Hd muodissa ?

Vieläkö on ?

Muodit vaihtelee ja arvostukset vaihtelee. Aina keksitään uutta myytävää.
Mutta mten hd nykyään myy ? Myykö edelleen hyvin ? Vai onko se hd jo väsnyt markkinaponnisteluun ?
Hd oli muotia 2000 luvulla, melkein jokainen hankki sellaisen. Oli se siis yleisempi kuin se tunturi mopo aikoinaan.
Onko hd vielä muodissa ja voiko tyyliiä haluava jokainen merkonoomi sillä edelleen kehittää imagoa, vai onko se jo kääntynyt tavis veikkojen pyöräksi kuten japanilaiset pyörät ovat.
Onko hd merkistä tullut jo eräänlainen tojota ?

24

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika.....

      Kai HD edelleen on valkokaulustyöläisten vakiintunut merkki ja duunarit ajelee japsikustomeilla. Ehkä Viktoria on sitten selkeästi ylemän toimihenkilötason johtajaluokan valinta. En oikein osaa ihan toyotana HD:ta pitää.

      HD on hieno prätkä ja mielestäni se vielä erottuu muiden merkkien joukosta edukseen, varsinkin se risukeula on makea. HD-helsinki liikkeessä on vaan tosi ynseät myyjät ja jos sama toistuu joka paikassa niin meikäläiseltä taitaa HD jäädä ostamatta, vaikka ei ne kaikki ylikalliita olekaan ja johon vaatimattomampaan malliin voisi meikäläisenkin rahat riittää.

      • Voin sanoo että ne

        "normaalimman" hintaiset Hoodeet on sitten kyllä ihan onnettomia rimpulamopoja! Jos Hyvän haluaa niin ostaa jonkun toisen merkin customin,mutta jos edes melkein asiallisen niin Harrikkaan pitää laittaa sen plus 30000 euroa. Kymmenen tuhatta enemmän kuin Japanilaisvalmisteiseen. Eikä sittenkään ole parempi muuta kuin tyhjäkäyntiäänissä.


      • sälli
        Voin sanoo että ne kirjoitti:

        "normaalimman" hintaiset Hoodeet on sitten kyllä ihan onnettomia rimpulamopoja! Jos Hyvän haluaa niin ostaa jonkun toisen merkin customin,mutta jos edes melkein asiallisen niin Harrikkaan pitää laittaa sen plus 30000 euroa. Kymmenen tuhatta enemmän kuin Japanilaisvalmisteiseen. Eikä sittenkään ole parempi muuta kuin tyhjäkäyntiäänissä.

        Päinvastoin. Halvin HD:n Bigtwin on pelkistetyin=paras. Eli Dyna Street Bob 96", jollaisen saa reilusti alle 20 tonnin, Taitaa yhtä isot japsit maksaa vähintään saman verran.Sitten kun mennään niihin yli 30 tonnin harrikoiden matkamalleihin, niin vastaavat japsit (Esim. Gold Wing) maksavat jo 35 tonnista yli 40 tonniin.

        Mitä tulee muotiin, niin ilmanmuuta HD on pyörä, jota valkokaulustyöläiset ym. ostavat eniten statuksen vuoksi, jokainen tietää että ostamalla yli 40 tonnin Gold Wingin, ei silti saa "respectiä", vaikka osoittaakin korkeaa varallisuuttaan. Sen sijaan ostamalla tuollaisen 18 tonnin Street Bobin saa kyllä huomiota huoltoasemilla ja kuppiloissa, halusi sitä tai ei, samoin saa myös "respectiä" ainakin HD -harrastajien keskuudessa.

        Respectiä ja huomiota ostavien joukossa on kuitenkin varmasti valtaosa HD -harrastajista sellaisia, jotka vaan tykkäävät itse pyörästä ja/tai sen mukanaan tuomasta yhteisöllisyydestä, joka on tietyllä tavalla tiiviimpää kuin muiden motoristien keskuudessa, mikä on sekä huono että hyvä asia. Hyvää siinä on tietenkin se veljeyden ja yhteyden tunne, huonoa se että osalle se merkitsee erottautumsita kaikkien motoristien välisestä yhteenkuuluvuudesta, joka oli vielä 70 -luvulla leimallista harrastukselle. Prätkäharrastuksen syvimmän ytimen ymmärtänyt löytää kyllä kiinnostavaa kaikista pyöristä ja keskusteltavaa kaikkien motoristien kanssa. Ei siitä toki motoristien suurelle massalle ole vahinkoa, jos joku haluaa erottautua ja pitäytyä pienessä piirissä merkin tai tyylisuunnan perusteella (muistakin niitä löytyy kuin HD -harrastajista), jos joku jotain menettää, niin se joka erottautuu muusta jengistä.


    • silakkaparvi....

      HD=Massamerkki. Yksilöllisempää haluavat valitsevat jonkun muun.

      • ääliöitä riittää

        Ohops, kyllä neon massamerkkejä kaikki ;)
        Suzuki, Kawasaki, BMW, ei niitä tehtaalta saa kustomoituna vaan kaikki tulee sellaisina kuin sen vuoden tuote on.


    • Vanhan unelmaa

      On se hd aika jo kovasti laantunut ja taantunut.
      Se muoti meni jo ja on nykyään jopa jo kornia.....eilispäivää.
      Hd tyyli Oli "kuumimmillaan" tossa 1995-2007 välillä.
      Ja nyt on hd pyöriä jokaisella, niin se on muuttunut arkipiväksi.
      Yhä vielä monet jälkijättöset tavikset tuunaa itteään hd pyörillä ja ei ne siitä muutu.
      Mut tällai se menee, ajat muuttuu ja vanhat jää jalkoihin.

    • hojohojo

      Eiköhän nuo oppirahat oo melkosen moni jo maksanu ja nyt sitten nettimoto pullollaan noita vanhoja raatoja tyrkyllä , oikeat motoristit ajelee sitten muilla kestävimmillä merkeillä ilman ameriikan imagoa, Kallis koriste......

      • Hartsi vaan

        Toisin kuin sinun asenteellinen näkemyksesi, minun kokemukseni pohjaa ajamiseen ja omistamiseen...monella eri merkillä.
        Moottoripyörähulluna tallissa on nytkin japski, saku ja ameriikalainen.
        Yllätys kyllä, saksalainen on kärsinyt eniten pikkumurheista -- ei tosin kovin paljon sekään. Japski ja amerikkalainen eivät ole tarvinneet mitään korjauksia normaalien huoltojen lisäksi.

        Pelit kestää, kun niitä hoitaa ja kuuntelee. Prätkä on tärkein, ei logo tankissa.


      • Tule tule kesä!
        Hartsi vaan kirjoitti:

        Toisin kuin sinun asenteellinen näkemyksesi, minun kokemukseni pohjaa ajamiseen ja omistamiseen...monella eri merkillä.
        Moottoripyörähulluna tallissa on nytkin japski, saku ja ameriikalainen.
        Yllätys kyllä, saksalainen on kärsinyt eniten pikkumurheista -- ei tosin kovin paljon sekään. Japski ja amerikkalainen eivät ole tarvinneet mitään korjauksia normaalien huoltojen lisäksi.

        Pelit kestää, kun niitä hoitaa ja kuuntelee. Prätkä on tärkein, ei logo tankissa.

        Totuushan on että kateellisia piisaa aina hd: ympärillä, sille ei vain voi mitään. Muotiasia tämä hd ei ole koskaan ollut ja sen sanoo jo kova hintaluokkakin, eli hetken mielijohteesta oikeaa harrikkaa ei niin vain osteta siinä missä halvempia ns muotituotteita. Halvin ns oikea harrikka maksaa siin karvan alle 20tonnia, eli puhutaan aika isoista summista rahaa. Tietysti käytettynä saattaa onnistua saamaan jonkin toimivan pyörän n 10.000eurolla tai hivenen alle, mutta mielestäni sekin on läjä rahaa. Kyllä harrikan ihailun huomaa kun jyristää esim läpi kaupungin, porukat eivät voi olla katsomatta tulijaa, siitä tiedän että pyöräni on haaveilujen kohteena monille jotka sitä eivät vaan halua tunnustaa :) ja puhumattakaan kun saapuu huoltoasemalle pyörällä joka on lastattu täyteen reissukamoja, patjoja, makkareita, telttoja yms siinä on reissaamisen makua kerrassaan :)


    • Hoodee on muodissa

      niin kauan kun rikollisjengiin kuuluminenkin on muodissa. Ja rikollisjengin fanittaminen. Se on sitä kieroutunutta nykyaikaa.

    • Rikkaiden juttu

      Vai muodissa?? Noh aluksi sanon että muodissa pitää olla työnteko ja ylipäätään se että ihmisille on töitä tarjolla, tommosta harrikkaa kun ei persaukiset ostele? Pyörä maksaa maltaita ja vakuutukset todella kalliita, puhumattakaan varusteista yms yms eli muotiasia tämä ei voi koskaan olla vaikkakin tiedän aloittajan provoilevan, mutta sanompa nyt vaan totuuden!

      • HD..

        Harrikat eivät itsessään ole halpoja, mutta vakuutukset ovat paljon halvempia harrikoissa kuin esim. kyykyissä. Nykyään vakuutukset eivät perustu kuutiotilavuuteen kuten ennen vaan nykyään vakuutukset perustuvat pääsiassa teho/painosuhteeseen.


      • Halpoja ovat
        HD.. kirjoitti:

        Harrikat eivät itsessään ole halpoja, mutta vakuutukset ovat paljon halvempia harrikoissa kuin esim. kyykyissä. Nykyään vakuutukset eivät perustu kuutiotilavuuteen kuten ennen vaan nykyään vakuutukset perustuvat pääsiassa teho/painosuhteeseen.

        883 sportster on halvin customi kokoluokassaan, japanilaiset 750 kuutioisetkin maksaa yhtä paljon.

        Street Bob on halpa 1600 kuutoiseksi customiksi, ihan halvimmasta päästä kokoluokassaan.

        Käytettyjä harrikoita saa tosi halvalla, hyvän softailin saa helposti alle kymppitonnin evon koneella.

        Tottakai HD on muodissa, tavallinen toimistorottakin saa sillä ostettua statusta, nykyään vielä halvalla. Muun merkin ostajan on tykättävä itse pyörästä ja sen ominaisuuksista, koska ulkoista arvostusta niillä ei saa.


    • nisti juttu
    • HD..

      Nykyään HD on enemmän tavis ihmisten pyörä siinä missä japanilaisetkin pyörät. Useimmiten vanhempien ihmisten valinta jotka ovat tylsistyneet kaahailuun.

      Naisiakin harrikoilla ajelee, ei läheskään pelkästään miehet.

      • Huumekauppiaitten

        mopo! Kukaan kunnon ihminen ei mitään Harrikkaa osta eikä varsinkaan ala käyttämään mitään Mc-tunnuksin kirjailtua nahkaliiviä! Tai sitten pitää olla ihan oikeasti retardi!


      • King is King

        HD ei ole eikä tule koskaan olemaan ns tavisihmisen pyörä. Tilannetta hieman muuttaa tulossa olevat halvemmat mallit jotka suunnattu nuorisolla. Ja ne harvat naiset jotka omistavat Harleyn eivät todellakaan lukeuden noihin yllämainnittuihin taviksiin saatika konttorirottiin.

        Harley Davidson on haluttu merkki ja tulee aina olemaan.


      • halaboo on
        King is King kirjoitti:

        HD ei ole eikä tule koskaan olemaan ns tavisihmisen pyörä. Tilannetta hieman muuttaa tulossa olevat halvemmat mallit jotka suunnattu nuorisolla. Ja ne harvat naiset jotka omistavat Harleyn eivät todellakaan lukeuden noihin yllämainnittuihin taviksiin saatika konttorirottiin.

        Harley Davidson on haluttu merkki ja tulee aina olemaan.

        Uusi vesijäähdytteinen Honda Shadow kopio Harley tulee maksamaan enemmän kuin 883 Sportster. Tosin Sportster onkin markkinoiden halvin 900 kuutioinen custom, samalla rahalla ei saa kuin 750 kuutioisia japanilaisia ja italialaisia customeita.

        Street Bob on markkinoiden halvimmasta päästä oleva 1600 kuutioinen custom pyörä, jonkun japsin taitaa saada suurinpiirtein samalla hinnalla.

        90% Harleyn uusista omistajista on tavallisia perheenisiä ja -äitejä, toimistorottia jä nörttejä, jotka haluavat vapaa-ajalla ottaa sellaisen "viikonloppubikerin" roolin, saadakseen hiukan irtiottoa tavallisesta arkiminästään, ostavat rahalla respectiä. Muilla merkeillähn ei saa muuta kuin pyörän josta pitää, respectiä ei saa kaupan päälle, vaikka maksaa pyörästään saman kuin Harleystä.

        Tosi HD -harrastajalle sillä ei ole merkitystä, vaikka 90% merkin omistajista on "taviksia", jotka haluavat vain vähän huomiota. Päinvastoin, nämä viikonloppubikerit siirtyvät usein muihin harrastuksiin muutaman vuoden päästä, minkä vuoksi käytettyjä HD:ta on tosi hyvin tarjolla ja hyvän Softailin tai Electran Evon, jopa Twincamin koneella saa taitava ostaja jopa alle kymppitonnin, pikkurahalla siis.


      • Mika....
        halaboo on kirjoitti:

        Uusi vesijäähdytteinen Honda Shadow kopio Harley tulee maksamaan enemmän kuin 883 Sportster. Tosin Sportster onkin markkinoiden halvin 900 kuutioinen custom, samalla rahalla ei saa kuin 750 kuutioisia japanilaisia ja italialaisia customeita.

        Street Bob on markkinoiden halvimmasta päästä oleva 1600 kuutioinen custom pyörä, jonkun japsin taitaa saada suurinpiirtein samalla hinnalla.

        90% Harleyn uusista omistajista on tavallisia perheenisiä ja -äitejä, toimistorottia jä nörttejä, jotka haluavat vapaa-ajalla ottaa sellaisen "viikonloppubikerin" roolin, saadakseen hiukan irtiottoa tavallisesta arkiminästään, ostavat rahalla respectiä. Muilla merkeillähn ei saa muuta kuin pyörän josta pitää, respectiä ei saa kaupan päälle, vaikka maksaa pyörästään saman kuin Harleystä.

        Tosi HD -harrastajalle sillä ei ole merkitystä, vaikka 90% merkin omistajista on "taviksia", jotka haluavat vain vähän huomiota. Päinvastoin, nämä viikonloppubikerit siirtyvät usein muihin harrastuksiin muutaman vuoden päästä, minkä vuoksi käytettyjä HD:ta on tosi hyvin tarjolla ja hyvän Softailin tai Electran Evon, jopa Twincamin koneella saa taitava ostaja jopa alle kymppitonnin, pikkurahalla siis.

        Katselin juuri nettimotosta käytettyjä harrikoita, niin kyllä niitä saa hyvinkin alle kympillä, mutta electraklideja ja roadkingeljä ym. luksusharrikoita ei juuri myynnissä näkäynyt. Valtaosa tarjonnasta oli sporsteita joista se 1200cc versio täyttää hyvinkin moottoripyörän tunnusmerkit, mutta on se meikäläiselle aika pieni pyörä. Sohveleita oli muutama ja se on mielestäni harrikan vetoavin malli, koska muistuttaa niitä historicpyöriä eniten ja silleen. Ei sohvelitkaan ole pahan hintaisia, mutta vanhojahan ne kaikki on ja tulee mieleen, että ovat enemmän tekijämiehen pyöriä. Kunnollisesta risukeulasta joutuu pulittamaan sen parikymppiä (olisi itselleni se kaikkein mieluisin vaihtoehto), mutta fatboy etc. vähän isompia malleja saa kyllä sinne kympin ja viidentoista välimaastoon.

        Johtopäätökseni on, että kun vertailee esimerkiksi Yamaha Wildstar tai Suzuki intruderin hintoihin, niin harrikat ovat käytettynäkin vähäsen kalliimpia mutta ei välttämättä ihan tähtitieteellisen kalliita kuitenkaan.


      • Kake..
        Mika.... kirjoitti:

        Katselin juuri nettimotosta käytettyjä harrikoita, niin kyllä niitä saa hyvinkin alle kympillä, mutta electraklideja ja roadkingeljä ym. luksusharrikoita ei juuri myynnissä näkäynyt. Valtaosa tarjonnasta oli sporsteita joista se 1200cc versio täyttää hyvinkin moottoripyörän tunnusmerkit, mutta on se meikäläiselle aika pieni pyörä. Sohveleita oli muutama ja se on mielestäni harrikan vetoavin malli, koska muistuttaa niitä historicpyöriä eniten ja silleen. Ei sohvelitkaan ole pahan hintaisia, mutta vanhojahan ne kaikki on ja tulee mieleen, että ovat enemmän tekijämiehen pyöriä. Kunnollisesta risukeulasta joutuu pulittamaan sen parikymppiä (olisi itselleni se kaikkein mieluisin vaihtoehto), mutta fatboy etc. vähän isompia malleja saa kyllä sinne kympin ja viidentoista välimaastoon.

        Johtopäätökseni on, että kun vertailee esimerkiksi Yamaha Wildstar tai Suzuki intruderin hintoihin, niin harrikat ovat käytettynäkin vähäsen kalliimpia mutta ei välttämättä ihan tähtitieteellisen kalliita kuitenkaan.

        http://www.nettimoto.com/harley-davidson/softail/1619674

        http://www.nettimoto.com/harley-davidson/touring/1622233

        http://www.nettimoto.com/harley-davidson/softail/1566283

        http://www.nettimoto.com/harley-davidson/softail/1608949

        Softaileja on paljon alle kymppitonnin pyynneillä, siitä vielä tinkivarat pois.

        Shoveleissa on pyynnit jo niin alhaalla, että kelvollisen saa tingattua 5-6 tonnilla.


      • japsiklassikot..
        Kake.. kirjoitti:

        http://www.nettimoto.com/harley-davidson/softail/1619674

        http://www.nettimoto.com/harley-davidson/touring/1622233

        http://www.nettimoto.com/harley-davidson/softail/1566283

        http://www.nettimoto.com/harley-davidson/softail/1608949

        Softaileja on paljon alle kymppitonnin pyynneillä, siitä vielä tinkivarat pois.

        Shoveleissa on pyynnit jo niin alhaalla, että kelvollisen saa tingattua 5-6 tonnilla.

        Juu, alkaa japanilaiset 70 -luvun klassikot olla jo kohta kalliimpia, kuin saman aikakauden Harleyt. Ja ovatkin. Joku möhkökawa, tai Z900 maksaa enempi kuin samana aikakauden shovelit. Tosin, jos haluaa ajaa antiikkipyörällä, niin 70 -luvun museokuntoiset japsit ovat kyllä aika pomminvarmoja ihan käyttöpyöränäkin ja säilyttävät paremmin arvonsa kuin saman aikakauden shovelit tai sportsterit, joten vintage japskit on hyviä sijoituksiakin, jos sellaisella tykkää vielä ajella.


      • Japania:-)
        japsiklassikot.. kirjoitti:

        Juu, alkaa japanilaiset 70 -luvun klassikot olla jo kohta kalliimpia, kuin saman aikakauden Harleyt. Ja ovatkin. Joku möhkökawa, tai Z900 maksaa enempi kuin samana aikakauden shovelit. Tosin, jos haluaa ajaa antiikkipyörällä, niin 70 -luvun museokuntoiset japsit ovat kyllä aika pomminvarmoja ihan käyttöpyöränäkin ja säilyttävät paremmin arvonsa kuin saman aikakauden shovelit tai sportsterit, joten vintage japskit on hyviä sijoituksiakin, jos sellaisella tykkää vielä ajella.

        Jepp pitänee paikkansa ja onhan tuo tekniikkakin oikeasti noin 100v edellä noita maissiroksuttimia:-) .


      • Japania:-)
        japsiklassikot.. kirjoitti:

        Juu, alkaa japanilaiset 70 -luvun klassikot olla jo kohta kalliimpia, kuin saman aikakauden Harleyt. Ja ovatkin. Joku möhkökawa, tai Z900 maksaa enempi kuin samana aikakauden shovelit. Tosin, jos haluaa ajaa antiikkipyörällä, niin 70 -luvun museokuntoiset japsit ovat kyllä aika pomminvarmoja ihan käyttöpyöränäkin ja säilyttävät paremmin arvonsa kuin saman aikakauden shovelit tai sportsterit, joten vintage japskit on hyviä sijoituksiakin, jos sellaisella tykkää vielä ajella.

        Jepp pitänee paikkansa ja onhan tuo tekniikkakin oikeasti noin 100v edellä noita maissiroksuttimia:-) .


      • Harrikan ostajia
        Japania:-) kirjoitti:

        Jepp pitänee paikkansa ja onhan tuo tekniikkakin oikeasti noin 100v edellä noita maissiroksuttimia:-) .

        ei kiinnosta kuinka romuja ne on,heitä kiinostaa vaan se,että Harrikan avulla he voivat kuulua rikollisjärjestöön,muuhun rupuliivisakkiin tai olla vähintään bäädääs. Kaikki kulminoituu tuohon brändiin siis ihan kaikki.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe