Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

windows 8.1 poistaminen

täysin kyllästynyt

Päivitin koneeseen Windows 8.1:n. Koneessa oli valmiiksi asennettuna win8. Windows 8.1:n mukana tuli pelkkiä ongelmia. Olen jo kertaalleen palauttanut koneen palautuspisteeseen, mutta palautuspiste oli win8.1:n asentamisen jälkeen.
Voinko mitenkään saada konetta palautumaan takaisin Windows 8-järjestelmään? Tai poistaa win8.1:n ja asentaa uudelleen win8:n?

39

5150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juk

      jos koneessa on Windows 8 palautus osio esim. recovery osio niin


      Sipaise näyttöä oikealta vasemmalle, valitse Asetukset ja valitse sitten Muuta tietokoneen asetuksia.
      (Jos käytät hiirtä, osoita näytön oikeaa yläkulmaa, siirrä hiiren osoitinta alaspäin, valitse Asetukset ja valitse sitten Muuta tietokoneen asetuksia.)


      2. Valitse Päivitys ja palautus ja valitse sitten Palautus.


      3. Valitse Poista kaikki ja asenna Windows uudelleen -kohdasta Aloita.


      4.Noudata näyttöön tulevia ohjeita.

      tuolta muitakin vaihtoehtoja

      http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-8/restore-refresh-reset-pc

    • se toimii kyl

      Sulla on koneessa joku laite(ajuri), tai vanha w8 joka aiheuttaa ongelmia, itse win8,1 ei mitään ongelmia aiheuta. Kokeile asentaa w8 uusiksi, ja 8.1 heti perään. Katso laitehallintaa, onko rukseja.

    • Ei kannata, kun Windows 8:n tuki loppuu 2v kuluttua.

      Tietysti jos ostat uuden tietokoneen 2v aikavälillä niin siitä vaan sitten.

      • p-par

        "Ei kannata, kun Windows 8:n tuki loppuu 2v kuluttua."
        Kahden vuoden(2v)takia ei siis kannata käyttää windows 8:a eikä siten sitä kannata päivittää.
        "Tietysti jos ostat uuden tietokoneen 2v aikavälillä niin siitä vaan sitten".
        Täytyykö siis ennakoida ja ostaa uusi tietokone ennen windows 8:sin kahden vuoden käyttöä jossa sitten on windows 8.1.
        Miten pitää linuksilla vastaava tilanne ennakoidaan?
        Eikö linuks käyttöjärjestelmä todellakaan koskaan päivity ja se on edelleen sama versio esim kolmen(3v) vuoden jälkeen eikä mitään tarvetta ostaa uutta tietokonetta.


      • M-Kar
        p-par kirjoitti:

        "Ei kannata, kun Windows 8:n tuki loppuu 2v kuluttua."
        Kahden vuoden(2v)takia ei siis kannata käyttää windows 8:a eikä siten sitä kannata päivittää.
        "Tietysti jos ostat uuden tietokoneen 2v aikavälillä niin siitä vaan sitten".
        Täytyykö siis ennakoida ja ostaa uusi tietokone ennen windows 8:sin kahden vuoden käyttöä jossa sitten on windows 8.1.
        Miten pitää linuksilla vastaava tilanne ennakoidaan?
        Eikö linuks käyttöjärjestelmä todellakaan koskaan päivity ja se on edelleen sama versio esim kolmen(3v) vuoden jälkeen eikä mitään tarvetta ostaa uutta tietokonetta.

        "Miten pitää linuksilla vastaava tilanne ennakoidaan?"

        Juurihan minä kerroin.


    • Millaisia ongelmia tämä 8.1 päivitys aiheutti? Jos ajuripohjaisia niin kokeilitko etsiä päivitettyjä ajureita esim valmistajan sivuilta?

    • kyllä voit

      >Voinko mitenkään saada konetta palautumaan takaisin Windows 8-järjestelmään? Tai poistaa win8.1:n ja asentaa uudelleen win8:n? <

      Voit ja voit. Windowsin sivuilta lataat kasin (8) ja asennat sitten sen. Kun sinulla oli kasi jo valmiina koneessa, sinulta löytyy myös aktivointiavain. Sitä tarvitaan asennuksen alkaessa. Saattaa olla, että aktivointiavainta tarvitaan jo latausvaiheessa, en muista varmasti miten tuo asia oli.

      • kyllä voit

      • winsucks
        kyllä voit kirjoitti:

        Osoite unohtui: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-8/upgrade-product-key-only

        Tuolta lataat kasin ja asennat sen.

        Mulla ongelmaksi tämän kanssa muodostui se, että koneessa oleva aktivointiavain alkaa: 0019...
        kun yritän syöttää numerosarjaa niin tulee ilmoitus, 0 ei ole kelvollinen merkki. Sama juttu 1 kanssa...


      • x man
        winsucks kirjoitti:

        Mulla ongelmaksi tämän kanssa muodostui se, että koneessa oleva aktivointiavain alkaa: 0019...
        kun yritän syöttää numerosarjaa niin tulee ilmoitus, 0 ei ole kelvollinen merkki. Sama juttu 1 kanssa...

        Activointi avain ei ala numerolla !

        XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

        Avaimessa ei ole montaa numeroa eikä ala numerolla !


      • Y-man18
        x man kirjoitti:

        Activointi avain ei ala numerolla !

        XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

        Avaimessa ei ole montaa numeroa eikä ala numerolla !

        Kospa se aktivointiavain alkaakin oo-oo-ii eli OOI... eikä 001.. nuo helposti sekoittaa kun huolimattomasti katsoo


    • Grow a Brain

      Tuolla systeemillä et muuta saakaan kuin ongelmia. Jos olisit kertonut mitkä ne ongelmat on niin ne olis jo selvitetty ja olisit onnellinen 8.1:n omistaja.

      • 2+7

        Ei 8:n kanssa voi olla onnellinen :)


    • Apua windows 8.1

      Siis voi perse tämän windows 8.1 kanssa. Ongelmia täälläkin suunnalla. Itse harvoin pelaan mitään, ja silloin harvoin kun pelaan niin se on joko LoL tai Sims 3.
      windows 8 molemmat toimivat moitteettomasti.
      8.1 jälkeen, ensin LoL tuotti ongelmia kun "tietokoneen muisti ei riitä"/tms ja sammutti tietokoneen joka kerta kun pelin käynnisti. Se asia saatiin korjattua lisäämällä virtuaalista RAM:ia (älkää kysykö minä en ymmärrä näistä mitään, mutta sukulainen huoltaa aina kun tulee jotain ongelmia).
      Nyt sitten Sims ei käynnisty, ja valittaa että tietokoneen muisti ei riitä, ja ohjelmia on suljettava tiedostojen säylyttämiseksi. MITÄ PE*SEILYÄ tämä on????
      Tässä sukulaiseni ei osannut auttaa, ja nyt olen asentamassa kaikkia sims 3 & sen lisäösia uudelleen.

      En tiedä auttaako se, mutta ompahan kokeiltu. poistin myös C asemalta kaikki turhat ohjelmat mitä en käytä(vielä 354Gt/433Gt vapaana). Käytännössähän kaikki minulla on asennettu ulkoiselle kovalevylle, jossa siinäkin on vielä 419Gt vapaana, joten kuinka helvetisti se Sims muka sitten yhtäkkiä tarvitseekin tilaa??
      En vain ymmärrä. Jossei tämäkään toimi niin olen koittanut etsiä, miten saisin palautettua Windows 8. Kone on nääs vasta vuoden vanha, ja josse rajoittuu näinkin paljon vain sentakia että päivitin käyttöjärjestelmän niin voi perse.

      En saanut tietokoneeni mukana mitään asennus CD:tä /tms ja tässä tosiaan oli tuo Windows 8.

      Mitään vinkkejä joltakin joka osaisi neuvoa tässä asiassa??

      kiitos jo etukäteen

      • Simo Simmi

        No paljonko koneessasi yleensä ottaen on sitä muistia sitten?
        Onko Sims ennen toiminut samassa koneessa?


      • hoh hoijakkaa

        Mitä sinä siitä kiintolevytilasta stressaat, kun kone kitisee muistin määrästä. Muisti = keskusmuisti = RAM, ihan eri asia kuin kiintolevytila...

        Paljon koneessa on RAM-muistia?


      • Vapusen Pätsi

        Olethan asentanut jokaisen saatavilla olevan patchin eli korjaustiedoston. Mulla Sims 3 on Originin kautta joten se on aina ajan tasalla ja toimii loistavasti win 8.1:ssäkin.


    • win8.1vihajaa

      Minulla on ongelmia win 8.1 kanssa. näytön resuluutio meni ihan päin persettä ja ei ole kokonäytöllä eli reunoissa on isot tyhjät mustat reunat. ihan perseestä sanon minä.

      • ....

        Asenna näytönohjaimen valmistajan sivuilta ajurit. Itse en joutunut 8.1 asentamaan yhtään ajuria ja kaikki pelaa hyvin.


      • win8.1vihaaja
        .... kirjoitti:

        Asenna näytönohjaimen valmistajan sivuilta ajurit. Itse en joutunut 8.1 asentamaan yhtään ajuria ja kaikki pelaa hyvin.

        nyt mielestäni päivitin ajurit mutta mitään ei tapahtunut?


      • 4 tuntia meni hukkaa
        win8.1vihaaja kirjoitti:

        nyt mielestäni päivitin ajurit mutta mitään ei tapahtunut?

        Vastaus tähän tulee vähän myöhään, mutta jospa tästä on iloa jollekin muulle , kuten oli minulle. Mustat reunat ja suttuinen kuva paranevat seuraavasti:
        AMD Catalyst Control Center (etsi vaikka resurssienhallinnasta)
        ->työpöydät ja näytöt
        ->omat digitaaliset litteät näytöt
        ->skaalausasetukset
        ->ylipyyhkäisy 0%:iin.
        -> Käytä


    • parasikinä

      En ymmärrä miksi jotkut jaksavat valittaa käsistä. Sehän on aivan loistava käyttis, sulava, ei jöki ja toimii.
      Toki sen käyttäminen vaatii muutaman minuutin opettelun, mutta ilmeisesti kaikki uusi on pahasta niinhän suomalaiset aina ajattelevat...

      • mies..

        Kaikki uusi ei todellakaan ole pahasta, itsellä WIndows oli käytössä 1995-2007, Mac oli täysin uusi systeemi minulle ja edelleen käytössä, myös Ubuntu vuodesta 2012 oli täysin uusi systeemi minulle ja sekin on käytössä pöytäkoneessa.

        Microsoftin pitäisi kuunnella asiakkaita eikä öikkäröidä kuin joku Putin rysslandiassa, sonta on sontaa vaikka kuin yrittäisi maustaa sokerilla.


    • AngryMan

      Joo, minä tykkään pelata noita vanhoja pelejä netissä mut eipäs toimi win8.1 kun on mukamas "yhteensopivuus ongelma" elikkä ....(win8-win8.1 sucks)!!!

    • Mitä tehdä kun Microsoft tili on karanteenisää 1 kk:den jonkin virheen takia,ei enää aukene oikein mikään no Hotmail.

      Joku kirjoitus virhe tuli ja tämän aiheutti 8.1 on kahdelle käyttäjälle joten huomasin se vain pitää rakentaa kokonaan uudestaan sillä pääsee jopa apseihin tuo ainainen luvan kysely ärsyttää.

      Siivous toiminta meni myös mykäksi palautuslevyjä en tehnyt Hp supottiin ei saa yhteyttä joten ei apuja sieltäkään Palautus osio käyttämättä en osaa ja sehän vie kaikki tiedot eli lähtee alusta.

      Voisiko joku auttaa aloitteliaa ikä miestä teen jossain kohdin tuon viimeisen keinon mutta ohjeet jos saisi miten HP g7 notebook

    • Niin syvältä!

      Pelkää ongelmaahan toi Windows Kasi on!

      Kaame Kasi! pahin kirosana it mailmassa!

      PS. Cook ja Jobs on gayboikia.. Joten osta Macci

    • Kyllästynyt

      Kyllä on W8,1 pers..stä, meillä uudet koneet ja oon kyllästyny noihin peli ym. mainoksiin jotka aukeevat uuteen ikkunaan joka kerta kun yrität tehdä jotain???
      Millään asetuksilla en saa niitä pysymään poissa? Koneissa on mm.ABP.
      Tossa alla yks linkki mikä tuppaa koko ajan....


      http://n10.adshostnet.com/ads?key=092e48c520213d54b2e08ed5e7caf04a

      • Gayflife

        Menit sit nostaa jumalattoman vanhan kertjun!

        Belfiestä on joo..


      • käyttäjän vika

        Ei se ole Windowsin vika, jos olet asentanut koneelle jotain mainosohjelmia, selainkaappareita, epäilyttäviä selaimen lisäosia tjms haittaohjelmia ja roskaa.


    • Kyllästynyt

      Valitettavasti kaikki eivät oo nörttejä ;)

      • kyllästy rauhassa

        Onko siinä jotain nörttiä, että ennen kuin lataa ja asentaa ohjelman, selvittää onko se luotettava ja sitten etsii luotettavan paikan ladata sen ettei tule mitään ylimääräistä mukana? Ihan perustoimenpiteisiin kuuluva asia eikä mitään nörttiyttä.


    • sana

      Minulla oli XP 10v eikä mitään ongelmia. Vuosi sitten ostin uuden koneen, jossa 8.1 ja keväällä kone meni siniseen tilaan. Piti ajaa tehdasasetuksille. Olen kohta 70v ukko ja olen sitä mieltä, että meidän ei tarvitse kuin käyttää, Microsoftin asia on myydä sellaisia ohjelmia jotka toimivat. Nyt Sipilä haaveilee kaikki palvelut digiaikaan ja sitten me saadaan tällaista tuotetta joka ei ole toiminut koko vuonna kunnolla. Miten me vanhat voidaan hoitaa asioitamme näillä se on sama kun ostaisi auton joka ei toimi ja sitä pitäisi koko ajan tien varrella korjata.
      Olen tehnyt kyselyjä yhdistyksemme jäseniltä ja yleisessä saunassa ja todella monella on kone kokonaan kaatunut, eivät mielellään keskustele enempää, koska tuntevat olevansa jotenkin vajaita. Olen myös kysynyt ammattilaisilta ja monet ovat lopettaneet 8.1 käytön ja eräs firma asensi 7 koneilleen koska pitäisi tehdä työtäkin eikä tapella koneiden kanssa.
      Gigantissa kyselin asentajilta n 5 neuvoja ja jokainen vastasi eri tavalla. Joku sanoi että ei saa päivittää, toinen sanoi että pitää tietää mitä päivittää, kolmas sanoi että ei saa laittaa automaattipäivitystä, koska silloin tilttaa takuuvarmasti, neljäs oli sitä mieltä että pitää olla autom. viides sanoi että älä tee mitään vaan kaytä. Ketä uskoa. Toikin väite että pitää tietää mitä päivittää ja missä järjestyksessä. Mistä me vanhat ukot ja akat voidaan se tietää? Mielestäni Microsoft on tehnyt emämunauksen päästäessään markkinoille täyden suden. Sääliksi käy kohtalotovereiden digiaika. Se on pelkkää stressiä. Vaihtaisin mielelläni tämän ajan 60-lukuun.

      • "Gigantissa kyselin asentajilta n 5 neuvoja ja jokainen vastasi eri tavalla."

        Gigantin asentajien ammattitaitoon en hirveästi luottaisi.

        Sanotaan nyt näin, että ainoat päivitykset mitkä PITÄÄ hoitaa on tietoturvapäivitykset, ja sen voi säätää Windowsin päivitysasetuksista. Ne suositellut päivitykset voi ottaa pois päältä.

        Ne turvapäivitykset voi olla automaatilla, tai sitten voit manuaalisesti hoitaa sen vaikka kerran kuukaudessa silloin kun siltä tuntuu.

        Sitten ne muut päivitykset, ja isommat päivitykset kuten Windows 8 -> 8.1 -> 10 ovat sellaisia, että niihin kannattaa varata aikaa, kaljaa, tupakkia ja rahaa. Voi joutua uusimaan ohjelmia ja lisälaitteita yhteensopivuuden muuttuessa, että ne kannattaa silleen ajoittaa että voi sitten samalla uusia jotain jos lakkaa toimimasta.

        Tästä syystä, isommille päivityksille on varattu aikaa. Windows 8 -> 8.1 päivitykselle varattiin aikaa 2v. Windows 10:n ei ole mikään pakko päivittää vaan sen voi hoitaa uuden tietokoneen yhteydessä. Vuoden ajan sen voi päivittää maksutta täysin päivitetystä Windows 8.1:stä.

        "Mielestäni Microsoft on tehnyt emämunauksen päästäessään markkinoille täyden suden."

        Hmm.. Harvemmin se vika näissä jutuissa on ollut Microsoftissa. Yleensä ongelmat on seurausta monimutkaisuudesta, mutta Microsoftin ohjelmat ovat olleet kyllä varsin hyvä laatuisia että yleensä se vika on jossain muualla.

        Yleisesti noissa esiasennetuissa Windows 8 koneissa järjestys olisi, että ensiksi laitevalmistajan päivitystyökalulla kaikki mitä se tarjoaa. Sitten Windows 8 täysin päivitetyksi 8 -> 8.1 ja päivittää sen täysin.

        Jos Windowsiin on asentanut sovelluksia sovelluskaupan ulkopuolelta, niin kaikki sellaiset sovellukset jotka käyttää nettiyhteyttä tai avaavat vieraita tiedostoja, selainlisäosat mukaanlukien, pitää myös pitää päivitettyinä. Riittää kun kerran kuukaudessa kiertää ne kaikki läpi ja päivittää. Ohjelmien lisääminen Windowsiin muualta kuin Windowsin sovelluskaupasta tai lisäämällä linkkinä siihen tiilinäkymään, monimutkaistaa järjestelmää ja sen ylläpitoa.

        Kannattaa muistaa, että kuluttajansuojalaki koskee myös niitä ohjelmia. Tuollaiset isot päivitykset kuten Windows 8 -> 8.1 jos on tullut ennen koneen ostoa, pitäisi se saada päivitettyä. Jos reistailee niin se on myyjän asia hoitaa se kuntoon.

        Sen sijaan jos tuollaisia isoja päivityksiä ilmestyy tietokoneen oston jälkeen, Gigantti tai muu vastaavaa voi todeta, että ei ole heidän vastuulla joten on parempi jättää päivittämättä ja sitten vaikka huoltoliikkeessä päivittää pari vuoden kuluttua. Tästä syystä noilla isoilla päivityksillä on sitä siirtymäaikaa vuosia.


      • sana

        Kiitos vastauksestasi, mutta minun tiedot eivät riitä omaksumaan kaikkea. Ensinnäkin Ongelmat alkoivat heti 8.1:n päivityksistä. En hallitse tietokonekieltä, kuten ei useimmat ikäiseni. Se nyt vaan on niin että nämä pitäisi toimia kuten autot eli käynnistä ja aja. Kaikki siellä taustalla pitäisi olla automaattista. Ihmettelen sitä että XP:n kanssa ei ollut ongelmia ja nyt monet ikäiseni ovat pulassa näiden kanssa. Kyllä Sipilä saa unohtaa tai siirtää digiaikaan siirtymistä, nk. muitakin asioita siirrellään. Vaikuttaahan tämä mm. nettimainontaan ja kauppaan kun korjaamot ovat pullollaan koneita ja monet vanhemmat eivät uskalla kohta avata koko koneita. Minunkin konettani korjattiin kuukausi, sitten sanotaan, että katso netistä. Tämä on henkisesti tosi uuvuttavaa. En nyt jaksa enempää, tämä helpottaa kun saa purkaa sydäntään, kun ottaa päähän.


      • sana kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, mutta minun tiedot eivät riitä omaksumaan kaikkea. Ensinnäkin Ongelmat alkoivat heti 8.1:n päivityksistä. En hallitse tietokonekieltä, kuten ei useimmat ikäiseni. Se nyt vaan on niin että nämä pitäisi toimia kuten autot eli käynnistä ja aja. Kaikki siellä taustalla pitäisi olla automaattista. Ihmettelen sitä että XP:n kanssa ei ollut ongelmia ja nyt monet ikäiseni ovat pulassa näiden kanssa. Kyllä Sipilä saa unohtaa tai siirtää digiaikaan siirtymistä, nk. muitakin asioita siirrellään. Vaikuttaahan tämä mm. nettimainontaan ja kauppaan kun korjaamot ovat pullollaan koneita ja monet vanhemmat eivät uskalla kohta avata koko koneita. Minunkin konettani korjattiin kuukausi, sitten sanotaan, että katso netistä. Tämä on henkisesti tosi uuvuttavaa. En nyt jaksa enempää, tämä helpottaa kun saa purkaa sydäntään, kun ottaa päähän.

        "Ensinnäkin Ongelmat alkoivat heti 8.1:n päivityksistä."

        Niin kun se on niin iso päivitys, että kaikki lisälaitteet ja ohjelmat mitä siihen on asennettu pitää päivittää yhteensopivaksi. Normaalisti yhteensopivuudet muuttuvat isoissa muutoksissa mikäli ei ole jotain standarointia jossain.

        Suomessa esimerkiksi pistorasiat on standardia, mutta jos ne ei olisi niin Braunin hammasharjalla ja Sonyn DVD-soittimella voi olla erilaiset pistorasiat ja ne voi toimia erilaisella sähköllä. Ne voi myös muuttua, että pitää uusia pistorasiat seuraavana vuonna.

        Tietotekniikassa on myös standardeja mutta monia asioita ei ole standardoitu ja ne sitten muuttuvat. Esimerkiksi ohjelmien kanssa lähinnä selaimella, ilman lisäosia toimivat ohjelmat ovat standardeja jotka toimivat yleisesti joka paikassa. Sitten jos asennat itse siihen laitteeseen jotain niin se ei käytännössä ole standardia.

        "Kaikki siellä taustalla pitäisi olla automaattista."

        Ne saa automaattiseksi parhaimmillaan sillä tasolla, että ensimmäiseen kahteen vuoteen ei uudella koneella tarvitse käyttäjän ihmeemmin miettiä ohjelmien päivitystä. Sitten tarvitsee päivittää isommin manuaalisesti ja tehdä muutoksia. Napit voi vaihtaa paikkaa, vanhat ohjelmat voi lakata toimimasta, vanhat laitteet voi lakata toimimasta jne. ja niihin sitten asennetaan korjauspäivityksiä tai ostetaan uusia.

        Näin siis uudella koneella kun on käyttöönottovaiheessa kaikki säädetty viimeisen päälle huolella. Sen jälkeen tarvitsee vastaava ylläpito hoitaa yleensä vuosittain.


    • ikjntgb

      Mitehän näiden vikojen kanssa oikein on.
      Onko käyttäjä tietokonetta varten vai tietokone käyttäjää varten!

      Minulle ei tuottaa usein pieniä mutta ärsyttäviä ongelmia useimmiten vain se, että MS haluaa olla minun koneen isäntä vaikka olen tietokoneen ostanut "orjaksi." Linux koneeni ovat harmittomia, mutta yhteystyö toisten kanssa kanssa vaikeutuu ilman windowsta... 8.1 ja samassa koneessa eri lohkossa 10 ja pelittää.
      Nyt ainoana ongelmana on Adoben flash play mutta siihen ilmeisesti on vain yksi apu, poistaa se kokonaan! ...kunnes luotettavuutta löytyy... ehkä muilta tahoilta...
      tosin sekin tympii mutta jospa sekin tavalla tai toisella korjaantuu...

      Useimmat ongelmiin löytyy asillisilta kavereilta, täältäkin, mutta juuri sillä hetkellä kun ongelma työkiireen vuoksi painaa päälle niin on pakkoa purkaa paineita ja yrittää saada tilanne hallintaan.

      Niin, että jos ei omista ja jos ei ole tietokonetta niin ei ole tietokone ongelmiakaan.
      Nautitaan kesästä!

      • ujmnhygbt

        jk.

        Vuosia näiden härveleiden ja softan kans taistellessa minulla kasvaa voimakas tunne siitä, että tietokoneen toiminta häiriöihin ei ole aina syyllinen softassa. Useimmiten kun toinen kone oikuttelee niin toinen toimii. Ja usein vuorottelevat että kenen vuoro se nyt oikutella. Jos on kiirus saada jotain nopeaa valmiiksi niin silloin Linux on korvaamaton kaveri. Oikeastaa teen Linuxella enemmän työtä kuin windowsella mutta viimeinen viimeistelyn joutuu tekeen windows koneella kun vastaan ottajalle ei kelpaa muka Linuxella tehdyt....


      • "mutta yhteystyö toisten kanssa kanssa vaikeutuu ilman windowsta..."

        Ei millään tavalla. Sitä varten on standardit.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe