Herääminen?

Missä vaiheessa pitäisi ottaa tlanne hallintaansa/herätä ja lopettaa juominen, Olen huomannut, etten muista kaikkia tapaamisiani. Tai ne jäävät merkkaamatta. Mitää käuheaa krapulaa minulla harvoin on. Olo on vain poissaolava, jaksamaton, Tietysti nämä kaikki ovát syytä jättää pullon vä
liin, lopettaa. Mutta kun pystyisi, Olen kovin herkkä, ja jokin tapahtuntu ikävä asia saa minut menemään alkoon.

Muuten olen täysin terve. Min ulla ei ole muuta kuin paha krooninen univaiva, Ei korjautunut 9 kk:n raittiudenkaan aikana. Herään liian aikain, keksellä yötä eikä nukkumisesti tulee sillloin enää mittän. Yleensä nousen klo 3-4.

Jotain pitäisi tehdä, ettei mene terveys. Sitä kun ei saa enää takaisin! AA ei ole minua varten.

16

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ====

      Hermostosi on jatkuvasti ylivirittyneessä tilassa selvänäkin, ja se aiheuttaa pätkänukkumisen. Et pysty rentoutumaan.
      Krooninen univaiva syö ihmistä, ja laittaa myös juomaan.
      Kannattaisi mennä lääkäriin, että saisi normaalin nukkumisen takaisin, jonka jälkeen voisi käsitellä juomistakin.
      Aloita säännöllinen liikunta!

      • ||||||||||

        Liikutaa en voi juurikaan harrastaa kroonisesta suolistosairaudesta johtuen. Olen kyllä aina ollut urheilullinen ja harrastanut liikunnallisia lajeja, mitä siis tällaisessa tapauksessa voisi tehdä? Tahtoisin liikkua, muutakin kuin kävellä, mutten voi.


      • jhfadft
        |||||||||| kirjoitti:

        Liikutaa en voi juurikaan harrastaa kroonisesta suolistosairaudesta johtuen. Olen kyllä aina ollut urheilullinen ja harrastanut liikunnallisia lajeja, mitä siis tällaisessa tapauksessa voisi tehdä? Tahtoisin liikkua, muutakin kuin kävellä, mutten voi.

        Mikä suolistosairaus estää liikunnan?
        Kotonakin voi voimistella vaikka maitohapoille asti.


      • ||||||||||
        jhfadft kirjoitti:

        Mikä suolistosairaus estää liikunnan?
        Kotonakin voi voimistella vaikka maitohapoille asti.

        CU joka todettiin vuosi sitten. Toki kotona voin tehdä mitä vain, muttei siihen riitä päivittäistä motivaatiota, yksiössä käy aika tylsäksi, tahtoisin nauttia raikkaasta ulkoilmasta ja/tai tavata toisia samanhenkisiä ihmisiä esim. kuntosalilla. Jos pitää juosta vessassa 5 kertaa tunnissa en voi poistua kotoa juuri mihinkään. Joo ja tauti on kurissa mutta näin asianlaita todellisuudessa on. Tilannetta ei tietenkään juominen paranna.

        http://www.crohnjacolitis.fi/cms/Taudin-kuvaus.24.0.html


    • Pullberg

      En itsekään ole AA:sta kiinnostunut kun en usko että ongelma jossain kerhossa istumalla paranee.Terveysaseman lääkärit ei vaikuta olevan alkoholiongelmasta kiinnostuneita vaan vähättelevät asiaa.
      Ehkä tässä pitäisi lähteä yksityiselle lääkärille mutta ei oikein tiedä että mihin ottaa yhteyttä ja olisi hyvä tietää etukäteen että mitä maksaa.

      • ||||||||||

        Asutko pääkaupunkiseudulla? Tiedän muutaman pätevän päihdelääkärin. Hinnat ovat noin 45 min ajasta parin sadan euron luokkaa.


      • Pullberg
        |||||||||| kirjoitti:

        Asutko pääkaupunkiseudulla? Tiedän muutaman pätevän päihdelääkärin. Hinnat ovat noin 45 min ajasta parin sadan euron luokkaa.

        En asu sielläpäin ja en ala maksaan satoja euroja kun haluaisin lääkäriltä vain reseptin.Lähden mieluummin vaikka Viroon lääkärille kun siellä hintataso on inhimillinen näin työttömän näkökulmasta.


    • feikin feikkikö..

      A-klinikalla käynti,osaava henkilökunta kaikinpuolin.puuttuvat uniasiaankin.suosittelen.ilman AA:ta kyllä toipuu,kaikki on halusta kiinni.tuohon ulkoiluun hankalampi keksiä ratkaisua sun sairauden takia mutta olisiko mahdollista että se edes hieman helpottuisi juomisen lopetuksen jälkeen?alko kun ei mitn hoida vaan pahentaa.ulkoilun voisi reitittää että liikkuisi arkipäivinä esim kaupungilla kun yleisiä veskejä avoinna.

      • Eivät määrää lääkkeitä uneen kuin hyvin nihkeästi. Daipamia saa, jos on juopottelua takana.


      • feikin feikkikö..
        hamalake kirjoitti:

        Eivät määrää lääkkeitä uneen kuin hyvin nihkeästi. Daipamia saa, jos on juopottelua takana.

        kyllä muutakin vaihtoehtoa löytyy kuin Diapamia.kukaan ei jaksa unettomuutta loputtomiin.Mä kannatan akuneuloja,kannattaa kysyä löytyykö omalta A-klinikalta tätä hoitoa.korviin laitettavat aamulla ja ilmaista kunhan kirjautuu asiakkaaksi.mulle antoivat rauhallisemman olon ja hoiti sisuskalujakin.ei ole huuhaata..mulla pisti yksi neula laittaessa,oli keuhkojen akupiste ja mulla astma.Auttaako AP Imodium mitään?mulla yksi tuttu jolla sama sairaus ja usea leikkaus takana?


      • feikin feikkikö..
        hamalake kirjoitti:

        Eivät määrää lääkkeitä uneen kuin hyvin nihkeästi. Daipamia saa, jos on juopottelua takana.

        kyllä muutakin vaihtoehtoa löytyy kuin Diapamia.kukaan ei jaksa unettomuutta loputtomiin.Mä kannatan akuneuloja,kannattaa kysyä löytyykö omalta A-klinikalta tätä hoitoa.korviin laitettavat aamulla ja ilmaista kunhan kirjautuu asiakkaaksi.mulle antoivat rauhallisemman olon ja hoiti sisuskalujakin.ei ole huuhaata..mulla pisti yksi neula laittaessa,oli keuhkojen akupiste ja mulla astma.Auttaako AP Imodium mitään?mulla yksi tuttu jolla sama sairaus ja usea leikkaus takana?


      • ||||||||||

        Olen yrittänyt kävellä koiran kanssa metsäreitteja mutta joskus tekisi mieli käydä ihmisten ilmoillakin koiran kanssa kuten ennenkin vielä pari vuotta sitten. Rasittavaa on koko ajan yrittää miettiä missä lähin vessa. Mutta en lannistu. Juominen pahentaa sairautta, senpä vuoksi yritänkin vähentää ja pikkuhiljaa lopettaa kokonaan. Keväällä jo onnistuin 2 kk ajan ilman ulkopuolista tukea, mutta sen jälkeen meni överiksi. HALUAN LOPETTAA KOKONAAN JUOMISEN. Kiitos kaikesta tuesta!


      • ||||||||||
        feikin feikkikö.. kirjoitti:

        kyllä muutakin vaihtoehtoa löytyy kuin Diapamia.kukaan ei jaksa unettomuutta loputtomiin.Mä kannatan akuneuloja,kannattaa kysyä löytyykö omalta A-klinikalta tätä hoitoa.korviin laitettavat aamulla ja ilmaista kunhan kirjautuu asiakkaaksi.mulle antoivat rauhallisemman olon ja hoiti sisuskalujakin.ei ole huuhaata..mulla pisti yksi neula laittaessa,oli keuhkojen akupiste ja mulla astma.Auttaako AP Imodium mitään?mulla yksi tuttu jolla sama sairaus ja usea leikkaus takana?

        Imodiumia ei saa syödä kroonisiin suolistosairauksiin, koska se voi aiheuttaa suoliston ilmaantumista ja sitä kautta sisäisen verenvuodon.


      • feikin feikkikö..
        |||||||||| kirjoitti:

        Olen yrittänyt kävellä koiran kanssa metsäreitteja mutta joskus tekisi mieli käydä ihmisten ilmoillakin koiran kanssa kuten ennenkin vielä pari vuotta sitten. Rasittavaa on koko ajan yrittää miettiä missä lähin vessa. Mutta en lannistu. Juominen pahentaa sairautta, senpä vuoksi yritänkin vähentää ja pikkuhiljaa lopettaa kokonaan. Keväällä jo onnistuin 2 kk ajan ilman ulkopuolista tukea, mutta sen jälkeen meni överiksi. HALUAN LOPETTAA KOKONAAN JUOMISEN. Kiitos kaikesta tuesta!

        raitistumisessa se rankin juttu että kun ei kukaan eikä mikään voi taata loppuelämän raittiutta.siksi mennään"päivä kerrallaan-periaatteella"mä mennyt joskus hetken kerrallaan.elämä on ylä-ja alamäkeä mutta juomalla alamäki varmasti vielä jyrkempi.muista ap että sulla se 2kk:n raittiinaolo aika ja sä onnistuit sen 2 kkta.siitä sun kokemuksesta voit luottaa että pystyt uudestaankin.aina voi lopettaa juomisen uudestaan.poistettua sun sairautta ei saa mutta elämäntapa remontilla siihen saa helpotusta.ruokavalio olis hyvä tarkistaa ammattilaisen kanssa.kuule,se upeaa kun sulla koira jonka kanssa voit metsässä käydä.sekin on terapeuttista ja vaikuttaa koko sun hyvinvointiin jopa vatsaasi.ilmoittele kuulumisia!


      • feikin feikkikö..
        |||||||||| kirjoitti:

        Olen yrittänyt kävellä koiran kanssa metsäreitteja mutta joskus tekisi mieli käydä ihmisten ilmoillakin koiran kanssa kuten ennenkin vielä pari vuotta sitten. Rasittavaa on koko ajan yrittää miettiä missä lähin vessa. Mutta en lannistu. Juominen pahentaa sairautta, senpä vuoksi yritänkin vähentää ja pikkuhiljaa lopettaa kokonaan. Keväällä jo onnistuin 2 kk ajan ilman ulkopuolista tukea, mutta sen jälkeen meni överiksi. HALUAN LOPETTAA KOKONAAN JUOMISEN. Kiitos kaikesta tuesta!

        raitistumisessa se rankin juttu että kun ei kukaan eikä mikään voi taata loppuelämän raittiutta.siksi mennään"päivä kerrallaan-periaatteella"mä mennyt joskus hetken kerrallaan.elämä on ylä-ja alamäkeä mutta juomalla alamäki varmasti vielä jyrkempi.muista ap että sulla se 2kk:n raittiinaolo aika ja sä onnistuit sen 2 kkta.siitä sun kokemuksesta voit luottaa että pystyt uudestaankin.aina voi lopettaa juomisen uudestaan.poistettua sun sairautta ei saa mutta elämäntapa remontilla siihen saa helpotusta.ruokavalio olis hyvä tarkistaa ammattilaisen kanssa.kuule,se upeaa kun sulla koira jonka kanssa voit metsässä käydä.sekin on terapeuttista ja vaikuttaa koko sun hyvinvointiin jopa vatsaasi.ilmoittele kuulumisia!


      • feikin feikkikö..
        |||||||||| kirjoitti:

        Imodiumia ei saa syödä kroonisiin suolistosairauksiin, koska se voi aiheuttaa suoliston ilmaantumista ja sitä kautta sisäisen verenvuodon.

        tuttavani käyttää lääkärin ohjeistuksen mukaan säännöllisesti.samoin läheiseni.tottakai tästä Imodiumin mahdollisesta jatkuvasta käytöstä puhuttava ammattilaisen kanssa ensin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      76
      2894
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2025
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1471
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1436
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1219
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1139
    9. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1123
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe