Rek. kilven toinen valo.

ne löysi vian

Jos toinen kahdesta rekisterikilven valosta on pimeänä, niin onko se pakko merkata
rekisteriotteeseen, vai voisiko katsuri vain sanoa auton omistajalle että vaihda tuo lamppu mahdollisimman pian? Kuinka iso tai pieni vika täytyy merkata auton papereihin?

25

9664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinhän se on

      Riippuu siitä, miten huono päivä merkitsijällä on.
      Jos joku merkitsijä tekee kaiken muunkin yhtä tunnollisesti, niin asia on OK. Sellaiseen en ole katsastustoiminnassa törmännyt, valitettavasti.

      Onhan se saivartelua, ei siitä pääse mihinkään.

    • yfgyu

      no mitä se merkintä siellä otteella haittaa... laittaa kuntoon niinkuin muutenkin laittaisi.

      • 53256236

        Ei sulle tullut mieleen ettei se välttämättä noin vain onnistu? Jos esim lampun kiinnitysruuvit ovat ruostuneet hajalle voi olla todella hankalaa saada irti eikä todennäköisesti onnistu ehjänä. Lisäksi voi olla vaikeaa löytää ehjiä lampunlaseja myytävänä jos sen vanhan joutuu hajottamaan. Kaikki tämä yhden 50 senttiä maksavan polttimon takia. Huomaa ettet ole itse joutunut painimaan tällaisen ongelman kanssa.


      • Autoilija vai?
        53256236 kirjoitti:

        Ei sulle tullut mieleen ettei se välttämättä noin vain onnistu? Jos esim lampun kiinnitysruuvit ovat ruostuneet hajalle voi olla todella hankalaa saada irti eikä todennäköisesti onnistu ehjänä. Lisäksi voi olla vaikeaa löytää ehjiä lampunlaseja myytävänä jos sen vanhan joutuu hajottamaan. Kaikki tämä yhden 50 senttiä maksavan polttimon takia. Huomaa ettet ole itse joutunut painimaan tällaisen ongelman kanssa.

        Eli koska se on niin kauhea vaiva ja saattaa joutua ostamaan uudet valaisimen lasit ja mahdollisesti koko valaisimen niin ei sitten tarttis sun mielestä korjata ollenkaan?

        Sama pätee varmaan lähivaloihin, kun "lasit" on niin tummuneet ettei valokuviota ole ollenkaan ja valoteho on alittanut sallitun sekä kantama on puolittunut niin mielestäsi asialle ei pitäisi tarvita tehdä mitään? koska se maksaa ja on NIIIN kauhea vaiva?

        Mikä auto sinulla edes on jos ei siihen rekkarivaloasetelmaa välttämättä löydä?


    • 236246246

      A-katsastuksessa merkitsevät otteeseen, K1 laittaa vain katsastusraporttiin huomautuksen. Kokemuksesta tiedän.

    • Jope80

      Eikös se nyt kuitenkin ole se katsastajan työ merkitä viat ja puutteet niihin lappuihin.
      Jos se toinen kilven valo on pimeä kuuluu siitä mielestäni maerkintä tehdä.
      Ja jos se nyt on sitten iso tai pieni homma niin tuleepahan ainakin laitettua se kuntoon. Eikä se merkintä siellä rekisteri otteessa mitään korjauksen jälkeen häiritse.

    • Zeuspete

      Kyllä oli katsastaja aina pettyneen näköinen, kun Opelin rekisterikilvenvalo paloi.
      Tuohan on sellainen varma täky, joita syynättiin. Meni pasmat sekaisin kun ei saatu vikaa ylös.

      Kannatti aina katsastukseen liittää johto, muuten se polttimo paloi välillä, säästi senkin riesan hakea uutta. Hevonpaskan vaikutusta sillä valolla ei ole luettavuuteen.

    • valo rekisterissä

      Toisaalta se on vähän hölmöläisen hommaa.
      Korjaat valon ja 10kk päästä se taas sammuu ja poliisi tutkii asiaa.
      Turhaa ajan ja resurssien tuhlausta.

    • sikelius

      "Korjaat valon ja 10kk päästä se taas sammuu ja poliisi tutkii asiaa."

      Ei tutki, samasta syystä sen voi jättää korjaamatta. Polttimo voi olla palanut uudelleen.

      • Zeuspete

        Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.

        Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh.


      • Jope80
        Zeuspete kirjoitti:

        Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.

        Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh.

        En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
        Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
        Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi.


      • Zeuspete
        Jope80 kirjoitti:

        En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
        Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
        Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi.

        Kyllä kuvattu on se pienimmän vaivan tie.
        Kuka sitä polttimoa joka vuosi viitsii vaihtaa, varsinkin kun ei siitä ole mitään hyötyä.
        Esivastuksen voisi, mutta ei ehkä sillä ratkea.


      • Ei ne kestä
        Jope80 kirjoitti:

        En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
        Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
        Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi.

        Ei se siihen palamiseen se esivastus oikein auta, hajoaminen johtuu todennäköisesti tärähdyksestä, joka tulee sen kontinkannen kiinni lyömisestä. Lisäksi monessa autossa, ainakin farkuissa joutuu irroittamaan rekisterikilven, ja sen telineen, ja senkinjälkeenkin voi olla hyvin vaikea vaihtoiset polttimot.

        Olen aina katastukseenmennessä ne vaihtanut, joskus harvoin toinen on vielä ehjä vuoden jälkeen.


      • Jope80
        Ei ne kestä kirjoitti:

        Ei se siihen palamiseen se esivastus oikein auta, hajoaminen johtuu todennäköisesti tärähdyksestä, joka tulee sen kontinkannen kiinni lyömisestä. Lisäksi monessa autossa, ainakin farkuissa joutuu irroittamaan rekisterikilven, ja sen telineen, ja senkinjälkeenkin voi olla hyvin vaikea vaihtoiset polttimot.

        Olen aina katastukseenmennessä ne vaihtanut, joskus harvoin toinen on vielä ehjä vuoden jälkeen.

        Sittenhän se poltin menee rikki siinäkin kohtaa kun johdot on irti ja kiskoo konttia kiinni.
        Esivastuksen ideana ajattelin tosiaan sitä että se poltin ei pala ihan niin kuumana jolloin se lanka kestäisi paremmin tärähtelyä jne.


      • Scania ukko
        Jope80 kirjoitti:

        Sittenhän se poltin menee rikki siinäkin kohtaa kun johdot on irti ja kiskoo konttia kiinni.
        Esivastuksen ideana ajattelin tosiaan sitä että se poltin ei pala ihan niin kuumana jolloin se lanka kestäisi paremmin tärähtelyä jne.

        Ei se mitään esivastusta tarvitse. Vaihda poltin 24 volttiseen.


      • Anonyymi
        Zeuspete kirjoitti:

        Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.

        Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh.

        Kosteus on paha rekkarivalojen polttimo tappaja. Sitten ne kaannst hapettuu ja ruostuu.


      • Anonyymi
        Scania ukko kirjoitti:

        Ei se mitään esivastusta tarvitse. Vaihda poltin 24 volttiseen.

        Laitoin led-polttimot rekkari valoihin ja mennyt kats. hyväksyttynä. Tavan poltin ei kestänyt, kuin pyhättömän viikon.


    • polttopalllo

      Voithan sä yrittää selittää että vaihdoito uuden, mutta se on taas palanut.

    • Asiantuntija.-

      Ei jumalauta! Hankkikaa elämä! Eikö teillä junteilla ole muuta tekemistä kuin väitellä jostain REKISTERIKILVENVALOSTA?! Maailman helpoin korjata tai jättää korjaamatta, mitä väliä?

    • Pitääkö pitääkö

      voi teitä ruikuttajia,pitää ruikuttaa joka asiasta.Pitääkö kaivaa sormella per`settä jos kutittaa,pitää tietenkin

    • Doe

      Olisiko vinkkejä, miten saisin vasemman rekisterikilven valon palamaan Audi A4 2003 1.9Tdi
      74kW Avant:issa. Irrotin valon ja vaihdoin polttimon, ei auttanut. Valon alla näköjään metallit hapettuneet ja lähteneet kävelemään:
      https://ibb.co/jYfiG7
      Jokin johtosarja tilaukseen jostain? Koko kahvalista tilaukseen jostain?

    • juuuu

      Ennen ei merkannut tai laskenut viaksi jos toisessa oli valo. Nyt laskee innolla siihen kolmen saldoon. Eli auto saa hylsyn vaikkapa yhden parkin, rekkari valon ja inssin mielikuvituksesta vaikka se kolmas. Liikenneturvallisuuden kannalta ei merkitystä.

      • jepapapapa

        Kolme korjauskehotusta ei aiheuta hylkäystä, yritäpä uusiksi.


    • Anonyymi

      Peruutusvalo kuuluu katsastuksen tarkastukseen. Toimimattomasta peruutusvalosta sain näyttömääräyksen. Hyväksyntä kunnostuksen jälkeen. Vaihdelaatikon per. valokytkin rikki, ei polttimot.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa olevan pääkaupunkiseudulta kun on noin huono käsistään ettei lamppua saa vaihdettua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      51
      4992
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      23
      4522
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      91
      3657
    4. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      3607
    5. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      44
      3583
    6. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      126
      3426
    7. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3000
    8. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      168
      2906
    9. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2569
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

      Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      35
      2163
    Aihe