Kuka tietää kertoa, että mistä saa sellaisen todistuksen, jolla voi esim. lentokenttien turvatarkastuksessa todistaa, että kehossa on metallia?
Olen nähnyt joillakin sellaisia noin A6 kokoisia laminoituja lappuja, joissa on ihmiskuvio ja siihen merkitty metalliosien sijainti. Onko sellainen "virallinen" ja mistä sellaisen saa?
Onko lukijoissa joku joka voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa miten näissä tilanteissa on yleensä toimittu ja onko tullut joitakin pahoja/hauskoja väärinymmärryksiä turvatarkastuksessa?
Itselläni on metallia neljässä kohtaa. En ole todellakaan Israeliin menossa :), mutta lentämään kuitenkin...
Metallia kehossa / metallinpaljastin
5
12807
Vastaukset
- Verheelinen
Sairaalasta ainakin itse sain tokonivelleikkauksen jälkeen. Varmaan myös tk.sta voit kysyä.
- Nilkka murtui
Ilmaiseeko lentokenttien turvatarkastuksen metallinpaljastin kehossa elävän nahkan alla olevan metallin. Mulla on mielikuva jostain, että ei ne hälyt ala vinkumaan, jos metalli on titaania.
Parhaitenhan tuohon saa vastauksen, kun ottaa yhteyttä Helsinki-Vantaalle. Sieltä ehkä osataan myös neuvoa, että millainen sen romurautatodistuksen tulee olla, että se täyttää kansainväliset kriteerit. Olisihan se keljua, jos jollain kentällä matka loppuisi siihen, että ei ole esittää todistusta vinkumiselle. Tuollaiset asiat kannattaa selvittää hyvissä ajoin ennen matkalle lähtöä.- Nilkkamurtuma 061211
Nilkassa on vajaan kymmenen sentin levy ruuveineen ja sen kanssa on muutama kerta lennetty, eikä ole kertaakaan piipannut missään. Varoilta olen opetellut muutamalla sanalla sanomaan englanniksi, että nilkassa on metallia.
- Nilkka murtui
Nilkkamurtuma 061211 kirjoitti:
Nilkassa on vajaan kymmenen sentin levy ruuveineen ja sen kanssa on muutama kerta lennetty, eikä ole kertaakaan piipannut missään. Varoilta olen opetellut muutamalla sanalla sanomaan englanniksi, että nilkassa on metallia.
Soitin mielenkiinnosta Helsinki-Vantaalle ja sieltä sanottiin, että joskus saattaa piipata. Jos sattuu piippaamaan ja asia tutkitaan, niin matkustaja saa siitä "leiman/merkin" matkustusasiakirjoihin, että piippauksen syy on selvillä ja kaikki on OK.
Eli ei tarteta mitään erityisiä todistuksia ainakaan mun vammassa (noin 10 sentin metallilevy 5 ruuvia ja toisella puolella nilkkaa kolme pitkää ruuvia). - Anonyymi
Nilkka murtui kirjoitti:
Soitin mielenkiinnosta Helsinki-Vantaalle ja sieltä sanottiin, että joskus saattaa piipata. Jos sattuu piippaamaan ja asia tutkitaan, niin matkustaja saa siitä "leiman/merkin" matkustusasiakirjoihin, että piippauksen syy on selvillä ja kaikki on OK.
Eli ei tarteta mitään erityisiä todistuksia ainakaan mun vammassa (noin 10 sentin metallilevy 5 ruuvia ja toisella puolella nilkkaa kolme pitkää ruuvia).Kiitos näistä tiedoista itselleni laitettiin vuoden vaihteessa 23-24 metallilevy ja ruuveja nilkkaan tämä vaivannut mieltä hyvää tietoa iso kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532514Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362511Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle292487Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt921886Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle291758Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3111665- 1501486
- 731348
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231078Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.251060