Aivan oven takana kolkuttaa marraskuu tuloa ja tuo kaamos ajan tullessaan. Samalla alkaa Movember – kampanja, jolla kiinnitetään huomiota eturauhassyövän tieteelliseen tutkimukseen ja tukitoimintaan. Varsin nerokkaan kampanjan miehet ovat keksineet, kasvattavat viikset joilla herättävät huomiota varojen keräämiseen Syöpäsäätiölle.
Eturauhassyöpä ei ole mikään helppo sairaus, se vaikuttaa varsin moni alaisesti miehen elämään. Siispä ei hämmästellä kun teillä ja turuilla marraskuun aikana tulee vastaan viiksekkäitä herroja. Toisaalta viikset sopivat useille vallan hyvin vaikka pitäisivät niitä ympäri vuoden. Mikä sen sykähdyttävämpää on nähdä ajan patinoima charmikkaasti harmaantunut viiksekäs herra, jolle voi baareissa vaivihkaa vilkuttaa silmää.
Marraskuun ajan miehet viiksillään ovat eläviä, puhuvia mainostauluja, he tuovat esille varsin vähän puhuttua eturauhassyöpä asiaa. Turhan kauan miehet ovat olleet paitsiossa tämän syövän tiimoilta kun taas naisten Roosa-nauha kampanja pyörii ympäri vuoden. Kaikki kunnia ja arvostus rohkeille viiksekkäille miehille kampanjan esiin tuomisessa, osallistutaan Mo Brot- keräykseen myös me naiset.
Sivaltaa eturauhassyöpä myös meitä naisia tavalla jos toisellakin, jo sana syöpä ei jätä ketään kylmäksi.
Movember - viiksikuu
29
290
Vastaukset
Kitos, lorena, aloituksestasi!
Tuo syöpä on niitä hormooniriippuvaisia syöpiä samoin kuin rintasyöpäkin, ja siksi sen hoidossa yritetään vähentää testosteronia, mieshormoonia, ja jopa estrogeeniakin käytetään joskus hoidoissa.
Nuorella miehellä, jollainen vielä viisikymppinenkin on, se on vaarallisin, koska se saattaa levitä imusolmurauhasiin ja sitä kautta muualle elimistöön.
Vanhoilla miehillä se ei leviä, joten useilla sitä on, mutta sitten kuitenkin saattaa kuolla johonkin muuhun sairauteen.
Sitä ei tarvitse enää leikata.
Monien naisten leskeys on eturauhassyövä syytä.
Kaikki kunnia todella rohkeille viiksiniekoille!
.- Hyvän aiheen nostit
taas, Lorena, framille, sillä eturauhassyöpää on liian vähän tutkittu aikaisemmin, siksi sen hoitaminen on mennyt vasta 2000-luvulla reippaammin eteenpäin. Keräykseen osallistun.
- jjoutava
Kunniaa viiksiniekoille. Toivottavasti ketjua ei poisteta vaikka liisa loukkasi minua ja useita kirjoittajia tuossa.
- potilaan sukua
Miksi nykyisin on niin paljon erilaisia syöpäsairauksia.
Ennen ihmiset kuolivat nuorempina, mutta syy oli usein kauhkotauti tai veritulppa, oma osuutensa normaalilla vanhuudella. Verenpainetta ja sokeritautia ei hoidettu, ne olivatkin invalidisoivia sairauksia oireillessaan vaikea asteisina sairauksina.
Nyt useampi kuin kolme tuttavaa sairastaa jotain syöpää.
Syöpä vei kolme tuttavaa ja se edellinen vuosikin ne kolme.
Elintavoissako, vai ympäristömyrkyissä ja muissa lisäaineissa joita ravinnossamme on, niissäkö syy?
Mitä meidät on laitettu nauttimaan?
Kemialliset myrkyt ja lisäaineet eivät ole turvallisia, se nyt on ainakin varmaa.Muovin teon alkuaikoina sitä pidettiin pelkästään hyvänä asiana, tuttipulloista alkaen kaikki oli muovia, Ftalaateista, joita muovista irtoaa, ei tiedetty.
TERVEYDEN ja HYVINVOINNINLAITOKSEN sitaatti:
"Ftalaatit
Ftalaatteja käytetään laajasti muovien, kuten polyvinyylikloridin (PVC), pehmentämiseen. Suomalaiset altistuvat ftalaateille pääasiassa ravinnon kautta, mutta osaksi myös suoraan muovi- ja hygieniatuotteiden kautta. Suurimmat ftalaattien terveyshaitat liittyvät lasten kehitykseen."
- Ramoona*
Vaikka kaikenmoisia teemaviikkoja ja -päiviä on tuhkatiheään, hyvä kun tärkeitä asioita jaksetaasn pitää monin tavoin esillä, ja huumori tepsii aina. Julkisuus ja asiallisen tiedon levittäminen on hyväksi juuri asenteissa näitä sairauksia kohtaan. Hyvä oivallus on laittaa miehiset viikset likoon, malttaakohan kaikki niitä viiksiä marraskuun jälkeen ajellakaan, kun saavat naisellisia ihailevia katseita ja kommentteja osakseen. Silmäin vilkutus on tosi virkistävä kokemus, joskin harvenemassa on tilaisuudet. Jotkut charmöörit osaavat kohotella kulmakarvojaan tosi sykähdyttävästi, kyllä sellainen ele tulee varmasti rekisteröidyttyä.
Tässä yksi hurmaava viiksiniekka, äänikin kuin samettia.
http://www.youtube.com/watch?v=ch_Fz2Np-Z4 Hyvin paljon yleisempi vaiva ikääntyvillä miehillä on prostatan hyvänlaatuinen liikakasvu. Liekö kovin geenisidonnainen; isälläni kuiten hoitamattomana hyvin paha.
Nykyään tämä lorottelua estävä vaiva sanotaan hoituvan yksityissektorilla jollain laserhoidolla.- Totta, isoisälleni t
tehtiin Auroorassa n.s. höyläys, muistan kun kävin katsomassa töistä tullessani, se veripussi sängystä roikkumassa on mieleen jäänyt.
- c c
Totta, isoisälleni t kirjoitti:
tehtiin Auroorassa n.s. höyläys, muistan kun kävin katsomassa töistä tullessani, se veripussi sängystä roikkumassa on mieleen jäänyt.
Olen ollut kuvaamassasi operaatiossa. Paikallispuudutuksessa ja päiväkirugiatoimenpiteenä se tehtiin. Omalla autolla menin ja kolmen tunnin päästä köröttelin itse kotiin. Helpotti paljon.
Tää uusi laserhoito on uusinta uutta, kivuton, sitä mainostetaan käänteentekevänä prostatavaivan hoidoissa. Uudet medotit rantautuvat nopeasti uskon näin, kaikkiin keskusairaaloihin. Ettei Helsinkiin tarvi matkata. Minulla on ollut eturauhasen liikakasvu vaivana yli 20 v. Tablettien avulla vaivaa hoidettiin tuloksellisesti, pitkään. n. 5v sitten muuttui tilanne vaikeaksi ja huippu-urologin hoidolla katastrofaaliseksi. Mitäs vanhalla, kuolkoon!
Lopetin oma-aloitteisesti lääkkeiden käytön ja pärjäsin kohtalaisesti vuosia.
Viime kesänä tuinsin ainoan ratkaisun olevan itsemurhan.
Löysin kuitenkin nuoren perusurologin, joka pienen tutkimuksen ja oman kertomukseni jälkeen määräsi lääkkeen, joka tehosi jo muutaman päivän jälkeen ja parin viikon kuluttua "toimin kuin teinipoika".
Kyyneleet sain silmiini tästä "ihmeestä"Ruuneperi kirjoitti:
Minulla on ollut eturauhasen liikakasvu vaivana yli 20 v. Tablettien avulla vaivaa hoidettiin tuloksellisesti, pitkään. n. 5v sitten muuttui tilanne vaikeaksi ja huippu-urologin hoidolla katastrofaaliseksi. Mitäs vanhalla, kuolkoon!
Lopetin oma-aloitteisesti lääkkeiden käytön ja pärjäsin kohtalaisesti vuosia.
Viime kesänä tuinsin ainoan ratkaisun olevan itsemurhan.
Löysin kuitenkin nuoren perusurologin, joka pienen tutkimuksen ja oman kertomukseni jälkeen määräsi lääkkeen, joka tehosi jo muutaman päivän jälkeen ja parin viikon kuluttua "toimin kuin teinipoika".
Kyyneleet sain silmiini tästä "ihmeestä"Samoin minulle tuli kyyneleet,olet kuin kauniista ja rohkeista,kun ei ole mitään menettäväävää,niin avoinkanava on se paras kanava Hyvä Ruune,joku sai todella kaipaamaansa tietoa
rituliini_38 kirjoitti:
Samoin minulle tuli kyyneleet,olet kuin kauniista ja rohkeista,kun ei ole mitään menettäväävää,niin avoinkanava on se paras kanava Hyvä Ruune,joku sai todella kaipaamaansa tietoa
Osaat olla ystävällinen ja hyvä. Elämäkö on sinut tuollaiseksi kasvattanut?
- Voih sentäs
Muakin alko itkettää, ihan kuin Ritkellä olis menny se umpitukkoon.
Ritukin on ihana kuin Prooke vallan, niin rakastava ja hellä.Se tieto,että elämä jatkuu vaikeasta sairaudesta huolimatta,on todella kaikkea muuta,kuin irvileukojen hauskanpitoa.
Meille luoja antaa vielä elinaikaa ja voimme olla osa tätä yhteisöä,kiusallakin,sen syöpäsairaana voin allekirjoittaa.- katuva
rituliini_38 kirjoitti:
Se tieto,että elämä jatkuu vaikeasta sairaudesta huolimatta,on todella kaikkea muuta,kuin irvileukojen hauskanpitoa.
Meille luoja antaa vielä elinaikaa ja voimme olla osa tätä yhteisöä,kiusallakin,sen syöpäsairaana voin allekirjoittaa.Olen pahoillani, että leikittelin vakavalla aiheella, itsekin olen alkavan syövän joutunut selättämään, en vaan kestänyt palstalla ollutta kireää tilannetta ilman pientä "parodiaa" Kauniista ja Rohkeista!
- *Kukkahame*
Tunnustan että elän jatkoaikaa, tarkka sisätautilääkäri kunnassani, joka pisti jatkotutkimuksiin kun olin muuttanut ja kävin 'ilmoittautumassa' saadakseni omahoitovälineet.
Tarkastukset ovat vieläkin kerran vuodessa, alussa oli 4x ja siitä vähentyneet.
Annan arvoa elämälleni ja olen ikuisesti kiitollinen pelastumisestani.
Nuoruusvuosina tein töitä ja tunteja ei laskettu, eikä omaa terveyttä muistanut seurata,
nuoren kanssa meni aika kuin siivillä, kun he lensi pesästä ja eläköidyin jäi itselle ikiomaa aikaa.
No niin ja viiksistä oli nimi, olkoon vaan! Nyt siis on syntynyt kampanja eturauhassyövän torjumiseksi. Parta, tai ehkä viiksetkin, on parempi symboli kuin tuo Roosa-nauha.Itse olen luullut tuota Roosa-nauhaa seksuaalivähemmistölle osoitetuksi tueksi.
Muutama sana parrasta. Parta on ollut miehisyyden symboli ja erityisesti ortodoksipappien suosiossa.
Englannissa on sanonta: Jos parrat olisivat niin tärkeitä, niin kaikki saarnaajat olisivat vuohipukkeja.
Liekö suomalainen sanonta tämä? Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville. Italian tunnettu natsi, Rodolfo Mussölini, ei sietänyt partaa. Ei tainnut mokomalle kasvaakaan. Aateveli Aatu taisi olla samaa natsilaatua.- Liisa S.
Ja Adolfille oli tärkeä paitsi miesten sileä naama myös lyhyt tukka.
Mussolinista en tiennytkään. - parraton.
Olipa hauska tuo eng. sananlasku. Sopii hyvin tämän netistä onkimani kanssa:
"On pukillakin parta, vaan ei miehen mieltä" Roosanauha on syöpäjärjestöjen varainkeeruun symbooli,ei mikätahansa symbooli.
Sillä kerättään naistenrintasyöpään varoja ja nyt tällä viiksivallulla kerätään miesten eturauhssyöpään varoja.
Ei syöpä ole leikinasia
- Liisa S.
Syöpä on koskettanut meitä kaikkia varmaan, minuakin monen omaisen kohdalla, surumme on yhteinen.
Tällaisista asioista olisi palstalla hyvä kirjoittaa, niin voisimme tunteitamme kertoa ja saada helpotusta oloomme.
Ikävää, että vain nuo laskelmoivat, pyhäpäiviin tahallisesti loukkausviestinsä sijoittaneet riehuvat , pilaten rauhan palstalta.
Nyt näyttää siivooja käyneen ja pahimmat henkilöön menevät inkvisiittoreiden viestit on lakaistu pois.
Kunpa pysyttäisiin asiallisissa aiheissa ja niistä tuttujen ihmisten kanssa keskusteltaisiin!
Leppoisa keskustelupalstahan tämän kuuluisi olla.
Hyvä aloitus, Lorena, kiitos!
.- sairaudet ovat meill
meille yli 7-kymppisille tätä päivää. Niistä puhuminen olisi todellakin tervetullutta täällä.
- (0.0)
Näyttää olevan ylimalkaista ja hälläväliä sairauksilla jotka useimmiten ovat kuolemaan johtavia, no sehän on naapurilla, sinä voit porskutella
lauletaanko?
Nytko vasta huomaat aloituksen, rauhoitu edes, vai hermostuttaako sinua joku. - Movember-nimitys
kampanjalle sopiikin hyvin, elämän syksyä eletään tuon sairauden tullessa.
- No berber
Niinpä niin. Missä hyväntekijät luuraavat?
http://ranneliike.net/teema/movember--asioita-piilossa-viiksien-takana?aid=10421
http://saynotomovember.blogspot.fi/- Kato peiliin
Helvetin panettelija, kehtaatkin epäillä, voi helvetti.
- Rehti keräys
Kato peiliin kirjoitti:
Helvetin panettelija, kehtaatkin epäillä, voi helvetti.
Aina näitä ulkomaan keräyksiä epäillään, hävettää suomalaisena.
- Lorena*
Movember kampanja on edennyt, eduskunnan miehet näyttävät esimerkkiä Movember kampanjassa. Hyvä niin - miehet. Näkyy kuvassa tosi mainioita viiksimalleja ei mitään "pusupensseleitä". Eilen klo 22 uutiset informoi varsin hauskasti Movenber kuukaudesta. Vilkaise linkkiä.
Iloisia edustajia kahvion käytävällä.
http://www.mtv.fi/viihde/politiikka.shtml/antti-kaikkonen-viiksien-kasvattaminen-aiheuttaisi-vakavan-aviokriisin/2013/11/1830154 - Hyvän asian psta
Hyvän asian puolesta siinä viikset kasvaa, ja silmäniskut saivat hyvälle tuulelle katsojankin!
Hyvin yleinen onkin tuo eturauhassyöpä, joskin puhjetessaan vanhana on hyvin hitaasti etenevä, jos yleensäkään on leviävää laatua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2287620
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455070- 594792
- 753448
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162015Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301900- 311829
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441687- 371619
- 1491376