Yhteistoimintaa kaivataan ja tarvitaan tämä oli näkemys matkalla eri järjestöihin kuuluvien henkilöiden matkalla viime viikolla Tallinnaan.
Myöskin esiintuli se, että monesti esim matkat eivät onnistu oman jäsrjestön jäsenille osanottajien vähyyden vuoksi tai tulee kalliiksi siksi yhteistyö on paikallaan.
Myöskin jotkut vammaijärjestöt ovat valtakunnallisesti alkaneet toimia yhteistyössä ja juuri siitäkin tuli kirje, että tälläistä toimintaa ja osaamista ja kokemusten vaihtoa tulisi lisätä.
Toivottavasti myös Lieksassa tämä asia onnistuu ja nyt esimerkiksi Eläkeensaajat toivoivat porukkaa yhteisiin karkeloihin.ja myöskin matkalla olleet pelimannit toivat asiansa esiin Pielisen pirteiden joukolle.
Oikein hyvää tuulta ja hyväntuulisuutta jatkoon ainakin nyt oli jokaisella mukavaa matkalla kiitos
Yhteistoimintaa kaivataan
24
259
Vastaukset
- Merta etemmäksi
Tuskin tarvitsee Tallinnaan saakka lähteä näkemyksiä hakemaan. Eiköhän riitä, että Virosta tuodaan vain alkoholijuomia muutama kuormalavallinen kerrallaan parin viikon välein ja vain omaa vähäistä käyttöä varten. Näkemyksiä saa Pielisentielläkin katselemalla vähän ympärilleen.
- tulitikkutyttö
Elämyksiä saa vuokraamalla elokuvia ja nykyään eläkeläiset ajanvietteenä skypettävät. Aika on mennyt jo ohi tuosta itärallista. Lidlistä saa juomat halvalla jos tarvii :)
Kysymys ei ollut ainoastaan jostakin juomarallista koska todella sitä löytyy ihan paikallisesti kysymys on ja ainoastaa yhteistyöstä ja myöskin siitä, että tarvitsemme toisiamme hyvin monessa asiassa.
Todella voimme nähdä juuri ne tarpeet mitä tarvitsemme myöskin Pielisentiellä ja myös Lieksan ympäristössä erilaisten henkilöiden jokapäiväisen elämän turvaamiseksi ja siitä olin juuri kokouksessa keskustelemassa ja yksi on huomenna lehdessä ja myöskin tulevista tapahtumista.
Kyllä tietysti huolestuneena havaitsimme tuon kuormalavailmiön olemassaolon mihin myös tulli kiinnitää huomiota ja eri viranomaiset tarkastuksissa mutta se ei liene keskustelun pääasia.
Huolestuttavaa on juuri se,että yksinäisyys on monen ihmisen kohtalo ja siksi virikkeitä pitää saada yhteiselosta jokapäiväinen tv töllöttämnen ei aina kaikille sovi- ikunen marisija
Jotkut löhnää töllön ääressä ja joku tietokoneen s24 palstalla päivästä toiseen.
Kerro vaan itsestäsi ainakin tänäänkin oli toimintaa vaikkakin tietokoneen ääressä ja tulostimen kanssa tapellessa pöytäkirjaa tehdessä.
Kuitenkin yhdistykset tarvitsevat myös toimijoita mielipiteiden esittäjiä ja arvostelijoita kyllä riittää, mutta kun jotakin pitäisi tehdä niin vellit on housuissa MK- tulitikkutyttö
En toki arvostele yhdistysten tärkeyttä, mutta jos eläkeläinen, nuorempikin niin voi esim. matkustella ryhmissä, muitakin on olemassa kuin pirteiden yhdistys. Mahdollisuudet on rajattomat. Enemmän satsaisin laitoksissa oleviin vanhuksiin, jotka ovat kytkettynä sinne aikatauluihin ja ovat toisten armoilla elämisessä. En ala kiistelee kanssasi. Tämä on minun mielipiteeni.
Mielipeesi arvosan ja juuri kaikien eri ihmisten mahdollisuutta osallistua oli sanomani tarkoitus.
Monta kertaa olen asian todennut,että koskaan ei voida kurittaa työtöntä ihmistä,siten ett hänen pitäisi odottaa viestia voinko matkustaa.
Olette kohdanneet momta kertaa juuri mielivaltaa joten olen asioista ottanut selvää ja saanut siihenkin selkeät ohjeistukset joista olen jo useamman kertaa kertonut näillä , eli teillä on mahdollisuus työttömänä ollessa matkustaa jos oette tavoitittavissa kohtuulluullisissa ajoitta
korostanYHTEISTIEDOT ILMOITAEN.
Jos Teitä vielä tämäm jälkeen muilutetaa n,se on vastoin sen vakuudella voinen todeta vastoin ohjeita MK
- horniukot
90 prossaa vanhoista ukoista käy siellä nuortatuheroa vonkaamassa yhistyksen retkillä.
Monenlaista asiaa ihmisillä voinee olla vaikka sitten tuota mitä kerroit, harvoin sitä ihan emäntä on levällään kuin lehmä nevassa ,kyllä sitä pitää osata jotakin jotta hyvälle tunttuu kun antaa niin saa itsekkin, Eli kaikenlainen kanssakäyminen ei tarvitse olla ryyppäämistä rellestämistä vaan hyvää ja kehittävää yhteistoimintaa.
Mutta mitä sitten tuohon vonkaamiseen niin jos on kovin kuudenkymmenenasteen kumarassa ukko niin olen melko varma asiasta jotta yläpään teköö mieli mutta alapää ei tottele, totesi yksi akka aikoonansa ja sano jotta ostakaa synttärilahjaksi ukolle lipputanko niin seisoo edes se talossa- meknikko
Koneinsinöörit hallitsevat toisesta päästä kiinteästi tuetun jäykän kappaleen mekaniikan.
- makanorauta
Kuten esimerkiksi mekaniikan jolla kappale saadaan pystyasentoon tarvittaessa ja yleensä sitä kappaletta tarvitaan useasti! Samoin kappaleen tyhjennys on hallinnassa!
- Yhteishalukas
Moni itärajan poika harrastaakin lähialueyhteistyötä esimerkiksi Sortavalan hameväen kanssa. Jokunen yhteistyöhaluinen tyttö on päätynyt Lieksaan saakka yhteistyön merkeissä. Yhteistyö on poikaa sanotaan, mutta erään parin yhteistyöstä tulikin tyttö. On se niin mukavaa! Ei tarvitse Tallinnaan asti lähteä yhteistyöhalukkuutta etsimään. Halukkuutta löytyy lähempääkin.
- No en valehtele
Minäkin olin tuollaisella yhteistyömatkalla naapurikaupunkiin ja minulla kävi todellinen tuuri silloin. Tanssiravintolassa pyörittiin ja haettiin tyttöjä tanssiin. Sain seuraavana aamuna kehua että nyt oli lähellä. Ihanpa totta. Varmasti olisin silloin saanut jos jos joku olisi antanut!
Ajattelin kyllä aloituksessa sitä, että tavallisessa elämässä ja nimenomaan Lieksassa tarvitaan eri henkilöiden ja järjestöjen yhteistä toimintaa.
Tulemme sen asian hyvinkin huomaamaan kun toimintoja ajetaan alas valtiovallan ja kuntien toimesta niin moni tarttuu silloin oljenkorteen pudotessaan kuoppaan?
On kuitenkin hyvä asia josta on hyvänä esimerkkinä se, että eri sotaveteraanijärjestöt viettävät vuosittain yhteisiä juhlia Lieksassa ja sitä ei ole monessakaan kunnassa tapahtunut kuitenkin asia on yhteinen.
Sellaista yhteisyyttä ja yhteistä asiaa tarvitaan myöskin vanhus ja vammaisneuvostojen ja järjestöjen kautta.
Kuitenkin pitkän aikaa juuri noihin tehtäviin valitut henkilöt virkamies tais nais taholta laistivat tehtävänsä ainakin aikaisemmin mutta myös viimeksi paheksuntaa oli myös vanhustenviikon tilaisuudesta, jota en näe hyvällä silmällä laisinkaan MK- Ja Tallinnaan taas
Aloituksessahan koko asian ydin on Tallinna. Vasta siellä saa näkemyksiä yhteistoiminnasta, jota voi soveltaa täällä syrjäkylälläkin. Kun jokin näkemys unohtuu tai loppuu, lähdetään taas Tallinnaan hakemaan lisää näkemyksiä. Monella näkemyskantamukset ovat olleet todella painavia.
Sattumoisin matkallakin voidaan mielipiteitä esittää ja sattumoisin sellainen oli tiedän ,että jokin muu ryhmä on myös menossa tuohon suuntaan ja minulla on jopa matkalippuja useampi vielä Helsingistä tuohon suuntaan ja myös Ruotsiin eli palkintoja jota en käytä koska yksittäin matkustaminen on kallista täältä.
Asian ydin kuitenkin on yhteistoiminta ja yhteinen hyvä MK- hattu kallellaan
Jos ajatellaan eläkkeiden suuruuksia niin tottakai tulee halvemmaksi ryhmässä kulkea, mutta onko sellainen mielekästä. Ne samat kasvot kotipaikkakunnalta. Niinsanottua irtiottoa ei pääse tapahtumaan, mutta jokainen tyylillään. Joillekin sopii, toiselle ei. En ole eläkeläinen, mutta tuskin lähtisin minkään yhdistyksen kanssa reissuun. Pitää olla oma vapaus.
Vastaan heti, että olet tietysti oikeassa mutta osaan kyllä hyvin pian liueta matkalla ja en koskaan halua etukäteen jotakin ruokailua ja aamupalaa ryhmässä ja siten on erilaisia matkoja mutta tuo mainittu porukka kyllä miellytti ja koskaan en ole luonut ennakkoasenteita missään seurassa ja omaehtoisillakaan matkoilla vaan mitä tuleman pitää, kuin lapsi perheeseen aikanaan sen sanoi äitee ja sanoin ,ettei halua käydä kotia kaipaavaa lasta ennakkoon kun omatkin ovat tulleet miten kukakin eli matkaseurassa olen hyvin moninainen ja ajattelen kukin taaplaa tyylillään ja moneen porukkaan todella olen sopeutunut vaikka täällä ja jossakin muuallakin sanon hyvin suoraan asiani eikä nimimerkin takaa mutta koitan vippittömistä ihmisistä aina löytää hyvää MK
- Kaikki irti matkasta
Olen vanhuuseläkeläinen ja olen tehnyt läheisteni kanssa kymmeniä matkoja tähän mennessä 24:ään Euroopan maahan, joihinkin niistä useita kertoja. Lisäksi olen vieraillut myös Aasian puolella. Ei tulisi mieleenikään lähteä jonkin yhdistyksen tai vastaavan seurueen, vaikkapa eläkeläisten kanssa etelän maille esim. lukijamatkalle nauttimaan perunamuusia ja lihapullia ja kuuntelemaan karaokebaareissa eri esittäjien lokki-valssia tai tanssimaan humppaa. Nämä jos mitkä olisivat todellista kidutusta! Olen saanut matkoillani paljon ulkomaisia ystäviä, joiden kanssa vaihdamme ajatuksia ja kuvia sähköpostien välityksellä. Myös skype on hyvä keino yhteydenpitoon.
Ymmärsin yskän varsin hyvin suorastaan vittuilua
Olen myös ilmeisesti käynyt perheen kera saman verran matkoja kuin sinä ja maistanut erilaisia makuja ja myös kotonani olen majoittanut ulkolaisia
Sinulla on myös jokin fobia meikeläisen arvoihin
- parreenäin
Lieksan uudet asukkaat voisivat luoda yhteyksiä oman ammattinsa paikallisiin edustajiin. Yhteisiä kerhoiltoja? Kyllä niissä reippaat laulut kaikuisivat!
Parreessa oli puolukkaa ja niillä rahoilla sitten hieman sai seuramatkaa ja kun osaa jopa laulaa ymmärrän yskän .niin pääsi siten myös kuuntelemaan noita maailman tähtiä ja osallistumaan myös ite ja ei heikosti mitenkään.
Kun antaa arvon toisille niin saa myös ite, näillä palstoilla sitä ei nää vaan todella ihmisten parissa silmästä silmään MK- Irti laumasta
Jos ei pidä karaokesta kotimaassa eikä ulkomailla eikä halua syödä ulkomailla pelkästään suomalaisia ruokia ja kuunnella suomalaista humppaa, se ei ole kettuilua markkukorpisille. En minäkään voi sietää karaoke-esityksiä ja pysyttelen niistä hyvin kaukana. Ulkomailla voi tutustua paikalliseen kulttuuriin, ympäristöön, historiaan, ihmisiin, ruokiin ja maan tapoihin. Karaoke-, peli- ja eläkeläisriippuvaiset touhutkoot keskenään kun haluavat pysytellä laumaihmisinä.
Irti laumasta voi tietysti olla näillä saintilla ja mennä jopa nuukkumaan koneen viereen.
Olemme kuitenkin ihmisiä eläkeläisetkin jotka haluavat jonkun kansakulkijan lähelleen saada puhua ja meille kaikkille ei ole tietokone eikä jokaiselle edes kännykkä tarpeen vaan läheinen ihminen
Kyllä meilläkin on hyvin usein juuri tutustumista paikalliseen kulttuuriin ja nytkin teimme kiertoajelun oppaan kanssa ja kävelimme historiallisissa kohteessa
Olen myöskin itse kokenut tuolla ulkomailla miten me ja miten he voivat myös toimia yhdessä eri tavoin ja yksi niistä on myös kuorojen kohtaamiset jossa olen saanut olla mukana.
On selvää että on myös muuta yhteistä esim urheilun saralla joten ei pitäisi siten lähteä toraa etsimään ja pikkakirveitä heittämään osoitehan on selvä ketä kohtaan niitä raukkamaisesti teette seläntakaa
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3311047Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357467V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!803812Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1053780- 423248
Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6113217Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳433080- 913078
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul322023Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul241749