Voisin siis olettaa että nuoresta iästäni huolimatta minuun luotetaan ja uskotaan siihen, että me pidetään omista lapsista hyvää huolta :) Pois turha lässyttäminen ja haukkuminen. Jos ette luota meihin teiniäiteihin niin luottakaa edes niihin ammattitaitoisiin ja osaaviin lääkäreihin,terveydenhoitajiin jne..
- äitikuitenkin
Kai sie tiesit että neuvola ilmottaakaikista alaikäsistä automaattisesti lastensuojeluun, ja viranomaiset päättävät jatkossa onka lastensuojelullista huolta :)
- äiti vm -90
Eipä meistä ilmoitettu minnekään, kun 16-vuotiaana sain esikoiseni.
- Mammmma93
Juujuu ymmärrän minä,ilmottaa toki voi! Sanoinkin etten ole ollut tekemisissä niiden kans ;)
- mutsis
no, mä voin aina jälki-ilmoittaa sut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005278168- 2342778
- 262621
- 1642039
- 1211911
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61735Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 801262
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621208IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41185