Harley teki japsipyörät!

XR 1200

Eicmassa on juuri esitelty uudet Harleyy Davidson mallit 500 ja 750.

Istukaapa alas ennenkuin jatkatte.
Pyörissä on nestejäähdytteiset V2-moottorit. Samannäköiset kuin Hondan pyörissä on aina olleet.

Mielenkiintoista! Mihinkähän hinnat asettuvat, kun Sporstereiden alle minusta kuitenkin pitäisi hintojen jäädä.

18

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bmv.

      Eipä tommoiset romut juuri kiinnosta.

    • Mopoluokaan
    • suuntamuuttuu

      Mahottoman näköinen pulkka vaan laitettu syylärin ympärille, no ottaa aikansa ennenkuin saavuttavat japsien etumatkan yleensäkin laadun suhteen mutta näyttää suunta hitaasti kääntyvän isommissakin versioissa kuten kansijäähdytyksen tuleminen , saas nähdä kauanko mennään näillä "välimalleilla" kunnes saadaan etumatka kurottua.

    • fidun HD.....

      Vaikka olisi tehnytkin, En ikuna hommaisi moista rakkinetta tuohon hintaan....................

    • 1+12

      Näkyy taloushörhöt jälleen astuneet Harleyn johtoon, samoin kuin 70 luvullakin jolloin HD koki elämänsä mahalaskun.

      Kunnes Willie G Davidson osti firman ja alkoi kuuntelmaan millaisia mopeteja asiakkaat haluavat.

    • malmikasa

      Hyvä jotta tekniikan osalta otetaan askel oikeaan suuntaan , olisko tullut raja vastaan luotettavuuden ja kestävyyden osalta kilpailijoihin nähden ,kun pitäs tarjota paremmin vastinetta maksetulle hinnalle.Kyllähän nykypäivänä pitäs saada pyörä joka kestää
      ajoa enempi ilman kalliita remppoja.

      • Älä puhu soopaa

        Arvostetun saksalaisen Motorrad -lehden pitkäaikainen kestotestipriimus on HD Road KIng. Tänä vuonna vasta Honda CBF 600 kiilasi ykköseksi.

        TIETOSI Harleyn kestävyydestä eivät perustu faktoihin vaan kateuteesi.

        Tienposkessa kyllä näkee enemmän Harrikoita kuin YHTÄ vanhoja jaappanilaisia. Tämä siitä syystä, että on the road on paljon yli 30 vuotta vanhoja Harrikoita. Samanikäiset Japanialaiset eivät juuri teillä liikuskele, vaan ovat paalissa tai museoissa. Tai odottelevat tallissa ihmettä, joka toisi kaivattuja varaosia.

        Japanialaisten laatu on kyllä timantinkovaa, se on myönnettävä. Ongelma on vaan se, että niiihin ei saa mistään kohtuuhintaisia varaosia toisin kuin vanhoihin Harley Davidsoneihin.
        Omassa tallissa on hyvä Kawan kaksitahtinen 350. Ajaa ei paljon sillä voi, sillä varaosat ovat kiven takana.


      • sälli
        Älä puhu soopaa kirjoitti:

        Arvostetun saksalaisen Motorrad -lehden pitkäaikainen kestotestipriimus on HD Road KIng. Tänä vuonna vasta Honda CBF 600 kiilasi ykköseksi.

        TIETOSI Harleyn kestävyydestä eivät perustu faktoihin vaan kateuteesi.

        Tienposkessa kyllä näkee enemmän Harrikoita kuin YHTÄ vanhoja jaappanilaisia. Tämä siitä syystä, että on the road on paljon yli 30 vuotta vanhoja Harrikoita. Samanikäiset Japanialaiset eivät juuri teillä liikuskele, vaan ovat paalissa tai museoissa. Tai odottelevat tallissa ihmettä, joka toisi kaivattuja varaosia.

        Japanialaisten laatu on kyllä timantinkovaa, se on myönnettävä. Ongelma on vaan se, että niiihin ei saa mistään kohtuuhintaisia varaosia toisin kuin vanhoihin Harley Davidsoneihin.
        Omassa tallissa on hyvä Kawan kaksitahtinen 350. Ajaa ei paljon sillä voi, sillä varaosat ovat kiven takana.

        Alkaa ne alle 1980 vuoden Harleytkin olla jo tosi harvinaisia tien päällä, vain suosituimpiin kokoontumisiin niitä tuotdaan näytille, mutta ajopyöränä käyvät vähiin. HD -kerholaisetkaan eivät jaksa enää näprätä shovelien, pannujen ja rystypäiden kanssa. Esim. nettimotossa on myynnissä alle 60kpl vuosimallin 1980 tai vanhempaa Harleytä, japseja on satakunta.

        Museopyörien enemmistö on japanilaisia, mikä tosin johtuu myös siitä, että Harleytä on rakennettu paljon, vaikka nykypäivänä tuollainen yli 30 -vuotias vanhus olisi hienoimmillaan ja arvokkaimmillaan alkuperäisenä. Ja yhä useampi museorekisterissä oleva japanilainen on myös aktiivisessa ajossa tuhansia kilometrejä vuodessa. Vaikka osien saanti olisi vaikeampaa, niin jos pyörällä on ajettu esim. 50-100 tuhatta, sillä uskaltaa ajaa hyvin muutaman tuhannen kesässä, hyvällä onnella ja pidolla se voi kestää vaikka vielä 20 kesää vailla isompia korjauksia.

        Omasta vinkkelistäsi et varmaan näe niitä japanilaisia vanhoja pyöriä liikenteessä niin paljon, kun liikut eri ralleissa ja talleissa. Itselläni on ollut viime vuosina möhkökawa, vanhoja jammuja ja museorekisteröity Gold Wing ja voin kertoa, että niilä ajetaan paljonkin, kun liikkuu oikeissa piireissä niitä näkee paljon, samoin suurissa sekakokoontumisissa kuten Liedon motoristikirkko tai Turengin torstai-illat.

        Siinä olet oikeassa, että osaan on vaikea saada osia, mutta joihinkin saa jo lisääntyvässä määrin. Toki Harleyhyn saa parhaiten osia vanhanakin, mutta kiihtyvällä tahdilla ne näkyvät valitettavasti katoavat käytöstä, alkuperäiskuntoiset museointikelpoiset on tosi harvinaisia ja yhä vähemmän tuntuu niiden rakentelukaan käyttöpyöräksi kiinnostavan. Jengi haluaa varmatoimisempia ja tehokkaampia uusia pyöriä.

        Nykypäivänä 70 -luvun japanilaiset näyttävät todella hienoilta, oikeastaan taide-esineiltä juuri alkuperäisinä, onneksi niitä on muokattu hyvin vähän. Toki myös vanhat, alkuperäiset Harleyt ovat upeita pyöriä. Kun katsoo 30 vuotta vanhoja pyöriä, niin siellä on jo nyt ja tulee koko ajan lisää sellaisenaan mitä mainioimpia käyttöpyöriä, joilla voi ajella edullisella museovakuutuksella melko huolettomasti jopa vuosikymmeniä.


      • Old hippie
        sälli kirjoitti:

        Alkaa ne alle 1980 vuoden Harleytkin olla jo tosi harvinaisia tien päällä, vain suosituimpiin kokoontumisiin niitä tuotdaan näytille, mutta ajopyöränä käyvät vähiin. HD -kerholaisetkaan eivät jaksa enää näprätä shovelien, pannujen ja rystypäiden kanssa. Esim. nettimotossa on myynnissä alle 60kpl vuosimallin 1980 tai vanhempaa Harleytä, japseja on satakunta.

        Museopyörien enemmistö on japanilaisia, mikä tosin johtuu myös siitä, että Harleytä on rakennettu paljon, vaikka nykypäivänä tuollainen yli 30 -vuotias vanhus olisi hienoimmillaan ja arvokkaimmillaan alkuperäisenä. Ja yhä useampi museorekisterissä oleva japanilainen on myös aktiivisessa ajossa tuhansia kilometrejä vuodessa. Vaikka osien saanti olisi vaikeampaa, niin jos pyörällä on ajettu esim. 50-100 tuhatta, sillä uskaltaa ajaa hyvin muutaman tuhannen kesässä, hyvällä onnella ja pidolla se voi kestää vaikka vielä 20 kesää vailla isompia korjauksia.

        Omasta vinkkelistäsi et varmaan näe niitä japanilaisia vanhoja pyöriä liikenteessä niin paljon, kun liikut eri ralleissa ja talleissa. Itselläni on ollut viime vuosina möhkökawa, vanhoja jammuja ja museorekisteröity Gold Wing ja voin kertoa, että niilä ajetaan paljonkin, kun liikkuu oikeissa piireissä niitä näkee paljon, samoin suurissa sekakokoontumisissa kuten Liedon motoristikirkko tai Turengin torstai-illat.

        Siinä olet oikeassa, että osaan on vaikea saada osia, mutta joihinkin saa jo lisääntyvässä määrin. Toki Harleyhyn saa parhaiten osia vanhanakin, mutta kiihtyvällä tahdilla ne näkyvät valitettavasti katoavat käytöstä, alkuperäiskuntoiset museointikelpoiset on tosi harvinaisia ja yhä vähemmän tuntuu niiden rakentelukaan käyttöpyöräksi kiinnostavan. Jengi haluaa varmatoimisempia ja tehokkaampia uusia pyöriä.

        Nykypäivänä 70 -luvun japanilaiset näyttävät todella hienoilta, oikeastaan taide-esineiltä juuri alkuperäisinä, onneksi niitä on muokattu hyvin vähän. Toki myös vanhat, alkuperäiset Harleyt ovat upeita pyöriä. Kun katsoo 30 vuotta vanhoja pyöriä, niin siellä on jo nyt ja tulee koko ajan lisää sellaisenaan mitä mainioimpia käyttöpyöriä, joilla voi ajella edullisella museovakuutuksella melko huolettomasti jopa vuosikymmeniä.

        Kuten sanoi, minulla on Kawa 350 S2.
        Kaunein koskaan valmistettu moottoripyörä on minun silmissäni sininen Kawasaki 750 H2.

        En ole mitenkään mihinkään merkkiin erityisesti sitoutunut. Mutta kolme modernia Harleyta omistaneena voin sanoa, että niiden laatu (sikäli kuin sillä ymmärretään käyttövarmuutta ) on huippuluokkaa. Sen vuoksi kommentit ikuisesta korjaamisesta ovat minusta pelkkää pahantahtoista shittiä.

        Epäilyttävin laatu jos käyttövarmuutta taas ajatellaan, on italialaisissa moottoripyörissä. Silti olisi mukava omistaa kerran MV Agusta, ennenkuin ajohanskat lopullisesti naulaan tallin seinään.
        Lyhyesti summattuna rakastan kaikenlaisia moottoripyöriä valmistusmaasta riippumatta.


    • konservatiivi?

      Toisin sanoen tunnustit juuri vanhoillisuutesi moottoripyörien suhteen. Sitähän ne aatamin aikuisella tekniikalla olevat HD:t ovat.

      • uteliaisuuttani

        Mitä pahaa vanhassa on?


    • konservatiivi?

      Ei kai mitään. Pääsihän sitä eteenpäin hevosellakin, ennenkuin auto keksittiin, ja lankapuhelimella pärjättiin mainiosti, ennenkuin mobiilipuhelimet tulivat kuvaan. Kahvit porisivat pannussa hellalla, ennenkuin varsinaiset kahvinkeittimet astuivat kuvaan. Atlannin yli mentiin upeasti parissa viikossa laivoilla, kun tänään mennään lentokoneella muutamassa tunnissa, jne. Toisin sanoen kehitys kehittyy, Paitsi eräs MP-merkki.....

      • sälli

        Oletko huomannut, että silti ihmiset matkustavat pitkiäkin matkoja laivalla, jopa ihan huvikseen, vaikka lentokoneellä pääsee pisteestä a pisteeseen b?

        Oletko huomannut, että monet harrastavat purjeveneilyä, jopa vanhanaikaisilla venelillä ilman nykytekniikkaa, vaikka on kehitetty nopeat ja mukavat moottoriveneet, joilla on helppo ajaa?

        Ja tosiaan, niillä hevosillakin ratsastetaan, vaikka on olemasas autot.

        Toiset ajaa moottoripyörilläkin, vaikka auto on turvallisempi ja "mukavampi" matkustusmuoto säiltä, viimalta, tuulelta ja ötököiltä suojattuna ilmastoidussa kotelossa.

        Kaikki tekniset vertauksesi esittelevät tekniikan kehitystä käyttövälineillä. Harrastuspuolella määrää edelleen tunteet. Sen vuoksi monet ajavat esim. pitkäkeulaisella chopperilla siirtyen paikasta toiseen vanhempia, mutkaisia ja mäkisiä maisemareittejä, vaikka modernilla, katetulla homosohvalla tai vielä mukavemmalla Mersulla pääsisi modernia, nopeaa, tasaista ja suoraa moottoritietä "mukavammin" perille. Onko sitten vain niin, että toiset eivät kykene nauttimaan elämästä, eivät tuntemaan suuria tunteita ja elämyksiä, minkä vuoksi he ihmettelevät eivätkä "ymmärrä", miksi jotkut edelleen seilaavat vaivalloisella purjeveneelle, ajavat hitaalla ja vanhanaikaisella moottoripyörällä, jota "joutuu" ohjastamaan ja ajamaan, miksi toiset kiipeävät vuorelle, vaikka sinne pääsisi helikopterilla ihailemaan niitä samoja maisemia.

        Miksi miksi miksi, sanovat ne, jotka eivät kykene elämään tunteella ja kokemaan asioita sielun syvyydestä.


    • konservatiivi?

      Oliko tässä kysymys tunteista? Sorry, en tiennyt. Luulin, että tekniikasta.

      • Vertti

        Mistä moinen katkeruus?

        Maailmalla on pyöriä jokaisen makuun. Jos et ole harrikoista kiinnostunut, miksi pyörit täällä mielipiteitäsi tyrkyttämässä?
        Etsi sellainen palsta, jossa käsitellään suosikkipyöriäsi ja jätä meidät harrastajat täällä rauhaan.


      • sälli

        Tottakai harrastuksissa on kyse pääosin tunteista, fiiliksistä. Eikö suurin osa ihmisistä harrasta asioita sen vuoksi, että niiden parissa on mukava olla, kokee hyviä fiiliksiä.

        Toki moni arvioi pyörän valintaa esim. kestävyyden ja kulutuksenkin perusteella, mutta tärkeintä on kuitenkin se, miltä sillä ajaminen tuntuu, kysehän on huviajeluun tarkoitetusta pelistä suurimmalle osalle käyttäjistä.

        Itse saan parhaat fiilikset prätkän selässä, kun kurvaan chopperilla mutkaiselle maisemareitille. Olen kokeillut kaikenlaisia pyöriä ja omistanutkin monia. Esim. huippu "ajo-ominaisuuksilla" varustetun matkasportin puikoissa tylsistyin hyvin pian. Ajaminen moottoritietä 150km/h autobahnalla tuntui tosi tympeältä, myöskään vauhdin ja vaaran tunne kurveja jalkatapeilla nuollen viihdytti vain hetken, sitten siihenkin kyllästyi, hissukseen cruisaaminen tuollaisella pyörällä oli myrkkyä ja tuotti vain kipua jäsenille ja turrutti mieltä. Ystäväni argumentoi vetoamalla, kuinka moottorialan lehdessä todistettiin, että tämä RRRZZZXXX -pyörä on voittanut useita testejä ja todettu niissä parhaaksi matkapyöräksi esim. Euroopan halki reissulle.

        Kuitenkin itse saan enemmän iloa taittaessani Euroopan halki pienempiä teitä, sukeltaen maisemaan, ajaen puukujien varjossa, poiketen rannikkoteille, jytkyttäen pienten kaupunkien läpi, tuntien leudon tuulen kasvoilla, jolloin itse matkakin on jatkuva elämys, eikä vain kiireellä tavoitettavat etapit. Jos joku saa nautintoa, 200km/h moottoriteitä paahtaen, niin hänelle varmasti toisenlainen pyörä on sopiva. Voihan olla, että on niitäkin ihmisiä, jotka saavat iloa ja nautintoa vain siitä tiedosta, mitä teknisiä hienouksia heidän ajopeleissään on, tässä kohtaa on pakko tuntea myötätuntoa.


    • konservatiivi?

      Pyysin jo anteeksi. En tiennyt, ettette kestä kritiikkiä.

      • sälli

        Käsitit väärin. Itse en ainakaan ole loukkantunut kritiikistäsi lainkaan. Olen vain kertonut, mistä moottoripyöräilyssä ja harrastuksissa on itselle ja monille muillekin kyse, hyvistä fiiliksistä. Sen ymmärtäminen ei kovin paljon vielä elämänkokemusta vaadi

        Jos ei "ymmärrä", miksi jotkut nauttivat toisenlaisilla vehkeillä ajelusta, mistä itse pitää, niin ongelma (ymmärryksen puute) on tietenkin siinä päässä, joka ei "ymmärrä".


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe