Kuka tietää kertoa, että mistä saa sellaisen todistuksen, jolla voi esim. lentokenttien turvatarkastuksessa todistaa, että kehossa on metallia?
Olen nähnyt joillakin sellaisia noin A6 kokoisia laminoituja lappuja, joissa on ihmiskuvio ja siihen merkitty metalliosien sijainti. Onko sellainen "virallinen" ja mistä sellaisen saa?
Onko lukijoissa joku joka voisi kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa miten näissä tilanteissa on yleensä toimittu ja onko tullut joitakin pahoja/hauskoja väärinymmärryksiä turvatarkastuksessa?
Itselläni on metallia neljässä kohtaa. En ole todellakaan Israeliin menossa :), mutta lentämään kuitenkin...
Metallia kehossa / metallinpaljastin
5
10701
Vastaukset
- Verheelinen
Sairaalasta ainakin itse sain tokonivelleikkauksen jälkeen. Varmaan myös tk.sta voit kysyä.
- Nilkka murtui
Ilmaiseeko lentokenttien turvatarkastuksen metallinpaljastin kehossa elävän nahkan alla olevan metallin. Mulla on mielikuva jostain, että ei ne hälyt ala vinkumaan, jos metalli on titaania.
Parhaitenhan tuohon saa vastauksen, kun ottaa yhteyttä Helsinki-Vantaalle. Sieltä ehkä osataan myös neuvoa, että millainen sen romurautatodistuksen tulee olla, että se täyttää kansainväliset kriteerit. Olisihan se keljua, jos jollain kentällä matka loppuisi siihen, että ei ole esittää todistusta vinkumiselle. Tuollaiset asiat kannattaa selvittää hyvissä ajoin ennen matkalle lähtöä.- Nilkkamurtuma 061211
Nilkassa on vajaan kymmenen sentin levy ruuveineen ja sen kanssa on muutama kerta lennetty, eikä ole kertaakaan piipannut missään. Varoilta olen opetellut muutamalla sanalla sanomaan englanniksi, että nilkassa on metallia.
- Nilkka murtui
Nilkkamurtuma 061211 kirjoitti:
Nilkassa on vajaan kymmenen sentin levy ruuveineen ja sen kanssa on muutama kerta lennetty, eikä ole kertaakaan piipannut missään. Varoilta olen opetellut muutamalla sanalla sanomaan englanniksi, että nilkassa on metallia.
Soitin mielenkiinnosta Helsinki-Vantaalle ja sieltä sanottiin, että joskus saattaa piipata. Jos sattuu piippaamaan ja asia tutkitaan, niin matkustaja saa siitä "leiman/merkin" matkustusasiakirjoihin, että piippauksen syy on selvillä ja kaikki on OK.
Eli ei tarteta mitään erityisiä todistuksia ainakaan mun vammassa (noin 10 sentin metallilevy 5 ruuvia ja toisella puolella nilkkaa kolme pitkää ruuvia). - Anonyymi
Nilkka murtui kirjoitti:
Soitin mielenkiinnosta Helsinki-Vantaalle ja sieltä sanottiin, että joskus saattaa piipata. Jos sattuu piippaamaan ja asia tutkitaan, niin matkustaja saa siitä "leiman/merkin" matkustusasiakirjoihin, että piippauksen syy on selvillä ja kaikki on OK.
Eli ei tarteta mitään erityisiä todistuksia ainakaan mun vammassa (noin 10 sentin metallilevy 5 ruuvia ja toisella puolella nilkkaa kolme pitkää ruuvia).Kiitos näistä tiedoista itselleni laitettiin vuoden vaihteessa 23-24 metallilevy ja ruuveja nilkkaan tämä vaivannut mieltä hyvää tietoa iso kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947