Tämä asia on niin tärkeä että teen tästä oman aloituksensa. Raamattu sanooasian niin kiistattomasti:
Jaak.
5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
Rukoilemalla voi saada synnit anteeksi!
13
146
Vastaukset
- Petri Mäkeläinen
Ihan oikein kirjoitat! Koko Raamattu kertoo, että Jumala kuulee rukoukset. Jeesus itse rukoili Isää ja Isä kuuli Jeesuksen rukoukset. Jumala lupaa myös vastata rukouksiin ja vastaa myös. Mieluinen on Jumalalle rukous, kun ihminen nöyrtyy ja tunnustaa syntinsä ja uskoo ne anteeksi Jeesuksen Kristuksen tähden, koska Jumalan säätämä armojärjestys on se, että Jumala itse sovitti Jeesuksessa Kristuksessa syntimme, niin täten on vain syntimme anteeksiantamus vain Jeesuksessa Kristuksessa. Ja näinhän Raamattu todistaa: "Hänessä meillä on lunastus ja syntien anteeksisaaminen!"
- onko noin
"Ja näinhän Raamattu todistaa: "Hänessä meillä on lunastus ja syntien anteeksisaaminen!""
Mistä löytyy Raamatusta? onko noin kirjoitti:
"Ja näinhän Raamattu todistaa: "Hänessä meillä on lunastus ja syntien anteeksisaaminen!""
Mistä löytyy Raamatusta?Joh. 3:16:
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Jeesukseen uskova ei ns. pienoisevankeliumin mukaan huku vaan hänellä on iankaikkinen elämä.
Jos ihmiselle luvataan JEESUKSEEN USKOMISEN kautta iankaikkinen elämä, niin onko hänellä silloin synnit anteeksi vai onko selässä painava syntisäkki, joka putoaa pois vain vl-ihmisen rukouksen kautta?
Apt. 16:
"26. Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27. Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28. Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."
Kun Paavali ja Silas sanovat vanginvartijalle, että JEESUKSEEN USKOMISEN kautta vv pelastuu, niin ovatko vv:n synnit silloin anteeksi annetut, kun hän pelastuu vai pitääkö vv:n mennä jonkun vl.henkilön luokse saadakseen syntinsä anteeksi?
- on se sekasin
Ei kai mailmassa ole kuin kolme ihmistä jotka voi antaa syntejä anteeksi.
eli veeällä eslesta ja sitten se porolla ajava lapinvanhin.
eikös se näin ole kenttätosi tää asia. - Usko Jeesukseen
Kovasti huono tekstivalinta
Jaak. 5:14 Jos joku teistä sairastaa,
***) ... kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat,
***) ... ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
Jaak. 5:15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
***) Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
PItäisi ensin tutustua ainakin 50 vuoden ajan OMAKOHTAISESTI aiheeseen, ennen kun ryhtyy ketään opettamaan.
USKO on se tekijä millä synnit anteeksi saadaan.
Ja mihin pitäisi uskoa?
Kristuksen sanaan!
Jeesus on tie, eivät ihmiset.
Jaakob oli muuten Jeesuksen velipuoli, heillä oli sama äiti. - 1+333
Yhtäläinen on sinun opetuksesi kuin Devoitin! Rakkaudella käsittele asioita! Ei tuomiten. Samasta asiasta puhutte!
- anovalle annetaan
Laittakaa muutama esimerkki Raamatusta, jossa rukoilemalla on joku saanut syntinsä anteeksi.
Sellaisia esimerkkejä kyllä on, jossa ei ole saanut syntejään anteeksi vaikka kuinka on rukoillut.
Rukous ei ole evankeliumi.- mistä näitä piisaa
...Jopas on kovin heikko Jumala teillä joka ei jaksa antaa syntejä ihmiselle anteeksi ellei joku lestadius ole siinä kolmantena pyöränä auttamassa !?
missä on järkenne haloo jäikö se johonkin poronsarveen vaiko kuka sen vei huokaa syvään.
- 14-2
Etkö ystävä usko Jumalan sanaan? Etkö luota siihen, minkä Jumala lupaa, sen Hän myös lupaa ja toteuttaa? Ei meillä ole mitään muuta varmaa kuin Jumalan sana. Se pysyy iankaikkisesti! Niinkuin isä antaa lapsilleen anteeksi heidän pahat tekonsa, niin Jumalakin antaa anteeksi, samoin kuin me annamme anteeksi lähimmäisillemme, niin antaa Jumalakin. Se on konkreettista antamista, ei mitään haihattelua. Jumalan sana on vankka ja varma. Siihen luottivat opetuslapset ja apostolit, siihen voimme nojata myös me vanhoilliset!
- 77-24
Vanhoillisina ja luterilaisina uskomme kuten kirkkomme opettaa (Katekismus):
#Jumala itse kehottaa meitä rukoilemaan hädässä ja luottamaan hänen apuunsa.
Lapsena opittu iltarukous auttaa turvautumaan Jumalaan läpi elämän. Myös aamu- ja ruokarukoukset ovat arkielämän pieniä jumalanpalveluksia. Päivän alkaessa kiitämme Jumalaa yön varjeluksesta ja pyydämme hänen siunaustaan tehtäviimme. Aterialla kiitämme Jumalaa hänen hyvyydestään. Illalla PYYDÄMME ANTEEKSI SYNTEJÄMME ja jätämme itsemme ja toinen toisemme Jumalan haltuun.#
Henkilökohtaisen uskonelämän hoitamiseen rukous on välttämätöntä. Se on yhtä tärkeää uskollemme kuin hengittäminen ruumiillemme. Hoidamme rukouksen avulla henkilökohtaiset asiamme Jumalan kanssa. Saamme pyytää ja anoa, mitä vain ja kaikkein mieluimmin: Jeesusta Kristusta ja syntien anteeksisaamista! - 77-24
Devoit ei ole homo ja hyvä ja hurskas ihminen. Hänellä on vielä aito vanhoillislestadiolainen usko tallella, eikä lähde SRK:n karuselliin mukaan.
- Himoksen homo
Mistä tiedät ettei ole homo? Yrititkö saada hänet homostelemaan?
- yksx x
[[Devoit ei ole homo ja hyvä ja hurskas ihminen]]]
Tiedän myös ettei ole hurskas, eikä hyväkään. Homoudesta sen sijaan minäkään en ole varma kun en ole livenä nähnyt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191732
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750