Ei mitään lapsia teille tytönhupakoille

Sunnuntain toivotukset

Nyt olette siinä suhteessanne ja odottakaa ensin alkuun sinne 32v ikään ja sitten alatte miettiä parisuhdetta, että onko sitä mielellään se 12 vuotta takana, ja sitten voi lapsia EHKÄ tehdä.

32

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maanantai toivotukse

      Lopeta jo!

    • plääh

      alkaa olla mitta täynnä tota 12/32 paasaustasi! Antaisit olla jo! tänä päivänä on ihan turha luulo, että kaikki 20 vuotiaina seurustelemaan alkaneet olisivat saman kumppanin kanssa edelleen vielä 32 vuotiaana. Jotkut ehkä, mutta useimmat eivät. minun pitäisi odotella vielä melkein 9 vuotta, jotta olisimme mieheni kanssa olleet 12 vuotta yhdessä, ja silloin olisi jo todella liian myöhäistä lapsien teolle, mieluummin teemme ne nyt, kun vielä jaksamme. Monelle lapsen saaminen päälle kolmikymppisenä on jo mahdotonta tai ainakin todella vaikeaa. Ilmeisesti ajatkin juuri sitä takaa? Ettei suomeen syntyisi niin paljon lapsia? Oletko jotenkin lapsivastainen, ehkä lapsettomuuden takia katkeroitunut?
      Omat vanhempani olivat tunteneet vuoden, kun meidän sisaruskatraan ensimmäinen syntyi, ovat edelleen naimisissa. Nyt heillä on aikaa kahdstaan kun kaikki olemme aikuisia, ja siis me kaikki ollaan synnytty, ennenkuin kumpikaan oli 32 vuotiaita, että ei ihan menny sun ohjeittes mukaan.
      Minusta on ihanaa, kun on nuoret vanhemmat, ja olen saanut kokea myös nuoret isovanhemmat, sekä bonuksena vielä mummuni äidin elämäni ensimmäiset 18 vuotta. Tänä päivänä on harvinaisuus että yli kolmekymppisellä on elossa olevat isovanhemmat, jotka jaksavat vielä lapsenlapsen lapsiakin hoidella silloin tällöin.

      • Höpö höpö !

        Olisi paljon parempi katsoa oletteko yhdessä vielä 9 v. kuluttua kuin olla muutaman vuoden kuluttua katkeroituneena alkoholisoituneena yhärinä jos nyt sen lapsen vääntäisit...


      • plääh
        Höpö höpö ! kirjoitti:

        Olisi paljon parempi katsoa oletteko yhdessä vielä 9 v. kuluttua kuin olla muutaman vuoden kuluttua katkeroituneena alkoholisoituneena yhärinä jos nyt sen lapsen vääntäisit...

        ne lapset on väännetty, ainakin osaksi. en ole ajatellut olla tulevaisuudessa katkeroitunut, alkoholisoitunut yksinhuoltaja. Ja jos yksinhuoltajaksi joutuisinkin niin tuskin alkoholisoituisin ja katkeroituisin, lapset antavat paljon onnea elämään.

        Ei ole sulle tullut mieleen, että mitäs jos jompikumpi vanhemmista sitten joutuu onnettomuuteen tai sairastuu vakavasti, niin yksinhuoltajaksi siinä sittenkin jää, oli yhteiseloa takana 12 vuotta, tai enempi tai vähempi? Silti olemme olleet valmiit ottamaan sen riskin, ja perustaneet perheen.

        Taidat itse olla katkeroituneen, alkoholisoituneen yh-äidin lapsi? Tai sitten olet itse sellainen? Valitettavasti meillä on erilaisia kohtaloita, olen pahoillani sinun kohdalle sattuneesta, mutta et voi vaatia, että ihmiset jättävät lapset tekemättä sen takia että joku on joutunut kärsimään.


      • Joka tapauksessa
        plääh kirjoitti:

        ne lapset on väännetty, ainakin osaksi. en ole ajatellut olla tulevaisuudessa katkeroitunut, alkoholisoitunut yksinhuoltaja. Ja jos yksinhuoltajaksi joutuisinkin niin tuskin alkoholisoituisin ja katkeroituisin, lapset antavat paljon onnea elämään.

        Ei ole sulle tullut mieleen, että mitäs jos jompikumpi vanhemmista sitten joutuu onnettomuuteen tai sairastuu vakavasti, niin yksinhuoltajaksi siinä sittenkin jää, oli yhteiseloa takana 12 vuotta, tai enempi tai vähempi? Silti olemme olleet valmiit ottamaan sen riskin, ja perustaneet perheen.

        Taidat itse olla katkeroituneen, alkoholisoituneen yh-äidin lapsi? Tai sitten olet itse sellainen? Valitettavasti meillä on erilaisia kohtaloita, olen pahoillani sinun kohdalle sattuneesta, mutta et voi vaatia, että ihmiset jättävät lapset tekemättä sen takia että joku on joutunut kärsimään.

        väärin lisäännytty !


      • plääh
        Joka tapauksessa kirjoitti:

        väärin lisäännytty !

        kun et enää mitään järkevää keksi, niin sitten lohkaiset tuollaista. Onneks ei tarvi oikeesti sulta kysellä lisääntyäkö vaiko ei.

        voisit edes koittaa perustella mielipiteitäsi jotenkin, nuo sun huuhaat on ihan suoraan sieltä yhdestä paikasta. todella oot ongelmainen ihminen. Kuvittelet olevasi joku jumalasta seuraava. mene jonnekkin indokiinaan luennoimaan vääristä lisääntymisistä.


      • 12/32
        plääh kirjoitti:

        kun et enää mitään järkevää keksi, niin sitten lohkaiset tuollaista. Onneks ei tarvi oikeesti sulta kysellä lisääntyäkö vaiko ei.

        voisit edes koittaa perustella mielipiteitäsi jotenkin, nuo sun huuhaat on ihan suoraan sieltä yhdestä paikasta. todella oot ongelmainen ihminen. Kuvittelet olevasi joku jumalasta seuraava. mene jonnekkin indokiinaan luennoimaan vääristä lisääntymisistä.

        Minä olen se oikea 12/32 ja on itsestään selvää, että olet tehnyt lapset riskillä ja nyt selittelet siksi. Onhan se hankala myöntää virhettään ja kivahan se on kun saa muitakin mukaan uppoavaan laivaan, niin ei ole yksin siinä. On vain vastuutonta yllyttää muita tyhmiä mukaan samaan.

        Ja ei sinulle udiootille jaksa kukaan räätälöidä erikseen selitystä, kun et tunnu ymmärtävän. Selittelet jotain vanhemmiltasi, jotka elivät vanhemmuutta joskus kun maailma oli vielä erilainen ja tietoa ei ollut.

        Eihän sinun ole pakko lukea, kun otat niin itseesi. Kait sitten tiedät että minun kirjoituksistani on vilpitön ja puolueeton totuus!?


      • plääh
        12/32 kirjoitti:

        Minä olen se oikea 12/32 ja on itsestään selvää, että olet tehnyt lapset riskillä ja nyt selittelet siksi. Onhan se hankala myöntää virhettään ja kivahan se on kun saa muitakin mukaan uppoavaan laivaan, niin ei ole yksin siinä. On vain vastuutonta yllyttää muita tyhmiä mukaan samaan.

        Ja ei sinulle udiootille jaksa kukaan räätälöidä erikseen selitystä, kun et tunnu ymmärtävän. Selittelet jotain vanhemmiltasi, jotka elivät vanhemmuutta joskus kun maailma oli vielä erilainen ja tietoa ei ollut.

        Eihän sinun ole pakko lukea, kun otat niin itseesi. Kait sitten tiedät että minun kirjoituksistani on vilpitön ja puolueeton totuus!?

        Olen siis idiootti, kun haluan olla onnellinen ja elää ihan tätä hetkeä, enkä murehdi sinne 12 vuoden päähän?? Voinhan ollakkin, mutta ainakin olen tyytyväinen, ja onnellinen. En koe tarvetta selitellä lapsien hankintaa, varsinkaan sinulle, ne on tehty, ja sillä selvä. yksi hailee, onko ne tehty sinun tai jonkun muun mielestä väärällä tavalla vai oikealla, ihan normaaleilta vaikuttavat.. Olen onnekas joka lapsesta jonka saan. sekin mahdollisuus on olemassa että sairastun ja menetän kohtuni, sitten on ainakin ne lapset tehty, eikä tarvitse surra, ettei se enää onnistukkaan.
        Avioero on vain yksi riski ,sairastuminen ja kuolema sitä suurempia. Jokaiselle jokainen päivä on mahdollsuus kokea jotain ikävää, odottamatonta, oli se sitten puolison joutuminen kolariin, tai vieraissa kiinni jääminen, oma loukkaantuminen/sairastuminen.
        Emme kykenisi elämään jos alkaisimme jaarittelemaan, että kannattaako tämä ja tuo nyt tällä hetkellä vai jätetäänkö myöhemmäksi. Jos nyt istun autoon ja lähden ajamaan, saattaa joku ajaa kylkeen tai mitä jos mieheni jättää minut 5 vuoden kuluttua, tai itse tapaan jonkun ja rakastun. Ei elämää voi suunnitella millään 12 vuoden syklillä.
        Edelleen luulen, että sinulla on jotain ongelmia joko oman lapsuutesi suhteen tai nyt aikuisiällä tapahtunutta. Ammattiapu voisi olla tarpeen.

        Mitäs jos siinä 12 vuoden aikana jommallekummalle sattuukin jotain, toinen jää ihan yksin. Ei ole niitä yhteisiä lapsia muistuttamassa onnesta. Sehän ois sitten sillä selvä, ettei koskaan enää voisi lapsia saada, koska tuskin siinä hetki ois ketään odottamassa omaa 12 vuoden vuoroaan, ja vaikka olisikin, niin naisen mahdollisuudet on kyllä sitten jo menneet.

        Meillä ainakin on tämä hetki josta voimme nauttia, joita muistella. Ajattelet sinä mitä hyvänsä. edelleenkään et selittänyt näkemystäsi, haukuit vain idiootiksi.


      • 12/32
        plääh kirjoitti:

        Olen siis idiootti, kun haluan olla onnellinen ja elää ihan tätä hetkeä, enkä murehdi sinne 12 vuoden päähän?? Voinhan ollakkin, mutta ainakin olen tyytyväinen, ja onnellinen. En koe tarvetta selitellä lapsien hankintaa, varsinkaan sinulle, ne on tehty, ja sillä selvä. yksi hailee, onko ne tehty sinun tai jonkun muun mielestä väärällä tavalla vai oikealla, ihan normaaleilta vaikuttavat.. Olen onnekas joka lapsesta jonka saan. sekin mahdollisuus on olemassa että sairastun ja menetän kohtuni, sitten on ainakin ne lapset tehty, eikä tarvitse surra, ettei se enää onnistukkaan.
        Avioero on vain yksi riski ,sairastuminen ja kuolema sitä suurempia. Jokaiselle jokainen päivä on mahdollsuus kokea jotain ikävää, odottamatonta, oli se sitten puolison joutuminen kolariin, tai vieraissa kiinni jääminen, oma loukkaantuminen/sairastuminen.
        Emme kykenisi elämään jos alkaisimme jaarittelemaan, että kannattaako tämä ja tuo nyt tällä hetkellä vai jätetäänkö myöhemmäksi. Jos nyt istun autoon ja lähden ajamaan, saattaa joku ajaa kylkeen tai mitä jos mieheni jättää minut 5 vuoden kuluttua, tai itse tapaan jonkun ja rakastun. Ei elämää voi suunnitella millään 12 vuoden syklillä.
        Edelleen luulen, että sinulla on jotain ongelmia joko oman lapsuutesi suhteen tai nyt aikuisiällä tapahtunutta. Ammattiapu voisi olla tarpeen.

        Mitäs jos siinä 12 vuoden aikana jommallekummalle sattuukin jotain, toinen jää ihan yksin. Ei ole niitä yhteisiä lapsia muistuttamassa onnesta. Sehän ois sitten sillä selvä, ettei koskaan enää voisi lapsia saada, koska tuskin siinä hetki ois ketään odottamassa omaa 12 vuoden vuoroaan, ja vaikka olisikin, niin naisen mahdollisuudet on kyllä sitten jo menneet.

        Meillä ainakin on tämä hetki josta voimme nauttia, joita muistella. Ajattelet sinä mitä hyvänsä. edelleenkään et selittänyt näkemystäsi, haukuit vain idiootiksi.

        Kannattaisi se vähän tulevaisuuttasi ajatella.


    • dingdong

      päästään pipi. toi aloittaja.

      • 12/32

        Ei se ihmisestä pipiä tee vaikka kertookin mikä on totuus. Onhan näyttöä olemassa.


      • 15/35
        12/32 kirjoitti:

        Ei se ihmisestä pipiä tee vaikka kertookin mikä on totuus. Onhan näyttöä olemassa.

        Se on kuule 15/35 se sääntö. Olet niin väärässä.


      • dfgty
        12/32 kirjoitti:

        Ei se ihmisestä pipiä tee vaikka kertookin mikä on totuus. Onhan näyttöä olemassa.

        Edelleenkään mitään näyttöä ei ole, jankutat vain, mutta et voi mitään todistaa. Laita tuleen sitä näyttöä tänne, jos sitä kerran on.


      • Voi olla
        15/35 kirjoitti:

        Se on kuule 15/35 se sääntö. Olet niin väärässä.

        Aina parempi.


      • On sitä kuule
        dfgty kirjoitti:

        Edelleenkään mitään näyttöä ei ole, jankutat vain, mutta et voi mitään todistaa. Laita tuleen sitä näyttöä tänne, jos sitä kerran on.

        Elä elämääs tyttö, niin saat näytöt.


      • dfgty
        On sitä kuule kirjoitti:

        Elä elämääs tyttö, niin saat näytöt.

        kuka on väittänyt, etten olisi elänyt? olen kokenut vaikka mitä, en siltikään vaan ymmärrä mitä ajat takaa noilla sepustuksillasi. taaskaan sinulta ei saanut mitään järkevää selitystä. Ihme tapaus. Olet kuin poliitikko,kauheasti olet sitä ja tätä mieltä, mutta mitään ymmärrettävää et saa pihalle.


      • Tuo sama Jamppa
        dfgty kirjoitti:

        kuka on väittänyt, etten olisi elänyt? olen kokenut vaikka mitä, en siltikään vaan ymmärrä mitä ajat takaa noilla sepustuksillasi. taaskaan sinulta ei saanut mitään järkevää selitystä. Ihme tapaus. Olet kuin poliitikko,kauheasti olet sitä ja tätä mieltä, mutta mitään ymmärrettävää et saa pihalle.

        Paljonko ikää? Jos olisin poliitikko, olisin nousukautena tekemässä lisää veronmaksajia ja laskukautena rankaisemassa lapsista, koska ne eivät tuota. Nyt on lasku johon ei loppu tule. En ole kuitenkaan poliitikko, vaan olen pienten lasten isä ja huolissani lasteni tulevaisuudesta. Maapallo ei kestä tätä menoa.

        Olen muuten tehnyt lapset säännöllä 16/35! Ja en kadu!


    • Tässä 12/32

      Aloittaja ainakin on ihan sekaisin. Siskoni teki tuli raskaaksi 24 vuotiaana ja oli miehensä kanssa seurustellut 5v. Nykyään ovat olleet yhdessä 17v ja hyvin heillä pyyhkii, eli et voi mitenkään sanoa,että kaikki suhteet on tuhoontuomittuja,kun ei ole 12v seurustellut ja ikää 32.

      Itsekkin olen seurustellut oman mieheni kanssa 3v ja lapsesta molemmat haaveilee,niimpä jätettiin ehkäisy. Vielä ei raskaana olla,mutta se on varmaa että lapsi on kovasti toivottu ja tulemme omaa lasta rakastamaan todella paljon. Se on ihanaa,kun näkee oman lapsen kehittyvän ja kasvavan aikuiseksi naiseksi/mieheksi. Vanhemmaksi tulo on paras asia, mitä elämässä voi kokea. Eikä kukaan sitä asiaa vie pois, vaikka kuinka haukkuisi liian nuoreksi tai seurustelua olisi liian vähän. Tämä on meidän yhteinen päätös ja se pysyy. Joten kannattaa vain pysyä hiljaa. Rakkaus kestää ja meillähän se on kestänyt kaikenlaisia asioita, mitä eteen on tullut eli en usko sen kaatuvan moneen moneen vuoteen.

      • 12/32

        Sun siskosihan ei anna mitään yleismaailmallista totuutta.
        Avioeroja ja huostaanottoja on vain liikaa. Joku tuolla kirjoittikin, että monissa perheissä virhe tiedostetaan, mutta sitä ei myönnetä. Kituutetaan vain ja teeskennellään . Onko se elämää?


      • Tässä 12/32
        12/32 kirjoitti:

        Sun siskosihan ei anna mitään yleismaailmallista totuutta.
        Avioeroja ja huostaanottoja on vain liikaa. Joku tuolla kirjoittikin, että monissa perheissä virhe tiedostetaan, mutta sitä ei myönnetä. Kituutetaan vain ja teeskennellään . Onko se elämää?

        Minun siskoni ei ole naimisissa hänen miehensä kanssa. Mutta olen nähnyt,että siskollani ja hänen miehellään on, vielä rakkautta niin monen vuoden jälkeekin. Eivätkä he teeskentele. Heidän lapsensa on hyvin kasvatettu ja ovat koulussa todella hyviä. Molemmat lapset urheilullisia, kuten siskoni myös.

        Etkä, sinä voi mitenkään sanoa,että melkein kaikki teeskentelee rakkautta,jos he oikeasti toisiaan rakastavat. Poikkeuksia on,jotka oikeasti yhdessä pysyvät loppuelämän. Minulla on sellaisia monia keitä tunnen. Kuten tätini,joka on ollut miehensä kanssa yhdessä ainakin 40v. Tädilläni nykyään ikää 70 ja hänen miehellään 80. Ikäerokaan ei heitä ole estänyt seurustelemasta.

        Eikä ole minuakaan ikäero haitannut,vaikka sitä kihlatullani ja minulla on 14v. Serkullani on mieheensä ikäeroa 13v ja hekin ovat olleet yhdessä ainakin 20v. Meidän suvussa on parisuhteet kestäneet, kun niihin panostaa,eikä heti luovuta,kun ensimmäinen tai toinen ongelma tulee parisuhteessa vastaan. Niin ainakin meilläkin asiat menee,että asioista puhutaan ja puhutaan,niin kauan,että asiat ovat selvitetty ja jatketaan taas eteenpäin.

        He ovat heikkoja,jotka heti luovuttavat ongelman tullessa eteen. Siinähän parisuhteessa on kyse,että se kestää kaikki vaikeudet, mitkä eteen tulee ja niistä puhutaan. Rakkaus,kestää kun sen eteen tekee töitä!


      • plääh
        Tässä 12/32 kirjoitti:

        Minun siskoni ei ole naimisissa hänen miehensä kanssa. Mutta olen nähnyt,että siskollani ja hänen miehellään on, vielä rakkautta niin monen vuoden jälkeekin. Eivätkä he teeskentele. Heidän lapsensa on hyvin kasvatettu ja ovat koulussa todella hyviä. Molemmat lapset urheilullisia, kuten siskoni myös.

        Etkä, sinä voi mitenkään sanoa,että melkein kaikki teeskentelee rakkautta,jos he oikeasti toisiaan rakastavat. Poikkeuksia on,jotka oikeasti yhdessä pysyvät loppuelämän. Minulla on sellaisia monia keitä tunnen. Kuten tätini,joka on ollut miehensä kanssa yhdessä ainakin 40v. Tädilläni nykyään ikää 70 ja hänen miehellään 80. Ikäerokaan ei heitä ole estänyt seurustelemasta.

        Eikä ole minuakaan ikäero haitannut,vaikka sitä kihlatullani ja minulla on 14v. Serkullani on mieheensä ikäeroa 13v ja hekin ovat olleet yhdessä ainakin 20v. Meidän suvussa on parisuhteet kestäneet, kun niihin panostaa,eikä heti luovuta,kun ensimmäinen tai toinen ongelma tulee parisuhteessa vastaan. Niin ainakin meilläkin asiat menee,että asioista puhutaan ja puhutaan,niin kauan,että asiat ovat selvitetty ja jatketaan taas eteenpäin.

        He ovat heikkoja,jotka heti luovuttavat ongelman tullessa eteen. Siinähän parisuhteessa on kyse,että se kestää kaikki vaikeudet, mitkä eteen tulee ja niistä puhutaan. Rakkaus,kestää kun sen eteen tekee töitä!

        oon ihan samaa mieltä^
        On pareja jotka kitkuttelee, vaikka on molempien on huono olla, mutta on valtavasti pariskuntia jotka ovat onnellisia. Huostaan voidaan myös ottaa sellaisten pariskuntien lapsia jotka ovat olleet yhdessä sen 12 vuotta tai enemmän ennen lastentekoa. Ei se asia ole kenenkään vanhammaksituloiästä kiinni, eikä siitä kauanko on yhdessä oltu. Ongelmia voi tulla jopa 20 vuoden yhdessäolon jälkeen, ja mites sitten? on odoteltu lastenteon kanssa se 12 vuotta, ja sitten parin kolmen lapsen jälkeen toinen keksii, että ei tää olekkaan kivaa, ja lähtee katseleen maailmaa, mies häipyy nuoremman naisen matkaan, tai toinen saa potkut töistä ja tartutaan siihen pulloon, kun arki onkin ihan paskaa.

        Rakkaus muuttuu arjen myötä, se on selvä, mutta ei sen tarvitse tarkoittaa sitä, että ei rakasta. rakkaus ei myöskään katoa ongelmien ilmaantuessa.
        Riitely on ihan tervettä, aina ei voi olla kaikessa samaa mieltä, ja huonoja päiviä on kaikilla. Ei niiden riitojen takia kuitenkaan tarvitse joka kerta heittää pyyhettä kehään, vaan niistä voi ottaa myös opiksi. terveessä parisuhteessa ne riidat unohtuukin eikä ole tarvetta sitten kaivella vanhoja uuden riidan sattuessa. Kaikenlaisia ongelmia suhteessa voi tulla eteen, mutta yhteistyöllä niistä selvitään, ja jos ei, niin ei maailma siihen kaadu, vaikka lähdettäis eri teille. joskus niiden lastenkin kannalta on parempi jos vanhemmat tulevat toimeen erillään, kuin se että eivät tule toimeen yhdessä.

        Tolla aloittajalla on jotain ongelmia itsensä kanssa, ja purkaa sitä muihin. On varmaan pettynyt rakkaudessakin pahasti, ja siksi ei siihen halua uskoa. Onneksi on meitä jotka uskotaan.


      • Hehhehheeeeeee
        Tässä 12/32 kirjoitti:

        Minun siskoni ei ole naimisissa hänen miehensä kanssa. Mutta olen nähnyt,että siskollani ja hänen miehellään on, vielä rakkautta niin monen vuoden jälkeekin. Eivätkä he teeskentele. Heidän lapsensa on hyvin kasvatettu ja ovat koulussa todella hyviä. Molemmat lapset urheilullisia, kuten siskoni myös.

        Etkä, sinä voi mitenkään sanoa,että melkein kaikki teeskentelee rakkautta,jos he oikeasti toisiaan rakastavat. Poikkeuksia on,jotka oikeasti yhdessä pysyvät loppuelämän. Minulla on sellaisia monia keitä tunnen. Kuten tätini,joka on ollut miehensä kanssa yhdessä ainakin 40v. Tädilläni nykyään ikää 70 ja hänen miehellään 80. Ikäerokaan ei heitä ole estänyt seurustelemasta.

        Eikä ole minuakaan ikäero haitannut,vaikka sitä kihlatullani ja minulla on 14v. Serkullani on mieheensä ikäeroa 13v ja hekin ovat olleet yhdessä ainakin 20v. Meidän suvussa on parisuhteet kestäneet, kun niihin panostaa,eikä heti luovuta,kun ensimmäinen tai toinen ongelma tulee parisuhteessa vastaan. Niin ainakin meilläkin asiat menee,että asioista puhutaan ja puhutaan,niin kauan,että asiat ovat selvitetty ja jatketaan taas eteenpäin.

        He ovat heikkoja,jotka heti luovuttavat ongelman tullessa eteen. Siinähän parisuhteessa on kyse,että se kestää kaikki vaikeudet, mitkä eteen tulee ja niistä puhutaan. Rakkaus,kestää kun sen eteen tekee töitä!

        Hah. Sinä ja sun suku :) missä vitun kolhoosissa elätte?


      • Perheiden pahoinvointi
        plääh kirjoitti:

        oon ihan samaa mieltä^
        On pareja jotka kitkuttelee, vaikka on molempien on huono olla, mutta on valtavasti pariskuntia jotka ovat onnellisia. Huostaan voidaan myös ottaa sellaisten pariskuntien lapsia jotka ovat olleet yhdessä sen 12 vuotta tai enemmän ennen lastentekoa. Ei se asia ole kenenkään vanhammaksituloiästä kiinni, eikä siitä kauanko on yhdessä oltu. Ongelmia voi tulla jopa 20 vuoden yhdessäolon jälkeen, ja mites sitten? on odoteltu lastenteon kanssa se 12 vuotta, ja sitten parin kolmen lapsen jälkeen toinen keksii, että ei tää olekkaan kivaa, ja lähtee katseleen maailmaa, mies häipyy nuoremman naisen matkaan, tai toinen saa potkut töistä ja tartutaan siihen pulloon, kun arki onkin ihan paskaa.

        Rakkaus muuttuu arjen myötä, se on selvä, mutta ei sen tarvitse tarkoittaa sitä, että ei rakasta. rakkaus ei myöskään katoa ongelmien ilmaantuessa.
        Riitely on ihan tervettä, aina ei voi olla kaikessa samaa mieltä, ja huonoja päiviä on kaikilla. Ei niiden riitojen takia kuitenkaan tarvitse joka kerta heittää pyyhettä kehään, vaan niistä voi ottaa myös opiksi. terveessä parisuhteessa ne riidat unohtuukin eikä ole tarvetta sitten kaivella vanhoja uuden riidan sattuessa. Kaikenlaisia ongelmia suhteessa voi tulla eteen, mutta yhteistyöllä niistä selvitään, ja jos ei, niin ei maailma siihen kaadu, vaikka lähdettäis eri teille. joskus niiden lastenkin kannalta on parempi jos vanhemmat tulevat toimeen erillään, kuin se että eivät tule toimeen yhdessä.

        Tolla aloittajalla on jotain ongelmia itsensä kanssa, ja purkaa sitä muihin. On varmaan pettynyt rakkaudessakin pahasti, ja siksi ei siihen halua uskoa. Onneksi on meitä jotka uskotaan.

        Minä sanon rehellisenä ihusenö, hyvänä ihmisasiantuntijana ja tilastoihin perustuen, että 90% perheistä voi pahoin ja ovat yhdessä, kun eivät uskalla erota. Halutaan muuta, mutta ei uskalleta tehdä siirtoa.


      • mars lääkäriin
        12/32 kirjoitti:

        Sun siskosihan ei anna mitään yleismaailmallista totuutta.
        Avioeroja ja huostaanottoja on vain liikaa. Joku tuolla kirjoittikin, että monissa perheissä virhe tiedostetaan, mutta sitä ei myönnetä. Kituutetaan vain ja teeskennellään . Onko se elämää?

        Niin että kun jotkut epäonnistuu niin kenenkään ei kannata yrittää? Onpas sulla negatiivinen ajatusmaailma. Oletko ihan varma ettet sairasta masennusta? Noin kielteinen ajattelutapa kertoo aika vahvasti siitä. Siihen on saatavissa apua lääkäriltä. Varaapas kipin kapin itsellesi aika terveyskeskukseen, niin saat tarvittaessa lääkkeet ja terapiaa.


    • hihihihihhhihihiihii

      No montako lasta sitten "saa" tehdä kun on täyttänyt sen maagisen 32 vuotta? Kerro kerro!

      Ja mikäs tuo 12 sitten on? ÄO, kengän koko vai henkinen ikä? Sun omako?

      Siis mä nii-in haluan tietää! Kun sä olet nii-in viisas, niin takuulla kaikki tekee niin kuin sä täällä sanot ;)

      • Hyvä kun kysyit

        12v on suhteen keston minimimäärä ja kaksi lasta on kohtuullinen kuormitus maailmalle, sitten kun 12v täyttyy.


      • niinpä niin joo
        Hyvä kun kysyit kirjoitti:

        12v on suhteen keston minimimäärä ja kaksi lasta on kohtuullinen kuormitus maailmalle, sitten kun 12v täyttyy.

        Ohhoh, ei ehkä kannata aloittaa lastentekoa vielä 12-vuotiaana. Harvalla kun on siinä vaiheessa vielä 12 vuoden suhdetta takanaan. Joillain kehitysmaiden ihmisillä vain, joiden puolesta tuleva puoliso on sovittu heti syntymän jälkeen.

        LOL


      • Team 12/32
        niinpä niin joo kirjoitti:

        Ohhoh, ei ehkä kannata aloittaa lastentekoa vielä 12-vuotiaana. Harvalla kun on siinä vaiheessa vielä 12 vuoden suhdetta takanaan. Joillain kehitysmaiden ihmisillä vain, joiden puolesta tuleva puoliso on sovittu heti syntymän jälkeen.

        LOL

        Voi wittu kun oot hauska ilmeisesti mielestäsi?


      • Niin.
        Team 12/32 kirjoitti:

        Voi wittu kun oot hauska ilmeisesti mielestäsi?

        Niin mitä sä oikein ajattelet team 12/32! Ei 12-vuotiaana lapsia hankita. Oletko kenties tyhmä? Kyllä olet!


      • niinpä niin joo
        Team 12/32 kirjoitti:

        Voi wittu kun oot hauska ilmeisesti mielestäsi?

        Kyllä, olen mieleltäni hauska :) Sinä et ole, joten on parempi ettet hanki lapsia, koska lasten kanssa on etua siitä jos osaa olla myös hauska :) Lapset tykkäävät hassutella ja tykkäävät myös hassuttelemaan pystyvistä vanhemmista :)


    • sjsndnisbsu

      Hedelmällisyys laskee huomattavasti tohon ikäön jo. Ja sehän ei muille kuulu. Asioita sattuu ja tapahtuu. Olen kyllä sillä kannalla että ensin koulut ja vakaa parisuhde. Iällä ei sitten väliä.. omat vanhempani saivat esikoisensa. Eli siskoni n.19vuotiaana.. ja ovat edelleen yhdessä 25v jälkeen. Ei se ikää kato. Kunhan nuoret miettivät järjelläön. Jos sitä ei ole niin odottakoot sitten :)

      • Diipadaapadiiipadaaaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe