Miksi en voita ikinä?

Akuliina Ankka

Minusta on outoa, etten koskaan voita mitään kenosta enkä lotosta. Laitan rivin noin kolme kertaa kuussa kenoon ja lottoan joka kuukausi noin kerran. Laitan näihin riveihin yhteensä noin neljä euroa kuussa.

Kaikki tuntemani ihmiset, sellaisetkin, jotka lottoavat/kenoavat paljon harvemmin kuin minä ja yhtä pienillä panoksilla, ovat voittaneet useaan kertaan, jopa useita kymmeniä euroja toisinaan.

Miksi minä en voita koskaan!? Tämä ainakin osoittaa, että puhtaalla sattumalla, siis tuurilla, on olennainen merkitys sille, miten kenenkin yksilön elämä kulkee. Jotkut voittavat arvonnassa monta kertaa peräkkäin ja joku toinen taas ei voita koskaan, senttiäkään. Eikö tällaisen vääristymän pitäisi olla probabilistinen mahdottomuus? Siis sama kuin jos heittäisi kolikkoa sata kertaa ja joka kerta tuloksena olisi klaava.

Aivan kuin Jumala ei tahtoisi minun voittavan. Onko muita samanlaisia, kohtalotovereita?

45

4778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...niin

      ...no, onpas outoa

    • Roope Ankka

      Me rikkaat ihmiset tarvitsemme teidän köyhien rahat. Pelatkaa, pelatkaa ja pelatkaa.

    • totta mooses

      Isä pakotti tekemään "voitto"rivin 70-luvin alussa, siitä lähtien ei ole montaa kertaa jäänyt väliin. Lisäksi on tullut Viking lotto, veikkaus, Keno ja raha-arvat. Kivasti olen köyhtynyt 40 vuodessa ja peliautomaatteihin menee toinen mokoma. Täytyy sanoa, että köyhällä on kalliit huvit, eikä päinvastioin.

      • Järki ja tunteet

        No jos on neljänkymmenen vuoden ajan lotonnut yhden rivin viikossa ei sen väliin jättämällä olisi kauheasti rikastunut. 52 euroa vuodessa, 2080 euroa neljässäkymmenessä.

        Ellei olisi sitten sijoittanut rahoja oikein mutta se olisi vaatinut taas paljon enemmän perehtymistä. Osakesijoittaminenkin oli 70-luvulla nykyistä hankalampaa. Euro viikossa ei myöskään mahdollista kovin hyvää sijoituksen hajauttamista. Parhaimmillaan tuosta olisi voinut kertyä joitain kymppitonneja.

        Kahta riviä ei sitten kannatakaan tehdä, siinä hyödyn ja kustannuksen porras on paljon suurempi. Nollalla rivillä ei voita koskaan, yhdellä ehkä joskus.


      • miksituuriloppui
        Järki ja tunteet kirjoitti:

        No jos on neljänkymmenen vuoden ajan lotonnut yhden rivin viikossa ei sen väliin jättämällä olisi kauheasti rikastunut. 52 euroa vuodessa, 2080 euroa neljässäkymmenessä.

        Ellei olisi sitten sijoittanut rahoja oikein mutta se olisi vaatinut taas paljon enemmän perehtymistä. Osakesijoittaminenkin oli 70-luvulla nykyistä hankalampaa. Euro viikossa ei myöskään mahdollista kovin hyvää sijoituksen hajauttamista. Parhaimmillaan tuosta olisi voinut kertyä joitain kymppitonneja.

        Kahta riviä ei sitten kannatakaan tehdä, siinä hyödyn ja kustannuksen porras on paljon suurempi. Nollalla rivillä ei voita koskaan, yhdellä ehkä joskus.

        Minä olen lotonnut koko ikäni, n. 40 vuotta. joskus pidin tilastoa voitoistani ja niitä juuri joku päivä katselin. Esim vajaa 10 vuotta sitten voitin 2-4 kertaa kuukaudessa 4 oikein, joskus 5 oikein. Vaikka lottoan edelleen en enää voita kuin pari kertaa vuodessa 4 oikein! Yleensä teen yhden rivin.
        Missä syy?


      • Anonyymi

        Veikkaus "arpoo numerot"


    • Akuliina Ankka

      Hei... Minä täällä taas, Akuliina Ankka.

      Olen tuosta lokakuussa kirjoittamastani aloituksesta lähtien ollut totaalisessa pelaamistauossa, ei lottoa, ei kenoa, ei riviäkään. Kokonaiset 16 euroa siis olen säästänyt... jee.

      Tänään laitoin sitten kaksi euroa kenoon ja yhden ensi viikonlopun lottoon. Jos ei tälläkään kertaa heru edes muutamaa kymmentä senttiä, en enää koskaan pelaa mitään veikkauspelejä.

      Tuttavani kertoi voittaneensa muutaman sata euroa yhdellä rysäyksellä tässä taannoin. Ja hän on jo monta monta kertaa voittanut sitä, silloin tällöin aina muutaman kymmentä euroa.

      Jos en tällä kertaa voita taaskaan mitään, alan uskoa illuminati- ym. teorioita, joiden mukaan kerta kaikkiaan mihinkään ei voi luottaa, kaikki on jo aina etukäteen salaisissa huoneissa sovittu. Korkean tason salaliittolaiset vain huijaavat meiltä köyhiltä säännöllisesti euron sieltä, toisen täältä, ilman mitään toivoa aidosta arvonnasta ja voiton mahdollisuudesta.

      Kun tarkemmin ajattelee, onko se muka mahdottomuus, että raha-arvonnoissa olisi sittenkin kyse sopupeleistä, joissa kompuksessa olevat ahneet saavat miljoonia euroja viikoittain suomalaisilta ikään kuin keräyksenä?

      • Pohdintoja

        Todennäköisyydet määrittävät / määräävät miten osumia tulee.(surkeasti)

        Rahanjako taas eri juttu, mutta enin osa menee urheilun yms tukemiseen

        Niin Ja Arhinmäen juomiseen shotsissakin. :)


      • Azad

        minä en usko ikinä keno eikä lotto ei mitään .silloin uskon kun rahat tule minun tilille .olen pelanut niin paljon ei ikina tule mitään voitto .parempi on se et pela mitään silloin voitat paljon ja sästät paljon oma raha . sen teke minä sanon älkä pelakö mitään peli . voi olla minun kirja ei ole niin selvä kun olen ulkomaalainen toivon ymmärräte minun tekisti viesti : )


    • Et voita, koska

      Käytät nimimerkkiä Akuliina Ankka. Osta jäniksenkäpälä ja hevosenkenkä. Kulje kolme kertaa hautumaan ympäri, sylje vasemman olkasi yli ja syylät häviää. Ai nii, se Lotto. Elämä on.

    • 15plus2

      Täytyy perkele myöntää ihmetyksen aihetta antavaa et mikä perkeleen yritys tuo veikkaus nykyisin on. Niin vaivattoman tuntuisesti mulkkuaa rahat pois nykyisin nuo arvotut rivit kuin kuuma pieni muna lipsuu rasvatusta perseessä

      • 15plus2

        No, viimein sentäs toisella yrityksellä, hetken luulinkin et Veenomi on laskeutunut ihmisen asuinsijoille.


    • OttaakoPatiloon

      Minäkin aina ihan ihmeissäni, kun lottooaa eikä voittanutkaan täysosumaa :(. Aina ku lottoon ni etukäteen jo suunnittelen et minkä asunnon auton ja veneen ostan ja sit ei voitakkaa.. voe rähmä

    • pollobo

      no kokeileppa kenotasoa 4, 3 tai 2 :D

    • SäännöllisenGeomnIhmeet

      Panepa vaikka tämä viimeisin Viking Loton voittorivi 9, 16, 23, 43, 45, 48 kuponkiin. Syntyvän kuvion katsominen voi antaa jotain ideaa.

    • Vainafrikanmieslottoaa

      Markun kanssa voitettiin just Green gasinolta satamen.

      • saissee

        rahoha tosin ei näy missään??


      • Sönkkösetä
        saissee kirjoitti:

        rahoha tosin ei näy missään??

        Satamen rahoha


    • veikkausonvitunsaasta

      joo vituiksi menee aina mullakin nämä saatanan numeropelit, pari kertaa olen eurojackistä saanut n. 10euroo lohdutusrahaa, hauskasti vieläpä siten että kun olen tauon jälkeen pelannut niin ekalla kerralla tuli se voitto ja sitten hitaasti valui rahat noille saastoille takaisin, näin jo ainakin 3 kertaa ja huomasin vasta kun katselin pelihistoriaani tuolla. taas tänään upposi 4 euroa tuohon paskaan ja voitoista ei kuulu mitään koko vuoden nyt aikalailla pelattu ilman voittoa muutakun nuo kusetus "syötit" mitä mainitsin. veikkauksen saastathan näkyy ottavan ittelleen ainakin puolet vuoden lottorahoista ja loput jakaa pieninä syötteinä pois katsokaapa tilastoja niin alkaa mietityttämään kovasti. elitisti saastojahan nuo on kaikki ilmi selvästi.

    • Peltaat pelejä jossa voiton todennäköisyys on aika pieni. Kyllä ne voitot joskus osuu kun olet pelannnut riittävät pitkän ajan. Kavereillaisi on ollut hyvä tuuri heti alussa, mutta myös heille osuu varmasti tappiojakso jos jatkvat pelaamista.

      Jos haluat jotein voittaa niin vaihda vaikka pitkäänvetoon ja pelaa single. Todenäköisyys alle kahden kertoimelle on jo 50% luokkaa. Eli voitat joka toinen kerta. Suosuittelen myös katsomaan pelien todenäköisyyksiä rahapeliops sivulta. En ymärrä miksi lottajat ja kenottajat ei tajua miten pieniä todenäköisyysdet ovat ja valittavat vaan, että se on huijausta kun 0,00001% ei osu.

      • EsaTurunen123

        Aivan niin se on


    • lottoavastaan

      lotossa on veikkauksen peleistä kaikkein pienin palautusprosentti. lotossa 4 oikein saamisen mahdollisuuskin on uskomaton 1,12% ja päävoittoon on 15 miljoonaa eri rivivaihtoehtoa! tästä syystä en koskaan pelaa lottoa. päävoittoa on aivan mahdoton saada ja koskaan ei saa pienintäkään euroa takaisin

    • kjhgj

      Aiemmin muutaman euron voittoja tupsahti silloin tällöin, ainakin pari kolme kertaa vuodessa ja se kannusti kokeilemaan. . Lottouudistuksen jälkeen en ole voittanut kertaakaan enkä enää taida viitsiä kokeillakaan.

      • oy.feikkaus.ab

        Sama homma. Loton pelaaminen loppui omalta kohdaltani jo pari kuukautta sitten lopullisesti.

        Voit voittaa vain kun et pelaa, olen voittanut jo kymmeniä euroja sillä kun lopetin loton pelaamisen.


    • näin_se_menee

      no joo ilmais peleillä voi kokea pelin viehätyksen muttei niillä rahaa voi voittaa ja siirtymällä maksullisiin peleihin joilla voi voittaa niin rahoja et kyllä saa suomeen tilitettyä korkeintaan voit pelata niillä lisää!

    • Yutyujh

      Tosiaan, jos pelit kiinnostaa, niin ilmaispelejä pyörittelemään ajankuluna. Ei siitä pyörittelystä kannata maksaa.

    • määpå

      Mäkään en voita ikinä,en siis ikinä mitään. Koko elämäni aikana suurin voitto on ollut 10e.lotosta.Tämä siis yhden kerran.mun mies voittaa melkein joka viikko 2-8e. On joskus jopa voittanut 2000e. Miks mä en voita?Koskaan en voita missään muussakaan arvonnassa,en sitten mitään..kaupat,nettiarvonnat,ei mitään.Olen jo yli neljänkymmenen,voittoa ei vaan kuulu.. Rahalle olis kyllä tarvis,köyhyys ja kurjuus vaan kasvaa ja lisääntyy.Kaikki muut ympärillä voittaa..

    • Turhaantunut

      Kyllä nämä veikkauspelit on täysin huijausta tietokoneella katsotaan mitä rivejä on vähiten tai ei ollenkaan niin syötetään sitten semmoiset numerot jotka mangenisoitaan jotta ne tulevat numeroiksi aikoinaan pystyin huijaamaan tietokoneella veikkaus pelejä nyt ei onnistu

      • Anonyymi

        Huijasit 🤔


    • Anonyymi

      Kaikki pelit ovat todennäköisyyslaskentaa ja sen mukaan voittoja tulee melko harvoin. Veikkaus pitää kyllä huolen siitä, että rahat tulevat sille. Ainahan sitä voi unelmoida suurista voitoista, mutta todennäköisyyden mukaan se on äärimmäisen toivotonta, lähes mahdotonta. Lotossakin voit laittaa yli 15 miljoonaa palikkaa riviin ja valita niistä yhden, joka on se päävoitto. Pienemmätkin voitot ovat niin harvinaisia, että kannattaa olla pelaamatta.

      • Anonyymi

        Palikoita (rivejä) on nykyään lauantain Suomi-lotossa 18,6 miljoonaa, joiden joukosta yksi 7 oikein rivi olisi sitten "arvattava". On siis iso ero jo tuossa 15 miljoonassa ja 18,6 miljoonassa rivissä. Toivotonta ja totaalisen lohdutonta silti oli todennäköisyys 1 : 15000000 . Sellainen se vielä jokunen vuosi sitten oli lauantain Suomi-lotossa.


    • Anonyymi

      Aloittajalle. Ne ei kaiketi arvo pelejään hatusta arpoen lukuja vaan tietokone laitetaan hakemaan arvontarivi 62% jaetaan pelatuista rahoista voittoina. esim 100 tuhannesta 62 tuhatta voittoina ja 38 tuhatta veikkaus pistää arvonnasta taskuunsa.

      Rahat menee vaikka jääkiekon kissankullan lunastamiseen. Mikä lie kuulunut Juha Sipilän urheiluministeri Sampo Terhon hallituksen aikaiseen visioon Keskustan sekä Sinisenpuolueen juhlavaa nousua juhlistetaan myöskin mm jääkiekko kullalla. Petteri Orpokin puhui psykologian merkitystä yli 100 miljardista 1 miljardin velan maksussa mikä taisikin mennä tämän kultamitallin lunastamiseen.

      Ei ole enismmäinen kerta historiassa kun todistetusti valtion päämiehet ovat visioineet mielessään loppu huipennusta missä kansa tantsaa silmät ilosta sikkurillaan valtion miehen johtajuuden taitavuutta ylistäen yhteisessä tapahtumassa. Kaikki visiot myöskin ovat osittautuneet täys kelvottomiksi SUSIKSI.

      • Anonyymi

        Korjaan, KYMMENEN PROSENTTIA - tuntematon minkä Veikkaus maksaa pelatuista rahoista takaisin pelaajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan, KYMMENEN PROSENTTIA - tuntematon minkä Veikkaus maksaa pelatuista rahoista takaisin pelaajille.

        Sinulla tuo matematiikka ei ole vahvin laji...
        Veikkaus Oy liikevaihto vuonna 2018 oli n.3,2 miljardia euroa.
        Pelaajille maksettiin pelivoittoina 1,4 miljardia euroa.
        Tieteelle, taiteelle, urheilulle, ym. maksettiin n. 1,2 miljardia.


      • Anonyymi

        pelattu panos takaisin 1,26 miljardilla.


    • Anonyymi

      Koko viime talvi toitotettiin todennäköisyyden vähäisyydellä eikä kukaan voittanut puoleen vuoteen. Keväällä todennäköisyydet muuttuneet näköjään.
      Taitaa olla niin, että vain Lotossa ja Jokereissa suomalainen saa enää päävoittoja.
      Ei kai tällainen suhmurointi firman tulosta ainakaan paranna.
      Siirtykää netistä pelipaikoille ilman veikkauskorttia kokeilemaan.

    • Anonyymi

      Karma. 🤑

    • Anonyymi

      Jumalan huumorintaju on kohdallaan. Ennestään varakkaat voittaa lotossa, tai sitten muuten mulkut ja pöljät. Kun pöljä voittaa lotossa se ostaa alesta uudet kumpparit.

      • Anonyymi

        Onnittelut lottovoitosta monimiljonäärille ja olympiavoittajalle!


    • Anonyymi

      Homoja saunotettiin mummojen lottorahoilla :(

      • Anonyymi

        Onnittelut himosaunojalle / heteromiehelle lottovoitosta. Olet nyt miljonääri. Älä silti unohda meitä köyhiä. Arvostan anteliaisuuttasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut himosaunojalle / heteromiehelle lottovoitosta. Olet nyt miljonääri. Älä silti unohda meitä köyhiä. Arvostan anteliaisuuttasi.

        Siniset turvaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siniset turvaa!

        Mitä jotkut puolueet liittyvät pekihaittoihin? Vastaa, arvon toisto addikti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jotkut puolueet liittyvät pekihaittoihin? Vastaa, arvon toisto addikti!

        ... Pelihaittoihin siis...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Pelihaittoihin siis...

        Kun Sulla noita miljoonia on kasapäin niin lahjoita edes osa köyhille! Edes 15000000 euroa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe