Viinan puhdistaminen aktiivihiilellä?

Marskin ryyppyä

Minulle tulee kauheat krapulat aina. Kohmelo kestää 3 - 4 päivää - oikeastaan viikon. Eka päivä menee ihan yrjötessä ja en pysty edes nukkumaan, kun on niin huono olo. Kaikki vituttaa ja masentaa,vaikka asiani ovat hyvin, tekisi mieli tehdä itsari.

Olen miettinyt, että jos ostaisi pullon vaikka Kossua ja valuttaisi sen vaikka 20 kertaa aktiivihiilisuodattimen läpi, niin veisikö se viinasta myrkyt ja siitä ei tulisi niin armoton darra?

4

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauhea kankkunen3

      Viinan laimentaminen vedellä suhteessa 1:10 ja siitä juominen vain 1:10 siitä mitä yleensä voisi auttaa.

    • Minäpä neuvon

      Kossupullo sisältää runsaat 60 % puhdasta vettä, vajaat 40 % puhdasta etyylialkoholia eli etanolia ja sekaan on saatu mahtumaan vielä ripaus sokeriakin (3 grammaa litraa kohden). Siinä kaikki – muita myrkkyjä ei Kossussa ole. Mitähän luulet saavasi siitä erotetuksi aktiivihiilen avulla?

      Ehdottaisin pikemminkin, että hankit kunnon tislauslaitteiston, tislaat Kossusi sillä ja kaadat erotetun alkoholin viemäriin. Jäljelle jää alkoholitonta Kossua. Siitä ei pitäisi tulla darraa.

      Alkoholipitoisen aineen jakotislaus on toki lain mukaan kiellettyä, mutta jos käytät lähtöaineena Kossua, uskoisin viranomaistenkin katsovan touhuasi läpi sormien.

    • pakaroita=2

      Miksi suomalaisiin viinoihin pitää laittaa sokeria ollenkaan? Onko meillä jokin sokerinkäyttövelvoite, saako siitä alkoholisti ravintoa vai onko se jokin merkkiainesysteemi, jolla voidaan viemärivedestä analysoida alkoholismin astetta kuten jossakin valvontabritanniassa, jossa ihmisiä pidetään vain hallittavana massana jolta ei esimerkiksi voi kysyä asioita? Kuten vaikka paljonko juotte alkoholia päivässä tai montako lennokkiliimasätkää on tullut poltettua.

      • Minäpä neuvon

        Maun vuoksi. Sokeri kuulemma pehmentää makua. Etanolin ja sokerin energiasisältö lienee samaa luokkaa eikä sokerilla juuri muuta ravintoainearvoa ole. Pelkkää polttoainetta, jonka ylimäärä näkyy vyötärölle kertyvinä vararenkaina. Sama koskee etanoliakin – sillä vain on myös tuo tunnettu vaikutuksensa, joka stimuloi sekä hyvän olon että pahoinvoinnin tuntemuksia.

        Minä en sitä sokeria kaipaa enkä Kossua osta. Juon kirkasta viinaa aniharvoin sellaisenaan (vain ruokaryyppynä, jos sattuu olemaan tarjolla). Miksereissä taas on mukana sokeria tai jotain muuta makeutusainetta reippaamminkin, joten viinan vähäinen sokerimäärä ei vaikuta sekoituksessa sitä eikä tätä.

        Ostan viinani Virosta 80-prosenttisena sokerittomana votkana. Panen sekaan puolet Päijännettä ja käytän nelikymppisen normivotkan tapaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe