Metallia kehossa / metallinpaljastin

Illaksi kotiin

Kuka tietää kertoa, että mistä saa sellaisen todistuksen, jolla voi esim. lentokenttien turvatarkastuksessa todistaa, että kehossa on metallia?

Olen nähnyt joillakin sellaisia noin A6 kokoisia laminoituja lappuja, joissa on ihmiskuvio ja siihen merkitty metalliosien sijainti. Onko sellainen "virallinen" ja mistä sellaisen saa?

Onko lukijoissa joku joka voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa miten näissä tilanteissa on yleensä toimittu ja onko tullut joitakin pahoja/hauskoja väärinymmärryksiä turvatarkastuksessa?

Itselläni on metallia neljässä kohtaa. En ole todellakaan Israeliin menossa :), mutta lentämään kuitenkin...

5

12495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Verheelinen

Sairaalasta ainakin itse sain tokonivelleikkauksen jälkeen. Varmaan myös tk.sta voit kysyä.

• Nilkka murtui

Ilmaiseeko lentokenttien turvatarkastuksen metallinpaljastin kehossa elävän nahkan alla olevan metallin. Mulla on mielikuva jostain, että ei ne hälyt ala vinkumaan, jos metalli on titaania.

Parhaitenhan tuohon saa vastauksen, kun ottaa yhteyttä Helsinki-Vantaalle. Sieltä ehkä osataan myös neuvoa, että millainen sen romurautatodistuksen tulee olla, että se täyttää kansainväliset kriteerit. Olisihan se keljua, jos jollain kentällä matka loppuisi siihen, että ei ole esittää todistusta vinkumiselle. Tuollaiset asiat kannattaa selvittää hyvissä ajoin ennen matkalle lähtöä.

• Nilkkamurtuma 061211

Nilkassa on vajaan kymmenen sentin levy ruuveineen ja sen kanssa on muutama kerta lennetty, eikä ole kertaakaan piipannut missään. Varoilta olen opetellut muutamalla sanalla sanomaan englanniksi, että nilkassa on metallia.

• Nilkka murtui
        Nilkkamurtuma 061211 kirjoitti:

Nilkassa on vajaan kymmenen sentin levy ruuveineen ja sen kanssa on muutama kerta lennetty, eikä ole kertaakaan piipannut missään. Varoilta olen opetellut muutamalla sanalla sanomaan englanniksi, että nilkassa on metallia.

Soitin mielenkiinnosta Helsinki-Vantaalle ja sieltä sanottiin, että joskus saattaa piipata. Jos sattuu piippaamaan ja asia tutkitaan, niin matkustaja saa siitä "leiman/merkin" matkustusasiakirjoihin, että piippauksen syy on selvillä ja kaikki on OK.

Eli ei tarteta mitään erityisiä todistuksia ainakaan mun vammassa (noin 10 sentin metallilevy 5 ruuvia ja toisella puolella nilkkaa kolme pitkää ruuvia).

• Anonyymi
        Nilkka murtui kirjoitti:

Soitin mielenkiinnosta Helsinki-Vantaalle ja sieltä sanottiin, että joskus saattaa piipata. Jos sattuu piippaamaan ja asia tutkitaan, niin matkustaja saa siitä "leiman/merkin" matkustusasiakirjoihin, että piippauksen syy on selvillä ja kaikki on OK.

Eli ei tarteta mitään erityisiä todistuksia ainakaan mun vammassa (noin 10 sentin metallilevy 5 ruuvia ja toisella puolella nilkkaa kolme pitkää ruuvia).

Kiitos näistä tiedoista itselleni laitettiin vuoden vaihteessa 23-24 metallilevy ja ruuveja nilkkaan tämä vaivannut mieltä hyvää tietoa iso kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8403
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4674
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4353
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3493
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3368
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3133
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2871
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe