Kuka tietää kertoa, että mistä saa sellaisen todistuksen, jolla voi esim. lentokenttien turvatarkastuksessa todistaa, että kehossa on metallia?
Olen nähnyt joillakin sellaisia noin A6 kokoisia laminoituja lappuja, joissa on ihmiskuvio ja siihen merkitty metalliosien sijainti. Onko sellainen "virallinen" ja mistä sellaisen saa?
Onko lukijoissa joku joka voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa miten näissä tilanteissa on yleensä toimittu ja onko tullut joitakin pahoja/hauskoja väärinymmärryksiä turvatarkastuksessa?
Itselläni on metallia neljässä kohtaa. En ole todellakaan Israeliin menossa :), mutta lentämään kuitenkin...
Metallia kehossa / metallinpaljastin
5
13190
Vastaukset
- Verheelinen
Sairaalasta ainakin itse sain tokonivelleikkauksen jälkeen. Varmaan myös tk.sta voit kysyä.
- Nilkka murtui
Ilmaiseeko lentokenttien turvatarkastuksen metallinpaljastin kehossa elävän nahkan alla olevan metallin. Mulla on mielikuva jostain, että ei ne hälyt ala vinkumaan, jos metalli on titaania.
Parhaitenhan tuohon saa vastauksen, kun ottaa yhteyttä Helsinki-Vantaalle. Sieltä ehkä osataan myös neuvoa, että millainen sen romurautatodistuksen tulee olla, että se täyttää kansainväliset kriteerit. Olisihan se keljua, jos jollain kentällä matka loppuisi siihen, että ei ole esittää todistusta vinkumiselle. Tuollaiset asiat kannattaa selvittää hyvissä ajoin ennen matkalle lähtöä.- Nilkkamurtuma 061211
Nilkassa on vajaan kymmenen sentin levy ruuveineen ja sen kanssa on muutama kerta lennetty, eikä ole kertaakaan piipannut missään. Varoilta olen opetellut muutamalla sanalla sanomaan englanniksi, että nilkassa on metallia.
- Nilkka murtui
Nilkkamurtuma 061211 kirjoitti:
Nilkassa on vajaan kymmenen sentin levy ruuveineen ja sen kanssa on muutama kerta lennetty, eikä ole kertaakaan piipannut missään. Varoilta olen opetellut muutamalla sanalla sanomaan englanniksi, että nilkassa on metallia.
Soitin mielenkiinnosta Helsinki-Vantaalle ja sieltä sanottiin, että joskus saattaa piipata. Jos sattuu piippaamaan ja asia tutkitaan, niin matkustaja saa siitä "leiman/merkin" matkustusasiakirjoihin, että piippauksen syy on selvillä ja kaikki on OK.
Eli ei tarteta mitään erityisiä todistuksia ainakaan mun vammassa (noin 10 sentin metallilevy 5 ruuvia ja toisella puolella nilkkaa kolme pitkää ruuvia). - Anonyymi
Nilkka murtui kirjoitti:
Soitin mielenkiinnosta Helsinki-Vantaalle ja sieltä sanottiin, että joskus saattaa piipata. Jos sattuu piippaamaan ja asia tutkitaan, niin matkustaja saa siitä "leiman/merkin" matkustusasiakirjoihin, että piippauksen syy on selvillä ja kaikki on OK.
Eli ei tarteta mitään erityisiä todistuksia ainakaan mun vammassa (noin 10 sentin metallilevy 5 ruuvia ja toisella puolella nilkkaa kolme pitkää ruuvia).Kiitos näistä tiedoista itselleni laitettiin vuoden vaihteessa 23-24 metallilevy ja ruuveja nilkkaan tämä vaivannut mieltä hyvää tietoa iso kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371629
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510