Savonlinnan ongelmat

Ihme ja Kumma

Savonlinna näyttää kuihtuvan. Jäljellä ovat kohta vain julkisen sektorin työpaikat.
Mistä palkkarahat?

18

650

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaa_seinästä

veroista, joita valtio kerää ahnaasti. Tottakai sieltä. :-O

• A.T.

Juu, Jutta ja muut hallituksen tyttöset ovat eteviä keksimään uusia veroja entisten lisäksi.Ja uusia kieltoja entisten lisäksi.Mutta, kansa äänesti nuo eduskuntaan joten sai mitä halusi.Vai halusiko oikeasti?Jospa seuraavat vaalit toisi muutoksen Suomeen ( Epäilen tosin ettei mikään muutu )

• haiskahtaa

ongelmat on moninaiset ja kehitystä pelätään... Montakin paikkaa voisi vähän siivota

• ...

No sosterista tottakai, sehän on varsinainen ikiliikkuja, tunge sinne koko kaupungin miljoonat ja saat 5 työpaikkaa tilalle.

• Lytätty

Sosteri on syvältä!!! Siellä on raha ja rahan himo vallannut koko puljun. Työn suorittajat eivät ole missään arvossa. Hoitoalan yritys ja omaa väkeä kohdellaan kuin vihollisia, ei mitään inhimillisyyttä tai myötätuntoa! Kaikki tämä vaikuttaa hoitajien työmotivaatioon uskomattoman paljon, ja kärsimään joutuvat syyttömät, apua tarvitsevat sairaat ja vanhukset!

• S.O.S. Teri

Sosteri on kasvoton laitos jota pyöritetään verovaroin. Entä kun loputkin yritykset on Savonlinnassa ajettu alas, mistä sitten maksetaan sosterilaisille palkka?

• Kaija Koooo
        S.O.S. Teri kirjoitti:

Sosteri on kasvoton laitos jota pyöritetään verovaroin. Entä kun loputkin yritykset on Savonlinnassa ajettu alas, mistä sitten maksetaan sosterilaisille palkka?

Totta terskassa pitää mennä Toimintakeskukseen duuniin.
        siellä saat ison talon edut (pieni palkka ja paljon työkavereita)

• oksulitulee

Vaikka olisi syöpä niin pakko mennä kuntouttavaan orjatyöhön?

• orjatyö

Onko kukaan parantunut toimintakeskuksen orjatöissä? Ketään?

• ? ?

Mistähän siellä pitäis parantua?

• hullukoolet

Olen piip en tsetse ääliö!

• pillipiipari

Muualla asuvana... Juu onkos siellä enää kyliä, joissa on muutakin kuin julkisen puolen hommia?
      Tarkoitan alkutuotannon/pienyritykset/jne. Oisin ennenpitkää muuttamassa pienen itäsuomikierroksen tehneenä kotiseuduillepäin, mutta mitä luen täältä, taitaa olla paljon hävinnyt siitä keskustaajaman ympäriltä...

Tarvitaanko siellä enää käytännön puolen ihmisiä kylillä ollenkaan? Vai pitääkö tyytyä pelkkään asuinpaikkaan lapsuusmaisemissa? Ikä on vielä työikäinen. surukseni huomannut, ettei paluumuuttoaikeissa oleva helposti saa mitään realistista kuvaa asioista.

• hfvklg

Riippuuhan se nyt ihan kokonaan mikä sinun alasi on. Että onko töitä.

Kyllä täällä pienyrittäjiä on ja masiksiakin siihen, jos nyt lasketaan holhous et estosuomen älyttömät byrokraattisen esteet pois kuviosta.

Eihän tässä maassa kannata olla ainakaan sossujen mielestä muuta, kuin kuuliainen alamainen jota holhotaan ja jonka itsetyöllistämistä estetään. Samaan aikaan hyysätään niitä kellä on jo aivan riittävästi.

• pakollakahvinkeittoa

Itä-Savossa oli juttu juuri paluumuuttajasta joka oli Savonlinnassa sitten 9-vuotta ollut ilman työtä. Oli ollut kerran kierrätyskeskuksella työssä ja nyt työkokeilussa joulumyynnissä apuna. Koulutuksiakin löytyy kyseiseltä naiselta.

Että tämä kertoo kyllä kaiken.

• rystynysty
        pakollakahvinkeittoa kirjoitti:

Itä-Savossa oli juttu juuri paluumuuttajasta joka oli Savonlinnassa sitten 9-vuotta ollut ilman työtä. Oli ollut kerran kierrätyskeskuksella työssä ja nyt työkokeilussa joulumyynnissä apuna. Koulutuksiakin löytyy kyseiseltä naiselta.

Että tämä kertoo kyllä kaiken.

Voi olla, mutta ei tule unohtaa että oikein missään ei ole työtä tarjolla. Työttömiä on miltei puoli miljoonaa.

Sitä se teettää kun ahneimpia hyysätään jopa valtiotasolla - eli lapioidaan lainalla otettua rahaa yksityisille sijoittajille- ja otetaan lisää lainaa syömävelan maksuun.SE on aikakautemme suurin ja rikollisin tulonsiirto, jonka seurauksia maksellaan mm. massatyöttömyydellä ja tulevien sukupolvien syrjäytymisellä. Ei tule halvaksi ei.

• pillipiipari
        hfvklg kirjoitti:

Riippuuhan se nyt ihan kokonaan mikä sinun alasi on. Että onko töitä.

Kyllä täällä pienyrittäjiä on ja masiksiakin siihen, jos nyt lasketaan holhous et estosuomen älyttömät byrokraattisen esteet pois kuviosta.

Eihän tässä maassa kannata olla ainakaan sossujen mielestä muuta, kuin kuuliainen alamainen jota holhotaan ja jonka itsetyöllistämistä estetään. Samaan aikaan hyysätään niitä kellä on jo aivan riittävästi.

jaa, täällä idempänä itäsuomessa olen pienyrityksessä yrittäjämäisesti sarkaani tehden. ja ta lupasi jatkossa duunii, mut kotipuolen suuntaan jo lähtisin...
        että erilaisten palvelujen tarve ei ihan ole kyliltä kuollut?
        Kyläapu/lomitus, kaikkinainen semmoinen työvaltainen... Voisin jopa sanoa et tutkiskeltuani, aika vähän sen sortin palveluyrityksiä on sln seudulla. Voisi jopa ajatella että teen muualla mutta entisen palveluksessa...
        Pitää bossin kans puhua asioista vielä muutamaan krt.
        Haluan itse jo elää vapaalla sitä elämää, minkä koen hyväksi, ja kallioset järvimaisemat, kaikkine syksymyllerryksineenkin nyt tuppaa mielessä ihania olemaan. Jokatapauksessa joku vuosi, ja vuodenaika en enään kestä asua muualla.
        Sana "kuakku" kuulostaisi niin hyvältä, ja muje. Ja ois siellä yhellä kylällä ihan paikkakin, en rasittaisi silleen kaupungin asuntoja... Auton tartten oman kyllä.

Itsetyöllistäminen... Kiva sana. kukas sitä estää kun verot siintä maksaa? pienyrittäjäthän on verottajallekkin mukavia ihmisiä. Tarpeeksi monta, niin niistä saa enempi verotuloja kuin yhdestä tuki- saastuuttaja-yrittäjästä. (enhän minä talvivaarasta, pienellä, ole hys-hys puhunut, tms. muista...)
        Samahan se ois tehdä itselle. Olen ihan tietoinen, mitä se on, työtä. Ja paperitöitä, alvien tilitystä, työvälinehuoltoa, ja mitä itse työn luonteeseen kuuluu.

• kuakkuva laappeimmee
        pillipiipari kirjoitti:

jaa, täällä idempänä itäsuomessa olen pienyrityksessä yrittäjämäisesti sarkaani tehden. ja ta lupasi jatkossa duunii, mut kotipuolen suuntaan jo lähtisin...
        että erilaisten palvelujen tarve ei ihan ole kyliltä kuollut?
        Kyläapu/lomitus, kaikkinainen semmoinen työvaltainen... Voisin jopa sanoa et tutkiskeltuani, aika vähän sen sortin palveluyrityksiä on sln seudulla. Voisi jopa ajatella että teen muualla mutta entisen palveluksessa...
        Pitää bossin kans puhua asioista vielä muutamaan krt.
        Haluan itse jo elää vapaalla sitä elämää, minkä koen hyväksi, ja kallioset järvimaisemat, kaikkine syksymyllerryksineenkin nyt tuppaa mielessä ihania olemaan. Jokatapauksessa joku vuosi, ja vuodenaika en enään kestä asua muualla.
        Sana "kuakku" kuulostaisi niin hyvältä, ja muje. Ja ois siellä yhellä kylällä ihan paikkakin, en rasittaisi silleen kaupungin asuntoja... Auton tartten oman kyllä.

Itsetyöllistäminen... Kiva sana. kukas sitä estää kun verot siintä maksaa? pienyrittäjäthän on verottajallekkin mukavia ihmisiä. Tarpeeksi monta, niin niistä saa enempi verotuloja kuin yhdestä tuki- saastuuttaja-yrittäjästä. (enhän minä talvivaarasta, pienellä, ole hys-hys puhunut, tms. muista...)
        Samahan se ois tehdä itselle. Olen ihan tietoinen, mitä se on, työtä. Ja paperitöitä, alvien tilitystä, työvälinehuoltoa, ja mitä itse työn luonteeseen kuuluu.

Sosiaalidemokraattinen hyysäys, Käteisen et Urpilaisen nyykkiminen, sekä eu-kultin hihhulisäädökset/verovarojen kuormaaminen yksityisille suursijoittajille estävät tehokkaasti itsetyöllistämisen mahdollisuuksia ja yleistä motivaatiota. Sekä se että samaan aikaan piffaillaan syömävelkaa lisää, jotta kohta taas voidaan kuormata sitä etelän possuille takaisin.Tästä kuviosta viimekädessä johtuu sekä työn vähäisyys, että muukin järjetön tyhjäkäynti sekä napina. Asiaan tietysti kuuluu tuotantokustannusten suuruus jne. Kiina liittyy asiaan myös, sehän on selvä, muttei varsinaisesti tähän aiheeseen kuulu, joten se siitä.

Muusta olen samoilla linjoilla. Eli kyllä täällä luonto on se mitä kunnioittaa ja mistä nauttii kaikesta huolimati.

Kualluatikko on muuten hyvvee apetta mätettäväksi nuamahalakeimmeen.

• Anonyymi

Savonlinna kakka paikka vaikka halpaa asua. No on noita muitakin Suomessa joku 50 muuta että ainoo huono ei oo. Tampere Helsinki lähinnä ainoot oikeet paikat ja Tamperekin iso oikeastaan vaan tietystä kohtaa. Helsinki oikeesti ainoo iso kun kaikkee löytyy ja kohta Euroliiga Seagulls saattaa olla 5-10 vuoden sisään

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6133
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3396
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3315
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      265
      2052
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1636
    10. 6
      1398
    Aihe