Jakoketjuongelma

Vikoja hyvissäkin

Saksalainen Auto Bild kirjoittaa numerossaan 35/2013 jakoketjuongelmasta BMW:n dieselmoottorissa koodi N47 vm 2007 - 2011. Moottori on 1.6 ja 2.0 ltr ja käyttetty automalleissa 1, 3 ja 5 aina malliin 525 saakka, teho 218 hv.
Vika esiintyy jakoketjun hankaamisena ja siitä aiheuatuvana meluna.
Lehden tiedusteluun tehdas on ilmoittanut vian johtuvan epäedullisesta toleranssista ketjulohjaimessa ja virheestä kampiakselin ketjupyörän valmistuksessa.
Lehden mukaan vian korjaaminen maksaa 4000 € Saksassa. Lukijapalautteen mukaan vika on johtanut jopa ketjun katkeamiseen ja 8500 € korjauskustannuksiin.
Kun tehdas myöntää valmistuksessa olleen vikaa, osallistunee se myöskin korjauskustannuksiin takuuajan ulkopuolellakin. Miksi siis suomalainen Auto Bild ei kerro näitä asioita? Luulisi autolehden tarkoituksen olevan palvella kuluttajia eli lehden lukijoita.
Sakasalainen Auto Bild toimii todella kiitettävästi lukijoilta saamansa palautteen perusteella.

77

35085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuu...

      Ei ollut mikään uutinen kun ottaa huomioon että oli made in Germany.

    • bensakoneet

      Myös uusissa bensakoneissa on ongelmia jakopään kanssa.

    • lökjhkukg

      Kannattaako ostaa esim. 530D ennemmin? Onko kolmelitraisissa vähemmän vikoja?

    • Ennen Camryllä

      Suomessa Laakkonen vaan levittelee käsiään, jos pannussa ei ole takuu voimassa. Jos Toitsulla olisi samanlainen tyyppivika, niin takaisinkutsuja olisi tehty tai viat korjattu ilman asiakkaan lompakkoa.

      • Elbulli

        Höpö höpö. Toyotalla korjataan joitakin pikku risauksia, mutta ei mitään isompaa riitelyittä. Toyotassa ei vaihdeta hanskalokeron kantta uuteen vaikka kansi on sentin kierossa. Uudessa autossa.


      • Anonyymi

        Toitsu ei saanut dieseliä koskaan kestämään ja lopuksi pyysi apua juuri Bemarilta. Onko jo unohtunut?


    • Vika pesäke

      Pitäisi bemaristeilla olla varaa maksaa moiset pikku huollot ihan tuosta vaan.
      Totuus taitaa olla kuitenkin että jollain paskapatenteilla niitä korjataan ja sitten kiertoon äkkiä.
      Jotkut vielä ostaa uuden saman merkkisen kuvitellen että se olisi parenpi.

    • bim mer

      Millaisilla kilometreillä ongelmia oli havaittu?

      • exbmw

        Itsellä juuri jakopää hajalla 520 Bmw vuosimallia 2011 takuuloppui syyskuussa ja voitte arvata tuleeko Bmw vastaan korjauskuluissa. Ei tule.. syyskuussa mainitsin huollossa poikkeavasta äänestä ja korjaamon vastaus oli että kaikki on kunnossa.. vaan ei ole enää autolla ajettu 214 tuhatta kun matka päättyi... Kaksi bemaria ehdin ostaa ensimmäisen ja viimeisen.


      • ghjujjuuh
        exbmw kirjoitti:

        Itsellä juuri jakopää hajalla 520 Bmw vuosimallia 2011 takuuloppui syyskuussa ja voitte arvata tuleeko Bmw vastaan korjauskuluissa. Ei tule.. syyskuussa mainitsin huollossa poikkeavasta äänestä ja korjaamon vastaus oli että kaikki on kunnossa.. vaan ei ole enää autolla ajettu 214 tuhatta kun matka päättyi... Kaksi bemaria ehdin ostaa ensimmäisen ja viimeisen.

        Ota yhteyttä Saksaan tehtaalle. Saksan autobildissä asiaa käsiteltiin ja siinä kuulemma vihjattiin tehtaan ottavan osaa. Suomessa ei varmaan puhettakaan.


      • lirkkinen
        exbmw kirjoitti:

        Itsellä juuri jakopää hajalla 520 Bmw vuosimallia 2011 takuuloppui syyskuussa ja voitte arvata tuleeko Bmw vastaan korjauskuluissa. Ei tule.. syyskuussa mainitsin huollossa poikkeavasta äänestä ja korjaamon vastaus oli että kaikki on kunnossa.. vaan ei ole enää autolla ajettu 214 tuhatta kun matka päättyi... Kaksi bemaria ehdin ostaa ensimmäisen ja viimeisen.

        Mikä vuosimalli? Meillä ainakin bmw tuli vastaan ja reilusti korjauskuluissa. Itse ei tarvinnut maksaa kuin työstä 1/3 osa. Tottahan toki sinulla on allekirjoitettu huollon työmääräys jossa lukee tuo sinun huomio? Kova paperi tässä vaiheessa.


      • Team Ahma
        lirkkinen kirjoitti:

        Mikä vuosimalli? Meillä ainakin bmw tuli vastaan ja reilusti korjauskuluissa. Itse ei tarvinnut maksaa kuin työstä 1/3 osa. Tottahan toki sinulla on allekirjoitettu huollon työmääräys jossa lukee tuo sinun huomio? Kova paperi tässä vaiheessa.

        Siihin Bemuun voi vaihtaa Jopon ketjut tai sitten hommata Biltemasta jonkun pikku moottorisahan ketjun. Riittää hyvin niille väännöille, mitä toi Bemarin moottori pystyy antamaan. Nykiminen saattaa katkoa ketjuja silloin tällöin, mutta jeesusteipillä voi paikata vaikka tien päällä. Don't worry!


      • Rende
        exbmw kirjoitti:

        Itsellä juuri jakopää hajalla 520 Bmw vuosimallia 2011 takuuloppui syyskuussa ja voitte arvata tuleeko Bmw vastaan korjauskuluissa. Ei tule.. syyskuussa mainitsin huollossa poikkeavasta äänestä ja korjaamon vastaus oli että kaikki on kunnossa.. vaan ei ole enää autolla ajettu 214 tuhatta kun matka päättyi... Kaksi bemaria ehdin ostaa ensimmäisen ja viimeisen.

        Moi exbmw, ihme juttu..minulla sama vm. 2011, kilsat 170t, F10 ja ilmeni rahina jakopäästä nyt syksyllä 2014 ja kyllä tehdas maksoi koko rempan eli uusi ketju ja laahain..remontti on iso - laatikko pitää pudottaa ym..Rende


      • jhjhlqhhlh
        exbmw kirjoitti:

        Itsellä juuri jakopää hajalla 520 Bmw vuosimallia 2011 takuuloppui syyskuussa ja voitte arvata tuleeko Bmw vastaan korjauskuluissa. Ei tule.. syyskuussa mainitsin huollossa poikkeavasta äänestä ja korjaamon vastaus oli että kaikki on kunnossa.. vaan ei ole enää autolla ajettu 214 tuhatta kun matka päättyi... Kaksi bemaria ehdin ostaa ensimmäisen ja viimeisen.

        kovasti sulla ajoa kun 100 000 / vuosi köröttelet...


    • Griiger

      Tämä ongelma on ollut tiedossa jo vähän pidemmänkin aikaa, esim. takseistahan näitä n47 - moottoreita on paukahdellut luvattoman paljon.

      Onko siis niin että aina vuoteen 2011 saakka bmw on käyttänyt 520d - autossa tätä samaa moottoria? Ja vuonna 2012 vasta tuli uusi versio?

    • vilu

      jep jep vanha systeemi parempi kuin pussillinen uusia, insnöörit ei oo kokeillu hommaa käytönnössä vain teoriassa.

      • DoneWithIt

        Olishan se tyhmää kokeilla käytänössä valmistusvirheellisiä osia ?


    • Paavo Keminmaasta

      Mikäli autolla pystyy ajamaan kannattaa i-driveen laittaa osoitteeksi United-Motors Tallinn. Remontin työnosuus on 2000€ pienempi kuin Suomessa. Missään nimessä ei saa suostua moottorin irroittamiseen vian paikallistamisen takia! Se on ansa, koska vika on jo paikallistettu jakoketjuun. Siinä vaiheessa kun yrität miettiä mitä rikkoutuneelle autolle tekisit kone on korjaamon pöydällä ja laskua on kertynyt 1000€ pelkästä koneen irroituksesta. Korjatulle jakopäälle saat 2:n vuoden takuun joka on voimassa kaikkialla riippumatta missä maassa auto on korjattu.

    • Vierailija

      Ilkeä vika ja johtuu vääränlaisesta koneistuksesta kampiakselin hammaspyörässä/ huonosta ketjusta. Harmi kun bmw ei anna mitään aikaväliä tai tarkempaa listaa autoista ja moottoreista missä tommonen kämmi on. Englannissa on 150 asiakasta tehny joukkokanteen aiheesta. Kone missä on vikoja löytyy E90/E91 malleista ja X1 malleista sekä F10/11/F18 yms. N47N.
      Vikoja löytyy vaihtelevasti 2009-2012 malleista. Joten ihan pikkujuttu ei ole, muttei imusarjan läpistäkään saatu valmistajaa aikasemmin vastuuseen joten vaikeaa asiakkailla on nytkin.

    • Team Ahma

      Siihin Bemuun voi vaihtaa Jopon ketjut tai sitten hommata Biltemasta jonkun pikku moottorisahan ketjun. Riittää hyvin niille väännöille, mitä toi Bemarin moottori pystyy antamaan. Nykiminen saattaa katkoa ketjuja silloin tällöin, mutta jeesusteipillä voi paikata vaikka tien päällä. Don't worry!

    • Yhden korjannut

      Vanhemmissakin on ollut jakoketjuvikoja, rikkoo ketjun ja kampiakselipyörän.
      Kone pois ja kalliiksi tulee.
      Paljon on liitettyjä ketjuja laitettu että kone hetken hiljaa, samatien auto vaihtoon.

      • Paavo keminmaasta

        Juuri tuo tekee käytetyn 4-pyttyisen bemarin ostamisen vaikeaksi.


      • helppokunonrahaa
        Paavo keminmaasta kirjoitti:

        Juuri tuo tekee käytetyn 4-pyttyisen bemarin ostamisen vaikeaksi.

        Kyllä se on rahattomuus, mikä tekee ostamisen vaikeaksi.


      • rahaaonjatulee
        helppokunonrahaa kirjoitti:

        Kyllä se on rahattomuus, mikä tekee ostamisen vaikeaksi.

        jep ja rahamies ostaa kunnon auton eikä bimmeriä.


    • FFS

      2500e, jakoketjun ja kiristimien vaihto. BMW ja myyjä vastaan - 1500e jäi maksettavaksi.

      Oli eka ja vika bmw. Kyseinen siis e92 320i.

    • punkkua ja patonkia

      Hommatkaa kunnon autoja, eikä mitään baijerilaisia mutteriwirityksiä..

      • F10

        Annappas vinkki kunnon autosta että saadaan nauraa sun kulkineelles...


      • Anonyymi
        F10 kirjoitti:

        Annappas vinkki kunnon autosta että saadaan nauraa sun kulkineelles...

        Bmw x 3


    • sisäfileet

      Korissa ei oo muuta kuin punkkua ja patonkii, voi niitä sitten nauttia tien poskesssa, kun odottelee hinuria paikalle.

    • ENT. BIMMERISTI

      Mulla ei diesel bemari nähnyt viatonta päivää, vaan aina oli jotain vikaa. Huonoja noi bemarin dieselit ja eivät korjaannu kuin vaihtamalla koko auto johonkin toiseen merkkiin. Pitikin ostaa bemari kun sen omistaminen on kuulemma niin päheetä, mutta en tehnyt itsestäni kuin höynäytetyn idiootin.

      • B M W

        BMW jakoketju ongelmaa pahentaa se, että kampiakselin päässä oleva hammaspyörä (samaa valua kuin akseli) menee sököksi, se nostaa hintaa huomattavsti.


      • daydreaming999

        jatka unelmoimista....... ostat sitten oikeasti uuden bemarin kun kasvat aikuiseksi.

        siihen asti ajelet sill nissan cherrylläsi.


    • a n l. p n

      bemupojuilla on "jakopäässä" ongelmia kun "pakoputki" meinaa avartua runsaasta käytöstä johtuen...

    • bensa

      Miksi ihmeessä kukaan edea ostaa jotain dieseleitä?? Ei voi kun ihmetellä..

      • bubbis1

        Bensalla pensselit pestään, dieselista se voima otetaan!


      • E220_CDI

        Minä ainakin ostin pienen kulutuksen toivossa. En ole pettynyt.


      • Anonyymi
        bubbis1 kirjoitti:

        Bensalla pensselit pestään, dieselista se voima otetaan!

        Paineella se voima tulee


    • Eli siis hä?

      Perimmäinen vika on kampiakselin päässä olevassa hammaspyörässä joka on samaa valua kampiakselin kanssa. Nyt sitten tehdään pirun kallis remppa jossa ei kuitenkaan vaihdeta tätä vian juurisyytä, vaan korjataan vain oireita, joten kohta taas sama kohta poikii.
      Eiköhän paras olisi paalata.

    • AnnaMaija2

      mulla on 8 vuotta vanha bmw 318i ja ajettu 75t ja jakopääketju menee uusiitavaksi. Tässä sitä BMW laatua, harkitsen merkin vaihtoa.

      • järjetöntä

        en kyllä bemaria hanki koskaan, korjaushinnoillahan saa jo kokonaisen toimivan auton hieman käytettynä!


    • hienoa laatua!

      Bemarin omistajat on varakkaita ei muuta kuin huoltoon merkki korjaamoon?

    • Olly

      Ongelma korjattiin muistaakseni 2009, voihan uudempaankin vika tulla, mutta se on äärimmäisen harvinaista.
      Tosin, omalla autollani on jo ikää 30 vuotta, eikä ketjua ole koskaan vaihdettu, eli ei se ketjun vika ole. Vaihda tilalle M30 :D

    • ???????

      Yritetty rakentaa ikuisesti kestäväksi, mutta mutta?

    • Patongilla ajelen.

      Ainahan ne muka tekee parhautta, teoriassa...
      Osasyynä on ääliömäiset huoltovälit ja tyhmät käyttäjät.
      Longlife ei ookkaan moottorille longlife ja kun ajaa jyrryytetään liian isolla vaihteella ettei vaan polttoainetta kulu(kovia syömään) niin soppa on valmis.
      Sitten naama norsunvitulla itketään että kun korjaus maksaa, vaikka on SÄÄSTETTY iso kasa rahaa edellisistä syistä.
      Pitää olla rahaa hoitaa tuollaiset pikkuremontit vikisemättä kun on kerran preemium-autonkin pystynyt laittamaan.

    • bmw3219

      Mulla on vanha 530d 01 mittarissa 572tkm.Turbo,vaihdelaatikko,jakopää.Kaikki alkuperäistä.Suomi auto ja pelittää.

      • muovivehkeetleluja

        Näinpä vanhassa vara parempi, eikä ole mitään lastentautia kuten nykyään on lähes joka merkillä.


    • sihisi11

      Kuunnelkaa tyhjäkäyntiä, kalkkarokäärmeen sihinä tyhjäkäynnillä sanoo että nyt auto vaihtoon / jää kaupaan.

    • T.Yytyväinen

      Viimeiset 15 vuotta olen ajellut Bemareilla on ollut dieseliä ja bensaa, eikä koskaan minkäänlaista vikaa. Luulen että jakopää ongelmat ovat näiden Saksan tuontiautojen mittarin virittäjien puuhia.
      Laitetaan teholastuja ja poljetaan kuin vierasta sikaa, huolletaan jos huolletaan.
      Osta BMW merkkiliikkeestä, niin takuut toimii ja huolettomia kilometrejä kertyy varmasti. BMW on maailman paras auto, ei ole epäselvää.

      • n47rojua

        Ei niitä N47 / N 57 moottoreilla varustettuja bemuja kukaan viitsi saksasta raahata suomeen, ei niistä tule muuta kuin harmia. Kyllä ne kaikki jakopäävaivaiset ovat käytännössä suomi-autoja joiden takuusta maahantuoja yritää luistella kaikin keinoin. Nimimerkki T.Yytyväisellä ei varmaankaan ole sattunut kohdalle yhtään yli 120 000 km ajettua ko. moottorilla varustettua bimmeriä.


      • iSeppoi

        Yhden asian olen oppinut neljästä Bmw:stä mitä olen omistanut. Bmw heikkous on neloskoneet, ostakaa aina kutoskoneella. Ne koneet Bmw osaa tehdä. Hyvin on toiminut tähänkin asti. Saksasta haen ja haen myös jatkossakin.


      • Anonyymi

        Omalla X3 vuosi2011 ajettu280000 ei mitään vikaa kuin hanaa vaan


    • bmw.e28.700whp

      Jos pysytään rivi kuutosissa, bensa että dieseleis, missä jakopää on siellä missä kuuluukin eli keulalla, niin ei ongelmaa. Miksi se jakopää edes piti laittaa laatikon puolelle? Toinen on pitkät huoltovälit, mikä aiheuttaa moottori ongelmia, monellakin merkillä.

    • Rämäkkä

      Väärä arpa että bmw tai esim laakkonen tulisi enään tänä päivänä vastaan. Yhtä paskaa koko ketju ja sen tietää kaikki siellä. Varmaan 80 % takseistakin viimeisen viiden vuoden aikana on ketju mennyt poikki. Jos yli 2 v niin saa itse maksaa. On muuten niin paskaa kuin voi olla. Nyt katsellaan digihuoltokirjaa ja lasketaan -kisoja.

      • mitätarkoitat

        Takseissahan takuu on vuoden, joten miksi 2-vuotta olisi joku raja? Lisäksi yritysten vastuu toisille on eri asia kuin kuluttajalle.


    • Seppo12215

      Tämäkin vika johtuu siitä että neloskoneeseen laitetaan ketju. Se ei yksinkertaisesti voi kestää, neloskone käy epätasaisesti ja siihen kun lisätään taloudellinen ajaminen kierrokset alle 2000 niin heipähei. Siksi pysyn kutoskoneessa.

    • Jonnebemarissaan

      Runkkaaminen on kivaa.

    • rosvotasiallataas

      Ai että Laakkonen tulis vastaan? Pohjois-Karjalassa ko. yrittäjät tunnetaan nimellä Rosvo-Laakkoset (voipi johtua niistä vankilatuomioistakin)

    • jakopääöljynsyöntiVW
    • selitys_löytyi

      No ilmankos te bemaristit ajatte sikaillen liikenteessä. Ottaako kupoliin niin paljon että suuttuneena kaahataan? Toyotistit ajavat rauhallisimmin, kun elämä on huoletonta autonkin osalta eikä mikään veetuta.

    • exbemari

      Onko kellään tietoa joko BMW on saanut jakoketjuongelman kuntoon? Ilmeisesti ei, mutta riskiä tuhansien remontille on saatu pienennettyä ettei BMW ole kaiken aikaa otsikoissa.

    • PaskaaBaijerista

      Kyllä Audi on auto johonkin baijerin rasvalaakeriin verrattuna...

    • otinitselopputilin

      En odotellut bmwni hajoamista vaan vaihdoin subaruun

    • Hvt

      Mulla huomattiin huollossa jakopää ongelma ,testerillä .Auto BMW 520 ia 2009. BMW maksoi kokoremontin. sinne tuli tietenkin muutetut osat esim ohjuri johon ketju alkaa hangata,

    • EiVaihtamallaParane

      Ensimmäinen 318D 180tkm -08 180tkm jakopää remonttiin. Nykyinen 318D -11 135tkm samahomma. Bmw maksoi ensimmäisen remontin paitsi liemiä, toisee täytyy maksaa työt, Reilu tonni...

      • ihanmitenvaanjoo

        Ai että ei vaihtamalla parane? No enpä itse ole joutunut moisia remontteja maksamaan kun ei ole bemareita ollu. Japsikikkareet kanssa jätän väliin, kun havaitsin että ovat hemmetin kovia ruostumaan. Niissä taas kone kestää, mutta pohja on aivan laho jo 100 tonnin jälkeen.


      • Rustrust
        ihanmitenvaanjoo kirjoitti:

        Ai että ei vaihtamalla parane? No enpä itse ole joutunut moisia remontteja maksamaan kun ei ole bemareita ollu. Japsikikkareet kanssa jätän väliin, kun havaitsin että ovat hemmetin kovia ruostumaan. Niissä taas kone kestää, mutta pohja on aivan laho jo 100 tonnin jälkeen.

        Ja ruostumista voi ainakin hidastaa tekemällä/teettämällä ruosteenestokäsittelyn..


    • chip330da

      bemmun kutos koneet pelaa ja ei ongelmia :DD

    • Yantzo

      Pakko tänne nyt on kirjottaa jotain näistä ns ikuisista ja huoltovapaista jakoketjuista.
      Jos joku väittää että ei tartte vaihtaa ni puhuu paskaa. Jos metalli hankaa metallia ja välissä
      ihan mikä tahansa "maailman paras öljy" aiheutuu hankausta ja metallihan kuluu. Ja jossain kohtaa SE MURTUU. Se on Fakta. Mulla kokemusta autoilusta omistajana että mekaanikkona 25vuotta. BMW. Vaihtakaa ketju ajoissa. Se EI kestä ikuisuutta.
      Iloinen 520d 2011 Omistaja.

      • Anonyymi

        Tehtaan mukaan ketju on tarkoitettu kestämään auton ikä. Kyllä sen pitää kestää.

        N47 ja N57 koneissa molemmissa sama ongelma.
        B47 on jo parmepi mutta se taas tuppaa palamaan.
        Palojuttu on sikäli helpompi että kasko maksaa sen.


    • Takuubiili

      Hankala remontti motor pitää pistää palasiksi, kyllä on hanuri teknic!😫

    • HalpaaAjoa

      Olen korjannut aina 2014 vuoden bemariani Bilteman osilla....kannattaa.Halpaa ja kestäviä osia.

    • Carsman

      Audit ne vasta pas**oja on niillä ei tee mitään.. mutta jos omilla rahoilla ostaa auton niin ajakoon vaikka pösöllä.

      • Anonyymi

        Et tainnut huomata että kyse on BMW palstasta ja ketjukin oli BMWstä.


    • Anonyymi

      Jos joku aikoo ostaa F10 / F11 520d:n

      150 000 - 200 000km on aika paljon jakopään osille. Se voi olla paljon starttailtu ja pätkäajeltu vaikka vähän km, syö ketjua ja rattaita nopeampi

      Vaihtaisin kyllä jakopään osat sitten luulisi kestävän hyvin vielä 300-400tkm nurkille.

      • Anonyymi

        BMW X3 vm. 2012 j a170tkm mittarissa (F25, N47T), tämän vuotisessa piti olla jo jakopään ongelmat voitettu (?) No nyt tuli särinä-äänistä diagnoosi että alempi jakopään ketju venynyt. Asiantuntija sanoi, että kuulemma kestäisi kyllä jos vaan pitäisi max 15-20tkm öljynvaihtovälit, ja tuon start/stop systeemin pois päältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW X3 vm. 2012 j a170tkm mittarissa (F25, N47T), tämän vuotisessa piti olla jo jakopään ongelmat voitettu (?) No nyt tuli särinä-äänistä diagnoosi että alempi jakopään ketju venynyt. Asiantuntija sanoi, että kuulemma kestäisi kyllä jos vaan pitäisi max 15-20tkm öljynvaihtovälit, ja tuon start/stop systeemin pois päältä.

        olishan niitä sellaisiakin autoja tarjolla jossa ei tarvisi tollasista asioista jännittää

        olet ottanut tietoisen riskin ja nyt joudut siitä sitten maksamaan, tavalla tai toisella


    • Anonyymi

      F11 2011 520d
      Tuollainen rupesi rallattamaan. Pajalla tutkivat ni jakoketju siellä äänteli. 3000€ oli remontin hinta.
      Uutta tuli Jakopään puolelle kaikki. Rattaat, ketjut, laaharit, uudenmallin kiristäjät.

      Työ tunteja aikas reilusti, koke pöydälle 2pv oli pajalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe