Hankin sellaisen käytettynä Pentaksiini. Pentaksin 18-55 kittilinssillä näyttää kuitenkin tulevan terävempiä ja erottelukykyisempiä kuvia.
Eli toistaiseksi pettymys kuvan laadun suhteen tämä Samyang vai enköhän osaa sitten kuvata sillä?
Minkälaisia kokemuksia täällä moisista laajiksista?
Samyang 14 mm
7
207
Vastaukset
- Canonisti minäkin
http://www.photozone.de/canon-eos/533-samyang14f28eosapsc
Ostin tuollaisen Canoniin lapsille. Se ainakin toimi oikein hyvin. Vinjentoi ja tynnyrivääristymää oli jonkin verran, mutta piirrossa ei kyllä ollut valittamista. Vinjentoinnin sai kuriin himmentämällä ja tynnyrivääristymän pystyy hoitamaan tietokoneella, jos haluaa. - K-5
Poista alkajaisiksi kaikki objektiivista riippumat ”häiriöt”
– pistä kamera tukevalle jalustalle
– tarkenna kuva
– valitse valotustavaksi AE
– ota kuva kaikilla aukkoarvoilla
– peitä etsin ja lukitse peili yläasentton ennen laukaisua
– käytä vitkalaukaisinta
Mun lemppari laajakulma on Samyang 16 mm f/2
esim
http://www.bhphotovideo.com/c/product/981718-REG/samyang_sy16m_p_16mm_f2_0_ultra_wide_angle.html - Mieleen tullutta
>vai enköhän osaa sitten kuvata sillä?
Ethän sentään kai kuvittele, että Samyang-lasisi hoitelee tarkennuksen puolestasi tuon automaattitarkenteisen 18–55-millisen kittisellaisen tapaan?
Samyangit ovat käsitarkenteisia ja varsin skarpin maineessa.
Noin lyhyillä polttoväleillä terävyysalue on luonnostaan suuri, mutta täysin pielessä olevaa tarkennusta tämä seikka ei pelasta, suurilla aukoilla varsinkaan. - hcgashf
Objektiivi on manuaalitarkenteinen, eli se pitää opetella.
Kyllä sillä pitäisi hyvää jälkeä tulla, ainoastaan vinjetointi ja vääristymät haittaa joissakin tilanteissa. - rankattu
Samyang 14mm on Photozonen. (www.photozone.de) arvostelussa rankattu jopa tarkemmaksi kuin yli 2000 euroa maksava Canonin vastaava objektiivi.
- 13+16
Jos nyt oletettavasti olet ymmärtänyt että kyseessä on käsitarkenteinen objektiivi, niin onhan sille halvalle hinnalle selityksiä mm. heikomman laaduntarkkailun osalta. Kyseessä voi siis vallan mainiosti olla viallinen tuote.
- rankattu
On se viallinen jos piirtää huonommin kuin yli 2-tonnia maksava Canonin vastaava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37943Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29879Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56738Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720