Volvo v50 1.6D -08 lisääntyvä moottoriöljy.

öljyä koneeseen

Onko muilla ollut v50 1.6Diisselissä, (itsellä vm. 08), ongemana moottoriöljyn
lisääntyminen. Ajettu 116000km. ,kun vika havaittu. Jos ollut sama ongelma
niin mikä on ollut vikana. Hiukkasloukku poistettu juuri ja auto optimoitu, tuli
vähän tehokkaampi. Ongelma alkoi ennen optimointia.

6

6452

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+12

Ensimmäisenä pitää tietenkin tarkistaa väheneekö jokin veste siellä moottorissa, esim. jäähdytysneste. On paljon mahdollista, että sinne öljyn sekaan pääsee polttoainetta tai vettä lyhyiden ajomatkojen takia. kokeiles ajaa jokin oikeasti pidempi matka, ja seuraa samalla öljyjen pintaa.

• oljyä koneeseen

aloittaja. Aivan, unohdin mainita, että kyseessä täytyy olla polttoaine. Vettä jos
        menisi niikinpaljon, näkyishän se oljyn koostumuksessa. Vaahtona öljyntäyttökor-
        kissa ja öljyn harmautena. Tänään ajoin noin 440 km. ja öljy lisäänty EHKÄ hiukan.
        Aamulla näen sen tarkemmin, olen katsonut öjynpinnan aina kylmästä koneesta.
        Ajattelin vian olevan korkeapainepumpussa, siinähän polttoaine ja oljy ovat samas-
        sa laitteessa lähellä toisiaan, kai! Jos suuttimet kusee, luulisi sen vaikuttavan käyn-
        nistykseen ja vetoon, kummassakaan ei ole ongelmia. Eli kysymys kuuluu onko
        kellään ollut smanlaista vikaa. Ja jos on ollut, oliko ruiskupumppu syyllinen.
        Kiitän kommenteista, jo tulleesta, sekä tulevista. Ps. uusi pumppu maksaa 850e.

• s40
        oljyä koneeseen kirjoitti:

aloittaja. Aivan, unohdin mainita, että kyseessä täytyy olla polttoaine. Vettä jos
        menisi niikinpaljon, näkyishän se oljyn koostumuksessa. Vaahtona öljyntäyttökor-
        kissa ja öljyn harmautena. Tänään ajoin noin 440 km. ja öljy lisäänty EHKÄ hiukan.
        Aamulla näen sen tarkemmin, olen katsonut öjynpinnan aina kylmästä koneesta.
        Ajattelin vian olevan korkeapainepumpussa, siinähän polttoaine ja oljy ovat samas-
        sa laitteessa lähellä toisiaan, kai! Jos suuttimet kusee, luulisi sen vaikuttavan käyn-
        nistykseen ja vetoon, kummassakaan ei ole ongelmia. Eli kysymys kuuluu onko
        kellään ollut smanlaista vikaa. Ja jos on ollut, oliko ruiskupumppu syyllinen.
        Kiitän kommenteista, jo tulleesta, sekä tulevista. Ps. uusi pumppu maksaa 850e.

Itellä s40 1.6d vm08 170000km. Epäilen samaa ongelmaa, mutta en ole vielä varma.Öljyt on seurannassa. Veikkaisin että liittyy hiukkasloukun puhdistukseen. Polttoainetta ruiskutetaan ylimääräinen annos, jos poltto ei onnistu se menee öljyn sekaan.Ei ole vika vaan ominaisuus.Polton epäonnistuminen on tietenkin jokin vika. Hiukkasloukun poiston myötä pitäisi varmaan saada poistettua ylimääräinen polttoaineannos. Korjatkaa viisaammat jos olen hakoteillä.

• Öljyä koneeseen
        s40 kirjoitti:

Itellä s40 1.6d vm08 170000km. Epäilen samaa ongelmaa, mutta en ole vielä varma.Öljyt on seurannassa. Veikkaisin että liittyy hiukkasloukun puhdistukseen. Polttoainetta ruiskutetaan ylimääräinen annos, jos poltto ei onnistu se menee öljyn sekaan.Ei ole vika vaan ominaisuus.Polton epäonnistuminen on tietenkin jokin vika. Hiukkasloukun poiston myötä pitäisi varmaan saada poistettua ylimääräinen polttoaineannos. Korjatkaa viisaammat jos olen hakoteillä.

Aloittaja. Kyllä se vissiinkin on niin kuin epäilit. Hiukkasloukun tukkoisuus aiheuttaa
        tuon jälkipolttonaftan sekoittumisen moottoriöljyyn. Jos Hiukkasloukku poistetaan
        pitää softa myös ohjelmoida niin ettei auto yritä enää jälkipolttoa tai mikä degenerointi
        se nyt sitten onkaan. Itselle tehtiin nuo toimenpiteet, (ei vaan siis volvooni), jonka
        jälkeen auton suorituskyky nousi ja ehkä polttoaineen kulutus laski. Tarkkailuaika
        on vielä liian lyhyt todellisen polttoainekulutuksen arviointiin. Katso autonoptimointi.fi
        Optimointi maksoi 990e. EI SIIS HALPA. Olen kyllä tosi tyytyväinen tuon suoritusky-
        vyn nousuun. Auto jaksaa mennä viitosvaihteella kuuttakymppiä, mihin ennen se ei oikein kyennyt. Jurrasi vaan tuossa nopeudessa. Tuo öljynlisääntyminen tuntuu
        ehkä vähän rauhoittuneen. Ei ainakaan ole niin selkeä. Täytyy tarkkailla tilannetta.

• s40
        Öljyä koneeseen kirjoitti:

Aloittaja. Kyllä se vissiinkin on niin kuin epäilit. Hiukkasloukun tukkoisuus aiheuttaa
        tuon jälkipolttonaftan sekoittumisen moottoriöljyyn. Jos Hiukkasloukku poistetaan
        pitää softa myös ohjelmoida niin ettei auto yritä enää jälkipolttoa tai mikä degenerointi
        se nyt sitten onkaan. Itselle tehtiin nuo toimenpiteet, (ei vaan siis volvooni), jonka
        jälkeen auton suorituskyky nousi ja ehkä polttoaineen kulutus laski. Tarkkailuaika
        on vielä liian lyhyt todellisen polttoainekulutuksen arviointiin. Katso autonoptimointi.fi
        Optimointi maksoi 990e. EI SIIS HALPA. Olen kyllä tosi tyytyväinen tuon suoritusky-
        vyn nousuun. Auto jaksaa mennä viitosvaihteella kuuttakymppiä, mihin ennen se ei oikein kyennyt. Jurrasi vaan tuossa nopeudessa. Tuo öljynlisääntyminen tuntuu
        ehkä vähän rauhoittuneen. Ei ainakaan ole niin selkeä. Täytyy tarkkailla tilannetta.

Poistiko softan ohjelmointi myös ylimääräisen polttoaineannoksen? Jos ei niin syyllinen löytyy sieltä . jos taas kyllä , niin sit menee vaikeammaksi ja sieltä pumpusta varmaan pitää aloitaa. Mitenkäs päästöarvojen kanssa kävi, entä kulutus ? Minulla viimetankillinen sekalaista ajoa ja eberin käyttöä 6.15L/100km (mitattu). Maantiellä menee 90km/h 4.5L/100km. Täytyy kans alkaa suunnitella sitä optimointi hommaa tai sit vaihtaa hiukkasloukku. Hintaa suunnileen saman verran.

• Neste Pro Dieseliä
        s40 kirjoitti:

Poistiko softan ohjelmointi myös ylimääräisen polttoaineannoksen? Jos ei niin syyllinen löytyy sieltä . jos taas kyllä , niin sit menee vaikeammaksi ja sieltä pumpusta varmaan pitää aloitaa. Mitenkäs päästöarvojen kanssa kävi, entä kulutus ? Minulla viimetankillinen sekalaista ajoa ja eberin käyttöä 6.15L/100km (mitattu). Maantiellä menee 90km/h 4.5L/100km. Täytyy kans alkaa suunnitella sitä optimointi hommaa tai sit vaihtaa hiukkasloukku. Hintaa suunnileen saman verran.

Tankkaa Neste Pro Diesel koska sen koostumus on autotehtaiden suosittelema muun muassa tuon hiukkassuodattimen regeneroinnin aiheuttaman moottoriöljylaimeneman takia. Pro Dieselissä ei ole ollenkaan FAME tai RME biodieseliä ja muutenkin siinä on normidieseliä vähemmän raskaita hiilivetyjä jotka voivat tehdä moottoriöljyn pinnan nousua hiukkassuodatinautoissa.

Joka haluaa tutustua polttoaineisiin enemmän etsiköön googlella autotehtaitten kirjoittaman englanninkielisen opuksen nimeltä Worldwide fuel charter.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      66
      754
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      712
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      696
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      128
      642
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      579
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      579
    7. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      483
    8. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      458
    9. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      26
      455
    10. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      449
    11. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      422
    12. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      395
    13. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      28
      379
    14. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      64
      374
    15. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      58
      367
    16. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      364
    17. Jää tyhjää tila

Kun ärrä loppuu. Toivottavasti ei kyhätä siihenkin kirppari. Hävettää koko keskusta.
      Ähtäri
      24
      359
    18. 32
      351
    19. Miks tämä jatkuu näin pitkään?

Ootko rakastunut?
      Ikävä
      23
      347
    20. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗