Suurinta rakkautta on päästää irti?

en allekirjoita :(

miten tuon lauseen voi järjellä selittää?

89

7148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsuytgyty

      Pettämiseen taipuvaiest lie keksinyt.

    • rikkinäinen

      Päivänsäde ja menninkäinen?

      • PÄIVÄNSÄDE

        Täh?


    • en päästäisi irti

      Itse ainakin pidän kiinni kahta kauheammin jos tunnen rakkautta,
      eli teen väärin? :(

    • syvästi rakastunut

      Kun ymmärtää ettei pysty tekemään omassa mielessään toista täysin onnelliseksi antaa toisen mennä vaikka ' ei tiedä varmasti ' samalla anteeksi pyytäminen ja rakkauden osoitus.

      Voihan olla että henkilö ajattelee itsestään huonompana kuin hän todellisuudessa on .. eli ei ole hyvää itsetuntoa ja luovuttaa sen takia - haluaa täydellistä onnea osallesi ilman kokematta sitä itse.

      ehkä jos ilmaisisit täysin selkeästi mitä itse tunnet jolloin hän ymmärtäisi sinua paremmin ? ..

      • arhoij

        eiköhän se toinen mene ihan pyytämättä jos itse haluaa
        ihmeellistä ajatella että sen lähtemisen voisi jotenkin estää kun ei sitä voi


    • ps12

      Kun ei voi pakottaa toista rakastamaan... jos hän haluaa lähteä niin pakkohan se on päästää menemään vaikka kuinka itse rakastais ja haluaa pitää kiinni. Sanotaan että jos rakastat niin päästä menemään, jos hän palaa luoksesi on hän sinun ikuisesti..
      Ketään ei voi pakottaa jäämään jos toinen haluaa mennä. Eli yksinkertaista, jos rakastat toista tuollaisessa tilanteessa niin päästä hänet menemään, epäitsekästä. Itsekästä on manipuloida, uhkailla, kiristää ja roikkua kiinni.. Epäitsekästä on itse kärsiä jos kärsittävä on ja päästää toinen menemään vaikka koko kroppa ja sydän huutais ettei halua...

      • NML

        näinhän se on, toisen pitää antaa tehdä oma valinta ilman painostusta, antaa hänen mennä kun hän sitä haluaa ja toivoa hänelle kaikkein parasta vaikka oma sydän särkyy...


      • höpö höpö
        NML kirjoitti:

        näinhän se on, toisen pitää antaa tehdä oma valinta ilman painostusta, antaa hänen mennä kun hän sitä haluaa ja toivoa hänelle kaikkein parasta vaikka oma sydän särkyy...

        no eiköhän jokainen ole sen verran itsekäs että lähtee jos ei rakasta ei kukaan voi käytänössä mitenkään sitä lähtemistä estää muutenkuin tappamalla tai sulkemalla jonnekin lukkojen taakse!jokainen varmaan tekee ihan itse myös ne päätökset joten turha surra että joku voisi jotenkin "pakottaa" jäämään.


      • nona
        höpö höpö kirjoitti:

        no eiköhän jokainen ole sen verran itsekäs että lähtee jos ei rakasta ei kukaan voi käytänössä mitenkään sitä lähtemistä estää muutenkuin tappamalla tai sulkemalla jonnekin lukkojen taakse!jokainen varmaan tekee ihan itse myös ne päätökset joten turha surra että joku voisi jotenkin "pakottaa" jäämään.

        miksi suomessa on niin monta "ei onnellista" liittoa? sen "lähtiän" epävarmuuden takia, mennyt siitä mistä aita oli matalin, ei uskaltanut ottaa riskiä ja lähteä katsomaan olisiko se ollut sittenkin enemmän kuin toinen...


    • 12+19

      Harva sellainen marttyyri pystyy olemaan. Samaa sarjaa kuin käännä toinenkin poski...
      Olisko vaan jonkun elämää pelkäävän ihmisen harhaa.

      • Saint Angelo

        Suurinta rakkautta on manipuloida, kiristää, roikkua, uhkailla ja toivoa suurelle rakkaudelleen pahaa.


      • NML

        ennemmin kärsin, kuin laitan toisen "filmaamaan" ja kuluttamaan elämänsä sen takia että minä rakastan...
        joten kyllä, käännän toisenkin posken, ennemmin kuin vaadin häntä esittämään että rakastaa minua...


      • vai rumaako
        Saint Angelo kirjoitti:

        Suurinta rakkautta on manipuloida, kiristää, roikkua, uhkailla ja toivoa suurelle rakkaudelleen pahaa.

        Suurinta rakkautta on hankkiutua salaa raskaaksi jotta voisi pitää toisen väkisin henkisesti kiristämällä ja manipuloimalla että hylkää lapsensa.


    • hope so

      ehkäpä siinä päästää irti kiintymyksestä josta kärsimyksetkin juontuvat...
      täydellinen rakkaus on yhdessä tai
      erikseen, siinäkin ikävässä...huolimatta siitä
      onnellisia molemmat...

    • rakkaus vain... on

      Joo en ehkä allekirjoita lausetta. Kuulostaa enemmän luovuttamiselta kuin taistelulta.

      • Saint Angelo

        Suurin rakkaus on taistelua suuresti rakastettua ihmistä vastaan.


      • luulisin, tunnen näi
        Saint Angelo kirjoitti:

        Suurin rakkaus on taistelua suuresti rakastettua ihmistä vastaan.

        Rakkaus ei vahingoita, onneton rakkaus tuntuu luissa ja ytimissä. Jos rakastat jotakuta toivot hänen olevan onnellinen, huolimatta siitä, että itse kärsit lemmentuskia.


      • SaintLucifer
        Saint Angelo kirjoitti:

        Suurin rakkaus on taistelua suuresti rakastettua ihmistä vastaan.

        Suurinta rakkautta on pettää rakastamansa ihminen ja valehdella hänelle kaikesta.


      • väärin
        SaintLucifer kirjoitti:

        Suurinta rakkautta on pettää rakastamansa ihminen ja valehdella hänelle kaikesta.

        sese vasta ei sitä rakkautta ole.


    • Mennis

      Silloin kun toinen ei halua olla yhdessä tai rakkaus on vain yksipuolista, niin eipä juuri muita vaihtoehtoja jää kuin antaa toiselle tilaisuus hänen omaan onneensa. Luopumista on silloin aika vaikea olla kutsumatta suureksi rakkaudeksi, koska itse luopuu, jotta toinen saa. Silloin asettaa toisen itsensä ja itsekkäiden toiveittensa edelle. Kyllä, se on suurinta mahdollista rakkautta.

      Turvallisinta on olla rakastumatta, kiintymättä, sitoutumatta. Enpä tiedä onko rakkaus niin hieno tunne, että sen takia kannattaa kärsiä. Life is a bitch and then you die.

      • Ei ole

        Silloin, kun toinen ei halua. Siinä tunteessa ei ole mitään hienoa silloin, kun olet yksin tunteidesi kanssa. Valitettavaa vain on, että tunnetta et voi valita...ainakaan, kun se tulee suoraan sydämestä ilman muunlaista kiintymistä. Ehkä helpompaa olisi, jos tunneside olisi muodostunut läheisyyden ja muun sitoutumisen myötä. Silloin olisi ehkä helpompi luopua siitä tunteesta, kun/jos teot muuttuvat jne.


      • en ymmärtänyt
        Ei ole kirjoitti:

        Silloin, kun toinen ei halua. Siinä tunteessa ei ole mitään hienoa silloin, kun olet yksin tunteidesi kanssa. Valitettavaa vain on, että tunnetta et voi valita...ainakaan, kun se tulee suoraan sydämestä ilman muunlaista kiintymistä. Ehkä helpompaa olisi, jos tunneside olisi muodostunut läheisyyden ja muun sitoutumisen myötä. Silloin olisi ehkä helpompi luopua siitä tunteesta, kun/jos teot muuttuvat jne.

        Voitko selventää? "Ehkä helpompaa olisi, jos tunneside olisi muodostunut läheisyyden ja muun sitoutumisen myötä. Silloin olisi ehkä helpompi luopua siitä tunteesta, kun/jos teot muuttuvat jne."


      • eihän ole!
        Ei ole kirjoitti:

        Silloin, kun toinen ei halua. Siinä tunteessa ei ole mitään hienoa silloin, kun olet yksin tunteidesi kanssa. Valitettavaa vain on, että tunnetta et voi valita...ainakaan, kun se tulee suoraan sydämestä ilman muunlaista kiintymistä. Ehkä helpompaa olisi, jos tunneside olisi muodostunut läheisyyden ja muun sitoutumisen myötä. Silloin olisi ehkä helpompi luopua siitä tunteesta, kun/jos teot muuttuvat jne.

        silloinkai se vasta vaikeaa on jos toinen antaa kiintyä itseensä, siksi EROT OVAT VAIKEITA IDIOOTIT!!! Toinen kiintyy ja panostaa TUHRAAN kun toinen ei TUNNE tarpeeksi, eikä anna tarpeeks vaan tuhlaa toisen aikaa ja satuttaa toista joka kiintyy, vaikkei pitäisi


      • hih ;);)

        Hei! Toi vika oli jostain Negativen biisistä.. Life is a bitch and then we die


      • elämää oli ennenkin
        hih ;);) kirjoitti:

        Hei! Toi vika oli jostain Negativen biisistä.. Life is a bitch and then we die

        Jos nyt ei kuitenkaan negativen sanoitusten ansioksi laskettaisi tuota lausetta.

        On nimittäin vuosikymmeniä vanha sutkaus Amerikan mantereelta.
        Ja alkuperäisessä muodossaan ties kuinka monta VUOSISATAA vanha.


    • yxvain

      Parasta on juuri luopua rakkaimastaan ja antaa hänen elää niin kuin hän itse haluaa vapauttahan puhdas rakkaus on. Tämä ainakin miehenä on minulle tärkeintä. Piilottaa oma rakkauden suru ja kipu mikä tuntuu .. jatkaa eteenpäin vain.

    • pävö

      Minä luulin löytäneeni ihanne miehen ja sen oikean.Kävimme yhdessä kyläilemässä omien ja toistemme kavereilla.päätettiin muuttaa yhteenkin.Hän tuli lasteni kanssa hyvin toimeen ja oli heille hyvä miehen malli kun lasteni isä joi eikä pitänyt lupauksiaan...Olemme seurustelleet 10vuotta asumme eri paikkakunnilla...Kaikki muuttui vuosi sitten hän sairastui syöpään aluksi hän oli paljon meillä mutta viime keväänä hän alkoi vetäytymään ei halunnut tavata usein halusi mennä omia polkujaan...Hänen kuntonsa on kuitenkin kohentunut lääkkeet ovat purreet ja kasvaimet kutistuneet tai hävinneet kokonaan nyt en tiedä miten toimin soitan n.kerran viikossa ja kyselen vointia kun ennen soitin jokapäivä menen omia menojani myös hän soittaa n.kerran viikossa en tiedä pitäiskö päästää kokonaan menemään...?Olen sanonut etten tahdo elää `yksin`.

      • neuvo1111

        toisinaan syöpää sairastuneet ovat tuollaisia että haluavat erota ja tulevat myöhemmin täysin järkiinnyttyään toisiin ajatuksiin. se on sitten paskempi homma jos toinen on jo eron surrut kertaalleen eikä halua enää mutta se riski sinun kannattaa miehelle kertoa jos sellaista miettii...


    • risteyksessä

      aito rakkaus ei viereltäs poistu, vaikka pidät hellästi avoimella kämmenellä. Ja vierelles tulee ihan ilman jahtaamista.

      jos puristat tiukasti nyrkkiin se tukehtuu ja karkaa luotasi.

      Toisin en nyt tarkoita, mitään pettämisen sallimista.

      kohdelkaahan toisianne hellällä kädellä :)

      hyvää viikkoa kaikille.

    • ehkä näinkin

      Lulisin ettei sitä voikkaan yksistään selittää järjellä. On tiettyjä tilanteita, joissa haluaa päästää irti hänestä ketä rakastaa. Ei halua sitoa itseensä. Ristiriitaa tuo, jos kummallakin on tunteita ja toinen haluaa päästää irti, toinen ei.
      Irtipäästämiseen on varmaankin useita syitä, yksi syy on vaativa sairaus.

    • Suksikoon kuuseen

      Ainakin jos rakkaus on yksipuolista. Mies vaan esitti että rakastaa, mutta jatkuvasti etsikin toista naista. Ja kaveri on se toinen nainen miehen mielestä, siihen se ihastui. No kaveri ei ikinä vaarantaisi meidän välistä ystävyyttä.

      • jotain meni oikein!

        hienoa ettei kaveri ihastunut mieheen


    • SUURINTA vihaa

      Ei ole lauseessa mitään järkeä! Vihan takia mä irti päästin!

      • Hoo.moilaska

        Minkä takia olet rakkauspalstalla kirjoittamassa vihasta?


    • näinpäjuuri

      Niin se vaan on, minunkin mielestäni. Kun rakastaa, aidosti rakastaa niin....miksi estäisin Häneltä hänen kaipaamansa asian, miksi en antaisi Hänen itse valita? Jos joku on Hänelle rakkaampi niin totta - annan heidän olla onnellisia! Juuri koska rakastan, aidosti. Silloin oma onnellisuus saa väistyä, Hän siis saa onnen ja sitä kautta itsekkin olen onnellinen, vaikkakin kaipaan.

      On siis hyvä päästää irti, koska rakastaa.... ja ihan totta: eihän ketään saa väkisin itsestään välittämään, rakastamaan, eikö?

      Olen itse näin tehnyt, päästänyt irti. Hän on onnellinen joten niin myös minä! Totta on myös että kaipaan....

      • onneako?

        Mistä tiedät, että on onnellinen?


      • NML
        onneako? kirjoitti:

        Mistä tiedät, että on onnellinen?

        jos valitsi toisen, pitänee siinä olla onnellinen kun on valmis jättämään toisen toisen takia ikävään... jos ei ole kannattaako jättää sekin jonka valitsi?


    • surullinen tulevasta

      Esimerkiksi siten että toinen vain on niin paska että se on pakko päästää menemään ettei tuhoaisi itseään ja omaa lastaan. Vaikka olisi halunnut rakastaa ;(

    • mene jos haluat

      Mene.

      Suurin rakkaus ei mene, koska ei halua.

      • NIN NIN NIN

        NIIN se on.Aito rakkaus odottaa ja ei häviä.


      • risteyksessä
        NIN NIN NIN kirjoitti:

        NIIN se on.Aito rakkaus odottaa ja ei häviä.

        mutta rakkautta ei pidä kenenkään myöskään kerjätä. Yksipuolinen rakkaus kuihtuu kokoon , se ei odota.


      • äläootyhmä
        risteyksessä kirjoitti:

        mutta rakkautta ei pidä kenenkään myöskään kerjätä. Yksipuolinen rakkaus kuihtuu kokoon , se ei odota.

        kerjätä, no vittu kai se toinen voi sanoa jos ei rakasta eikä pistää toista anelemaan, vituttaa tollaset epärehelliset ja myös kaltaisesi vahvuutta ihannoivat, ihan kun toisen tunteista voisi koskaan edes päästä varmuuteen, voi vaan luottaa siihen miten toinen toimii ja mitä kertoo, kertooko se että "rakastaa" tai "olen uskollinen"!


    • esim näin

      Esimerkiksi tilanne että pinnallisella tasolla haluaa OMISTAA toisen vaikka on sidottu muualle, ja suhde on vahingollinen toiselle osapuolelle koska KUKAAN EI HALUA OLLA KERÄILYESINE TAI SEKSITAVARA!!!!

      • Rakkaus/Seksi

        "pinnallisella tasolla haluaa OMISTAA toisen vaikka on sidottu muualle"
        "suhde on vahingollinen toiselle osapuolelle koska KUKAAN EI HALUA OLLA KERÄILYESINE TAI SEKSITAVARA!!!!

        Hetkinen...? Jos kahden ihmisen välillä on (vain) jotain tuollaista niin mitähän tekemistä RAKKAUDELLA on heidän välillään?? Kuulostaa lähinnä törkeeltä hyväksikäytöltä ja suuremmissa määrin pelkältä seksiltä!

        Älä sekoita RAKKAUTTA ja SEKSISUHDETTA KESKENÄÄN!!


      • Keating
        Rakkaus/Seksi kirjoitti:

        "pinnallisella tasolla haluaa OMISTAA toisen vaikka on sidottu muualle"
        "suhde on vahingollinen toiselle osapuolelle koska KUKAAN EI HALUA OLLA KERÄILYESINE TAI SEKSITAVARA!!!!

        Hetkinen...? Jos kahden ihmisen välillä on (vain) jotain tuollaista niin mitähän tekemistä RAKKAUDELLA on heidän välillään?? Kuulostaa lähinnä törkeeltä hyväksikäytöltä ja suuremmissa määrin pelkältä seksiltä!

        Älä sekoita RAKKAUTTA ja SEKSISUHDETTA KESKENÄÄN!!

        Ei välttämättä kannata rynnätä sänkyyn ennen kuin on tutustunut toiseen paremmin. Joskus toive siitä, että on hyväksytty ja rakastettu voi sokaista silmät. Silloin yksi osapuoli on seksisuhteessa ja toinen osapuoli elää rakkauskuvitelmissa tai elättelee niitä.

        Jos oli huono itsetunto ennen sellaista suhdetta syystä tai toisesta, voi vain kuvitella millainen se on suhteen jälkeen. Seksisuhdetta haluaville miehille nainen ei ole kovin kummoisen arvoinen ellei hän ole sopivasti käytettävissä tarpeen tullen.

        Joskus huonon itsetunnon omaavia ihmisiä syyllistetään tietämättä mitä nämä ihmiset ovat kokeneet. Aivan kuin ihmistä, jolle olisi tapaturman seurauksena tullut vamma tulisi siitä syyllistää.

        Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Rakkautta ja seksisuhdetta ei tule sekoittaa toisiinsa.


    • <3käpyselle

      Rakastuin sydämestäni tilanteeni ei ole helppo etkä itse halunnut olla osa elämääni sillehän en voinut mitään.
      Sydämeni annoin ja korvensit sitä vain.

      Suurinta rakkautta on vain päästää irti antaa toisen mennä koska hän sitä halusi.
      Hänen onnensahan on tärkeintä rakkaudessa.

    • Joskus on...

      Joskus on vain päästettävä irti toisesta, päästettävä toinen tuskistaan lähtemällä pois kuvioista lopullisesti. Se on pakko tehdä silloin kun huomaa että toinen vain kärsii takiasi, jos oikeasti kypsästi välität toisesta ymmärrät sen ja pystyt luopumisen tuskankin takaa laittamaan rakkaasi tunteet etusijalle, sillä ethän missään nimessä tahdo aiheuttaa toiselle tuskaa, et varsinkaan sille jota oikeasti eniten rakastat.
      Löysässä hirressä roikkuminen ei ainakaan auta yhtään ketään, päinvastoin. Tekee molemmille vain pahaa.
      Joskus on parempi luopua/luovuttaa, rakkaudellisesti.

      • ethän mene rakas

        mutta entäs jos aiheutatkin vain lisää tuskaa ja pahaa mieltä lähtemällä pois? :(


      • minä vaan...

        Nyt kaipais vinkkiä. Tuli paha mieli. En halua että hän menee pois. :(


      • näin on sivusta

        olen ollut koko elämäni mestari tuossa kuvailemassasi "rakkaudellisessa lu
        opumisessa".


      • 1210
        minä vaan... kirjoitti:

        Nyt kaipais vinkkiä. Tuli paha mieli. En halua että hän menee pois. :(

        Voi kuule, sano hänelle :) ehkä hän ei mene.


      • 0112
        1210 kirjoitti:

        Voi kuule, sano hänelle :) ehkä hän ei mene.

        sano hänelle että oikeasti välität :) ehkä en mene.


      • 1210
        0112 kirjoitti:

        sano hänelle että oikeasti välität :) ehkä en mene.

        Sinäkin voisit joskus sanoa jotain tuon tapaista :) silloin tulisin luoksesi.


      • 0112
        1210 kirjoitti:

        Sinäkin voisit joskus sanoa jotain tuon tapaista :) silloin tulisin luoksesi.

        jatketaan vaikka fbssä


      • 0112
        0112 kirjoitti:

        jatketaan vaikka fbssä

        ensin etunimeni 3 kirjain ja sukunimeni 5 kirjain ..


      • 1210
        0112 kirjoitti:

        ensin etunimeni 3 kirjain ja sukunimeni 5 kirjain ..

        Ota yhteyttä :) niin mielelläni jatkan.


      • 0112
        1210 kirjoitti:

        Ota yhteyttä :) niin mielelläni jatkan.

        ok sun kirjaimet i ja e


      • turhaa sanan helinää
        näin on sivusta kirjoitti:

        olen ollut koko elämäni mestari tuossa kuvailemassasi "rakkaudellisessa lu
        opumisessa".

        tunnen kans yhen miehen, joka näin naisillensa sanomalla
        on päässyt "heistä eroon". Säälittävää.....


      • minä vaan...
        1210 kirjoitti:

        Voi kuule, sano hänelle :) ehkä hän ei mene.

        kun en minä uskalla enää sanoa hänelle mitään jos hän ei sano ensin.. mutta en kestäisi jos hän menee pois :(


      • hiema rohkeutta
        minä vaan... kirjoitti:

        kun en minä uskalla enää sanoa hänelle mitään jos hän ei sano ensin.. mutta en kestäisi jos hän menee pois :(

        Kyllä uskallat! Jos et kasvotusten niin laita vaikka viestiä. Ja jos olet aikaisemmin puhunut hänelle niin ei sen pitäisi olla niin vaikeaa. Unohda se pelko hetkeksi.


      • minä vaan...
        hiema rohkeutta kirjoitti:

        Kyllä uskallat! Jos et kasvotusten niin laita vaikka viestiä. Ja jos olet aikaisemmin puhunut hänelle niin ei sen pitäisi olla niin vaikeaa. Unohda se pelko hetkeksi.

        Kun sitä pelkoa kun on aika helkkarin vaikea unohtaa... Ja jos on jo torjuttu niin ei sitä sen jälkeen uskalla enää uudelleen yrittää.


    • syvästi rakastunut

      Entä jos hän oikeasti on ajatellut naisen parasta ?
      Entä jos nainen ilmaisi asian selvästi ettei hän halua olla enempää kuin ystäviä korkeintaan ?
      Entä jos nainen ei halunnut kuulua hänen elämäänsä yhtään - omilla sanoilla ja teoillaan näyttäen ?
      Entä jos mies rakastui ja ajatteli ettei nainen voi rakastua häneen ?

    • mutku...
      • ja stressi rakkauden

        Joo ei jaksa kelailla turhia

        Viina musiikki ja haave = parempaa kuin riitahenki


    • Rakkaus pakkasessa

      Rakkauteen kuuluu toisen tunteiden ja tahdon kunnioitus. Jos toinen pyytää jättämään rauhaan, niin jos rakastaa, niin silloin toisen pyyntöä täytyy kunnioitta, mutta saa kai silti toista rakastaa, eikai siitä kellekkään voi haittaa olla. Toki täytyy itseäänkin rakastaa ja itselleen oikean ajan koittaessa rakkaus johonkin toiseen sallia, jos toinen ei pitkänkään ajan kuluttua edellenkään halua sun kaa yhdessä rakastaa.

    • en myös allekirjoita

      suurinta rakkaus ei vierestä poistu, jos tunteet vain kohtaa.

      • Jostunteetkohtaa

        Silloin, jos rakkaus on aitoa ja molemminpuoleista ei ole tarvetta päästää irti eikä päästä irti, vaan jäädä viereen.


    • .................

      Tämä on yhtä kumma juttu kuin väite, että joku pitää kiinni tai toista ei voi omistaa.

      Onko tuollaisten puhuja kokenut edes rakkautta vai ollutkin aina vain ihastumisen huumassa?

      • vapaus voittaa

        Et voi ikinä omistaa muiden ihmisten ajatuksia, haaveita ja tunteita.


    • yxvain'

      Osa ihmisistä ajattelee että ne voi oppia ajan myötä
      Itse ajattelen että niitä joko on tai ei.
      Jos niitä tunteita ei ole vastapuolella siinä tapauksessa parempi " Suurinta rakkautta on päästää irti ja Antaa toisen mennä "
      kysymys on rehellisyydestä itseä ja toista kohtaan.
      ja kun Rakastaa ja on sanonut sanat ... sitten täytyy kestää ja haudata anonyyminä kaipuunsa tällaisille palstoille ...

      Voin sanoa ainakin omalta osaltani että menee todella kauan - vuosia että pystyn tuntemaan ketään toista kohtaan tällaista mitä tunsin Häntä kohtaan - jolle sanoin nuo sanat

      • Komppaan

        Kirjoitit kuin ajattelen.


    • mä annan sut pois

      Mahdoton rakkaus, mä annan sut pois, mä annan sut pois

      • 19754

        ..vaikka sattuu..

        Muistan kuinka keväällä äitienpäivän aikoihin itkin kuunnellessani tätä laulua.. mieheni vierelläni itkin häntä.. itkin ikävää. Rakasta.

        itkenkö vielä..


    • kun hän ei huomaa

      Kun toinen on menossa muualle, eikä voi itse hänelle kaikkeaan antaa, niin silloin uhrautuu ja luopuu. Ei sure enää mennyttä rakkautta, intohimoa, sitä kaikkea mitä olisi halunnut toiselle antaa. Toinen saa sen ehkä muualla, ehkä. Mitä itse saa, no se on ....

    • justonlyme27

      Ei rakkautta voi järjellä selittää

      • tuo yks akka

        Voihan sitä selittää, sitä on vaan hankala ymmärtää :)


    • Pää painuksissa

      Miksei sydämen tuska ei vain ota loppuakseen ..
      rakastuin niin syvästi ja sitten kun toinen teki mitä teki
      sydän poltettiin karrelle .. kaikesta huolimatta rakastan häntä jos hän pyytäisi anteeksi .. antaisin avo sylin vielä .. vaikka yritän sanoa että hän ei ole hyväksi minulle mistä tiedän sen oikeasti ?
      menee varmasti vuosia että sydämeni luopuu hänestä.

      • Kokenut tuon

        Se on sittenkin vain kemiallinen häiriö kehossasi. Se menee ohi. Normaalisti tasapaino saavutetaan kahdessa vuodessa, jos rakkaus saa toteutua. Toteutumaton rakkaus voi muuttua "neuroosiksi" ja kestää vuosia. Rakkaus alkaa kohdistua tällöin henkilön sijasta enemmänkin mielikuvaan ko. henkilöstä. Yksipuolinen rakkaus vahvistaa tämän mielikuvan liki tuhoutumattomaksi. Siitä tulee "se, joka pääsi karkuun ja joka olisi ollut täydelinen". Se mielikuva on itsesi rakentama.

        Mutta ei tuon tietäminen paljoa auta silloin kun sattuu. Paljon kaunista menee hukkaan ja se sattuu.


    • ei muuta

      se on totuuden hyväksymistä

    • amorez

      Ihan helposti on järjellä selitettävissä. Omistava suhtautuminen ihmissuhteessa ei oikeastaan edes ole rakkautta.
      Eli rakkauteen kuuluu se ettei ripustaudu toiseen - tämä rakkauden sääntö pätee vaikkei olisi kyse erotilanteestakaan. Rakastamisessa ei ole kyse siitä, että yrittää omistaa ja hallita. Joka rakastaa, kykenee päästämään toisesta irti.

    • jasuurinniistäonrakkaus

      Ei rakastaan voi omistaa ei ketään voi. Voi vain rakastaa eikä koskaan unohtaa.

    • lauantaita

      Silloin kun teet sen sekä itsesi että hänen vuokseen? Vissiin?

    • a200320140504021118a

      SEURUSTELU AVOLIITTO TYTTÖ YSTÄVÄ TYTTÖ KAVERI NAIS YSTÄVÄ NAIS KAVERI SURAKKA VELI SEURUSTELU AVOLIITTO POIKA YSTÄVÄ POIKA KAVERI MIES YSTÄVÄ MIES KAVERI SURAKKA VELI ITSELLESI MIEHENÄ SURAKKA VELI ITSE PARISUHDE PARISKUNTA RASKAANA SYNNYTTÄÄ TYTTÖPOIKA VAUVA VAIMON LAPSI ÄITINÄ SEN LAPSEN MIEHENÄ ISÄNÄ LASTEN TARHA PÄIVÄ KOTI KERHO ESKARI ESIKOULUTYTTÖ ALA ASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ 3216325 YLÄASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ 97 POHJOISAHONKADU28D9 OUTOKUMPU TÄRISEVÄ PORNOSTTAAT NÖRTTI NYGRI TIPSA TAPSI TAKA REIKÄ SILMÄ MURSI MURMELI PINA PIMPPA PIMPERO TENA MUKSI ALAT OLLA 52 53 SITÄ VAIHDETTA OLLA

    • Sitäsetarkoittaa

      RAkastat häntä niin paljon , että päästät irti silloin kun hän irti sinusta haluaa. Asetat hänen onnensa etusijalle. Etkä väkisin kahlitse itseesi koska SINÄ rakastat häntä. Rakkaus tulee vapaasta tahdosta ja silloin on suurta rakkautta päästää irti, kun toinen ei rakasta takaisin ja haluaa sinusta eroon.

      Molemminpuolisissa tunteissa taas on hyvä tehdä selväksi, että toivoo toisen pysyvän vierellä kulkemassa.

    • a200320140504021118a

      SEURUSTELU AVOLIITTO TYTTÖ YSTÄVÄ TYTTÖ KAVERI NAIS YSTÄVÄ NAISKAVERI ITSELLEN ON SE TÄRKEESTI SEURUSTELU AVOLIITTO POIKA YSTÄVÄ POIKA KAVERI MIES KAVERI MIESHENÄ SURAKKA VELI VAIMONA EUKKO KULTA ROUVA PUOLISO EMÄNTÄ SURAKKA VELI MIEHENÄ SURAKKA VELI ITSE PARISUHDE PARISKUNTA RASKAANA SYNNYTTÄÄ TYTTÖPOIKA VAUVA VAIMON LAPSI ÄITINÄ SEN MIEHENÄ ISÄNÄ LASTEN TARHA PÄIVÄ KOTI KERHO ESKARI ESKIKOULUTYTTÖ ALA ASTEKUMMUNKOULUTYTTÖ3216325 YLÄASETKUMMUNKOULUTYTTÖ 97 SALASSA AIKA PALJON EI KERRO MITÄÄN POHJOISAHONKADU28D9 OUTOKUMPU SURAKKA VELI

    • Mielestäni on suurinta rakkautta osata päästää irti.

    • EläväRakkaus

      Rakkaus elää vapaudessa toista kunnioittaen, ei tukahduttamalla.

      • todellinenrakkaus

        Rakkaus ei kahlitse, eikä sido toista, rakkaus on vapautta ja toisestä välittämistä ja huolehtimista. Saa olla omat menot ja toinen saa mennä myös kavereidensa kanssa. Saa juoda saunaoluet tai ottaa hömpssyt vahvempaa. Luottamus, siitä se lähtee, että toinen pysyy vierellä, vaikka näkee houkutuksia ja huveja ympärillään. Ja siihen sitoutumiseen ei tarvitse olla edes sitä näkyvää kahletta eli sormusta. Niin harmi, että ympärillä olevat ihmiset eivät sitä tajua, vaan yrittävät kapuloita panna rattaaseen heille, jotka tuollaisessa suhteessa elävät, kun huomaavat, että käyvät vaikka yksin ostoksilla tai muualla. Kunnioittakaa sen verran toisten yhteistä rakkautta, että hyväksytte muunkinlaisen mallin kuin tiiviin kylkikyljessä nojailun ja toisten menojen vahtimisen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe