Nordean OmaTakaus, mikäs koira tässä on haudattuna?

Ei oo totta tämä

Tarvitsisimme lainaa 170 000€ omakotitaloa varten. Säästöjä tasan 0€ =/
Maksukykymme riittäisi kyseysen lainan hoitamiseen. Omassa pankissamme emme tarvitsisi muiden pankkien vaatimaa 10% säästöä, mutta lopulle lainalle (70% ostettava talo) kiinteätä omaisuutta vakuudeksi.

Soitin nordeaan ja kysyin heidän tarjoamasta OmaTakaus järjestelystä ja minulle kerrottiin, että on mahdollista saada ostettua heiltä takaus joka meidän lainalle olisi lainaa nostettaessa, n.2000e kertasumma.
Tämä järjestely kattaisi 95% lainasta ja loppu 5% olisi muita vakuuksia.

Mikäs koira tähän nyt on haudattuna, kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta ettei muita kuluja tulisi 25v laina-ajan aikana kuin tuo kertasumma? Mitäköhän ehtoja tuossa piilee?

http://www.nordea.fi/henkil%C3%B6asiakkaat/lainat/asumisen rahoitus/omatakaus/864262.html

12

11013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKHS

Ei siinä ole mitään haudattuna. Se maksaa maltaita, kuten jo itse toit ilmi

• voiiih

2000 e vaatimattomasta täytetakauksesta!!! Järjetön summa. Eikö teillä ole lähiomaisia, jotka voisivat täytetakauksen antaa? Siitähän ei koituisi minkäänlaisia lisäkuluja.

Et kai vaan kuvitellut, että Nordea tuota summaa vastaan hoitaisi teidän lainanmaksunne, jos ongelmia ilmenee. Ok, Nordea voi tuon takaamansa pikkuisen lainaosuuden luotonantajalle maksaakin, mutta käy sitten tietysti teidän kimppuunne periäkseen maksun määrän korkoineen ja kuluineen. Kannattaako siitä maksaa 2000 e?

• hmmm....
        voiiih kirjoitti:

2000 e vaatimattomasta täytetakauksesta!!! Järjetön summa. Eikö teillä ole lähiomaisia, jotka voisivat täytetakauksen antaa? Siitähän ei koituisi minkäänlaisia lisäkuluja.

Et kai vaan kuvitellut, että Nordea tuota summaa vastaan hoitaisi teidän lainanmaksunne, jos ongelmia ilmenee. Ok, Nordea voi tuon takaamansa pikkuisen lainaosuuden luotonantajalle maksaakin, mutta käy sitten tietysti teidän kimppuunne periäkseen maksun määrän korkoineen ja kuluineen. Kannattaako siitä maksaa 2000 e?

Jos 2000 euron hinnalla selviää vaivaamatta sukulaisia niin ei paha. Itse vaihdoimme keväällä rivarista ok-taloon- Jo varainsiirtovero oli 16800 laaja kuntotarkistus liki ilmainen asunnon välitys lainan avauskulut,lainhhudot etc. etc. teki 25,000 euroa asunnon vaihto joten ei ihan halpaa lystiä. Takaajia ei onneksi tarvittu kun oli omaa rahaa 230,000 euroa.

• affafafa
        voiiih kirjoitti:

Mä en takaisi kenenkään lähisukulaisen tai tuttavan lainaa. Ja varsinkin kaihtaisin henkilöitä, jotka ottaa 100% lainaa, eikä ole yhtään säästöjä. Ei rahaa remppaan, ei mihinkään ylimääräiseen.

Miten voivat kehua maksukykyään kun ei ole mitään säästössä?

Ja miksi ostaa 170 000 omakotitalo, kun voisi aloittaa halvemmasta?

• kyrpäjooseppi11
        affafafa kirjoitti:

Mä en takaisi kenenkään lähisukulaisen tai tuttavan lainaa. Ja varsinkin kaihtaisin henkilöitä, jotka ottaa 100% lainaa, eikä ole yhtään säästöjä. Ei rahaa remppaan, ei mihinkään ylimääräiseen.

eli oot sitä mieltä että he löytäisivät juuri sopivan talon esim 70k halvemmalla ?

• Minäkään_en_taka

Liian kalliiksi käyvä talo ei ainakaan ole sopiva.

• wfgdhwrty5
        affafafa kirjoitti:

Miksi aloittaa halvemmasta jos se ei ole tarkoitukseen sopiva?

Kuten tuossa joku aiemmin jo kirjoitti se asunnon vaihtaminen maksaa PALJON! Se nyt on varsin tyhmää ostaa nyt joku huono asunto ja vaihtaa muutaman vuoden kuluttua isompaan/parempaan ja maksaa siitä välistä taas se n. 25 000€ millä ei oikeasti saa yhtään mitään.

100% lainalla asunnon ostamisessa ei ole mitään typerää kunhan se laina oikeasti mitoitetaan niin että siitä selviää. Ei se aina tarkoita sitä että 2000€/kk tuloilla otetaan 400 000€ lainaa... Mistä sinä tiedät paljonko aloittaja tienaa?

• 12+123

ja mitä edellytyksiä on yleensä selvitä elämästä jollei ole mitään säästössä ja havittelee jotain isoa lainaa siihen lisäksi... asiahan ei minulle millään lailla kyllä kuulu mutta panee taaskin ihmettelemään näitä....

• afaaf

Joo, ja koska omakotitaloa miettivät, aistin, että kohta syntyy lapsi...

• Selvitälisää

Selvitä tarkkaan, mitä sillä omatakauksella saat. Jos siinä ei ole mitään koiraa haudattuna, niin ei ole korkea hinta siitä, että ei tarvitse sukulaisia takaajiksi. Säilyy välit sukulaisiin, etkä jää kiitollisuudenvelkaan.

Niinkuin joku täällä jo sanoi, veroihin, välityspalkkioihin ja lainan muihin kuluihin helposti menee isompia summia ilman, että mitään niistä itse hyötyy.

Talon hinta ei kovin paha, pk-seudulla kaksion sillä saisi.

• hohjaa

Mä en usko, että aloittajaa enää paljon kiinnostaa teidän vastaukset.

• ainaajankohtaista

Ei varmasti aloittajaa mutta pitää muistaa että palstaa lukee monet muut joilla myös samat kysymykset asunnon hankinnassa.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe