Pitääkö huolestua kun viikot 19 5 enkä vieläkään ole tuntenut liikkeitä. Tämä on eka lapsi meille..
19+5 eikä liikkeitä
13
4014
Vastaukset
- 23+5
Minä tunsin liikkeet jo 19 rv.lla. Kun kävin rakenneultrassa kätilö kysyi minulta, että olenko tuntenut liikkeita ja sanoin, että kyllä olen ja selvästi. Hän sanoi siihen, että olet tuntenut liikkeet hyvissä ajoin koska yleensä ne tuntee tuossa n.21-13 rv.lla jos kysymyksessä on ensimmäinen lapsi.
Eli ei siis hätää sinulla :)
Kokeile juoda vaikka jotain makeeta mehua ennen kun menet nukkumaan ja ala "kuuntelemaan kroppaasi" ehkä tunnet liikkeet :) Lapsi yleensä alkaa liikkumaan kun sinä rauhotut.- 23+5
korjaan tuolla tuon rav 21-13.....eli RV 21-23!!
- potkuthuhuuuu
23+5 kirjoitti:
Ok.. no hyvä :) ja minulla aika pieni masukin vielä..melkein pystyis vatsaa vielä piilottelemaankin..
- potkuthuhuuuu
23+5 kirjoitti:
Ok.. no hyvä :) ja minulla aika pieni masukin vielä..melkein pystyis vatsaa vielä piilottelemaankin..
- 35+5
tunsin viikolla 21, istukka edessä. Ei hätää, kyllä ne sieltä tulee.
- Rv 22
Itse tunsin silloin tällöin jotain ihan pientä, mutta selkeästi joka pv rV 22
- Älä huoli
Selkeät liikkeet niin että voinen varmasti sanoa että vauva oli eikä ilmakupla tunsin noin rv 24. Minulla oli etuseinäistukka joka selkeästi piti liikkeet piilossa.
Ei hätää - onnea odotukseen
Ihan normaalia ensimmäisen lapsen kanssa :)
Itse tunsin vauvan liikkeitä ensimmäisen kerran rv 20. Istukka oli etuseinämässä, mikä varmaan vaikutti osaltaan siihen etteivät liikkeet tuntuneet niin pian. Nyt toisessa raskaudessa ne tuntuivat jo rv 16 ja istukka on takaseinämässä. - Yllätysvauva ulkom.
Tunsin ensimmäiset varmat liikkeet rv 19 1, istukka oli takana. Esikoinen syntyi 2 kk sitten :)
- älä huolehdi suotta
Esikoisen syntymän liikeiden tuntemista en muista, sillä kuvittelin kaiken olevan vain tavallista reilumpia ilmavaivoja, taustalla varmaan se että vuotta aiemmin minulle oltiin kerrottu etten voi tulla raskaaksi ilman apuja. 2. lapsen tunsin varmuudella viikolla 16, seuraavan vkolla 14, sitä seuraavat viikoilla 14-16, nyt tunsin 13 6 pientä hiipimistä, joskus se on tuntunut kuin perhosen siiven hipaisuna, ei siis mitään isoja potkuja tms :)
- Deepi
Mulla taaksepäin kallistunut kohtu, edessä oleva istukka ja maha tuli esiin viikolla 23 esikoisen kanssa. Ekan selkeän pokaisun tunsin viikolla 21-22 ja senkin jälkeen oli melko rauhallinen liikkuja. Näin siis esikoisessa.
Nyt toista odotan, viikkoja kohta 15 ja mitään liikkeitä en ole tuntenut. Seuraamallani keskustelupalstalla jotkut äidit suurinpiirtein samoilla viikoilla ilmoittavat, että on ollut mahassa kovat iltajumpat ja liikkeet tuntuu varmasti ja selvästi. Tiedä häntä...
Olen varautunut, että kyllä tässä vielä kuukauden päivät menee ainakin, ennen kuin edes rauhoittuessaan paikalle mitään tuntuu.. - vimmu
MInulla ensimmäinen raskaus ja aloin tuntemaan liikkeitä jo 18. raskausviikolla, vaikka istukka sijaitseekin etuseinämässä.
- mamsi
Mulla tuntui aluksi tosi huonosti liikkeet, en myöskään niitä osannut ehkä aikaisin tulkita liikkeiksi. Etuseinäistukka ja sen lisäksi lievä ylipaino vaikuttaa asiaan mun kohdalla, säännöllisesti joka päivä liikeiden tunteminen alkoi ehkä rviikolla 25 tms. Nyt 28 ja edelleen epäsäännöllisesti tuntuu, mut kyllä joka päivä jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538403- 664674
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404353Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353493Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423470Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383368- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422871- 492634