Neohumanismi - paikallinen ilmiö?

Aurajoen ruskea ves

Kuten tunnettua, halla-aholainen vastajihadismi, holappalainen kansallissosialismi ja murroslainen kansallisbolshevismi ovat kaikki isompien kansainvälisten poliittisten liikkeiden täkäläisiä ilmenemismuotoja. Mutta miten mahtaa olla neohumanismin, suomalaisen isänmaallisuuden neljännen suuren aatteen laita? Onko sillä vastineensa ulkomailla, tai edes muualla Suomessa Turun ulkopuolella? Esiintyykö neohumanismia Turussakaan muuten kuin jo myyttisen maineen saavuttaneen Ruskean talon seinien kätköissä, sen kuuluisassa kellarissa?

Mikä muuten on reformiseuralaisuuden yhteys neohumanismiin, jos niillä nyt mitään yhteyttä on? Onko reformiseuralaisuus neohumanismin maltillisempi muoto, vai jotain ihan muuta? Raborttia? Rebortaashia?

Isänmaallisuuteen liittyy niin monia salaisuuksia, niin paljon kaikkea julkisivun ja ilmiasujen takaista, verhottua, viettelevää... Se kiihottaa mielikuvitusta. Jokainen rabortti ja rebortaashi on vain omiaan herättämään lisää avoimia kysymyksiä. Se tekee isänmaallisuudesta kiinnostavaa vuodesta toiseen.

Isänmaallisuus on ruskean hämärän valtakunta. Kun vähän raottaa sen harsoa, löytää ihan toisenlaisen todellisuuden, uuden maailman, isänmaallisen imaginariumin.

5

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reformiseura, joo :)

Kansallinen Reformiseura nyt oli... Sanonko mitä... AAH HAH HAH HAH HOH HOH HOH!!! Ne pellet saivat muistaakseni aikaan YHDEN ainoan julkilausuman jossa nillitettiin jotain Halla-ahon vainoamisesta. No joo, kun tietää ketkä plösönaamaiset pällit olivat kyseisessä "Seurassa" vaikuttamassa (vaikuttamassa?) niin mitä muutakaan voi odottaa.

• 100 000 suohautaan

eipä pilkata neohumanistisia isänmaan miehiä

• Anonyymi
        100 000 suohautaan kirjoitti:

eipä pilkata neohumanistisia isänmaan miehiä

En minäkään mene sinne syömään heidän banaanejaan.

• Anonyymi

Onko steppaava menninkäinen rotunsa valio? Vai joutuuko itsekin suohautaan?

• Anonyymi

Intiaanikesä ei pääty ikinä, kurahousut kahisevat ikuisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe