Matka Aussiin!Joulukuun lopussa..

Terttu ja Erkki.

Olemme menossa Ausiin.Kun kysymyksessä on kielitaidottamat ja pitäisi vaihtaa konetta Pariisissa ja Kantonissa..Onko kellään kokemusta kyseiseltä reitiltä.Vaihtoajat ovat 2h. luokaa.Miten noviisit pärjää reisussta vähän pelotaa noi terminaalien ja matkatavaroitten kanssa,ennätääkö! Lähtö joulukuun 28pv.Pariisiin on Aur Francen lento, jatko lento Kantonin kautta Sydney onChina southem Airlines koneella.Päästääköhän koskaan perille.Kiitos kaikista vinkeistä etukäteen..Toivottaa tuleva Aviopari! ;)

7

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perdone

      Ihan hyvältä kuulostaa. Pitää vaan osata opasteet lukea ja tulkita suht´nopsaan.
      Eikö olisi ollut helpompi ottaa sellainen yhden pysähdyksen lento ensikertalaisena? Hesasta Honkongiin ja sieltä jatko Sydneyn` tai johonkin muuhun kylään, esimerkiksi.
      Jos alkaa hössöttämään, aika voi tehdä vaihdoissa tiukkaa.
      Itse olen aikonut lähteä kolmatta kertaa, ehkä tammikuussa.
      Ensimmäinen kerta oli kallis kaverin viime hetkeen viivyttelyn takia, ja Lontoo ensimmäisenä vaihtyopaikkana oli tiukka, Singapore ei ollut kiireinen. Toisella kerralla kone oli Hesasta lähtiessä (suoraan Hongkongiin) myöhässä, mutta kentällä oli opastaja valmiina ja hyvin ehdittiin. Jatkokin lähti kuitenkin hiukan myöhässä.
      Perillä on helppoa, aussit kun on tottuneet kaikenlaisia ihmisiä neuvomaan.

      • T ja E ;)

        Ensikertalaisena tuli otettua halvin lento.ei tullut katttua vaihtoja.Kummiskin sama aika kuin kaliimmilla lennoilla.Rahaa se on 2000e kin.Onneksi on sentään Sydneyssä hiukan helpopaa,kun on tutut vastassa.Kyltti kaulaan ja matkalle,ollaan asennoitu siihen sillälailla..Kiitokset Perdone.Kiinassa ei olla ennen käytykään!!


    • 01122013

      Matkatavarat täältä lähdettäessa heti suoraan perille asti menemään! Laita eka paikan osoit e matkalaukkuihin. Ja mukaan vain tuliaiset ja kahdet paivävaatteet (kesävaatteet ja pitkahihaiset auriningonpaateeseen, seka rantakengat että kunnon lenkkarit ,seka ranta-asu. Loput vaatteet , jos edes tarviit saat periltä. Vaikka kirpparilta.
      Ja kasimatkatavaoita vahan; vain matkaliput, passi, viisumi, juomapullot (tyhjat, tayta tarkastuksen jalkeen) ja kynä (joudut täyttämään kaavakkeita, pyydä apua aina kun olet epavarma tai et ymmarra.) muistivihko on kiva, siihen voi kirjata kivoja juttua! Itse en meditoin/keskityn hetkeen lentojen ajan ja katson vain reittitiedotteita, muut ovat jonninjoutavaa mielestäni. Kivoja nuo lennot!
      Vaihtoajat ovat riittäviä, jos lennot ovat aikataulussa. Kävele reippaasti tarkastuspisteeseen/turvatarkastukseen ensin, jos sellainen on, opasteet lukee se, joka ymmärtää ne helpommin- keskity niihin, älä jatka matkaa ennen kuin opasteen merkitys on varma , kirjaimella on suuri merkitys- ei pelkkä numero riitä. Lue myös lentokentän aikataulusta, että portti (gate) on oikea. Lippuun merkitty voi muuttua...matkallaolonaikana.
      Älä jää ostoksille/juttelee, ennenkuin olet löytänyt seuraavan portin, koska .lentojen lähtoajat voivat muuttua ja boarding (koneeseen nousu) aika päättyy n.10 min ennen koneen lähtöä. Eikä lentoyhtiö myy paikkoja uudelleen!

      Älä hermostu- seuraavaan koneeseen sitten järjestyy kyytiä tai sitä seuraavaan.

      Katso lentokenttäkuvaukset jo kotona valmiiksi-voit vaikka tulostaa sellaisen mukaasi.

      Kielitaitoa tarvitaan ainakin nämä:
      Thank juu veri mush (TÄRKEIN, SANO AINA KUN MAHDOLLISTA, SANO MYÖS SILLOIN, KUN ET YMMÄRRÄ KYSYMYSTÄ)
      Jees.
      Nou.

      Näillä pärjäsin minäkin ja kuuskymppisenä kipitin portilta toiselle, kivaa oli!

      • T ja E

        Kiitos kirjoituksestasi 01122013,tuiki tärkeitä vinkkejä meille.Passi ja piletti ja infoon,eiköhän se oikea portti löydy.Samanikäisi sitten ollaan.. ;)


    • 01122013

      Hei Terttu ja Erkki,

      miten meni reissu? Matka?
      Entä perillä?
      Mitä mieltä nyt ?

    • Perdone.

      On tainneet jäädä T. ja E. Ausraliaan, kun eivät kommentoi, eivätkä ole keksineet käyttää vierasta tietsikkaa!!!!!
      Niin siitä lipun hinnasta; eipä se finskillä (Cathay Pacific Hongkongista) silloin maksanut kuin 1140€ lärviä kohti.
      Halvin, minkä olen reitille löytänyt, oli vain 890€ ja tietysti edestakaisin kiinalaisella ja Cathay Pacificilla. (Liekö tullut oikein tuo nimi).

    • nneaa

      Itse olin juuri Ausseissa ja samaisilla kentillä oli vaihdot. Kanton on aika pieni kenttä , joten vaihtaminen hyvin helppoa, Ranska oli suurempi, mutta 3h vaihdolla jouduin tunnin verran odottelemaan siellä turhaan! Eli varmasti menee teilläkin vaihdot hyvin! Itse lähden takaisin sinne tammikuussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1413
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      99
      994
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      928
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      833
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      794
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe