KOSista kysymyksiä!

kosilleko

Heip! Ollaan kaveriporukalla luultavasti menossa Kosille toukokuussa, ja vaikka matkakohteesta olen tietoa paljon jo etsinytkin, niin kysymyksiä riittää vielä. :) Eli onko kosilla jotenkin erityisen kallista? Ruokailu, vaatteet, baareissa käyminen? Onko viikon reissusta mahdollista selvitä alle 300e/henkilö, jos ei juuri aio syödä ravintoloissa, käy juhlimassa pari kertaa(en juo yleensäkään baarissa hirveästi) ja menee omatoimiretkille? Onko baarikadun yökerhoihin sisäänpääsy maksuja? Vai ovatko kaikki edes auenneet vielä toukokuun puolenvälin aikoihin? Pahoittelut jaoittelemattomasta tekstistä, puhelimella kirjoitin.

14

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosilleko

      Niin ja löytyykö kosilta subway? Onko hintaluokka siellä sama kun suomessa? Kiitos jo etukäteen! :)

    • Tigagi

      Ei ole kallis paikka, Suomea edullisempi ehdottomasti! Subbariin en itse paikan päällä tänä kesää törmännyt, mutta edullisia ruokapaikkoja ja pikaruokaravintoloita löytyy runsaasti, erityisesti sataman seutuvilta. Herkullista ja edullista syötävää mm. gyros-pitat, hintaa alle 3e ja menee ihan ruuasta! Kyllä luulen että tuo 300e/hlö riittää viikoksi, jos ei aio kovin suuresti shoppailla! Ja omatoimiretkeily kannattaa, satamasta lähtee laivoja jatkuvasti suuntaan jos toiseen (esim. Turkkiin, suositten!) ja bussilla pääsee saarta kiertämään näppärästi ja edullisesti. Paikkkana aivan loistava, mutta kannattaa varoa yökerhoissa varkaita!

    • kosilleko

      Kiitos tosi paljon vastauksestasi! Oli apua. :) Lisää kokemuksia ja tietoa saaresta kaipaan vielä. :)

      • karambola

        Heippa!

        Olin pari vuotta sitten kosilla ja täytyy kyllä sanoa, että erittäin hyvä paikka! Hintataso on reippaasti halvempaa kuin suomen. Litran vesipullojakin löytyin ihan muutamalla kymmenellä sentillä. Baareihin ei maksanut sisään mitään ja juomaakin sai halvalla. Lisäksi melkein joka juoman kylkeen sai shottia tai ekstrajuomaa jne :) Kosin keskustassa riittää kierrettävää, raunioita ja nähtävää riittää, ilman, että tarvitsee edes hypätä bussiin. Jalkaisin kiertämään vaan, tai sitten voi vuokrata esim skootterin ja ajella sillä ympäriinsä :) Subia ei näkynyt, mäkki kyllä :)


      • kosilleko
        karambola kirjoitti:

        Heippa!

        Olin pari vuotta sitten kosilla ja täytyy kyllä sanoa, että erittäin hyvä paikka! Hintataso on reippaasti halvempaa kuin suomen. Litran vesipullojakin löytyin ihan muutamalla kymmenellä sentillä. Baareihin ei maksanut sisään mitään ja juomaakin sai halvalla. Lisäksi melkein joka juoman kylkeen sai shottia tai ekstrajuomaa jne :) Kosin keskustassa riittää kierrettävää, raunioita ja nähtävää riittää, ilman, että tarvitsee edes hypätä bussiin. Jalkaisin kiertämään vaan, tai sitten voi vuokrata esim skootterin ja ajella sillä ympäriinsä :) Subia ei näkynyt, mäkki kyllä :)

        Oi, ihana kuulla näin hyviä kokemuksia! :) Paljon on puhuttu kreikan saarten kovasta hintatasosta, mutta parempi jos näin on! :p Olitko missä kuussa muuten reissussa, ja millaiset kelit oli? :)


      • Pitasouvlaki
        kosilleko kirjoitti:

        Oi, ihana kuulla näin hyviä kokemuksia! :) Paljon on puhuttu kreikan saarten kovasta hintatasosta, mutta parempi jos näin on! :p Olitko missä kuussa muuten reissussa, ja millaiset kelit oli? :)

        Syöminen lienee kaikissa Kreikan lomakohteissa halvempaa kuin Suomessa, mutta kysyjä ei tainnut aikoa syödä ravintoloissa. 300 euroa/ viikko on komea saavutus, mutta edellyttää kyllä todella kurinalaista toimintaa ja opiskelijabudjettiin tottumista. Mutta jos sillä pärjää kotimaassa, niin takuulla Kreikassakin ja jää vielä muutama kymppi taskuunkin.


      • kosilleko
        Pitasouvlaki kirjoitti:

        Syöminen lienee kaikissa Kreikan lomakohteissa halvempaa kuin Suomessa, mutta kysyjä ei tainnut aikoa syödä ravintoloissa. 300 euroa/ viikko on komea saavutus, mutta edellyttää kyllä todella kurinalaista toimintaa ja opiskelijabudjettiin tottumista. Mutta jos sillä pärjää kotimaassa, niin takuulla Kreikassakin ja jää vielä muutama kymppi taskuunkin.

        Juu, ei ole juuri aikomusta ravintoloissa syödä. Pääasiassa mennään ottamaan rennosti auringonoton ja juhlimisen merkeissä. Ja opiskelijabudjettiin on tosiaan jo useamman vuoden ajan tullu totuttua. Siitä voi päätellä jotain että viime vuonna kanarialla meni n.200e viikon aikana, ja rahaa jäi vielä matkamuistoihinkin. :)


      • karambola
        kosilleko kirjoitti:

        Oi, ihana kuulla näin hyviä kokemuksia! :) Paljon on puhuttu kreikan saarten kovasta hintatasosta, mutta parempi jos näin on! :p Olitko missä kuussa muuten reissussa, ja millaiset kelit oli? :)

        Meidän matka oli elo-syyskuun vaihteessa ja kuuma oli! Helposti yli 30 astetta kuumimmillaan. Yksi tuulinen päivä sattui sekaan, mutta kuuma oli silti!! Mahtava auringonotto keli :) Edes illalla ei tarvinnut pukea lämpimämmin, pärjäsi hyvin topilla ja hameella!


      • karambola
        kosilleko kirjoitti:

        Oi, ihana kuulla näin hyviä kokemuksia! :) Paljon on puhuttu kreikan saarten kovasta hintatasosta, mutta parempi jos näin on! :p Olitko missä kuussa muuten reissussa, ja millaiset kelit oli? :)

        Pakko vielä kertoa, kun melkein meidän hotellin vieressä oli viinakauppa, siellä oli tosi halpoja juomia :)


      • kosilleko
        karambola kirjoitti:

        Pakko vielä kertoa, kun melkein meidän hotellin vieressä oli viinakauppa, siellä oli tosi halpoja juomia :)

        Kiitos karambola! :) Tuli tässä muuten mieleen, että jos joku on kosilla ottanut tatuoinnin, niin minkä nimisessä paikassa otit, ja olitko tyytyväinen? Mites hinnat? :)


    • lovekos

      Kannattaa ehdottomasti mennä kosille ! Itse olin viime Heinäkuussa sielä ja tuli kyllä koluttua koko paikka todella hyvin. Lämpöä riitti koko ajan n. 30c ! Hintataso halvempi kuin suomessa ja 300e riittää hyvin viikolle. Subwayta ei Kosilla ole.

      Shoppailtavaa ei niin paljon ole ellei viihdy katukojuissa. Muutama vaateliikekkin löytyy. Baarikadun kaikkiin baareihin pääsee ilmaiseksi sisään ja yleensä sisäänheittäjät antavat hyviä tarjouksia ilmaisten shottien kanssa! Lempibaarini Kosilla oli West. Luulen, että kaikki baarit ovat auenneet jo toukokuun puolessa välissä. Kannattaa mennä EBS:n (European Bartender School) partyboatille jos se juuri silloin on ja lippuja jää muillekkin kuin opiskelijoille. Lippuja voi kysellä Kyttaro clubilta baarikadulta.

      Kos Ink on hyvä tatuointipaikka hintatasoa en osaa yhtään sanoa, kuin vain tuttuni kävivät ottamassa sielä, mutta hyvää jälkeä tuli !

      • kosilleko

        Vau, kylläpä täältä saa yllättävän hyviä vinkkejä! :) kiitoksia!


    • zorpassirtaki

      Menkää Mykonokselle, siellä on hyvä meininki ja jytää.

    • kossi

      millaisia aamupalapaikkoja KOS:lla on, jos ei ota hotellin aamupalaa? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe