Taas veronpalautusasiaa

kopkop

Yritin selata aikaisempia kirjoituksia mutta en löytänyt vastausta tähän:

Miten mahtaa olla, saanko pitää osan veronpalautuksistani kun jään alle sen tulorajan, joka on säädetty?

3 lasta ja kelan työttömyyspäivärahoilla olen, joten UO ei tällä hetkellä saa minulta rahaa. Jättääkö ne osan veronpalautuksista nyhtämättä vai viedäänkö kaikki?

10

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskiviikkoa

      Minulla on ainakin käynyt niin,aikaisemminkin,että jos on ns.velkaa,esim.vippejä tms.niin ne palautusrahat on,kuin muisto vain,eli nyppästään kaikki.Sitä ajattelee,että kivaa ylimääräistä sais joulurahaa,mutta ei..Nyt saisin yli 300e takaisin,mut saas nähdä,miten käy.

      Näin se kyllä yleensä on,jos on velkaa,nyt olen pitkillä vapailla(eläkkeellä).

    • Saman kokenut

      Nähdäkseni ulosotto vie palautuksen niin kauan kunnes kaikki ulosotossa olevat maksetut.. Ei veronpalautuksilla suojaosuutta ole.

      • aina viedään

        Näin se on. Veronpalautukset viedään aina ja kokonaan. Niitä eivät suojaosuussäännöt koske.


    • Tämä on fakta.

      Ei veronpalautuksia saa lainkaan omalle tilille, jos on ulosotossa velkaa, menee suoraan ulosottoon.

      Jos ulosotossa oleva summa on vaikka 50 euroa ja saat veronpalautusta 150 euroa saat loput veronpalautusrahat ulosottomiehelta, kun hän on ensin ottanut omat kulunsa pois tästä summasta eli saat alle 100 euroa tilillesi.

      Veronpalautusrahoissa ei ole siis suojaosaa.

    • Veronpalautukset eivät ole tuloa vaan palautusta maksetusta ennakosta. Jos olisit maksanut veroja vähemmän, olisi aikoinaan ulosmitattu enemmän.

    • uo vie uskokaa jo

      Ja taas jällein kerran USKOKAA JO ette saa veron palautuksia niin kauan kun on edes 1 e ulosotossa. Aivan sama oletko varaton, yksinhuoltaja, asunnnton, vippi helvdtissä, tai ihan missä vaan. Äitiyspäivärahalla, työttömyyskorvauksilla, tai ihan muuten vaan pa.

      • 54w9hoiwtihi

        Ei se nyt ihan noin mene. Kyllä vouti kertoo verottajalle paljonko on haluamassa. Niinpä jos sulla on ulosotto melkein loppuun hoidettu ja saldoa jäljellä 238,56€ ja saat palautusta 388,50€ niin kylllä veronpalautuksen ylijäämä tulee sulle


      • Kiertää uo:n kautta
        54w9hoiwtihi kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin mene. Kyllä vouti kertoo verottajalle paljonko on haluamassa. Niinpä jos sulla on ulosotto melkein loppuun hoidettu ja saldoa jäljellä 238,56€ ja saat palautusta 388,50€ niin kylllä veronpalautuksen ylijäämä tulee sulle

        Siinä olet oikeassa saa kyllä sen osan mitä jää siitä, kun on ensin otettu tuo ulosotossa oleva summa kuluineen, mutta raha kiertää kyllä ulosottoviranomaisen kautta. Ei ulosottomies laita veroittajalle summaa, vaan maksukiellon.

        Yli menevän osan ulosottomies palauttaa siis ulosottossa olevan tilille.


      • 76573
        Kiertää uo:n kautta kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa saa kyllä sen osan mitä jää siitä, kun on ensin otettu tuo ulosotossa oleva summa kuluineen, mutta raha kiertää kyllä ulosottoviranomaisen kautta. Ei ulosottomies laita veroittajalle summaa, vaan maksukiellon.

        Yli menevän osan ulosottomies palauttaa siis ulosottossa olevan tilille.

        uomies mittaa vain sen määrän mikä on ulosotossa, ei koko veronpalautusta.


    • ex_vippaaja

      Heh toiseksi viimeinen vitsin murjas... ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      113
      2629
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      47
      2051
    3. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      2015
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      47
      1983
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      181
      1467
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1399
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      113
      1242
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1228
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      1074
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      993
    Aihe