AutoZeitungissa (23/2013) vertailussa Octavia Combi 2.0 TDI RS ja BMW 320d Touring. Loppupisteet Octavialle 3150 ja BMW 3073 pistettä eli eroa juuri sama 77 pistettä, jonka Octavia voitti kohdassa Hinta.
Tila-osio niukasti BMW:lle. Tavaratila Skodassa suurempi, muunneltavuus BMW:ssä parempi (3-osainen takaselkänoja ym.), laatuvaikutelma BMW:ssä selvästi parempi. Mukavuusosio samoin niukasti BMW:lle. Sekä meluvaikutelma että etenkin jousitusmukavuus siinä paremmat (molemmissa 18" pyörät). Osiossa moottori samoin niukka voitto BMW:lle. Erot niin suorituskyvyssä kuin kulutuksessa kuitenkin pieniä. Ajodynamiikka-osio Skodalle tehokkaampien jarrujen ansiosta (mitattu jarrutusmatka kylmänä 34,3 m ja kuumana 33,9 m). Skoda pujottelukokeessa hieman nopeampi, mutta BMW:ssä parempi ohjaus. Kustannusosiossa hintaa lukuunottamatta suunnilleen tasapeli.
Skodan moottorissa enemmän voimaa alarekisterissä, mutta BMW kierrosherkempi. Epäilivät puolileikillään Skodan olevan poikkeuksellisen hyvä yksilö, kun kiihtyi 0-100 vain 7,1 sekunnissa luvatun 8,2:n sijasta. Skodan etuistuimet arvioitiin hieman paremmiksi kuin BMW:n lisävarusteiset sporttipenkit. Skodan jousitus toimii hyvin nopeassa moottoritievauhdissa, mutta muuten on epämukava. Varsin jyrkin sanoin ihmettelivät, että Skodassa yhä vielä joutuu sotkemaan kätensä öljymäärän mittaamisessa ja askartelemaan isoisänaikaisen konepellin tukitangon kanssa.
-Kopioitu Vagareenan keskustelusta-
Octavia RS TDI Combille testivoitto BMW 320D:stä
70
1589
Vastaukset
- paavo taas
Entäpä jos testissä olisikin olleet bensa mallit RS TSi vs. 328??
- kimi.
Toi konepellin tukitanko on huvittava jäänne menneisyydestä kuten BMW:n takavetokin.
- Paavo taas
Ei takavedossa ole mielestäni mitään vikaa. KAIKKI premiumitkin ovat takavetoisia, joten kyllä se on optimi ratkaisu tehokkaalle ja kalliille autolle.
Mielestäni RS:n ja mille tahansa GTI luokan autolle 300hv on maaginen raja, jota ei edes kannata edes yrittää ylittää, toisaalta noissa tehoissa takaveto parantaa suoritusta kuin sika juoksua.
Toinen testi RS:lle ja näyttää olevan Saksalaisten mielestä todella onnistunut konsepti.
- Kake Keravalta
Onko joku muu auto voitttanut testejä tälläisella tahdilla?
VW Golf Variant 1.4 TSI, Mercedes- Benz C 200 T ,Mercedes-Benz CLA 180 BE, VW Golf 2.0 TDI, VW Passat 1.6 TDI, Audi A3 Sportback 2.0 TDI, BMW 318, BMW 320dA Touring...
Nuo kaikki ovat hävinneet testeissä, jotka Octavia on voittanut. Gti testissä se tuli niukka kakkossija, mutta voittaja oli GTI:n kalliimpi performance versio. - Saksamaaan
Paavo pää kii, Saksalaiset on parhaita, ettäs tiät nyt ja vanhustenkodis.
- ja se pieni ero
Toinen on tarkoitettu huonon itsetunnon omaaville lapsenmielisille ja toinen aikuisille.
- Rauno Ranualta
Onhan se aika omituista, että jokin auto käy noin monelle erillaiselle kuluttajalle. V70:n tavaratila, D-segmentin tilat, BMW 320:sta parempi käsiteltävyys, Combi 1.6 TDI:n kulutus 3.3l/100km, Diesel RS:n todellinen kiihtyvyys 7.1s 0-100km/h...
- minkähän takia
Muotoilu on jätetty sinne 90-luvulle?
- Skeida tul perseest
Bemun ja Skeidan pikku ero on siinä, että Skeidanpaska voi jättää tielle milloin tahansa ja Bemu taas kukkuu ja kulkee ongelmitta parikyt vuotta.
Skeidan osista 90% on itälaatua, se näkyy helposti kun käy katsomassa käytettyjä Skeidoja vaihtoautohalleissa.- Tuliperse on back!
Taidat olla köyhä, kun käyt katsomassa Skeidoja (tarkoittanet Skodaa) vaihtoautohallissa. Ja muistathan, alaikäiset saavat ajaa vain mopoautoilla.
Skodan osista 100% on laadukkaita, se näkyy helposti kun ajaa itse Skodalla. - Rampe Raumalta
"Bmw kulkee ongelmitta parikyt vuotta" ehehehehehe. Ketä kiinnostaa parikyt vuotta vanha raato, paitsi wannabee premiumistia.
- TYUIoi
Rampe Raumalta kirjoitti:
"Bmw kulkee ongelmitta parikyt vuotta" ehehehehehe. Ketä kiinnostaa parikyt vuotta vanha raato, paitsi wannabee premiumistia.
Onhan tuo parivertailussa saatu hopeasija kuitenkin toiseksi parastulos. HYVÄ BMW!
- Eino-Enosta
...eikös tuo 320dA Touring ole premiumi. Seuraavaksi haluaisin nähdä pärjääkö 520:n Octavialle...
- Volvomies
BMW on premium-auto. Kuten huomasit niin testin mukaan BMW:n laatuvaikutelma on PALJON parempi. Mutta ei kannata olla vain näiden lehtijuttujen varassa vaan käydä itse tutustumassa niihin autoihin.
- 17+1=18
Vois verrata Fefe 458:n kanssa.
Tulis niiiin paljon pisteitä tiloista ja hinnasta, että varmaan voittaisi...
Skoda, just joo. Huh mitä fanaatikkoja.
- BMW mies
Onko volvomiehestä tullut BMW mies kun ei volvon premiumi enää vakuuta. Normaaliajossa molemmat häviää skodalle.
- Volvomies
BMW on myös premiumia kuten Mercedes ja Audikin. Häviääkö Audikin halpisversiolleen sitten? Audihan on kuitenkin premiumien vähiten premiumia. Silti premiumia. BMW on ehtaa premiumia. Miten BMW häviää arkiajossa Skodalle kun siinä on kaikki vähän paremmin paitsi ei ehkä yhtä iso takaluukku ja ehkä malliimpi ylläpitää ja hintaakin enemmän on toki.
Jos vertaillaan autoja eikä niiden ylläpitokuluja tai hintaa niin BMW voittaa Skodan kaikessa (paitsi takaluukun koossa). - ManneVolvo
Volvomies kirjoitti:
BMW on myös premiumia kuten Mercedes ja Audikin. Häviääkö Audikin halpisversiolleen sitten? Audihan on kuitenkin premiumien vähiten premiumia. Silti premiumia. BMW on ehtaa premiumia. Miten BMW häviää arkiajossa Skodalle kun siinä on kaikki vähän paremmin paitsi ei ehkä yhtä iso takaluukku ja ehkä malliimpi ylläpitää ja hintaakin enemmän on toki.
Jos vertaillaan autoja eikä niiden ylläpitokuluja tai hintaa niin BMW voittaa Skodan kaikessa (paitsi takaluukun koossa).Paitsi että tuossa Saksalaisessa vertailussa Octavia voitti, eli oli parempi auto vaikka sisätiloissa hävisikin. Bemarissa oli muuten huonot jarrut...
- 20+17
Jos on varaa Bemariin, niin tuskin Autozeitungin testit paljon painaa. Nämä testit on tehty köyhiä varten, etteivät tuntisi kauheaa alemmuuden tunnetta liikennevaloissa Bemarin rinalla.
- Taavi-ankka
Enpä tunne mitään alemmuuden tunnetta saksasta tuotujen linttojen rinnalla. Entäs sitten amislippisten 3-sarjan kotterot? Hohoo. Kaiken lisäksi ovat todella epäluotettavia ja kalliita korjata. Kovin se nyt koskee, kun arvostetut autolehdet ja vielä saksassa toteaa skodan paremmaksi.
- dirikka
Eivät nuo ole vaihtoehtoja toisilleen. Seuraavakin uusi autonikin on BMW ja tilaan sen ensi toukokuussa ja otan käyttöön 01.10.2014. Pitää vaan miettiä, että 3-, 4- vaiko 5- sarjalainen, vapaa autoetu on 1100,- / kk.
- Tuttua juttua
Voittoja voittojen perään.
- ¥¥¥
Bemari on lyöty.
- Voi perrr.
Nyt tuli sitten lähtö Skodakauppaan. Puolivuotias 320i saa mennä, Oktaaviaa tilalle. Aion kyllä tingata kaviaaripurkin hanskalokeroon.
- aloittaja sen kertoi
Sekä meluvaikutelma että etenkin jousitusmukavuus siinä (BMW) paremmat.
- Toimari1
Pistinpä uuden Octavia RS:tilaukseen.
- laita kaksi
On hyvä olla vara-auto pitkien korjauskeikkojen ajaksi.
- näin Bemulle kävi
Eräänä alkutalven päivänä lähdin liikenteeseen Nivalla. Liikennevalossa seisoin Bemun kanssa rinta rinnan. Nuori lippispää päätti näyttää minulle miten Bemu kulkee. Vihreiden syttyessä Bemukuski iski "tinnin tiskiin". Minun neliveto lähti valoista kuin paha tauti Töölöstä (huom liukas keli). Seuraavissa valoissa saama näytelmä ja kun viimein Bemukin pääsi liikkeille, kuski pyörähti läheiselle linkkapysäkille, hyppäsi Bemusta ulos ja antoi monoa Bemulle.
Arvaa naurattiko minua?- miksi lähdit
Kävitkö sossussa?
- näin Bemulle kävi
miksi lähdit kirjoitti:
Kävitkö sossussa?
Mitä minä sielä olisin tehnyt? Vein vain motolleni öljytynnyrin. Tiedätkö edes mikä moto on?
- tiedetään edes
näin Bemulle kävi kirjoitti:
Mitä minä sielä olisin tehnyt? Vein vain motolleni öljytynnyrin. Tiedätkö edes mikä moto on?
Ei taida urakat mennä hyvin, jos Nivalla joutuu ajelemaan?
- näin Bemulle kävi
tiedetään edes kirjoitti:
Ei taida urakat mennä hyvin, jos Nivalla joutuu ajelemaan?
Päin vastoin, Niva on paras huoltotoimenpiteitä suoritettaessa. Ainoa maasturi, jolla pääsee metsään koneen viereen viemään tarvikkeita. Ei se mikään sunnuntain kirkkoauto ole. Toivottavasti kohta saadaan uusia Ruotsista, alkaa jo tämä vanha kulahtamaan.
- paras ja ainoa
näin Bemulle kävi kirjoitti:
Päin vastoin, Niva on paras huoltotoimenpiteitä suoritettaessa. Ainoa maasturi, jolla pääsee metsään koneen viereen viemään tarvikkeita. Ei se mikään sunnuntain kirkkoauto ole. Toivottavasti kohta saadaan uusia Ruotsista, alkaa jo tämä vanha kulahtamaan.
Motomieshän joutuu painamaan duunia 24/7, että edes korjaukset ja velan korot saa hoidettua.
- näin Bemulle kävi
paras ja ainoa kirjoitti:
Motomieshän joutuu painamaan duunia 24/7, että edes korjaukset ja velan korot saa hoidettua.
Niin joutuukin ja siinä ei kestä laitteiden seisoa huollon puutteen vuoksi, eikä niitä ole aikaa kuskata pajalle joka pikku homman vuoksi. Ite ne on vauhdissa tehtävä. Siihen hommaan Niva on hyvä huoltoauto.
- ota tai jätä
BMW:n 3-sarja on kumman littana koriltaan. Manuaalina liian pitkä kytkimen liike ja karhea vaihteiston synkronointi. Huono koritekniikka on havaittavissa hieman harittavissa helmapelleissä. Kaiken kruunaa hirvittävä pyyntihinta.
- ei voi verrata bmw,
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304 Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.
Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä. EPÄONNISTUNUT SURKEASTI DSG-VAIHTEISTON TUOTEKEHITTELYSSÄ
skodan korikin on suoraan 90-luvulta,vettä vuotava sämpylä.
-sähkövikaa riittää
-tsi hajoo
-jakopää ja turbo
Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.
Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin – vuosimallia 2010 – DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometriä- tiedät itsekkin
Ei voikkaiin verrata, Skoda on paljon, paljon parempi kuin Bemu
- tosi huonoja
Täytyy niiden toisten merkkien olla tosi, tosi huonoja, kun Skodakin on noin huono ja Skoda pesee kaikki muut merkit testeissä.
- Bemaristi
Ei pärjää Bemari.
- BMW rulez
Höps. Bemun diesel on paljon ripeämpi kuin vagin oudon tehoton 184 hp vastaava. Lisäksi bemu on joko taka-tai neliveto, joten lähtee viivaltakin rivakammin. BMW:n tehot on aina suuremmat kuin mitä ilmoitetaan. Lisäksi ajodynamiikka valovuoden Skodaa edellä. Ja se BMW:n 8-lovinen automaatti, se on paras kaikista automaateista.
- Hannu.
Skoda voittaa premiumitkin.
- Ykkönen.
Pääsi Bemari sentään kakkoseksi.
- No heh
Parivertailun kakkoseksi.
- Jassu.
Eihän nyt mikään Bemari pärjää Skodalle.
- Heinäaho T.
Ei kai kukaan luule, että Piimeri pärjäis Skodalle.
- Hanhiniemi
No ei luule.
- Mannakorpi
Hanhiniemi kirjoitti:
No ei luule.
Skodahan on lyömätön.
- Ruusperi
Mannakorpi kirjoitti:
Skodahan on lyömätön.
Niin on.
- Vetteli
Niin jäi Pemari kuin tikku pas...tilliin.
- Troit
Ei pärjää Bemarin rottelot.
- Kyykkärsson
Skoda kyykyttää Bemun aina.
- Turisija
Totta turiset.
- pah.....
Höpsis, 320d peittoaa kaikessa jonkun skootan. Ja bensaskootakin jää 320d:lle. BMW tekee Autot.
- ei Bemua
Kyllähän Skoda aina Bemarin voittaa helposti.
- Nopea peli
Onpa hyvin Skoda kiihtynyt.
- Räppä
Ei pärjää Pemarin räppänä.
- Rämä
Hyvä voitto BMW:n rämästä.
- Fici
Aina Skoda Bemarin voittaa.
- Ei voi edes verrata
Käykääpä skoda-jullin koeajanmassa vaikkapa BMW 500 sarjan alkaen mallia ja hypätkää sitten takaisin siihen hapankaalipurkkiinne ,niin huomaatte mistä olette jääneet paitsi. Bemarista ei auto enään parane eikä skodasta huonone.
- Pirsman
Niin hävisi Baijerin pirssi.
- Divider
Ei ollut sillä jakoja.
- Skoda Premium
Eihän nyt Bemari pärjää Skodalle.
- jkbhulyc
bimmerin paska hävis laatu autolle skodalle.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
- buahööhii
meni tunteisiin bimmerille kun skoda jyräsi testi voitolla.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.kyykytin muuten tollasen bimmeri paskan jäi 1000-0 haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- vennään-kaara
Onhan Skodan brändiarvokin ihan omaa luokkaansa bemariin verraten...
- Buahahhaa
Bemari on amisten auto.
- amis.bemari
Niinhän se on.
- hyvä.kakkossija
Tulihan Bemari toiseksi.
Oon aina vihannut bemaria .Kerran omistin Bemarin, Joka oli maksanut uutena n. 100000€ ei voi kuin ihmetellä miten tän hintaisessa "laatuatossa" ovipahvit repsottaa , laadusta ei tietoakaan.. Nykyään Omistan kyseisen RS Skodan ja voin sanoa, että omnom!
- kyykkymätä
Kaikki vanhat bemarit paaliin ja nopeasti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 972813
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1042390- 912160
- 161954
- 421806
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?1571795Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en451767- 781716
Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.1321513Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411304