Jos toinen kahdesta rekisterikilven valosta on pimeänä, niin onko se pakko merkata
rekisteriotteeseen, vai voisiko katsuri vain sanoa auton omistajalle että vaihda tuo lamppu mahdollisimman pian? Kuinka iso tai pieni vika täytyy merkata auton papereihin?
Rek. kilven toinen valo.
25
8455
Vastaukset
- niinhän se on
Riippuu siitä, miten huono päivä merkitsijällä on.
Jos joku merkitsijä tekee kaiken muunkin yhtä tunnollisesti, niin asia on OK. Sellaiseen en ole katsastustoiminnassa törmännyt, valitettavasti.
Onhan se saivartelua, ei siitä pääse mihinkään. - yfgyu
no mitä se merkintä siellä otteella haittaa... laittaa kuntoon niinkuin muutenkin laittaisi.
- 53256236
Ei sulle tullut mieleen ettei se välttämättä noin vain onnistu? Jos esim lampun kiinnitysruuvit ovat ruostuneet hajalle voi olla todella hankalaa saada irti eikä todennäköisesti onnistu ehjänä. Lisäksi voi olla vaikeaa löytää ehjiä lampunlaseja myytävänä jos sen vanhan joutuu hajottamaan. Kaikki tämä yhden 50 senttiä maksavan polttimon takia. Huomaa ettet ole itse joutunut painimaan tällaisen ongelman kanssa.
- Autoilija vai?
53256236 kirjoitti:
Ei sulle tullut mieleen ettei se välttämättä noin vain onnistu? Jos esim lampun kiinnitysruuvit ovat ruostuneet hajalle voi olla todella hankalaa saada irti eikä todennäköisesti onnistu ehjänä. Lisäksi voi olla vaikeaa löytää ehjiä lampunlaseja myytävänä jos sen vanhan joutuu hajottamaan. Kaikki tämä yhden 50 senttiä maksavan polttimon takia. Huomaa ettet ole itse joutunut painimaan tällaisen ongelman kanssa.
Eli koska se on niin kauhea vaiva ja saattaa joutua ostamaan uudet valaisimen lasit ja mahdollisesti koko valaisimen niin ei sitten tarttis sun mielestä korjata ollenkaan?
Sama pätee varmaan lähivaloihin, kun "lasit" on niin tummuneet ettei valokuviota ole ollenkaan ja valoteho on alittanut sallitun sekä kantama on puolittunut niin mielestäsi asialle ei pitäisi tarvita tehdä mitään? koska se maksaa ja on NIIIN kauhea vaiva?
Mikä auto sinulla edes on jos ei siihen rekkarivaloasetelmaa välttämättä löydä?
- 236246246
A-katsastuksessa merkitsevät otteeseen, K1 laittaa vain katsastusraporttiin huomautuksen. Kokemuksesta tiedän.
- Jope80
Eikös se nyt kuitenkin ole se katsastajan työ merkitä viat ja puutteet niihin lappuihin.
Jos se toinen kilven valo on pimeä kuuluu siitä mielestäni maerkintä tehdä.
Ja jos se nyt on sitten iso tai pieni homma niin tuleepahan ainakin laitettua se kuntoon. Eikä se merkintä siellä rekisteri otteessa mitään korjauksen jälkeen häiritse. - Zeuspete
Kyllä oli katsastaja aina pettyneen näköinen, kun Opelin rekisterikilvenvalo paloi.
Tuohan on sellainen varma täky, joita syynättiin. Meni pasmat sekaisin kun ei saatu vikaa ylös.
Kannatti aina katsastukseen liittää johto, muuten se polttimo paloi välillä, säästi senkin riesan hakea uutta. Hevonpaskan vaikutusta sillä valolla ei ole luettavuuteen. - valo rekisterissä
Toisaalta se on vähän hölmöläisen hommaa.
Korjaat valon ja 10kk päästä se taas sammuu ja poliisi tutkii asiaa.
Turhaa ajan ja resurssien tuhlausta. - sikelius
"Korjaat valon ja 10kk päästä se taas sammuu ja poliisi tutkii asiaa."
Ei tutki, samasta syystä sen voi jättää korjaamatta. Polttimo voi olla palanut uudelleen.- Zeuspete
Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.
Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh. - Jope80
Zeuspete kirjoitti:
Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.
Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh.En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi. - Zeuspete
Jope80 kirjoitti:
En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi.Kyllä kuvattu on se pienimmän vaivan tie.
Kuka sitä polttimoa joka vuosi viitsii vaihtaa, varsinkin kun ei siitä ole mitään hyötyä.
Esivastuksen voisi, mutta ei ehkä sillä ratkea. - Ei ne kestä
Jope80 kirjoitti:
En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi.Ei se siihen palamiseen se esivastus oikein auta, hajoaminen johtuu todennäköisesti tärähdyksestä, joka tulee sen kontinkannen kiinni lyömisestä. Lisäksi monessa autossa, ainakin farkuissa joutuu irroittamaan rekisterikilven, ja sen telineen, ja senkinjälkeenkin voi olla hyvin vaikea vaihtoiset polttimot.
Olen aina katastukseenmennessä ne vaihtanut, joskus harvoin toinen on vielä ehjä vuoden jälkeen. - Jope80
Ei ne kestä kirjoitti:
Ei se siihen palamiseen se esivastus oikein auta, hajoaminen johtuu todennäköisesti tärähdyksestä, joka tulee sen kontinkannen kiinni lyömisestä. Lisäksi monessa autossa, ainakin farkuissa joutuu irroittamaan rekisterikilven, ja sen telineen, ja senkinjälkeenkin voi olla hyvin vaikea vaihtoiset polttimot.
Olen aina katastukseenmennessä ne vaihtanut, joskus harvoin toinen on vielä ehjä vuoden jälkeen.Sittenhän se poltin menee rikki siinäkin kohtaa kun johdot on irti ja kiskoo konttia kiinni.
Esivastuksen ideana ajattelin tosiaan sitä että se poltin ei pala ihan niin kuumana jolloin se lanka kestäisi paremmin tärähtelyä jne. - Scania ukko
Jope80 kirjoitti:
Sittenhän se poltin menee rikki siinäkin kohtaa kun johdot on irti ja kiskoo konttia kiinni.
Esivastuksen ideana ajattelin tosiaan sitä että se poltin ei pala ihan niin kuumana jolloin se lanka kestäisi paremmin tärähtelyä jne.Ei se mitään esivastusta tarvitse. Vaihda poltin 24 volttiseen.
- Anonyymi
Zeuspete kirjoitti:
Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.
Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh.Kosteus on paha rekkarivalojen polttimo tappaja. Sitten ne kaannst hapettuu ja ruostuu.
- Anonyymi
Scania ukko kirjoitti:
Ei se mitään esivastusta tarvitse. Vaihda poltin 24 volttiseen.
Laitoin led-polttimot rekkari valoihin ja mennyt kats. hyväksyttynä. Tavan poltin ei kestänyt, kuin pyhättömän viikon.
- polttopalllo
Voithan sä yrittää selittää että vaihdoito uuden, mutta se on taas palanut.
- Asiantuntija.-
Ei jumalauta! Hankkikaa elämä! Eikö teillä junteilla ole muuta tekemistä kuin väitellä jostain REKISTERIKILVENVALOSTA?! Maailman helpoin korjata tai jättää korjaamatta, mitä väliä?
- Pitääkö pitääkö
voi teitä ruikuttajia,pitää ruikuttaa joka asiasta.Pitääkö kaivaa sormella per`settä jos kutittaa,pitää tietenkin
- Doe
Olisiko vinkkejä, miten saisin vasemman rekisterikilven valon palamaan Audi A4 2003 1.9Tdi
74kW Avant:issa. Irrotin valon ja vaihdoin polttimon, ei auttanut. Valon alla näköjään metallit hapettuneet ja lähteneet kävelemään:
https://ibb.co/jYfiG7
Jokin johtosarja tilaukseen jostain? Koko kahvalista tilaukseen jostain? - juuuu
Ennen ei merkannut tai laskenut viaksi jos toisessa oli valo. Nyt laskee innolla siihen kolmen saldoon. Eli auto saa hylsyn vaikkapa yhden parkin, rekkari valon ja inssin mielikuvituksesta vaikka se kolmas. Liikenneturvallisuuden kannalta ei merkitystä.
- jepapapapa
Kolme korjauskehotusta ei aiheuta hylkäystä, yritäpä uusiksi.
- Anonyymi
Peruutusvalo kuuluu katsastuksen tarkastukseen. Toimimattomasta peruutusvalosta sain näyttömääräyksen. Hyväksyntä kunnostuksen jälkeen. Vaihdelaatikon per. valokytkin rikki, ei polttimot.
- Anonyymi
Vaikuttaa olevan pääkaupunkiseudulta kun on noin huono käsistään ettei lamppua saa vaihdettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063