Saisin erästä tuotetta Kiinasta hintaan x, Biltema myy samaa tuotetta hintaan 1,2x. He todennäköisesti ovat ostaneet tuotetta edullisemmin, kuin minä saisin, ison ostovolyyminsä ansiosta.
Jos itsekin tilaisin Kiinasta olisi minimierä 500kpl ja näin pienelle putiikille liian iso kuluerä.
Pystyn myymään tuotetta selvästi isommalla hinnalla millä Biltema kauppaa koska olen erikoistunut tietylle alalle. Eli jos ostan kyseistä tuotetta Biltemasta aina silloin tällöin muutamia kappaleita, nappaan heidän tarransa siitä irti ja myyn eteenpäin niin rikonko lakia?
Olen 100% varma että kyse on täysin samasta tuotteesta mitä olen kysellyt Kiinasta.
Lähinnä mietityttää tuo toisen yrityksen kiinnittämän ns tavaramerkin irroittaminen. En voi myydä tuota Bilteman tuotteena ja koen että kun tarran irroittaa tuotteen arvo automaattisesti nousee kun Biltema ei yleisesti ole mikään "laatumerkki".
Toisaalta en tiedä voiko tuosta jäädä kiinnikään, kun tiedän mistä alkuperäistä tuotetta saa ja mihin hintaan. Ilman tarraa se on kuin suoraan tehtaalta.
Toisen yrityksen tuotteen myyminen
24
6513
Vastaukset
- Myydä kyllä saa
> nappaan heidän tarransa siitä irti ja myyn eteenpäin niin rikonko lakia?
Tietääkseni Bilteman tuotteissa ei ole Biltema-logon pohjana juurikaan tarroja. Kyllä ne melkein aina on maalattu tai stanssattu tuotteeseen kiinni. Siksi hiukan epäilen että millä keinoin lopulta meinaat sen Bilteman nimen raapata irti.
Mutta ei tuossa mitään laitonta siltikään ole. Jos myyt tuotteitasi jonkinlaisina NoLabel-tuotteina, ja asiakkaasi tietävät sen, niin toki voit repiä Bilteman nimen irti ja myydä kaman merkittömänä. Tai jonkin oman merkkisi tuotteena.
Ei tällaista välityskauppaa, tai "tuoitteen uudelleen paketointia" laki mitenkä kiellä.
Kaikenlaisissa elintarvikkeissa, 230V sähkölaitteissa, räjähteissä, autojen turvalaitteissa jne. on tietenkin aina omat lisärajoitteensa.
Niiden kanssa ei voi olla kovin huoleton tuon maahantuoja- ja vastuukysymyksen kanssa.- ferfwqf
Tässä tuotteessa on nimenomaan tarra isketty muovikuoreen kiinni. Olen ostanut yhden Biltemasta ja tutkinut. Tarra lähtee ihan kynnellä helposti irti. Samoin ohjekirjassa on Biltemaa vähän siellä sun täällä, mutta sekin on helppo tehdä uusiksi ja tulostaa koneelta.
- 48894894398
ferfwqf kirjoitti:
Tässä tuotteessa on nimenomaan tarra isketty muovikuoreen kiinni. Olen ostanut yhden Biltemasta ja tutkinut. Tarra lähtee ihan kynnellä helposti irti. Samoin ohjekirjassa on Biltemaa vähän siellä sun täällä, mutta sekin on helppo tehdä uusiksi ja tulostaa koneelta.
Jossain pitäisi raksuttaa, jos pitää kysellä nettipalstalta, että kun raaputan tavaramerkin irti, niin kukaan ei huomaa. Olisiko kuitenkin parempi tehdä ensin kysymys Biltemalle, että mitä mieltä he ovat tästä.
- ferfwqf
48894894398 kirjoitti:
Jossain pitäisi raksuttaa, jos pitää kysellä nettipalstalta, että kun raaputan tavaramerkin irti, niin kukaan ei huomaa. Olisiko kuitenkin parempi tehdä ensin kysymys Biltemalle, että mitä mieltä he ovat tästä.
Niinhän minulla raksuttikin ja tulin kyselemään nyt aluksi täältä. Mielestäni ketjussa on tullut järkeviä pointteja ja en itsekään usko että tuossa mitään vilunkia harrastetaan. Biltema nimenomaan saa omansa välistä.
- 48894894398
ferfwqf kirjoitti:
Niinhän minulla raksuttikin ja tulin kyselemään nyt aluksi täältä. Mielestäni ketjussa on tullut järkeviä pointteja ja en itsekään usko että tuossa mitään vilunkia harrastetaan. Biltema nimenomaan saa omansa välistä.
Se väli jonka saavat ei välttämättä riitä, ja sen vuoksi tulisi varmistaa Biltemalta. Riippuu tuotteesta, muovikuorellinen ei paljoa kerro.
Kun nämä suomi-palstalla kysyjät on yleensä tämmöisiä, että niille kelpaa uskonvahvistuksena mikä muu tahansa paitsi se lainmukainen. - ferfwqf
48894894398 kirjoitti:
Se väli jonka saavat ei välttämättä riitä, ja sen vuoksi tulisi varmistaa Biltemalta. Riippuu tuotteesta, muovikuorellinen ei paljoa kerro.
Kun nämä suomi-palstalla kysyjät on yleensä tämmöisiä, että niille kelpaa uskonvahvistuksena mikä muu tahansa paitsi se lainmukainen.En ymmärrä miten väli ei riittäisi. Tavaralla on tietty myyntihinta ja tietty kate. Osti sen kuka tahansa, kuluttaja, yrittäjä tai mikä lie niin myyntihinta on sama. Yhtälailla noita voi ostaa joku asentaja omaan pajaansa ja myydä eteenpäin asiakkaalleen asennuksen kera. Biltemalta löytyy myös tuotteita joissa ei ole mitään logomerkintää.. muuta kuin myyntipakkauksessa. Niitäkin uskoisin saavan myydä vaikka irtotarvikkeina eteenpäin.
- 48894894398
ferfwqf kirjoitti:
En ymmärrä miten väli ei riittäisi. Tavaralla on tietty myyntihinta ja tietty kate. Osti sen kuka tahansa, kuluttaja, yrittäjä tai mikä lie niin myyntihinta on sama. Yhtälailla noita voi ostaa joku asentaja omaan pajaansa ja myydä eteenpäin asiakkaalleen asennuksen kera. Biltemalta löytyy myös tuotteita joissa ei ole mitään logomerkintää.. muuta kuin myyntipakkauksessa. Niitäkin uskoisin saavan myydä vaikka irtotarvikkeina eteenpäin.
Meinasin jo soittaa Biltemalla, mutta niillä on maksullinen asiakaspalvelunumero, sieltähän se vastauksen saisi heti.
Minä en ymmärrä tämmöistä jahkaamista kun tullaan kysymään neuvoja, ja sitten aletaan vänkäämään vastaan ilman että perustellaan mitenkään. Voisihan sen asiansa eteen tehdä jotain kysyjä itsekin, eikä vain odottaa kieli mutrulla ilmaista lounasta.
- Tavaramerk. eri asia
>> Olisiko kuitenkin parempi tehdä ensin kysymys Biltemalle, että mitä mieltä he ovat tästä.
No ei tosiaan tarvitse kysellä Biltemalta yhtään mitään tässä tapauksessa. Jos kyse olisi millään lailla Bilteman tuotemerkin näkymisestä tai mahdollisesta löytymisestä omien tarrojen alta, niin silloin pitäisi kysellä.
Mutta kun Bilteman tarra repäistään pois, niin kyllä siitä tulee ihan normaalia "villiä" NoLabel tavaraa, eikä Biltemalta enää tarvii tuon tavaran myyntiin lupia kysellä.
Kauppa on kauppaa, Biltema on omat rahansa tämän kaupan ketjusta saanut, ei niillä ole mitään mutistavaa asiassa.- 48894894398
" Jos kyse olisi millään lailla Bilteman tuotemerkin näkymisestä tai mahdollisesta löytymisestä omien tarrojen alta, niin silloin pitäisi kysellä."
Siinähän on kyse nimenomaan Bilteman oman tavaramerkin poistamisesta. Ei ole mitenkään niin itsestäänselvää, tai ala kaivaa lakia esille jos väität muuta kuin uskonvahvistusta.
- Höpötykset seis
>> Se väli jonka saavat ei välttämättä riitä, ja sen vuoksi tulisi varmistaa Biltemalta.
Kun nämä suomi-palstalla kysyjät on yleensä tämmöisiä, että niille kelpaa uskonvahvistuksena mikä muu tahansa paitsi se lainmukainen. >>
Äläkä sinä enaa koeta jatkaa siellä tuota täysin päätöntä höpötystäsi.
Me muut puhumme täällä tavaran myymisestä ja sinä koetat jollain laille kytkeä mukaan tavaramerkkiasiat tässä.
Esimerkiksi minä voin aivan hyvin mennä ostamaan Biltemalta vaikka 10 kpl ruuvipenkkejä, á 30 €. Sitten voin laittaa ne myyntiin vaikka nettikauppaani, että jälleenmyyn 40 € kappaklehintaan. Myyntitekstissäni voin mainita että viilapenkit ovat Bilteman tuotemerkillä myytäviä tuotteita. Sivustollani en saa sen sijaan käyttää Bilteman logoja tai muuta myyntimateriaalia ilman lupaa.
Kaikenlainen tavaran kauppa, ja myös "harmaatuonti", Mercedes-Benzejä tms. kaikki tämä on EU-alueella täysin laillista ja sallittua. Eikä valmistaja edes pysty sitä estämään, eikä valmistajan lupaa tarvita.
Kauppa ei muutu yhtään sen kielletymmäksi tai luvanvaraisemmaksi vaikka revin ne Bilteman merkit viilapenkeistä irti. Ja sitten myyn ne NoName viilapenkkeinä.
En tarvitse kumpaankaan tapaukseen, Bilteman merkillä tai ilman merkkiä myytäessä, mitään myyntilupia Biltemalta.- 48894894398
Minä en ole esittänyt vielä mitään muuta kuin sen, että asia pitäisi varmistaa tavaran ostopaikasta. Se on minun käsityksen mukaan rehellistä kaupantekoa ja hyvän liikemiestavan mukaista. En edes oleta, että Biltema kieltäisi jälleenmyynnin tai toimisi siinä epälojaalisti.
- werfwgf
48894894398 kirjoitti:
Minä en ole esittänyt vielä mitään muuta kuin sen, että asia pitäisi varmistaa tavaran ostopaikasta. Se on minun käsityksen mukaan rehellistä kaupantekoa ja hyvän liikemiestavan mukaista. En edes oleta, että Biltema kieltäisi jälleenmyynnin tai toimisi siinä epälojaalisti.
Näin tulen toimimaan. Olen lähettänyt sähköpostia heille. Raportoin kun saan vastauksen.
- n lcl
48894894398 kirjoitti:
Ei ole mitään hyvän liiketavan mukaista mennä kyselemään Biltemalta asiasta. Päinvastoin teet itsestäsi pellen.
Olisi sama asia jos yritys ostaa Veholta auton ja halutessaan myydä sen eteenpäin menisi kysymään lupaa Veholta. Kukaan ei tekisi näin.
- Toimivat käytännöt
>> Minä en ole esittänyt vielä mitään muuta kuin sen, että asia pitäisi varmistaa tavaran ostopaikasta. >>
Mikä asia mielestäsi sieltä pitää varmistaa? Että saako tavaraa ostaa Biltemalta vai että saako Bilteman tavaraa myydä eteenpäin? Kumpiko näistä?
>> Se on minun käsityksen mukaan rehellistä kaupantekoa ja hyvän liikemiestavan mukaista.>>
Voi sinua hölmöläistä. Saatat olla joidenkin lakikirjojesi kanssa jonkin verran tutut. Mutta käytännön tason kaupankäynnistä ja sen täysin hyväksytyistä ja vakiintuneista kauppatavoista et tiedä hölkksen pöläkkää.
Maahantuojilla on kautta aikain oma tavara aikanaan loppunut, ja toimitusajat tehtaalta ovat kuukausia. Silloin on yksinkertaisesti ostettu vastaava tavara kilpailevalta maahantuojalta. Mahdollisesti poistettu heidän tarransa tuotteen tai sen pakkauksen päältä ja liimattu oma tarra tilalle.
Omat katteet tietenkin maahantuojalla heikkenee, kun kilpailijalta ostetaan. Mutta omalle loppuasiakkaalle päin pystytään näyttämään hyvää palvelutasoa.
Tällaista ns. "tavaran jobbausta" on tehty useissa aikaisemmissa työpaikoissani. Ikimaailmassa ei olisi erikseen pyydetty ko. kilpailevalta maahantuojalta lupaa tavaran edelleen myyntiin, eivätkä he sellaista edellyttäneetkään.
Silti molemmat osapuolet olivat täysin "herrasmiehinä" ja rehellisiä ostajia ja tukkukauppiaita. Vaikka eivät moista, sinun ehdottamaasti "hyvän liikemiestavan" mukaista jälleenmyymisen lupaa ja sen soittelua toinen toisiltaan tehneetkään.
Tämä on tosiaan niin valiintunutta "maan tapaa" tukkukaupan alalla, on ollut ainakin 1980-luvulta lähtien jo.
Hattua nostan sinulle jos kykenet lakikirjoistasi löytämään minkäänlaista kieltoa tai estettä tällaiselle kaupalle nyt tai jatkossakaan.- 48894894398
"Hattua nostan sinulle jos kykenet lakikirjoistasi löytämään minkäänlaista kieltoa tai estettä tällaiselle kaupalle nyt tai jatkossakaan. "
Mistä päättelet, että olisin esittämässä kieltoa tai estettä, kun en ole vielä mitään semmoista sanallakaan esittänyt.
Ihan maalaisjärjellä ajatellen siinä voi tulla vastaan yhtä sun toista. Esimerkiksi, miten aloittaja toimisi, kun asiakas tulee takaisin viallisen tuotteen kanssa takaisin ja sanoo, että hän vaatii korvausta tuotteen aiheuttamasta terveyshaitasta ja vahingosta? Liimaako kysyjä bilteman-tuotemerkin takaisn ja kehoittaa kääntymään ko. liikkeen puoleen asian selvittämiseksi.
- ihan oikeasti
>> Ihan maalaisjärjellä ajatellen siinä voi tulla vastaan yhtä sun toista.
Joo, sitä maalaisjärkeä on nyt nähty. Kiitos.
Kun mennään sinne kaupunkilaisjärjen puolelle, niin asia on selvä. Kuka tahansa saa ostaa mitä tahansa ja myydä sitä eteenpäin. (Joo, joo. alkoholi, lääkkeet, r-aineet, jne. ovat totta kai eri asia). Mitään lupaa ei tarvitse kysyä, eikä ole edes syytä kysyä. Voit milloin tahansa mennä vaikka K-rautaan, ostaa sieltä 10 Bahcon jakoavainta ja sitten voit myydä niitä Bahcoja omassa kaupassasi mihin hintaan sinua huvittaa.
Erilaiset kauppaliikkeet ja halpahallit pitävät seinällään kylttiä: "ei jälleenmyyjille". Kyltin arvo on merkityksetön. Kyse on lähinnä säälittävästä "mainonnasta", jolla kauppa yrittää esittää olevansa muka halpa ostopaikka.
Koko EU perustuu tavaroiden vapaaseen liikkuvuuteen. Edes tavaramerkin omistajalla ei ole oikeutta rajoittaa tuotteidensa myyntiä EU:n sisällä. "Yksinmyyntioikeus" on EU:n aikana pelkkää huu-haata.
Voit ostaa Biltemasta mitä tavaroita haluat. Voit myydä niitä vapaasti eteenpäin Bilteman logolla, ilman logoa tai omalla logollasi. Mitään lupia ei tarvitse kysellä. Tietenkin, jos kuvittelet saavasi Biltemasta lisäalennusta ostamalla suuria määriä "jälleenmyyntiin", niin voit toki yrittää. Tuskin onnistut.
Mutta pidä mielessäsi, että tavarasta vastaa kuluttajalle ensisijaisesti myyjä, siis sinä. Opiskele alkeet kuluttajansuojalaista. - ihan oikeasti
Tulipas mieleen yksi tärkeä seikka. Älä kopioi Bilteman käyttöohjetta sellaisenaan. Biltemalla on totta kai oikeus omiin, itse laatimiinsa käyttöohjeisiin. Laadi siis itse uudet käyttöohjeet, jotka poikkeavat kielenkäytöltään, sanonnoiltaan ja tyyliltään Bilteman alkupräisistä ohjeista. Oletan, että pystyt hyvinkin helposti laatimaan ohjeet, jotka ovat huomattavasti paremmat ja selkeämmät, kuin ne alkuperäiset.
- werfwgf
Joo minulla on samaisen tuotteen Kiinalaiselta valmistajalta saamani enkunkielinen ohje, jonka voin vain kääntää suomeksi. Bilteman ohjeessa on muutenkin asiat suomeksi sekä ruotsiksi ja se on tehty täysin heidän muottiinsa.
- Hätääskö keksit tän?
>>Esimerkiksi, miten aloittaja toimisi, kun asiakas tulee takaisin viallisen tuotteen kanssa takaisin ja sanoo, että hän vaatii korvausta tuotteen aiheuttamasta terveyshaitasta ja vahingosta? Liimaako kysyjä bilteman-tuotemerkin takaisn ja kehoittaa kääntymään ko. liikkeen puoleen asian selvittämiseksi. >>
Olet nyt näämmä sellainen teoreetikko-lakimies-harjoittelija. Koetat keksiä joitakin kivoja kehityskuvioita, täysin omasta nupistasi käsin kehitellen.
Noita Bilteman tarrojahan voisi liimailla laitteen hajotessa ihan mihin tahansa, itse maahantuotuihinkin ruuvipenkkeihin jälkeenpäin. Sanoo vaan että mee valittaan Biltemalle kun on niiden tarra ruuvipenkkis päällä. Ei ihan onnistuisi näin halpa jekku.
Lakituvat ratkoo ihan erikseen näitä mahdollisia juttuja, ja niiden väittämien eri variaatioita sitten. Niillä ei ole kuitenkaan enää mitään tekemistä alkuperäisen kysymyksen kanssa.- 48894894398
Aloittajan kysymys oli tämä:
"Lähinnä mietityttää tuo toisen yrityksen kiinnittämän ns tavaramerkin irroittaminen. En voi myydä tuota Bilteman tuotteena ja koen että kun tarran irroittaa tuotteen arvo automaattisesti nousee kun Biltema ei yleisesti ole mikään "laatumerkki".
Toisaalta en tiedä voiko tuosta jäädä kiinnikään, kun tiedän mistä alkuperäistä tuotetta saa ja mihin hintaan. Ilman tarraa se on kuin suoraan tehtaalta. "
Minä en periaatteessa vastusta ollenkaan tuotemerkkien käytöstä luopumista, eri asia mitä maahantuojat ja muut oikeudenhaltijat siitä sanovat. Biltema määrää tietysti itse, miten se suhtautuu näihin, koska ei siihen ole mikään pakko reagoida. Mutta yleistävänä esimerkkinä se ei tietenkään käy.
Ne uskonvahvistajat jotka pölöttää täällä omaa mantraansa, on sitten oma lukunsa. Tunnetustihan rikollisilla ja psykopaateilla on hyvin samankaltainen tapa toimia.
- Aivan selkeä asia
>> Minä en periaatteessa vastusta ollenkaan tuotemerkkien käytöstä luopumista, eri asia mitä maahantuojat ja muut oikeudenhaltijat siitä sanovat. Biltema määrää tietysti itse, miten se suhtautuu näihin>>
Näköjään et pääse tuosta ajatukesi uomasta millään irti. Edelleen länkytät tuotemerkin KÄYTÖSTÄ, ja tuotemerkin oikeudenhaltijoiden oikeudesta määrätä sen merkkinsä käytöstä.
Kun tässä kyse on nimenomaan tuotemerkin KÄYTTÄMÄTTÖMYYDESTÄ. Ne Bilteman tarrat nypitään pois, jolloin Bilteman kaikenlaiset tuotemerkilliset oikeudet tuohon vakiomalliseen, Kiinasta montaa reittiä saatavaan tuotteeseen häviävät.
> Mutta yleistävänä esimerkkinä se ei tietenkään käy.
Kyllä nämä on ihan yleispäteviä kaupan alan ja tuotemerkkioikeuksien sääntöjä nämä asiat, mistä tässä nyt keskustellaan.
> Ne uskonvahvistajat jotka pölöttää täällä omaa mantraansa, on sitten oma lukunsa.
Koeta tuoda edes jotakin lähdeviitteitä mukaan asiaan. Jotakin joka edes kaukaisesti tukisivat tuota asiaa, sieltä oman uomasi pohjalta posmittamaasi tulkintaa. - ihan oikeasti
>> eri asia mitä maahantuojat ja muut oikeudenhaltijat siitä sanovat. Biltema määrää tietysti itse, miten se suhtautuu näihin
Ei muuten määrää. Älä nyt järkyty, mutta pari asiaa: Neuvostoliittoa ei enää ole, Kekkonen on kuollut, eletään 2000-lukua ja Suomi on EU:ssa. Säännöstelytaloutta ei enää ole.
Kun tuotemerkin omistaja laskee tuotteensa liikkeelle EU:n sisällä ensimmäisen kerran, niin tämän jälkeen tuotemerkin omistajalla ei ole enää mahdollisuutta kontrolloida tuotteen liikkuvuutta tai myyntiä EU:n sisällä. Kun tuote ylittää ensimmäisen kerran EU-ulkorajan, niin sen jälkeen tuotetta koskee vapaa liikkuvuus. On muuten yksi EU:n tärkeimpiä perusperiaatteita.
Siis: Biltema voi päättää mitä se myy ja millä ehdoilla. Kun se Biltema-tuote on kerran myyty kaupasta ulos täällä EU:ssa, niin sen jälkeen tuote voi liikkua vapaasti, eikä Biltemalla ole nokan koputtamista asiaan.
Myös "virallinen maahantuoja", "ainoa edustaja", "yksinmyyntioikeus", "hyväksytty jälleenmyyjä" -käsitteet, siten kuin ne aiemmin ymmärrettiin, menivät roskikseen vuonna 1993. Rinnakkaistuonti ja -myynti on kuluttajan etu, sanoo herra EU.
Mutta kuten lukutaitoiset jo huomauttivat, kysyjähän halusi myydä tuotteita nimenomaan nimettöminä. Näin hän totta kai saa tehdä. Eikä kenellekään tarvitse kertoa yhtään mitään. - Kantapään neuvo
> Ei ole mitään hyvän liiketavan mukaista mennä kyselemään Biltemalta
> asiasta. Päinvastoin teet itsestäsi pellen.
Tasan samaa mieltä. Joudut alkajaisiksi etsimään Biltemalta käsiisi jonkun markkinointijohtajan tai muun asiassa päätösvaltaisen henkilön.
Tuo taas ihmettelee koko kysymystä. Alkaa epäillä että koettaako tuo kyselijä saada Biltemalta jonkinlaista lupausta tai taustalle tuotteen takuutukea tms. omille myyntihommillensa.
Minä ainakin lemppaisin tällaisen "luvan" kyselijän korvista pellolle. Sanoisin että ostakaa jälleenmyyjänä mitä ostatte, omin lupinenne, sitten painutte hel-vettiin ostoksinenne. Itse vastaatte omille asiakkaillenne, ei ne meitä sen jälkeen enää kiinnosta.- kckckck
Aivan. Biltemasta saatetaan jopa vastata kieltävästi just sen takia, että tuollainen kysely on todella outoa ja herää epäilys, että mitähän vittua se yrittää. Tosin suurin todennäköisyys on, että biltema ei vastaa mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006424
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283220Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46989Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42879