Kysymys Liikuntatoimelle.

Lieksan kaupungissa on ollut mielestäni erityinen piirre tuossa kuntosali asiassa aikanaan kuntosalivälineitä myytiin romuraudaksi sitten ostettiin yksityiseltä yrittäjältä laitteet sitten taas myytiin yksityiselle yrittäjälle ja taas ostettiin ne yrittäjältä ja jälleen ollaan myymässä laitteet yksityiselle yrittäjälle

Onnea vaan yritykselle.

Mutta kysyn onko laskettu mitä tuo tuollainen toiminta on maksanut kaupungille? MK

25

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdp floppaa

No ei ole ainut ihmeteltävä asia,kohta kannetaan säkillä valoa säästämisen nimissä ja nostetaan johtajien palkkoja ,

• puolella

20 000€ laitteet maksoi kaupungille ja nyt myytiin 10 000€ yksityiselle.

• olipa ylläripylläri

Sillä tavalla. Mielenkiintoista toimintaa ja tappiota tehdään, että paukkuu. On niillä otsaa.

• Taisi kiekko mennä maaliin MK

• Ei hoilaa

En ole katkera, mutta kuitenkin...

• Ei katkera mutta varmaan kuntalaiset ovat kun kyseessä on kuin jäänsärkijän toiminta liian paljon tietyyn suuntaan vetämässä ja tässä minun nokkaan haisee tuo esittelijän meninki jota ei tarvitse arvella ja mitä harrastaa sitten myöskin lautakunnan jäsenet ja ostajataho ? MK

• Haiseepa varmaan

Joopa joo. Kyllä se on kumma että tuo antipatia kiekkoilua vastaan puskee pinnalle täälläkin. Kallis jäähalli rakennettu ja kuntosalivälineetkin ostavat. Mikähän toinen harrastus mahtanee liikuttaa yhtä paljon lieksalaisia lapsia ja nuoria kuin jääurheilu. Mitä tässä kaupungissa sitten pitäisi olla että arvon MK:n nokkaan haisisi paremmalle? Hiihtohalliko? Vai täysikokoinen yleisurheiluhalli jalkapallokenttineen ja 400 metrin ratoineen. Hmm, ettei vaan asian taustalla ole salaliitto kaupungin ja kiekkoväen toimesta kaikkia muita vastaan...

• Todella jäähalli on rakennet jo toistamiseen ja aikanaan katsoin saamani kausikortin lahjoman tapaiseksi joten palautin sen jopa pari kertaa.
      Kuntosalivälineet ei kaupunjki osta vaan myy nyt jo toistamiseen ja välillä on ostettu jo useamman kerran.
      Vaikka tuo urheilumuoto liikuttaa niin ainakin tappiota tuottaa halli jatkuvasti sitävastoin tietämäni mukaan jopa kuntosalin käyttäjiä oli ja toiminta oli jopa taloudellisesti kannattavaa sen tulin tietämään ennen nykyistä johtajaa.
      Minun nokkaan haisee todella se mitä vertasin jopa jäänsärkijöiden toimintaa ja joku teki virhearvion siellä, onko tässäkin suhteessa sitten jokin virhearvio?
      On kuitenkin selvää, että nyt päätös on tehty mutta onko se kaiken tarkastelun kestävä se tulee nähtäväksi onnea yrittäjälle.
      Minulle olisi kyllä oikein mielyttävä asia se, että täällä olisi monipuolinen urheiluhalli onhan niitä suunnitelmia siitä tehty minunkin valtuustokauden aikana jo useita mutta jääkiekköväki runnasi asioita eteenpäin ja runnaa edelleen on kuitenkin hyvä asia, että jos tuo nyt riittää.
      En lähde tekemään vastakohtaisuuksia olen sitä toimintaa jo tarpeeksi todennut ja vihdoin saavutukseni huomioitiin kaupunginhallituksen taholta mutta edelleen vapaa-aika toimi tomii yksisilmäisesti, mutta kuitenkin luin urheilukentällä ajanotossa tuloksi lukien piilossa jopa kipsi jalassa parikymmentä vuotta ainakin, mutta eipä tullut LU juhlaan kutsua ajat on muuttuneet sielläkin MK

• miksi?????

Alkaako mennä herjaamisen puolelle,????????????

• Arvosteluni kestää MK

• sipramilliä jollekki

Pitänee ostajan viedä puntit takaisin mistä osti niin ei tule pahamieli eräälle taholle.Tai parempi ois että veisi hevonviduun tästä kylästä.

• Joko aijot luopua sattuiko kovasti? ei sitä pidä ainakaan todeta, etteikö kusekkaan tänne päin kun siellä maailmalla tulee koti-ikävä ja kolhuja kylkeen, eikä äiti ole puhaltamassa.
      Eli eli kaikki ole kultaa joka kiiltää eikä maailma suo onnea eikä myös ole mukava olla sellaisessa kelkassa jossa suunta vie mettään liian hurjan vauhdin mukana oksaan, sehän on nähty jo monet kerrat mikä on nousu ja mikä tuho MK

• Pitkään peit

"jopa kipsi jalassa parikymmentä vuotta ainakin,"
      Eikö se kipsi jo haprastu kahessakymmenessä vuodessa:))

• Tunnustan tehneeni kirjoitusvirheen, asia lienee kuitenkin selvä, että pitkään olen toiminut toimitsijana urheilussa ja eri tavoin myöskin tukenut urheilutoimintaa esim kunniakierrokset.

Kuitenkin kysymys oli kuntosalivälineiden osto ja myyntitoiminnasta.
        Lisäksi pitää muistaa jos tulee epäilys siitä, että jokin toimija olisi esteellinen kuten voinen todeta niin silloin pitäisi pidättäytyä toimista jos luottamus jostakin syystä vaarantuu tässä tapauksessa pelikaveruus?

selvää on se seikka, että jossakin tilanteessa nämä asiat pitää minulle kertoa lautakunnassa MK

• tulitikkutyttö1

Rahat toimijoilla omaan liiviin? Tämä on niin pieni piiri, joka pyörittää kaikkea mahdllista yhdistystä samalla kokoonpanolla ja ne muutamat eivät voi sietää, että heidän yli ns kävellään. Asioiden pitäisi riidellä, ei ihmisten, mutta heti otetaan henkilökohtaisena loukkauksena ja kiristetään ääntä, jos tavallinen, niinkuin minäkin kysyn asiaa, joka kuuluu meille kaikille. Hallin pito tuottaa tappiota koko ajan, mutta asialle ei tehdä mitään.On vain kunniakysymys, että nimi näkyy, tosin viime aikoina näkynyt vain negatiivisessa mielessä, eikä sekään aiheuta toimenpiteitä asioiden korjaamiseksi. Kuten olen sanonut niin kaupunginväki on eriytynyt asukkaista, eikä siten pääse syntymään niitä ratkaisuja, joita kuntalaiset toivovat. Monessa muussa kunnassa kaupunkilaisia kuunnellaan ja otetaan vastaan ideoita ja kommentteja ilman hampaiden kirskumista.

• Olen monesti huolestunut noista jääviysasioista ja niistä on sitten tullut ohjeistusta lautakuntiin.

Siksi katsoin vapaa-ajan lautakunnan listaa ja havaisin samannimisia sukunimiä olevan ostajana ja lautakunnan jäsenyytenä ,joten jos henkilö on jotenkin läheistä sukua niin oli jäävi myös käsitelemään asiaa. sama koskee myöös jos on toimijana jolloin puolueettomuus vaarantuu se on hallintolaissa todettu MK

• Optikko Mikko
        markkukorpinen kirjoitti:

Olen monesti huolestunut noista jääviysasioista ja niistä on sitten tullut ohjeistusta lautakuntiin.

Siksi katsoin vapaa-ajan lautakunnan listaa ja havaisin samannimisia sukunimiä olevan ostajana ja lautakunnan jäsenyytenä ,joten jos henkilö on jotenkin läheistä sukua niin oli jäävi myös käsitelemään asiaa. sama koskee myöös jos on toimijana jolloin puolueettomuus vaarantuu se on hallintolaissa todettu MK

Ostaja oli sukunimeltään KUIRI, eipä näy minun silmiini yhtään samannimistä lautakunnassa. Rakutus tästä jääkiekon suosimisesta on kyllä älytöntä. Tarjouksia oli pyydetty ja niitä oli saatu. Paras tarjous voitti – mikä siinä on niin ihmeellistä? Sattuu olemaan jääkiekon harrastaja. Entä jos ostaja olisi ollut avantouinnin harrastaja? Olisiko sitten haukuttu uimalaitoksen pukutilat, laiturin liukkaus ym.? No tuskinpa vain. Olisitte itse tehneet paremman tarjouksen, sillähän tämäkin suuri vääryys ja mielenpahoitus olisi vältetty.

• Optikko Mikko kirjoitti:

Ostaja oli sukunimeltään KUIRI, eipä näy minun silmiini yhtään samannimistä lautakunnassa. Rakutus tästä jääkiekon suosimisesta on kyllä älytöntä. Tarjouksia oli pyydetty ja niitä oli saatu. Paras tarjous voitti – mikä siinä on niin ihmeellistä? Sattuu olemaan jääkiekon harrastaja. Entä jos ostaja olisi ollut avantouinnin harrastaja? Olisiko sitten haukuttu uimalaitoksen pukutilat, laiturin liukkaus ym.? No tuskinpa vain. Olisitte itse tehneet paremman tarjouksen, sillähän tämäkin suuri vääryys ja mielenpahoitus olisi vältetty.

Vaikka ostajana oli toinen henkilö niin kuitenkin aina jos siellä muikana oli myös joku toinen lautakunnan jäsenen sukulainen niin aina pitää muistaa jääviysasiat , vaikka ei mitenkään suosisi sukulaista kuitenkin laki on laki vaikka sukulisesta oli vain haittaa töämä on lain henki.

On aivan selvää mielestäni myös se jos luottamus jotenkin puolueettomuuteen on kyseenalinen mitä hallintolaki ilmaisee. siitä on kyse eikä kenenkään henkilön asioita sotkea MK

• markkukorpinen kirjoitti:

Vaikka ostajana oli toinen henkilö niin kuitenkin aina jos siellä muikana oli myös joku toinen lautakunnan jäsenen sukulainen niin aina pitää muistaa jääviysasiat , vaikka ei mitenkään suosisi sukulaista kuitenkin laki on laki vaikka sukulisesta oli vain haittaa töämä on lain henki.

On aivan selvää mielestäni myös se jos luottamus jotenkin puolueettomuuteen on kyseenalinen mitä hallintolaki ilmaisee. siitä on kyse eikä kenenkään henkilön asioita sotkea MK

Optikko Mikko Lue aloitukseni ihan silmälasien ja ajatuksen kanssa MK

• hywäveli

ootteleppa vaan katujen aurausta,kaupunki jos luopuu niin kukahan sen saisi?siinä ei jääviydet auta,onpahan vaikka missä lautakunnassa.tämä on vain ajatusleikki mutta huhujahan riittää.

• Levytanko

On maksanut sen verran, että kuntosali on pystytty pitämään koko ajan toiminnassa tässä kunnassa. Eikö se ole ollut nimenomaan palvelus salin käyttäjille?

• ent.keskustalainen

Keskusta on menettänyt todella paljon luottamusta ja kannatusta viime aikoina.

• salesmanager

Mikä teitä lieksalaisia vaivaa? Miksi toistuvasti äänestätte "väärin"?
        Lukiessani kirjoituksia, voin todeta: kepu, kokoomus, perussuomalaiset ja etenkin demarit, vasemmisto ja kd:t ovat täysin epäonnistuneet tehtävässään.

Ketkä ovat onnistuneet?

Kenen syytä epäonnistuminen vuosikymmenten ajan on?

Olisiko äänestäjien aika katsoa peiliin?!

• äimänkäki

Juurikin näin. Suomi antoi Pietarin vedenpuhdistamoon 32 milj, euroa, mutta veronmaksajilta kinutaan rahaa uuden lastensairaalan rakentamiseen. Teho-osasto siirretty väestösuojiin. Me itse olemme valinneet tarkasti ja harkiten (heh) ihmiset ajamaan etujamme. Voimme, kuten salesmanager totesi, katsoa peiliin ja miettiä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5778
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      497
      2612
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      10
      1889
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      29
      1538
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1149
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      994
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      947
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      902
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      893
    10. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      13
      849
    Aihe