Tietysti voi olla et esim. joku murhamies on alhaisissa mielentiloissa tekonsa jälkeen, mutta kyse ei ole mielensairaudesta.
Koko homma on psykiatrien keksintö, ja aivan puppua.
Uskoa voi vaikka Joulupukkiin, ja teille se olisi varmaan parempi vaihtoehto.
Jokainen voi itse muuttaa asioitaan ja jos haluaa olla alamaissa , niin senkus.Mutta on hullua huumata itsensä huumepillerien kanssa, ja aiheuttaa niiden avulla kemiallinen lobotomia aivoihinsa.
Ajattelisitte itsekin ,ei toi oo oikein.
Tosin kommunisti-Suomessa voi olla monessa kunnassa vaikeaa ,kun on monia psykologeja yms. jotka on aivopesty tuohon oppiinsa, ja jotka siten leimaavat toisia hulluiksi ja masentuneiksi,jne.
Pelleily voi kuitenkin saada karmean lopun: esim. sähköshokkikäsittelyt on otettu uudestaan
psykiatriaan,jopa masennuksen takia !
Masennusta ei ole olemassa
22
3004
Vastaukset
- fgf
kyllä
- kerralla
Sinä se parannat kaikki sairaudet samalla tavalla kuin ex- mieheni. Poika tarvitsi uudet lääkkeet astmaansa, niin mies tuumasi, ei sillä mitään astmaa oo!
Toivon hartaasti ettet joudu koskaan kokemaan todellista masennusta, sillä sen jälkeen ei elämäsi tule enää olemaan sama kuin ennen, saat ikuisen olalla istujan, johon vaan on totuttava.- Nasse
Minä taas toivon että tämä ihminen nimenomaan saisi joskus kokea masennuksen. Taitaisi olla hiljaista poikaa sen jälkeen. Mikäli selviäisi hengissä.
- Kroonisesti masentunut
Nasse kirjoitti:
Minä taas toivon että tämä ihminen nimenomaan saisi joskus kokea masennuksen. Taitaisi olla hiljaista poikaa sen jälkeen. Mikäli selviäisi hengissä.
Masennuksestahan on tullut ns.trendisairaus, mitä tosin itse en allekirjoita. Mitä sitten oli kymmeniä vuosia sitten, kun termiä depressio ei ollut vielä keksittykään? Todennäköisesti ihmisiä vaan vitutti ankarasti.. hohohoo, mutta leikki sikseen. Masennus on vakava sairaus joka ohittaa monet fyysiset sairaudet vakavuudessaan,miksi sitten ei hoidettaisi sitä lääkeillä kuten muitakin sairauksia? Kun mieli on sairas, niin harvemmin kehokaan käy täysillä. Ihminen on kokonaisuus, ei vain osiensa summa.
Mitä tällä nyt sitten haen on se: että vaikeasti masentunut on kuin elävä kuollut, mikään ei tunnu miltään, ei ilo ei suru, sitä vaan on ja on päivä toisensa jälkeen ja ajautuu yhä syvemmälle masennuksen syövereihin, josta ylöskipuaminen on vaikeaa joskus jopa mahdotonta. Sitä ei voi sanoin kuvailla, se täytyy kokea. - catcat
Kroonisesti masentunut kirjoitti:
Masennuksestahan on tullut ns.trendisairaus, mitä tosin itse en allekirjoita. Mitä sitten oli kymmeniä vuosia sitten, kun termiä depressio ei ollut vielä keksittykään? Todennäköisesti ihmisiä vaan vitutti ankarasti.. hohohoo, mutta leikki sikseen. Masennus on vakava sairaus joka ohittaa monet fyysiset sairaudet vakavuudessaan,miksi sitten ei hoidettaisi sitä lääkeillä kuten muitakin sairauksia? Kun mieli on sairas, niin harvemmin kehokaan käy täysillä. Ihminen on kokonaisuus, ei vain osiensa summa.
Mitä tällä nyt sitten haen on se: että vaikeasti masentunut on kuin elävä kuollut, mikään ei tunnu miltään, ei ilo ei suru, sitä vaan on ja on päivä toisensa jälkeen ja ajautuu yhä syvemmälle masennuksen syövereihin, josta ylöskipuaminen on vaikeaa joskus jopa mahdotonta. Sitä ei voi sanoin kuvailla, se täytyy kokea.En olisi itse osannut paremmin sanoa. Myöskin kärsin hyyyyyyyvin pitkäaikaisesta masennuksesta ja viimeisillä voimilla aloitin lääkityksen. Nyt tämän viimeisen oljenkorren ja toivonrippeen avulla eteenpäin koitetaan :( En olisi koskaan ehkä aloittanut, ellen olisi tällaista viisautta joskus jostain lukenut.. "jos tuntee olevansa todella masentunut ja ahdistunut, sehän kertoo että joskus on ollut parempi olo, on ehkä jopa ollut onnellinen". Olisi edes se normaali potutus, mutta tämä on jotain paljon pahempaa. Masennus on pahempaa kuin mikään muu sairaus, en ole miettinyt itsemurhaa minkään muun takia koskaan.
- Aivo
catcat kirjoitti:
En olisi itse osannut paremmin sanoa. Myöskin kärsin hyyyyyyyvin pitkäaikaisesta masennuksesta ja viimeisillä voimilla aloitin lääkityksen. Nyt tämän viimeisen oljenkorren ja toivonrippeen avulla eteenpäin koitetaan :( En olisi koskaan ehkä aloittanut, ellen olisi tällaista viisautta joskus jostain lukenut.. "jos tuntee olevansa todella masentunut ja ahdistunut, sehän kertoo että joskus on ollut parempi olo, on ehkä jopa ollut onnellinen". Olisi edes se normaali potutus, mutta tämä on jotain paljon pahempaa. Masennus on pahempaa kuin mikään muu sairaus, en ole miettinyt itsemurhaa minkään muun takia koskaan.
ette sitten koskaan oo ajatellut et mistä toi tuollainen tilanne on alkanut ja tullut teille???
Esim. kurja ihmissuhde(=v-mainen kumppani), tai vit_umaiset työ- tai opiskelukaverit, tai siis jopa - kauheat vanhemmat?Tai muuta sellasta?
Unelmat pantu paskaksi?
Ootte tehnyt jonkun tosi fiaskon joskus?
Jotain tollasta?
Vois meinaan auttaa , jos tajuaisitte miten ootte tohon jamaan tulleet.Kun siis useimmat kuitenkin on lapsina aika positiivisia, sensijaan et huutais :" teen itseurhan!olen masentunut! ei voi autaa ollenkaan! tarvitsen pillerin! " - catcat
Aivo kirjoitti:
ette sitten koskaan oo ajatellut et mistä toi tuollainen tilanne on alkanut ja tullut teille???
Esim. kurja ihmissuhde(=v-mainen kumppani), tai vit_umaiset työ- tai opiskelukaverit, tai siis jopa - kauheat vanhemmat?Tai muuta sellasta?
Unelmat pantu paskaksi?
Ootte tehnyt jonkun tosi fiaskon joskus?
Jotain tollasta?
Vois meinaan auttaa , jos tajuaisitte miten ootte tohon jamaan tulleet.Kun siis useimmat kuitenkin on lapsina aika positiivisia, sensijaan et huutais :" teen itseurhan!olen masentunut! ei voi autaa ollenkaan! tarvitsen pillerin! "niin, harvahan masentuu syyttä. Itse olen syyni tänne palstalle kirjoittanut. Kaipa se on että joku on satuttanut tosi pahasti eikä siitä ole selvinnyt yksin..
- teak
catcat kirjoitti:
niin, harvahan masentuu syyttä. Itse olen syyni tänne palstalle kirjoittanut. Kaipa se on että joku on satuttanut tosi pahasti eikä siitä ole selvinnyt yksin..
Niinpä niin. Harva masentuu syyttä, mutta monet syyt ovat sellaisia, etteivät ne ajattelemalla poistu. Menneet ovat menneitä, eivätkä muuksi muutu. Ikävä kyllä niillä kuitenkin on vaikutuksensa. Yhdestä asiasta seuraa toinen, joka aikanaan johti masennuksen syntyyn.
Alttius masennuksellehan on ainakin osin perinnöllinen. Mutta nykyinen elämänmeno, jossa yhteiskunta varta vasten huolehtii siitä, että kilpailu on kovaa, tekee myös melko pahaa jälkeä. Ei tarvitse kohdata kovin montaa kovaa kokemusta, kun kilpailumentaliteetti ja yleinen vastuuttomuus vie voiton ja niin ollaan kierteessä, josta ei kauniin ajatuksin suoriuduta.
Kun kerran kehut olevasi Aivo ja muutenkin näyt uskovan ajattelun voimaan, suosittelisin alan kirjoitteluun perehtymistä. Sinä nimittäin et ole ainoa, joka näitä asioita on tullut pohtineeksi. - Crystal
En halua pelkästään kommentoida sinun viestiäsi koska kukaan teistä ei näytä tajuavan omia puheitaan. En nyt kirjoita idioottina kaikki tietävänä joka ei ole koskaan kokenut masennusta nimittäin kyllä olen ja se on vieläkin ja kamppailen joka päivä sitä vastaan en ymmärrä miksi porukka väittää että masennuksesta ei pääse eroo ja se seuraa koko elämän mukana, siksikö että joku sanoi niin ja siihen on naurettavan helppo totutella?
Masennus ei ole mikään krooninen sairaus johon ei voisi vaikuttaa vaan päin vastoin! Se on päässä ja kukaan muu ei saa sitä pois kuin henkilö itse! Jos on niin helppo sortua suruun niin miksei myös sitten voisi iloita useammin, loppujen lopuksi se ei ole vaikeampaa!
Masennusta tod pidetään pirun yleisenä ja kaikki tuntuvat potevan sitä ja suurin osa jää siihen kierteeseen kiinni eikä halua pääsät pois! Minulle se on sitä jos sanoo että se on vaikea sairaus ja se seuraa koko ajan mukana, tarkoittaa sitä että sen ei haluakkaan loppuvan. olen nähnyt mielettömästi porukkaa joka on tällaista mutta kukaan ei tunnu tajuavan että siitä pääsee eroon!!
Mikään lääke siinä ei oikeasti auta, se vaan viivyttää oireita mutta ei sun ajatukset mihinkään katoa, joudut syomään lääkkeitä koko loppu elämäs! Siis ajattele, sä loit ne ajatukset, ei kukaan muu ja sä myös pääset niistä eroon jos haluat! Arvaa suositteleeko psykat sulle tollasta hoitoa, ei! Ne haluaa vaan rahat kun käyt puhumassa ja uusimassa reseptiä, aina kun vaan ajattelet "juu, mulla on aika taas ens viikolla, masennus jatkuu vielä silloinkin", sä et saa sitä lähtemään pois!
Uskokaa mua, me pystytään vaikuttamaan meidän ajatuksiin itse, ei lääkkeet... Masennus ei ole sairaus, jos sen ottaa niin, siitä ei pääse eroon, koska sairauksien ajatellaan jatkuvan! Sä et pysty syöpään vaikuttamaan, mutta masennus lähtee pois! Mä ainakin olen kyllästynyt siihen nyt lopullisesti!!! Tahdon siitä eroon!
Menkää ulos, nauttikaa auringon rippeistä.. Maailma on oikeasti parempi paikka ja siellä on parempia ihmisiä, te ette ole yksin. Jos haluatte jutella, etsikää ulkoa ihmisiä, järjestäkää omia tapaamisia palstan välityksellä (varoivaisuus hyvä muistaa) löytäkää valo elämään! Mäkin olen kaatunut tuhansia kertoja ja tulen vielä kaatumaan mutta elämä on aina täynnä ylä ja alamäkiä. Mun polvet saa olla verillään vaikka kuinka monta kertaa, koska maailmassa on ystäviä laittamassa laastareita, tsemppiä teille! :)
- lähihoitaja opiskelija
mene vaikka psykiatriselle poliklinikalle ja hae esitteitä masennuksesta.
tiesitkö, että suurin osa mielisairaita ihmisiä on suljetulla osastolla masennuksen takia?
masennus on vakava asia, tiedän henkilökohtaisesta kokemuksesta, nimittäin olen itse sairastanut masenusta, tosin en kovin vaikeaa, mutta masennusta silti.
olen nähnyt monien ihmisten palavan loppuun ja se ei ole kaunis näky.
masenus pitää hoitaa tai se johtaa siihen pahimpaan.
toivottavasti aikuistut pian.- Pirtsakka
Olet sekaisin.
Kukaan ei psykiatriassa parannu.
Te tuhoatte ihmiset,muka hoidon nimeen.
Kuinkas moni on kuollut hoitoihinne (pillereihin tai shokkeihin)klinikallanne viime kuukausien aikana???
Te aivopesette vain ihmiset uskomaan moiseen masennus-huuhaaseen.
Katso totuutta silmiin, ja huomaa kuinka kauheaa tuhoa teette,jopa koko yhteiskunnalle.
Kuinkas monta potilasta olette vammauttaneet loppuiäksi "hoidoillanne"? - hullugaani
"suurin osa mielisairaita ihmisiä on suljetulla osastolla masennuksen takia?"
Ei taida pitää paikkaansa. Suurin osa potilaista on mielisairaalassa kokemusteni mukaan muista syistä kuin masennuksen takia. - lähihoitaja opiskelija
hullugaani kirjoitti:
Ei taida pitää paikkaansa. Suurin osa potilaista on mielisairaalassa kokemusteni mukaan muista syistä kuin masennuksen takia.kaippa minä ite tiedän, kuka on minkäkin takia meidän sairaalassa..
- lähihoitaja opiskelija
Pirtsakka kirjoitti:
Olet sekaisin.
Kuinkas moni on kuollut hoitoihinne (pillereihin tai shokkeihin)klinikallanne viime kuukausien aikana???
Katso totuutta silmiin, ja huomaa kuinka kauheaa tuhoa teette,jopa koko yhteiskunnalle.
Kuinkas monta potilasta olette vammauttaneet loppuiäksi "hoidoillanne"?mutta en tarvitse loukkaavia viestejä.. en ole pyytänyt niitä.
"Kukaan ei psykiatriassa parannu." siis mitä ihmettä sinä tolla tarkoitat? miksi ihmeessä luulet, että ylipääntäsä klinikoita ja hoitoja on? varmaankin siksi, että "laitetaan" ihmiset parantumaan! tiedätkö edes, että kuinka moni on päässyt taas "normaaliin" elämään hoidon ansiosta?
se on sitten huonosta hoidosta ja lääkäristä kiinni, jos joku masentunut kuolee SHOKKIIN! ja pillereiden yliannostukseen!
ketään ei aivopestä, eikä lääketiede ole huuhata, ota nyt hyvä ihminen järki käteen tai sinä tuhoat itsesi!
en todellakaan ymmärrä että miksi luulet potilaiden vammautuneen MASENNUKSEN takia?? et taida itsekkään tietää mistä puhut!!
mielestäni lääketiede sinun "huuhaasi" ovat vain auttaneet ihmisiä, eivät suinkaan tappaneen.
sinulla on varmaan ollut hyvin traaginen lapsuus kun tollaisia kuvittelet.. - hoitsu
Pirtsakka kirjoitti:
Olet sekaisin.
Kuinkas monta potilasta olette vammauttaneet loppuiäksi "hoidoillanne"?taidat olla itse sekaisin!!
- hullugaani
lähihoitaja opiskelija kirjoitti:
kaippa minä ite tiedän, kuka on minkäkin takia meidän sairaalassa..
Tilastotietojen mukaan vuonna 2002 ylivoimaisesti suurimman osan psykiatrisen hoidon hoitopäivistä käyttivät skitsofreenisten ja harhaluuloisten psykoosien tautiryhmään kuuluvat potilaat. linkki:http://www.stakes.info/files/pdf/tilastotiedotteet/Tt31_03.pdf
Muuten minä en tavannut mielisairaalassa yhtään töissä olevaa lähihoitajaa. Kaikki hoitajat olivat joko mielenterveyshoitajia tai sairaanhoitajia. - lähihoitaja opiskelija
hullugaani kirjoitti:
Tilastotietojen mukaan vuonna 2002 ylivoimaisesti suurimman osan psykiatrisen hoidon hoitopäivistä käyttivät skitsofreenisten ja harhaluuloisten psykoosien tautiryhmään kuuluvat potilaat. linkki:http://www.stakes.info/files/pdf/tilastotiedotteet/Tt31_03.pdf
Muuten minä en tavannut mielisairaalassa yhtään töissä olevaa lähihoitajaa. Kaikki hoitajat olivat joko mielenterveyshoitajia tai sairaanhoitajia.no sit me varmaan asutaan eri planeetoilla.. :> meiän sairaala ku sattuu olemaan täynnä lähihoitajia. ja päiväkodeissa myös.
tuota.. en ymmärrä et miks tästä tuli Suuri Ongelma..? voisitte ottaa vähän rennommin! - hullugaani
no sit me varmaan asutaan eri planeetoilla.. :> meiän sairaala ku sattuu olemaan täynnä lähihoitajia. ja päiväkodeissa myös.
tuota.. en ymmärrä et miks tästä tuli Suuri Ongelma..? voisitte ottaa vähän rennommin!Minun mielestäni olisi hyvä, jos keskusteluissa pyrittäisiin esittämään mahdollisimman oikeellista tietoa.
Mielisairaaloiden potilaista on tilastotietoa, mikä on faktaa eikä mitään musta tuntuu tietoa.
Mistähän sairaalasta muuten mahtaa olla kyse? - lähihoitaja opiskelija
hullugaani kirjoitti:
Minun mielestäni olisi hyvä, jos keskusteluissa pyrittäisiin esittämään mahdollisimman oikeellista tietoa.
Mielisairaaloiden potilaista on tilastotietoa, mikä on faktaa eikä mitään musta tuntuu tietoa.
Mistähän sairaalasta muuten mahtaa olla kyse?meillä on vaitiolo velvollisuus..
- Se_In
hullugaani kirjoitti:
Ei taida pitää paikkaansa. Suurin osa potilaista on mielisairaalassa kokemusteni mukaan muista syistä kuin masennuksen takia.Luulenpa, että masentuneita ei tarvitse laittaa lukkojen taakse, sillä todella masentunut ei kovin hanakasti paikaltaan liiku. Hän siis on masentunut! Häne ei jaksa mitään!
Masennus on sairaus siinä, missä joku muukin, mutta se nimitys on vesittynyt käsittämään alakulonkin, joka kuuluu normaaliin elämään. Olen kokenut molempia, joten tiedän tasan ja tarkkaan, mistä puhun. Se joka ei ole kokenut, se ei tiedä masennuksesta mitään! - hullugaani
Se_In kirjoitti:
Luulenpa, että masentuneita ei tarvitse laittaa lukkojen taakse, sillä todella masentunut ei kovin hanakasti paikaltaan liiku. Hän siis on masentunut! Häne ei jaksa mitään!
Masennus on sairaus siinä, missä joku muukin, mutta se nimitys on vesittynyt käsittämään alakulonkin, joka kuuluu normaaliin elämään. Olen kokenut molempia, joten tiedän tasan ja tarkkaan, mistä puhun. Se joka ei ole kokenut, se ei tiedä masennuksesta mitään!Kyllä masentunut potilaskin voi olla esimerkiksi psykoottisena itselleen tai muille vaarallinen ja siksi hänet on syytä pitää suljetulla osastolla.
- teak
meillä on vaitiolo velvollisuus..
Hmm.
Tää nyt lienee todennäköisesti tarpeetonta, mutta silti: vaitiolovelvollisuus ei estä työntekijää kertomasta sitä, missä on töissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122