Onko muilla ollut v50 1.6Diisselissä, (itsellä vm. 08), ongemana moottoriöljyn
lisääntyminen. Ajettu 116000km. ,kun vika havaittu. Jos ollut sama ongelma
niin mikä on ollut vikana. Hiukkasloukku poistettu juuri ja auto optimoitu, tuli
vähän tehokkaampi. Ongelma alkoi ennen optimointia.
Volvo v50 1.6D -08 lisääntyvä moottoriöljy.
6
6086
Vastaukset
- 15+12
Ensimmäisenä pitää tietenkin tarkistaa väheneekö jokin veste siellä moottorissa, esim. jäähdytysneste. On paljon mahdollista, että sinne öljyn sekaan pääsee polttoainetta tai vettä lyhyiden ajomatkojen takia. kokeiles ajaa jokin oikeasti pidempi matka, ja seuraa samalla öljyjen pintaa.
- oljyä koneeseen
aloittaja. Aivan, unohdin mainita, että kyseessä täytyy olla polttoaine. Vettä jos
menisi niikinpaljon, näkyishän se oljyn koostumuksessa. Vaahtona öljyntäyttökor-
kissa ja öljyn harmautena. Tänään ajoin noin 440 km. ja öljy lisäänty EHKÄ hiukan.
Aamulla näen sen tarkemmin, olen katsonut öjynpinnan aina kylmästä koneesta.
Ajattelin vian olevan korkeapainepumpussa, siinähän polttoaine ja oljy ovat samas-
sa laitteessa lähellä toisiaan, kai! Jos suuttimet kusee, luulisi sen vaikuttavan käyn-
nistykseen ja vetoon, kummassakaan ei ole ongelmia. Eli kysymys kuuluu onko
kellään ollut smanlaista vikaa. Ja jos on ollut, oliko ruiskupumppu syyllinen.
Kiitän kommenteista, jo tulleesta, sekä tulevista. Ps. uusi pumppu maksaa 850e. - s40
oljyä koneeseen kirjoitti:
aloittaja. Aivan, unohdin mainita, että kyseessä täytyy olla polttoaine. Vettä jos
menisi niikinpaljon, näkyishän se oljyn koostumuksessa. Vaahtona öljyntäyttökor-
kissa ja öljyn harmautena. Tänään ajoin noin 440 km. ja öljy lisäänty EHKÄ hiukan.
Aamulla näen sen tarkemmin, olen katsonut öjynpinnan aina kylmästä koneesta.
Ajattelin vian olevan korkeapainepumpussa, siinähän polttoaine ja oljy ovat samas-
sa laitteessa lähellä toisiaan, kai! Jos suuttimet kusee, luulisi sen vaikuttavan käyn-
nistykseen ja vetoon, kummassakaan ei ole ongelmia. Eli kysymys kuuluu onko
kellään ollut smanlaista vikaa. Ja jos on ollut, oliko ruiskupumppu syyllinen.
Kiitän kommenteista, jo tulleesta, sekä tulevista. Ps. uusi pumppu maksaa 850e.Itellä s40 1.6d vm08 170000km. Epäilen samaa ongelmaa, mutta en ole vielä varma.Öljyt on seurannassa. Veikkaisin että liittyy hiukkasloukun puhdistukseen. Polttoainetta ruiskutetaan ylimääräinen annos, jos poltto ei onnistu se menee öljyn sekaan.Ei ole vika vaan ominaisuus.Polton epäonnistuminen on tietenkin jokin vika. Hiukkasloukun poiston myötä pitäisi varmaan saada poistettua ylimääräinen polttoaineannos. Korjatkaa viisaammat jos olen hakoteillä.
- Öljyä koneeseen
s40 kirjoitti:
Itellä s40 1.6d vm08 170000km. Epäilen samaa ongelmaa, mutta en ole vielä varma.Öljyt on seurannassa. Veikkaisin että liittyy hiukkasloukun puhdistukseen. Polttoainetta ruiskutetaan ylimääräinen annos, jos poltto ei onnistu se menee öljyn sekaan.Ei ole vika vaan ominaisuus.Polton epäonnistuminen on tietenkin jokin vika. Hiukkasloukun poiston myötä pitäisi varmaan saada poistettua ylimääräinen polttoaineannos. Korjatkaa viisaammat jos olen hakoteillä.
Aloittaja. Kyllä se vissiinkin on niin kuin epäilit. Hiukkasloukun tukkoisuus aiheuttaa
tuon jälkipolttonaftan sekoittumisen moottoriöljyyn. Jos Hiukkasloukku poistetaan
pitää softa myös ohjelmoida niin ettei auto yritä enää jälkipolttoa tai mikä degenerointi
se nyt sitten onkaan. Itselle tehtiin nuo toimenpiteet, (ei vaan siis volvooni), jonka
jälkeen auton suorituskyky nousi ja ehkä polttoaineen kulutus laski. Tarkkailuaika
on vielä liian lyhyt todellisen polttoainekulutuksen arviointiin. Katso autonoptimointi.fi
Optimointi maksoi 990e. EI SIIS HALPA. Olen kyllä tosi tyytyväinen tuon suoritusky-
vyn nousuun. Auto jaksaa mennä viitosvaihteella kuuttakymppiä, mihin ennen se ei oikein kyennyt. Jurrasi vaan tuossa nopeudessa. Tuo öljynlisääntyminen tuntuu
ehkä vähän rauhoittuneen. Ei ainakaan ole niin selkeä. Täytyy tarkkailla tilannetta. - s40
Öljyä koneeseen kirjoitti:
Aloittaja. Kyllä se vissiinkin on niin kuin epäilit. Hiukkasloukun tukkoisuus aiheuttaa
tuon jälkipolttonaftan sekoittumisen moottoriöljyyn. Jos Hiukkasloukku poistetaan
pitää softa myös ohjelmoida niin ettei auto yritä enää jälkipolttoa tai mikä degenerointi
se nyt sitten onkaan. Itselle tehtiin nuo toimenpiteet, (ei vaan siis volvooni), jonka
jälkeen auton suorituskyky nousi ja ehkä polttoaineen kulutus laski. Tarkkailuaika
on vielä liian lyhyt todellisen polttoainekulutuksen arviointiin. Katso autonoptimointi.fi
Optimointi maksoi 990e. EI SIIS HALPA. Olen kyllä tosi tyytyväinen tuon suoritusky-
vyn nousuun. Auto jaksaa mennä viitosvaihteella kuuttakymppiä, mihin ennen se ei oikein kyennyt. Jurrasi vaan tuossa nopeudessa. Tuo öljynlisääntyminen tuntuu
ehkä vähän rauhoittuneen. Ei ainakaan ole niin selkeä. Täytyy tarkkailla tilannetta.Poistiko softan ohjelmointi myös ylimääräisen polttoaineannoksen? Jos ei niin syyllinen löytyy sieltä . jos taas kyllä , niin sit menee vaikeammaksi ja sieltä pumpusta varmaan pitää aloitaa. Mitenkäs päästöarvojen kanssa kävi, entä kulutus ? Minulla viimetankillinen sekalaista ajoa ja eberin käyttöä 6.15L/100km (mitattu). Maantiellä menee 90km/h 4.5L/100km. Täytyy kans alkaa suunnitella sitä optimointi hommaa tai sit vaihtaa hiukkasloukku. Hintaa suunnileen saman verran.
- Neste Pro Dieseliä
s40 kirjoitti:
Poistiko softan ohjelmointi myös ylimääräisen polttoaineannoksen? Jos ei niin syyllinen löytyy sieltä . jos taas kyllä , niin sit menee vaikeammaksi ja sieltä pumpusta varmaan pitää aloitaa. Mitenkäs päästöarvojen kanssa kävi, entä kulutus ? Minulla viimetankillinen sekalaista ajoa ja eberin käyttöä 6.15L/100km (mitattu). Maantiellä menee 90km/h 4.5L/100km. Täytyy kans alkaa suunnitella sitä optimointi hommaa tai sit vaihtaa hiukkasloukku. Hintaa suunnileen saman verran.
Tankkaa Neste Pro Diesel koska sen koostumus on autotehtaiden suosittelema muun muassa tuon hiukkassuodattimen regeneroinnin aiheuttaman moottoriöljylaimeneman takia. Pro Dieselissä ei ole ollenkaan FAME tai RME biodieseliä ja muutenkin siinä on normidieseliä vähemmän raskaita hiilivetyjä jotka voivat tehdä moottoriöljyn pinnan nousua hiukkassuodatinautoissa.
Joka haluaa tutustua polttoaineisiin enemmän etsiköön googlella autotehtaitten kirjoittaman englanninkielisen opuksen nimeltä Worldwide fuel charter.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773320Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181066Ihmettelen moderointia
Palstalta häviää ihan asiallisia keskusteluketjuja mutta tuon yleensä yhden kirjoittamat homoketju saavat olla ihan rauh2431007