Kuten tunnettua, halla-aholainen vastajihadismi, holappalainen kansallissosialismi ja murroslainen kansallisbolshevismi ovat kaikki isompien kansainvälisten poliittisten liikkeiden täkäläisiä ilmenemismuotoja. Mutta miten mahtaa olla neohumanismin, suomalaisen isänmaallisuuden neljännen suuren aatteen laita? Onko sillä vastineensa ulkomailla, tai edes muualla Suomessa Turun ulkopuolella? Esiintyykö neohumanismia Turussakaan muuten kuin jo myyttisen maineen saavuttaneen Ruskean talon seinien kätköissä, sen kuuluisassa kellarissa?
Mikä muuten on reformiseuralaisuuden yhteys neohumanismiin, jos niillä nyt mitään yhteyttä on? Onko reformiseuralaisuus neohumanismin maltillisempi muoto, vai jotain ihan muuta? Raborttia? Rebortaashia?
Isänmaallisuuteen liittyy niin monia salaisuuksia, niin paljon kaikkea julkisivun ja ilmiasujen takaista, verhottua, viettelevää... Se kiihottaa mielikuvitusta. Jokainen rabortti ja rebortaashi on vain omiaan herättämään lisää avoimia kysymyksiä. Se tekee isänmaallisuudesta kiinnostavaa vuodesta toiseen.
Isänmaallisuus on ruskean hämärän valtakunta. Kun vähän raottaa sen harsoa, löytää ihan toisenlaisen todellisuuden, uuden maailman, isänmaallisen imaginariumin.
Neohumanismi - paikallinen ilmiö?
5
302
Vastaukset
- Reformiseura, joo :)
Kansallinen Reformiseura nyt oli... Sanonko mitä... AAH HAH HAH HAH HOH HOH HOH!!! Ne pellet saivat muistaakseni aikaan YHDEN ainoan julkilausuman jossa nillitettiin jotain Halla-ahon vainoamisesta. No joo, kun tietää ketkä plösönaamaiset pällit olivat kyseisessä "Seurassa" vaikuttamassa (vaikuttamassa?) niin mitä muutakaan voi odottaa.
- 100 000 suohautaan
eipä pilkata neohumanistisia isänmaan miehiä
- Anonyymi
100 000 suohautaan kirjoitti:
eipä pilkata neohumanistisia isänmaan miehiä
En minäkään mene sinne syömään heidän banaanejaan.
- Anonyymi
Onko steppaava menninkäinen rotunsa valio? Vai joutuuko itsekin suohautaan?
- Anonyymi
Intiaanikesä ei pääty ikinä, kurahousut kahisevat ikuisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076