Vallalla olevassa kristillisyydessä elää sama harha kuin Smyrnan aikaisissa lihallisissa juutalaisissa - ihmisiä luokitellaan ulkonäkönsä, perimänsä, varallisuutensa ja yhteiskunnallisen asemansa tähden. Lukemattomissa kirkkokunnissa tämä inhimillisen vääristynyt näkökanta on saanut valitettavan suuren merkityksen ja täten tällaista toimintaa harjoittavat julistavat käytöksellään kuuluvansa saatanan synagoogaan vaikka ulkonaisesti julistavatkin kuuluvansa Jumalan seurakuntaan, Kristuksen ruumiiseen.
http://www.sanansaattaja.com/kirjanalkusanat.htm
Kiitos yurki 1000 linkistä.
Johanneksen ilmestys
16
109
Vastaukset
- Sama linkki
"Johanneksen ilmestyksestä on saatavilla erilaisia
selitysteoksia, jotka jättävät lukijansa suuren
epätietoisuuden valtaan pystymättä useinkaan
antamaan vastauksia suuriin kysymyksiin, joita
lukijalle usein tulee Ilmestyskirjaa luettaessa.
Kuitenkin todellisen Jumalan Sanan julistajan
tulisi olla kykenevä opetuksessaan tuomaan esille
Jumalan maailmasta asiat niin yksinkertaisesti
esille, että sen yksinkertaisinkin ymmärtää"
(Jes.35:8)- ...
....
- Pysy kanavalla
yurki 1000 kiitämme asiallista linkeistä, joista saamme tietoa.
- ...
...
- Onko niin?
Niinkö?
Ihan helppo juttu toi Johanneksen ilmestys.
Pitää vaan jakaa ilmestyskirja kronologisiin osiin: 7 sinettiä 7 pasuunaa ja seitsemän vihanmaljaa.
Lue luvusta 4 lukuun 6:17, niin olet lukenut ensimmäiset 3,5 vuotta. Luvusta 8 eteenpäin luet jälkimmäistä 3,5 vuotta.
Ilmestyskirjassa on lukuja, jotka eivät ole kronologisia. Ne ovat luvut: 7, 10, 14, ja 17. Ne vain täydentävät; antavat lisätietoa sinettien, pasuunoiden ja vihanmaljojen kronologiaan.
7 sinetti on sama kuin 1 pasuuna. Voisi ajatella, että 7 sinetti avaa jälkimmäisen 3,5 osuuden joka on sama kuin 1 pasuuna. 4 luku on yhtä kuin Herran päivä, joka on yhtä kuin 7 vuotta.
Vastaan mielelläni ilmestyskirjaa koskeviin kysymyksiin.- -jarmo-
Ei mee noin, rakas Sami veljeni. Rohkenen väittää muuta.
Sinetit ovat nimittäin eri asioita kuin pasuunat ja maljat. Sinetit kun avataan, ne jatkuu loppuun saakka ja uskon että valkoinen hevonen lähti silloin kun Jeesus meni takaisin Isän luo. Sen jälkeen lähti kolme muuta perässä...
Viiden sinetti on morsiamen ylösotto ja kuuden on ahdistuksen aikojen alku, eli se "koetuksen hetki, joka kohtaa koko maan piirin".
Sitten alkaa soida 1. pasuuna ja samalla avataan seitsemäs sinetti.
Sitten menee kolme pasuunaa samaan syssyyn ensimmäisen 3,5 vuoden sisään.
Neljännen pasuunan kohdalla vuodatetaan 1. malja, josta tulee VOI-huuto.
Sen jälkeen tulee kolme maljaa, jotka koskettavat samaa kolmea asiaa joita koskettivat kolme pasuunaa aiemmin.
Sitten tulee taas voi huudot, jotka toinen kohdistuu maahan ja viimeinen henkimaailmaan ja suoraan saatanaan itseensä. - -jarmo-
-jarmo- kirjoitti:
Sinetit ovat nimittäin eri asioita kuin pasuunat ja maljat. Sinetit kun avataan, ne jatkuu loppuun saakka ja uskon että valkoinen hevonen lähti silloin kun Jeesus meni takaisin Isän luo. Sen jälkeen lähti kolme muuta perässä...
Viiden sinetti on morsiamen ylösotto ja kuuden on ahdistuksen aikojen alku, eli se "koetuksen hetki, joka kohtaa koko maan piirin".
Sen jälkeen tulee kolme maljaa, jotka koskettavat samaa kolmea asiaa joita koskettivat kolme pasuunaa aiemmin.
Sitten tulee taas voi huudot, jotka toinen kohdistuu maahan ja viimeinen henkimaailmaan ja suoraan saatanaan itseensä.Tarkempia tietoja aiheesta: http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html
-jarmo- kirjoitti:
Sitten tulee taas voi huudot, jotka toinen kohdistuu maahan ja viimeinen henkimaailmaan ja suoraan saatanaan itseensä.Pyydän, että perustelet näkemyksesi ilmestyskirjan avulla?
- -jarmo-
sami-a kirjoitti:
Pyydän, että perustelet näkemyksesi ilmestyskirjan avulla?
Juurihan tuosta linkistä perustelu näkyy.
Ilmestyskirjan avain on Herran päivä. Jeesus Kristus antoi ilmestyksensä Herran päivänä, joka on yhtä kuin 7 vuotta.
”Minä olin hengessä Herran päivänä” Ilm 1:10, on ensimmäinen avain. Ensimmäisen maininnan lain mukaan ”sen jälkeen” on ensimmäinen avain, sitä seuraavalla ”tämän jälkeen” avaimella: Ilm 4: 2, ”ja kohta minä olin hengessä”. Ennen toista sitä ennen Johannes oli Hengessä 1:10, joten kun Johannes viittaa Herran päivään se tarkoittaa 7 vuoden mittaisen Herran päivän alkamiseen. Näin ollen Herran päivä alkaa Ilm viittauksella ”kohta minä olin Hengessä” ilm 4:2.
Ilmestyskirja pitää jakaa Jeesuksen mainitsemiin osiin: Ilm 1:19 ”Kirjoita siis mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva”. Kaikki avaimet ovat tässä käsilläsi, eikun avaamaan.
Kysykää mitä vain Ilmestyskirjasta, tiedän kaiken…- -jarmo-
Älä ole noin ylpeä... sanon tämän oikeesti hiukan vakavalla äänellä.
-jarmo- kirjoitti:
Älä ole noin ylpeä... sanon tämän oikeesti hiukan vakavalla äänellä.
Kysymyksiä?
- -jarmo-
sami-a kirjoitti:
Kysymyksiä?
Kysymys: Onko sinusta olemassa vain yksi Herran päivä?
PS. Asetelma: minä täällä pieni -jarmo- sinä siellä SUURI MAHTAVA SAMI.
Sami,
Oletko lukenut Ilmestyskirjan varhaisimmat saatavilla olevat käskirjoitukset alkukielillä? Oletko huomannut, että näissä käsikirjoituksissa on ratkaisevia eroja?
Miten määrittelet objektiivisesti mikä käskirjoitus on "oikea"; so. lähimpänä alkuperäistä, kun raamatuntutkimus on osoittanut, että Ilmestyskirjan kirjoittajan henkilöllisyyskin aika epäselvä ja säillyneet käsikirjoitusten varhaiset fragmnetit ovat melko myöhäsyntyisiä?- lääkitys päälle
Nykyisin kun alkaa nähdä näkyjä niin omaiset ovat velvollisia viemään hoitoon ja joutuu lääkityksen alaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437658
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 664240
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363133Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2313010Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452636Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262625- 362292
- 411976
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797