Neuvotteko - vuokra- ja sähkösopimuksen teko

Juska-Juskeliini

Löysin Helsingissä uuden vuokra-asunnon yksityiseltä. Pitäisi allekirjoittaa sopimus. Miten varmistan, että vuokranantajalla on todella oikeus tehdä vuokrasopimus kanssani? (Että hän siis esim. todella omistaa asunnon)Pelkään tulevani jotenkin huijatuksi.
Vuokrattavassa asunnossa ei nyt ole sähköjä. Voinko tehdä sähkösopimuksen vasta allekirjoitettuani vuokrasopimuksen? Voiko vuokranmaksun alkamisajankohdan sopia vasta siihen, kun asuntoon tulee sähköt, olettaen tietenkin että solmin sähkösopimuksen niin pian kuin mahdollista? Nykyisessä osoitteessani olen Helsingin energian asiakas.

5

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vertaa ja valitse

Söhkösopparin voit tilata vaikkapa tuolta
      www.energiamarkkinavirasto.fi

• Onnea, ole rohkea!

Eipä kai sähkösopimusta voi tehdä asuntoon, jossa ei vielä virallisesti asu.
      Eikös virallisuus ala vuokrasopimuksesta ?
      Jos pelkää jotenkin tulevansa huijatuksi, asia pitäisi rohkeasti selvittää vuokranantajan kanssa. Tai sitten jättää asunto vuokraamatta.
      Jos et itse pidä puoliasi, niin kuka sitten ?!

• Perusjuttuja

Sähkösopparin voi tilata mihin tahansa käyttöpaikkaan (asuit siellä sitten taikka et) ja sen voi tilata viikkoja ennen muuttoa.. itseasiassa se pitääkin tilata viikkoja ennen muuttoa, koska lakisääteisesti sulla pitää olla oikeus perehtyä sopimukseen 14vrk ennen sen voimaan astumista. Jos soppari ei miellytä, sen voi myös perua 14vrk:n aikana ja ottaa jostain muusta firmasta uusi.

Luulis näiden nyt olevan kenen tahansa aikuisen ihmisen tiedossa olevia asioita, sähkösopparit kun on olleet vapaasti valittavissa jo reilu 15 vuotta.....

• Vuokranantajan tulee aina esittää isännöitsijäntodistus, siitä selviää hänen oikeutensa antaa asunto vuokralle.

Sähkösopimuksen voi tehdä milloin vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      16
      2958
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2557
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1423
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1340
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1231
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      979
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      883
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      611
    Aihe