vaille ansaitsemaansa arvostusta ja tunnustusta?
Olen sitä mieltä, että näyttelijä Ritva A r v e l o on sellainen henkilö.
Hän ei ollut vain näyttelijä, mutta myös loppututkinnon Helsingin yliopistossa suorittanut filosofian maisteri. Lisäksi hän oli modernin tanssin uranuurtajia, ohjaaja ja käsikirjoittaja.
Huomattavasti pienemmilläkin ansioilla on tässä maassa saatu akateemikon, professorin ja teatterineuvoksen arvonimiä.
Nyt alkaisi olla jo korkea aika korjata ilmiselvä vääryys!
Kuka näyttelijä on mielestäsi jäänyt
kunnioitanArveloa
3
233
Vastaukset
- tottaturiset
Sai Pro Finlandia -mitalin 1973.
Sentään sen, vaikka enemmän arvoinen olisi, paljon enemmän! - kunnioitanArveloa
Ritva Arvelo menehtyi 26. lokakuuta 2013 Helsingissä 92-vuotiaana.
Nyt ei enää mitkään kunnianosoitukset tavoita lahjakasta taiteilijaa.
Voimme vain ajatella Arveloa kunnioittaen ja kiitollisina siitä, että hänen muistonsa elää merkittävän taiteilijan töissä. - Suuri elämäntyö
Tässä Helsingin Sanomien muistokirjoitus Ritva Arvelosta.
http://www.hs.fi/ihmiset/Ritva Arvelo oli näyttämötaiteen suuri yksinäinen/a1384664794018
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332364Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742