Ala-arvoinen TYKS!!!!!

Pettynyt tytär

Sisätautien akuuttiosasto 1, TB5. Sääliks käy niitä ihmisraukkoja jotka sinne joutuu "hoidettavaksi". Tähän en nyt ala sen paremmin asiaa selittämään, mutta olin kertakaikkiaan järkyttynyt miten TÖYKEÄSTI siellä kohdellaan surevia omaisia. Missä inhimillisyys ja empatia?! Vaikka potilas on heidän kannaltaan todettu "toivottomaksi" tapaukseksi, hän on edelleen omaisille korvaamaton ja äärimmäisen rakas. Sitähän nämä koppavat hoitajat ei ymmärrä. Potilas suljetaan yksinään jonnekin syrjäiseen huoneeseen, ja siellä saa sitten maata ja tehdä kuolemaa. Hoitajia ja lääkäreitä ei paljon kiinnosta käydä katsomassa potilaan vointia. Ja omaisten kysymyksiin vastataan tylysti, jopa ilkeästi. Että kiitos vaan TYKS ja sisätautien osasto, huonommin ette olisi voineet enää isääni "hoitaa"! Jäi todella PASKA MAKU suuhun kyseisestä laitoksesta!!!!!!

34

6746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaisten puolella

      Teepä valitus koko osastosta.

      Osaston ylilääkäri vastaa koko osastosta ja myös sairaanhoitajista.

      Ja jos ei auta, tee valitus TYKSIN hallitukselle, ne ottavat asian kyllä käsiteltäväksi.

      Olen erittäin pahoillani isäsi kohtelusta, vastaavassa tilanteessa olisin jo paikan päällä nostanut kovan metelin käytöksestä, niin että hoitajat ja lääkärit muistaisivat sanani koko loppuikänsä!

      Niin tärkeät ovat omaiseni minulle!

      • Anonyymi

        Jokainen meistä joutuu viimeisellä tuomiolla Jumalan eteen ja silloin saa sen mukaan miten on täällä elänyt ja muita kohdellut.


    • joko Housut tutisee?

      Fasismiin viittaava käytös hoitajilta ja vanhusten hoidon laiminlyönti kertovat hoidon tason rapautumisesta. Kunnon käytöstavat ja empatia sekä potilaan ja omaisten asiallinen kohtaaminen ovat niitä perusjuttuja, jotka TÄYTYY hallita.

      Otetaanko lääkärien ja hoitajien pisteytys käyttöön nettiin?

      Nyt tulee asiaa!

    • Niin käy jos...

      Menepä siellä "meteli" nostamaan ja suoraan sanomaan niin alta aikayksikön olet pihalla poistettuna vartijan toimesta!

      • Anonyymi

        Kuka, ai vartija poistetaan virkavallan toimesta. Näin se menee, koska jokaisella omaisella toki on juristi.


    • Asenteita oikomassa

      TYKS:ssa on nykyään 8 toimialuetta, joissa sisätaudit kuuluu osioon "Medisiininen toimialue". Toimialuejohtajana on Ilkka Kantola, jolle voi laittaa tapahtumakuvauksen ja siihen liittyvää palautetta ositteeseen [email protected]. Vain palautetta antamalla tapoihin voi tulla muutos. Toivottavasti aloittaja ei tyydy osaansa, vaan laittaa palautetta.

      Eikä tarvitse huolehtia, mitä palautteen antamisen jälkeen tapahtuu. Toimialuejohtaja selvitää asiaa itse ja todennäköisesti alustava palaute tulee sähköpostiin ja lopullinen kirjallisena kotiin. Itse olen palautetta omaiseni nöyryyttävästä kohtelusta antanut ja tämmöinen proseduuri oli tuolloin.

    • huokaus

      Lisäksi sielä mitä ilmeisemmin on myös ikärasismi kukassaan. Omaiseni oli päivystyksessä, pääsin sisään koska ilmoitettiin, että voi kuolla. Kaksi nuorta hoitajaa yrittivät laittaa tippaletkua hänen käsivarsiinsa siinä onnistumatta, potilas huusi tuskissaan, arviolta ehkä 30 pieleen mennyttä yritystä siinä katsoessani, ja montako lähtöni jälkeen ja sitä ennen en tiedä, toinen toisessa käsivarressa piikittäen nuoret naiset mutisivat, että pitäisikö pyytää joku ammattilainen paikalle.

      No sieltä sisätautiosastolta me kotiuduttiin hetki sitten, sielä meni ihan ok ja henkilökunnalla oli aikaa ja olivat usein paikalla.

    • Tyksin johdon syytä

      Syyttömiä hoitajat ovat siihen että läheisesi tekee kuolemaa. Tuo on heille myös arikipäivää, eikä saa heitä pois tolaltaan ja tekemään "kaikkeaan" kuten te toivoisitte.

      TYKS_n viimeaikoina harjoittama työvoimapolitiikka myös hiertää ja on vienyt työntekijöiden motivaation ja työilon. Ei hirveästi huvita venyä töissä, kun on yt-neuvottelut menossa ja lomautusta tulossa.

      • Anonyymi

        Herra varjele järkeni valo! TOIVOTTAVASTI ET OLE terveydenhuolllon alalla töissä,! Jos ikävä kyllä,niin hankkiudu vaikka astronautiksi!!!


    • phyo5

      Lomautusuhka ja säästöt ei ole syy käyttäytyä epäinhimillisesti. Huomioonottaminen ja kohteliaisuus ei maksa yhtään enempää kuin tyly ja kalsa kohtelukaan.

      Aivan turha syyttää olosuhteita. Jos ihmisellä on ammattitaito kohdallaan, hän kykenee työntämään mielestään muut asiat ja hoitamaan työnsä korrektisti eikä potilaita tai omaisia halveksuen. Vai että johdon syytä, anna mun kaikki kestää.

      • joopa joo

        Ihmisiä ne hoitajatkin vain ovat välillä niitäkin ottaa päähän kuten teitä muitakin.

        Itse vähän välitän tuoollaisista ylimalkaisista haukkumisviesteistä. Yleensä se mielensäpahoittaja on se joka käyttäytyi sopimattomasti ja niin varmasti nytkin.


      • tytär
        joopa joo kirjoitti:

        Ihmisiä ne hoitajatkin vain ovat välillä niitäkin ottaa päähän kuten teitä muitakin.

        Itse vähän välitän tuoollaisista ylimalkaisista haukkumisviesteistä. Yleensä se mielensäpahoittaja on se joka käyttäytyi sopimattomasti ja niin varmasti nytkin.

        Aivan pökerryttävän huonoa käyttäytymistä. Äiti tuli kotiin sairaalasta ja häntä oli kohdeltu kuin jaa-a, jotain tavaraa. Pakko tehdä valitus, sairaalassa ovat näköjään unohdettu että ovat ihmisten kanssa tekemisissä.


      • Anonyymi
        joopa joo kirjoitti:

        Ihmisiä ne hoitajatkin vain ovat välillä niitäkin ottaa päähän kuten teitä muitakin.

        Itse vähän välitän tuoollaisista ylimalkaisista haukkumisviesteistä. Yleensä se mielensäpahoittaja on se joka käyttäytyi sopimattomasti ja niin varmasti nytkin.

        Sinulle sama toivomus,kuin nimimerkille:Tyksin johdon syytä: Tee ihmiskunnalle palvelus,ja hankkiudu sinäkin astronautiksi!!!


    • Anonyymi

      TYKS lasten henatologian osasto, jossa hoidetaan syöpä sairaita lapsia vasta paska ilmapiiri hoitajien kesken onkin. Myös opiskelijat arvostellaan siellä maan rakoon jos et heti jotakin osaa. Aika sairaita yksilöitä hoitamassa siis vakavasti sairaita lapsia. Hyi helvetti mikä osasto hoitajineen. Kumpa kukaan opiskelija ei vain erehtyisi sinne harjoitteluun.

      • Anonyymi

        Lapseni oli tyksin hemanpolin potilaana vuosia sitten ja ei voisi ihaninpia hoitajia ja lääkäreitä olla. Olen kiitollinen siitä hyvästä hoidosta ja tuesta jota saimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapseni oli tyksin hemanpolin potilaana vuosia sitten ja ei voisi ihaninpia hoitajia ja lääkäreitä olla. Olen kiitollinen siitä hyvästä hoidosta ja tuesta jota saimme.

        Ehkä ne lasten hematologian paskat hoitaja ämmät vaan esittivät sulle mukavaa :D Toista se oli osaston huoneiden ulkopuolella, potilaat ja omaiset kun eivät kaikkea näe. En voi myöskään kyseistä osastoa suositella kellekkään hoitsuks aikovalle harjoitteluun, aika karseita ämmiä koko osasto täynnä.


    • Anonyymi

      Sinne TYKSiin jos joutuu, niin sairaampana palaa.
      Niin paljon ketuttaa, etten kaikkia koettuja tilanteita ala kirjoittamaan.

      Ohjeeni: välttäkää kuin ruttoa!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Ylimielisyys kukoistas eikä ketään tunnu kiinnostavan potilasn kunto ja vointi. Mmenmyt kylllä ihan naurettavaksi koko toiminta. Saavat vielä palkkaa siitä ettei kohdella hyvin. Hoitajien suhteen osa ei ole palkankorotuskelposia. Samma lääkärien kohdalla. Ihmisiä kuuluu hoitaa ja kohdella hyvin. Siitä sen palkkansa sitte ansaitsee.


    • Anonyymi

      Ei löydy enää hyviä hoitajia koulutettavaksi eikä hyviä opettajia / oppilaitoksia kouluttamaan sairaanhoitoon.
      Eripuraista porukkaa. Palaverien ja tehy päivien jälkeen riitaa jatkuu seuraaviin kokoontumisiin saakka. Työn kunniallinen hoitaminen jää siinä sivuseikaksi.
      Ne harvat hyvät hoitajat uupuu. Heitä kunnioitan.

    • Anonyymi

      Hirvittävä teurastamo on!!!!! T. Kokenut

      • Anonyymi

        Sama! Hiitivirheitä tulee ja laiminlyöntiä kun ei oteta tosissaan.


    • Anonyymi

      Ihmisillä on kaikesta elämässä erilaisia kokemuksia. Minä olen saanut mitä.oarhainta ja ystävällisintä.houtoa vaikka olen jo vanha. Siskoni sairautta hoidettiin asiantintevasti.ja hänet ohjattiin Karinakotiin kun lähdön hetki läheni eli olivat tiedostaneet resurssien puutteen. Aina ei voi onnistua ja siitä syystä halusin ottaa osaa tähän keskusteluun sillä.se ei tuntunut oikeudenmukaisesti. Mielestäni palautteet tulee antaa oikeisiin osoitteisiin eikä täällä yleisillä palstoilla leukojaan louskutella ja luoda huonoa ennakko asetelmaa. TYKSIssä.saa enimmäkseen osaavaa, ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Tämä on fakta

    • Anonyymi

      Minusta julkinen terveydenuolto on erinomainen, tosin Suomessa on aivan liian alhaiset verot....Mietittävää kitisijöille

      • Anonyymi

        Et ole varmaan harvinaissairas tai joutunut taistelemaan tutkimuksiesi eteen. Pitkäaikaissairaita on diagnosoimatta suomessa koska heitä ei oteta tosissaan. Osaaminen ei ole huippulaatua, paitsi läpihuutojutuissa. Potilaita kyykytetään ja heidät hiljennetään. Näitä tapauksia on useita maamme eri sairaanhoitopiireissä. Ikävä kyllä. Kuka heitä puolustaisi ?


    • Anonyymi

      Ulkomailta kannattaa tuoda osaavampaa väkeä töihin.

      • Anonyymi

        juu niin kannattaa,ei siinä sitten ainakaan palvelua suomeksi saa =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu niin kannattaa,ei siinä sitten ainakaan palvelua suomeksi saa =)

        Eiköhän ole toivoa paremmasta, kun Perussuomalaiset rupeaa johtamaan isänmaata


      • Anonyymi

        eekeri, joka naishoitaja sanoi eräälle potilaalle, että sinä et minua määrää, kun potilas oli vaan ehdottanut jonkin asian.

        johtuuko äksyily ihonväristä????


    • Anonyymi

      Todella pettynyt masentavan surkeaan Tyksin reumapolin ja ihopolin toimintaan. Kohtelu ylimielistä, vähättelevää. Ei kuunnella, ei vastata kysymyksiin,ei palpoida, ei osata tai haluta tehdä kliinisiä tutkimuksia kuten UÅ, palpointi. Tylyn masentavaa joka kerta. Vääriä ja turhia tietoja omakantaan. Vuodessa ei mitään saatu aikaan eikä mikään tavoite hoidosta toteutunut. Lämpimät mahtavat kiitokset sen sijaan keuhko ja silmäpoleille. Hienoa, paneutuvaa, kuuntelevaa potilastyötä, adekvaattia hoitoa.vuorovaikutteista keskustelua potilaan kanssa kohti osuvaa,vaikuttavaa hoitoa.Tyksin laatujörjestelmä ei siis toimi, erilaista kohtelua salailua klinikasta riippuen. Yleensä alaiset ovat johtajansa näköiset. Onko koko sote/varha syy? Johtajia, pritikolleja töynnä. Ei ihme, että hyvät siirtyvät yksityiselle. Harmi, sillä tiettyjä sairauksia ei saa hoitaa yksityisellä, vain erikoissairaanhoidossa. Siitäkö ylimielisyys asiakasta/potilasta kohtaan johtuu?

      • Anonyymi

        ah, sosialidm


      • Anonyymi

        Itselläni on taas aivan toisenlainen kanta reumapkl asioiden hoitoon. Olen ollut 2018 lähtien sen asiakas ja voi olla, että alussa kun itsellekin kaikki asiat olivat uutta, niin kaikkiin kysymyksiin ei välttämättä saanut heti vastausta. Kävin myös alussa kerran yksityisellä puolella. Nyt kun kuitenkin lääkitys on alkanut purra ja kysymyksiä on ollut vähemmän, ne hoituvat kyllä Terveyskylän kautta kiitettävästi. Lääkärini tuntui aluksi "ei niin ystävälliseltä" mutta taitaa vaan olla hänen tapansa esittää asiat ja nyt näinä päivinä olen ollut häneenkin tyytyväinen, hyvä ammattilainen. Terveydenhoitajilta olen saanut myös ystävällistä ja auttavaista apua. Kiire varmaan tuollakin yksikössä painaa päälle, joten kärsivällisyyttä tarvitaan ihan kuten missä tahansa. Jos kaipaa keskusteluapua uuden sairauden kanssa, kannattaa ehdottomasti liittyä Turun seudun reumayhdistykseen, sieltä saa myös kullan arvoista apua.


    • Anonyymi

      ei lääkärit ja hoitajat kerkeä joka paikkaa 90% työajasta kuluu kahvikekkereiden ja liian pientä palkkaa ja raskastatyötä valittaen.

      • Anonyymi

        eekkeri sinne eekeri tänne, hoimat hoituu.


    • Anonyymi

      Rakennus liian suuri ja käytävät liian pitkiä.
      Koittakaa päättäjät tajuta.
      Sairaat ihmiset eivät jaksa pitkiä matkoja kävellä.
      Parkkipaikka liian kaukana.
      Suuruus on likaa jok jutus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe