Pikkuveli suuttu kun vein sen gerbiilit

Gerbiilivaras

Mun pikkuveli 9v sai joskus tossa kesällä kaks gerbiiliä synttärilahjaks kun halusi jotain omaa lemmikkiä, mutta vanhemmat ei suostunut koiraan. Aluks se hoiti niitä ihan innokkaasti, kylvetti joka päivä hiekkakylvyssä, siivoili aitausta kerran pari viikossa, juoksutti noita ja opetti kaikkia "temppuja".

Koulujen alettua en huomannut sen tehneen gerbiilien kanssa juuri mitään, häkki haisi useemman metrin kun sen ohi käveli, vessaa siivottiin sillon tällön, välillä oli vesi lopuillaan, ruokakipossa oli viimeset murut menossa yms.

Puhuin ensin veljelle, kiltisti siivosi gerbiilien aitauksen, laittoi uudet vedet ja ruoat, otti vähän jalotteleen sun muuta. Aattelin ettei ongelmaa. Jokusen viikon päästä tilanne oli aikalailla sama, ja kun sanoin veljelle uudestaan niin vastas vaan "ettei jaksa". Vein sitten häkin mun huoneeseen, siivosin yms.

Veli suuttu ja sano vanhemmille. Häkki meni takasin, mutta tilanteeseen ei tullu muutosta ja vanhemmat sanoi että saan ne gerbiilit. Nyt veli kaikki päivät huutaa ja hakkaa tota ovee että oon vienyt sen gerbiilit ja on epäreilua että nyt sillä ei oo mitään lemmikeitä mutta mulla on koira ja nyt gerbiilit.

Oon sanonut että sitten kun se hoitaa ne, niin saa ne takasin, mutta kertaakaan ei oo vielä tullut antaan gerbuille ruokaa tai hoitanut niitä, yrittää viedä häkin multa, ja kun kannan sen pois huoneesta niin alkaa hakkaan vaan ovee ja huutaan.

Mun mielestä tein silti oikeen, että miten saisin taottuu veljen päähän että se ei saa niitä takasin ennen kuin suostuu huolehtiin niistä ?

5

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Gerbiilivaras!

      Meistäkin olet toiminut oikein. Sinulla on vanhempiesi tuki ja hyväksyntä, vaikkei veljesi tilanteesta tykkääkään. Meistä on upeaa miten hyvin olet ottanut vastuuta veljesi gerbiileistä ja tarjoutunut hoitamaan niitä hänen puolestaan. Ihaninta on se että olet kuitenkin ilmaissut antavasi gerbiilit takaisin kun veljesi on valmis niistä huolehtimaan! Vaikutat todella kypsältä kaverilta.

      Veljesi varmasti ymmärtää ajan kanssa. Hän on nyt suuttunut menetettyään lemmikkinsä ja tottakai hän haluaisi ne takaisin. Saahan veljesi käydä katsomassa gerbiilejä ja käsitellä niitä yhä, vaikka lemmikit ovatkin muuttaneet sinun luoksesi? Se voisi ehkä helpottaa tilannetta.

      T. Jyväskylän Nettisaappaat

      • Gerbiilivaras

        Joo, veli sai tulla huoneeseen katsomaan ja hoitamaan gerbiilejä, mutta yritti lähes koko ajan syliin ottaessa kuljettaa ne takaisin itselleen...

        Mulla oli tää sama viesti lemmikkipalstalla ja sain sieltä hyvän ehdotuksen, että gerbiilit pysyisivät tuossa yläkerran aulassa mutta minä hoitaisin niitä, niin että veli ei yrittäisi niitä viedä takaisin sinne. Kokeiltiin, ja veli taas konttailee tuolla gerbiilien perässä :)


    • gn55

      Miksi teidän perheessä omitaan niitä "lemmikkejä"?

      • Gerbiilivaras

        No esimerkiksi siksi että jos mun veli ainoastaan haluu gerbiilejä, eikä muu perhe, mutta gerbiilit kuitenkin ostetaan veljelle, niin eikö se oo ihan ok että ne on sillon veljen gerbiilejä eikä koko perheen lemmikkejä, kun muut ei niitä halua ?


    • ansgu

      en nyt itse tiedä teidän perheen tilanteesta mut meillä on ainakin gerbiilit olohuoneessa kaikkien yhteisenä (vaikka ne ostettiin minulle ja veljelleni) Eli veljeni omistaa yhden gerbiilin ja minä kaksi, kaikki samassa häkissä. Alkuunsa veljeni osallistui hoitamiseen yms. mutta viikon kuluttua hänelle oli yksi hailee mitä niille kuului. Siispä minä hoidan niitä, ne ovat olohuoneessa edelleenkin. Kuitenkaan veljeni ei saa tehdä mitään kivaa niiden kanssa (opetella temppuja, juoksuttaa yms. koska ei hoida niitä) Jos hän auttaa siivoamisessa, hoitaa niitä niin minun puolestani hän saa tulla mukaan kivoihin asioihin. Muutenkin Gerbiilit tykkää kun moni ihminen on katsomassa heitä kun ne puuhastelee kaikkea ja saavat ylöisöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe