Onko muilla ollut v50 1.6Diisselissä, (itsellä vm. 08), ongemana moottoriöljyn
lisääntyminen. Ajettu 116000km. ,kun vika havaittu. Jos ollut sama ongelma
niin mikä on ollut vikana. Hiukkasloukku poistettu juuri ja auto optimoitu, tuli
vähän tehokkaampi. Ongelma alkoi ennen optimointia.
Volvo v50 1.6D -08 lisääntyvä moottoriöljy.
6
5588
Vastaukset
- 15+12
Ensimmäisenä pitää tietenkin tarkistaa väheneekö jokin veste siellä moottorissa, esim. jäähdytysneste. On paljon mahdollista, että sinne öljyn sekaan pääsee polttoainetta tai vettä lyhyiden ajomatkojen takia. kokeiles ajaa jokin oikeasti pidempi matka, ja seuraa samalla öljyjen pintaa.
- oljyä koneeseen
aloittaja. Aivan, unohdin mainita, että kyseessä täytyy olla polttoaine. Vettä jos
menisi niikinpaljon, näkyishän se oljyn koostumuksessa. Vaahtona öljyntäyttökor-
kissa ja öljyn harmautena. Tänään ajoin noin 440 km. ja öljy lisäänty EHKÄ hiukan.
Aamulla näen sen tarkemmin, olen katsonut öjynpinnan aina kylmästä koneesta.
Ajattelin vian olevan korkeapainepumpussa, siinähän polttoaine ja oljy ovat samas-
sa laitteessa lähellä toisiaan, kai! Jos suuttimet kusee, luulisi sen vaikuttavan käyn-
nistykseen ja vetoon, kummassakaan ei ole ongelmia. Eli kysymys kuuluu onko
kellään ollut smanlaista vikaa. Ja jos on ollut, oliko ruiskupumppu syyllinen.
Kiitän kommenteista, jo tulleesta, sekä tulevista. Ps. uusi pumppu maksaa 850e. - s40
oljyä koneeseen kirjoitti:
aloittaja. Aivan, unohdin mainita, että kyseessä täytyy olla polttoaine. Vettä jos
menisi niikinpaljon, näkyishän se oljyn koostumuksessa. Vaahtona öljyntäyttökor-
kissa ja öljyn harmautena. Tänään ajoin noin 440 km. ja öljy lisäänty EHKÄ hiukan.
Aamulla näen sen tarkemmin, olen katsonut öjynpinnan aina kylmästä koneesta.
Ajattelin vian olevan korkeapainepumpussa, siinähän polttoaine ja oljy ovat samas-
sa laitteessa lähellä toisiaan, kai! Jos suuttimet kusee, luulisi sen vaikuttavan käyn-
nistykseen ja vetoon, kummassakaan ei ole ongelmia. Eli kysymys kuuluu onko
kellään ollut smanlaista vikaa. Ja jos on ollut, oliko ruiskupumppu syyllinen.
Kiitän kommenteista, jo tulleesta, sekä tulevista. Ps. uusi pumppu maksaa 850e.Itellä s40 1.6d vm08 170000km. Epäilen samaa ongelmaa, mutta en ole vielä varma.Öljyt on seurannassa. Veikkaisin että liittyy hiukkasloukun puhdistukseen. Polttoainetta ruiskutetaan ylimääräinen annos, jos poltto ei onnistu se menee öljyn sekaan.Ei ole vika vaan ominaisuus.Polton epäonnistuminen on tietenkin jokin vika. Hiukkasloukun poiston myötä pitäisi varmaan saada poistettua ylimääräinen polttoaineannos. Korjatkaa viisaammat jos olen hakoteillä.
- Öljyä koneeseen
s40 kirjoitti:
Itellä s40 1.6d vm08 170000km. Epäilen samaa ongelmaa, mutta en ole vielä varma.Öljyt on seurannassa. Veikkaisin että liittyy hiukkasloukun puhdistukseen. Polttoainetta ruiskutetaan ylimääräinen annos, jos poltto ei onnistu se menee öljyn sekaan.Ei ole vika vaan ominaisuus.Polton epäonnistuminen on tietenkin jokin vika. Hiukkasloukun poiston myötä pitäisi varmaan saada poistettua ylimääräinen polttoaineannos. Korjatkaa viisaammat jos olen hakoteillä.
Aloittaja. Kyllä se vissiinkin on niin kuin epäilit. Hiukkasloukun tukkoisuus aiheuttaa
tuon jälkipolttonaftan sekoittumisen moottoriöljyyn. Jos Hiukkasloukku poistetaan
pitää softa myös ohjelmoida niin ettei auto yritä enää jälkipolttoa tai mikä degenerointi
se nyt sitten onkaan. Itselle tehtiin nuo toimenpiteet, (ei vaan siis volvooni), jonka
jälkeen auton suorituskyky nousi ja ehkä polttoaineen kulutus laski. Tarkkailuaika
on vielä liian lyhyt todellisen polttoainekulutuksen arviointiin. Katso autonoptimointi.fi
Optimointi maksoi 990e. EI SIIS HALPA. Olen kyllä tosi tyytyväinen tuon suoritusky-
vyn nousuun. Auto jaksaa mennä viitosvaihteella kuuttakymppiä, mihin ennen se ei oikein kyennyt. Jurrasi vaan tuossa nopeudessa. Tuo öljynlisääntyminen tuntuu
ehkä vähän rauhoittuneen. Ei ainakaan ole niin selkeä. Täytyy tarkkailla tilannetta. - s40
Öljyä koneeseen kirjoitti:
Aloittaja. Kyllä se vissiinkin on niin kuin epäilit. Hiukkasloukun tukkoisuus aiheuttaa
tuon jälkipolttonaftan sekoittumisen moottoriöljyyn. Jos Hiukkasloukku poistetaan
pitää softa myös ohjelmoida niin ettei auto yritä enää jälkipolttoa tai mikä degenerointi
se nyt sitten onkaan. Itselle tehtiin nuo toimenpiteet, (ei vaan siis volvooni), jonka
jälkeen auton suorituskyky nousi ja ehkä polttoaineen kulutus laski. Tarkkailuaika
on vielä liian lyhyt todellisen polttoainekulutuksen arviointiin. Katso autonoptimointi.fi
Optimointi maksoi 990e. EI SIIS HALPA. Olen kyllä tosi tyytyväinen tuon suoritusky-
vyn nousuun. Auto jaksaa mennä viitosvaihteella kuuttakymppiä, mihin ennen se ei oikein kyennyt. Jurrasi vaan tuossa nopeudessa. Tuo öljynlisääntyminen tuntuu
ehkä vähän rauhoittuneen. Ei ainakaan ole niin selkeä. Täytyy tarkkailla tilannetta.Poistiko softan ohjelmointi myös ylimääräisen polttoaineannoksen? Jos ei niin syyllinen löytyy sieltä . jos taas kyllä , niin sit menee vaikeammaksi ja sieltä pumpusta varmaan pitää aloitaa. Mitenkäs päästöarvojen kanssa kävi, entä kulutus ? Minulla viimetankillinen sekalaista ajoa ja eberin käyttöä 6.15L/100km (mitattu). Maantiellä menee 90km/h 4.5L/100km. Täytyy kans alkaa suunnitella sitä optimointi hommaa tai sit vaihtaa hiukkasloukku. Hintaa suunnileen saman verran.
- Neste Pro Dieseliä
s40 kirjoitti:
Poistiko softan ohjelmointi myös ylimääräisen polttoaineannoksen? Jos ei niin syyllinen löytyy sieltä . jos taas kyllä , niin sit menee vaikeammaksi ja sieltä pumpusta varmaan pitää aloitaa. Mitenkäs päästöarvojen kanssa kävi, entä kulutus ? Minulla viimetankillinen sekalaista ajoa ja eberin käyttöä 6.15L/100km (mitattu). Maantiellä menee 90km/h 4.5L/100km. Täytyy kans alkaa suunnitella sitä optimointi hommaa tai sit vaihtaa hiukkasloukku. Hintaa suunnileen saman verran.
Tankkaa Neste Pro Diesel koska sen koostumus on autotehtaiden suosittelema muun muassa tuon hiukkassuodattimen regeneroinnin aiheuttaman moottoriöljylaimeneman takia. Pro Dieselissä ei ole ollenkaan FAME tai RME biodieseliä ja muutenkin siinä on normidieseliä vähemmän raskaita hiilivetyjä jotka voivat tehdä moottoriöljyn pinnan nousua hiukkassuodatinautoissa.
Joka haluaa tutustua polttoaineisiin enemmän etsiköön googlella autotehtaitten kirjoittaman englanninkielisen opuksen nimeltä Worldwide fuel charter.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818