Scouttauksesta

lisäarvoa?

Kuuntelin tuossa Tsekki-Suomi ottelun tauolla Tamminen-Aravirta-Nurminen juttuja siitä ketkä nyt olisivat riittävän hyviä Sothiin Suomen puolustuspelaajiksi. Hyökkäjistä ja maalivahdeista ei nyt kuulemma ole ongelmaa. Hieman ihmetytti pari asiaa. Onko Suomessa pelaajien scouttaus näin alkeellisella tasolla. Ensimmäisenä kuulosti oudolta, että Määttä ja Ristolainen eivät voisi pelata samssa joukkueessa, koska ovat liian nuoria. Siis toinen vain mahtuisi, koska joukkueessa ei voi olla liika "keltanokkia". En nyt vaan mitenkään ymmärrä tuota perustetta. Luulisi, että jo Suomessa puhuttaisiin pelaajista pelillisen arkumentein. Ikä nyt ei pelillinen arkumentti. Sen nyt on aivan yks hailee, onko ensikertalaisia yksi, kaksi tai vaikkapa kymmenen. Jos jompikumpi jäisi ikäarkumentillä pois, niin kyllä nämä Timoset ja muut Salot sun muut "papparaiset" olisi keskustelun tasolla syytä unohtaa jo heti. Todettakoon, että "papat" on jo muutenkin niin raihnaisia, että jättänevät väliin. Se nyt kun vain on niin, että nuoren ruhjeet paranee päivässä, kun vanhemmalla viikossa.

Ja sitten Petterin Nummeliinin "liike" ei kuulemma riitä. Tamminen tosin oli eri mieltä. Puolustuspelaajat nyt kuitenkin ovat helmikuussa käytännössä loppu, joten kaikki "terveet" luultavasti pääsevät kisoihin. Tarkoitan noita, jotka lasketaan top kymppiin. Tai onkohan Suomessa pelaajia listattu jörjestykseen ollenkaan? Se vaikuttaa niin ammattitaidottomalta ja satunnaiselta tuo keskustelu. Jos pelaajien kohtelu on myös yhtä ammattitaidotonta näiden taholta, jotka ihan oikeesti tällä hetkellä toimivat valmentajina, niin ihme, että niillä kisapaidoilla on noin kova kysyntä. Ja sit ne paidat. Kyll se nyt aivan sama minkäläiset "rätit" panevat päälle, kunhan peli kulkee.

Lisäksi jokainen länkisääri on nykyään joku "legenda". Tietysti vanhuksia piitää kunnioittaa, mutta saisivat nyt olla hiljaa, ainakin niistä paidoista. Siis ennen lapsien piti olla hiljaa. Ja aika vähän on vanhuksilta opittavaa näemmä.

Ai niin veikkaukseni kuka voittaa olympia kultaa: Ruotsi.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scouttauksesta

      Se pitää vielä lisätä, että ulkomailla kun käy vähän haistelemassa, niin paremmin vähän sitten ymmärtää tuota härmäläistä kansanluonnetta. Jokuhan siihen on syynä, että mitalit yleensä matkaa Ruotsiin, kännykät myydään Kanadaan ja joku Talvivaara saa laskea uraanit järveen. Silleen kun tuolta ulkomailta katsoo, niin Suomi on se hölmölä. Ja joku siihen on syynä, että Suomessa oli 27 vuotta sama presidentti niinkuin jossain banaanivaltiossa. Että kyllä minä nyt ottaisin Ristolaisen ja Määtän, molemmat ja heti joukkuueseen. Siis jos he tulisivat. Ja kyllä pelimies jättää ne nousut sinne kaverin maalin väliin, jos on semmottinen vähän mukamas hidas "liike". Vai ihanko tosiaan ovat sitä mieltä, ettei kerkiä vastustajan siniseltä omaan päätyyn. Herrat ei varmaan ole kuuletkaan semottisesta, kun pelitavasta. Silmästä nyt puhutaan aina silloin tällöin. Elikkä Suomessa ei taida olla niitä laukovia pakkeja, joten yksi lienee pakko ottaa mukaan pelaamaan ne ylivoimat. Elikkä kun muualla maailmassa ukko luistelee heti aloituksen jälkeen heti vaihtoon, niin täällä maristaan jostakin iästä. Ja sit heti samaan hengenvetoon retostellaan, kun itse pelattiin ensimmäinen kisa jotain kakstoista vuotiaana ja Raguliini oli samassa kaukalossa ja sillä oli pirun paksut reidet.

      Kyllä minä vaan pitäisin näitä nuoria joka suhteessa parempina ja kansainvälisempinä pelaajina, kun nämä suomaliset "postinkantajat ja vahtimestarit" olivat aikoinaan noin 50 vuotta sitten.

      Tämä on minun mielipide.

      • Scouttauksesta

        Ja aina kun minä kirjoittelen, mitä sattuu, niin Aravirta on Lahdessa olevan Pelikaanien valmentaja. Elikkä ihan oikeesti nyt valmentaa. Hannu Aravirta lienee yhdessä Hannu Jortikan kanssa Suomen menestyksekkäin valmentaja, ainakin tilastojen mukaan. Tämä ei ota mitään pois muilta Herroilta. Jortikka ei ollut Studiossa, mutta joulahti nyt vaan mieleen muuten.

        Korjasin koska on syytä minunkin pysyä asiassa ja siirtyä vaikka helpompiin aiheisiin.
        Suomessa ollaan kovia lyömään kaverille leimaa ottaan, mutta silleen.

        Ugh olen puhunut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe