paniikkikohtaukset, runsaat kuukautiset

ja niiden lisäksi väsymys... mahtavatko liittyä jotenkin tähän kilpirauhaseen? olen käynyt kokeissa joskus aikaisemmin, arvot olivat kuulemma silloin siinä rajalla..? miten nopeasti arvot saattavat muuttua?
51350
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Jos ovat olleet rajalla eli 4:n tienoilla, kyllä se on jo lääkityksen paikka nykytietämyksellä. Eikö lääkäri sanonut mitään kontrollikäynnistä? Ainakin 3 kk:n kuluttua olis ehkä hyvä mennä uudestaan.

Äänestä
  • ---

    Äänestä

  • mörö kirjoitti:

    ---

    Moikka,

    Mulla tutkittiin kilppari-arvoja 1999 ja silloin oli verikokeiden väli 2-3 viikkoa. Ekalla kerralla tsh oli 2,6 ja toisella kerralla 3,75... eli siis aika nopeasti oli noussut (muistan/tiedän nämä arvot hyvin, koska joku aika sitten pyysin printit labrasta itselleni). Silloin olin kuitenkin vielä viitearvojen sisällä jotenka asialle ei tehty mitään, vaikka kärsin jo paljon oireista. Nyt vasta tutkittiin uudelleen ja tsh oli 4,72 ja t4v 11. Lääkärin mielestä arvo oli ihan ok. Menin labra-arvoineni yksityiselle ja sain tyroksiini-lääkityksen vajaatoimintaan. Olen syönyt sitä vasta pari viikkoa. Tästä neljän viikon päästä on kontrolli.

    Äänestä

  • sakura kirjoitti:

    Moikka,

    Mulla tutkittiin kilppari-arvoja 1999 ja silloin oli verikokeiden väli 2-3 viikkoa. Ekalla kerralla tsh oli 2,6 ja toisella kerralla 3,75... eli siis aika nopeasti oli noussut (muistan/tiedän nämä arvot hyvin, koska joku aika sitten pyysin printit labrasta itselleni). Silloin olin kuitenkin vielä viitearvojen sisällä jotenka asialle ei tehty mitään, vaikka kärsin jo paljon oireista. Nyt vasta tutkittiin uudelleen ja tsh oli 4,72 ja t4v 11. Lääkärin mielestä arvo oli ihan ok. Menin labra-arvoineni yksityiselle ja sain tyroksiini-lääkityksen vajaatoimintaan. Olen syönyt sitä vasta pari viikkoa. Tästä neljän viikon päästä on kontrolli.

    Mulla osana oireita on myös nimenomaan suunnaton voimattomuus, runsaat kuukautiset ja niissä vielä suht. lyhyet välit sekä ahdistuskohtauksia ja yleistä masennusta.

    Äänestä

  • sakura kirjoitti:

    Moikka,

    Mulla tutkittiin kilppari-arvoja 1999 ja silloin oli verikokeiden väli 2-3 viikkoa. Ekalla kerralla tsh oli 2,6 ja toisella kerralla 3,75... eli siis aika nopeasti oli noussut (muistan/tiedän nämä arvot hyvin, koska joku aika sitten pyysin printit labrasta itselleni). Silloin olin kuitenkin vielä viitearvojen sisällä jotenka asialle ei tehty mitään, vaikka kärsin jo paljon oireista. Nyt vasta tutkittiin uudelleen ja tsh oli 4,72 ja t4v 11. Lääkärin mielestä arvo oli ihan ok. Menin labra-arvoineni yksityiselle ja sain tyroksiini-lääkityksen vajaatoimintaan. Olen syönyt sitä vasta pari viikkoa. Tästä neljän viikon päästä on kontrolli.

    No kysyjä voi tehdä omat päätelmänsä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


mörö kirjoitti:

ja niiden lisäksi väsymys... mahtavatko liittyä jotenkin tähän kilpirauhaseen? olen käynyt kokeissa joskus aikaisemmin, arvot olivat kuulemma silloin siinä rajalla..? miten nopeasti arvot saattavat muuttua?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu