Nettipoliisi Marko Forss on tehnyt rikosilmoituksen vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen hyväksikäyttötapauksia rajuin sanankääntein kommentoineen tarran Facebookiin kuvanneesta oululaismiehestä. Asiasta kertoo Radio City verkkosivuillaan.
Valokuvaajan Facebookiin laittamaa kuvaa jaettiin lyhyessä ajassa noin 300 kertaa. Hän poisti kuvan nettipoliisin pyynnöstä. Forss oli kuvaajan mukaan kertonut tekevänsä Valtakunnansyyttäjän viraston kehotuksesta rikosilmoituksen paikalliselle poliisille.
Tarroja on levitelty julkisille paikoille ainakin Oulussa, Jyväskylässä, Tampereella ja Helsingissä.
Tarrojen kuvaaja rikostutkintaan!
18
292
Vastaukset
- 3+13
perästä kuuluu................ sanoi tähtiryhmä :D
- 27+9
Mielenkiintoista nähdä, johtaako rikostutkinta mihinkään.
- toivottavasti
Toivon että johtaa.
- 28+9
Paljonkohan noita tarroja on liimailtu, tietääkö kukaan?
- 11+78
En osaa sanoa, mutta niitä on myös facebookissa ja netin kuvapalveluissa.
- 6+19
up
- ap..
Pitää korjata sen verran, että #### tarran kuvaaja ####
- tarramies_kuustone
Johannes asialla?
- @@@@####$$$$
Tarrat olivat asiallisia. Sitähän lestadiolaisuudessa on harrastettu. Ja ilman häpeän häivää annettu omasta toimesta omille anteeksi. Sikamaista toimintaa, koko kyseinen lahko pitäisi kieltää lailla. Mokomat seksisairaat, sukurutsaiset paskiaiset!
- 7+18
Kyseisen tarran kuva on tuolla Lestadiolaisuus-palstalla,
en viitsi sitä linkittää tänne, ettei syytetä levittämisestä. - utelias..
Mitäs tarra-asiaan kuuluu, onko päivityksiä?
- 34+7
Ei ole kuulunut mitään uutta.
- yksi lyödyistä
Viime vuosien kiihottaminen on ollut kuin 30-luvun Saksassa, jonka seuraukset hyvin tiedetään kaikessa kauheudessa. Valtakunnan syyttäjän viraston ja nettipoliisin puuttuminen tähän on ollut helpottavaa. Kiitos siitä esivallalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230