Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pidän oppituntien pitämisestä, mutta muu on tuskaa

Kaameat tekstipinot

Onkohan minulla kohtalotovereita: olen (lukion) aineenopettaja, joka nauttii suunnattomasti oppituntien pitämisestä. Oppituntien suunnitellukin jotenkin vielä menee. Mutta oikeastaan kaikki muu opetustyössä tökkii, etenkin jatkuva tekstien korjaus (olen äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja). Siirrän tekstipinojen läpikäyntiä aina tuonnemmas, minkä johdosta joudun ennen kokeenpalautuspäiviä tekemään töitä miltei yötä päivää, jotta saan tekstit korjattua ajallaan. Silti stressaan niiden korjaamisesta myös silloin, kun en vielä korjaustyötä ole aloittanut. Mikähän avuksi? Mistä itsekuria, että saisin jonkinlaisen päivätavoitteen tekstien lukemiseen (esim. kymmenen tekstiä päivässä)?

15

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain elämää

      Aika harva varmaan tekee työkseen/elääkseen sellaista, josta todella nauttii joka hetkestä? Olen kyllä ihan eri alalla (ja juuri nyt 2v muksun kanssa kotona :D) ja vaika nautin työstäni niin jotkut työtehtävät ovat kyllä tervanjuontia. ja toisaalta; vaikka rakastan lastani ja nautin kotonaolosta, niin ihana palata tammikuusa töihin. jos joka päivä alkaa ahdistamaan niin sitten aika vaihtaa laa/ tehdä työnkuvalle jotakin tms??

    • opex

      Minustakin kirjoitelmien korjaaminen on ikävintä työssäni. Tunneilla on kivaa ja niiden suunnittelu motivoi, koska hyvin suunniteltu tunti on opettajallekin mukavampi. Mutta ne ainepinot... Suosittelen sinulle siirtymistä yläkoulun puolelle; siellä korjaustyötä on selvästi vähemmän.

      • liika on liikaa