Moi!
Muutin nyt syksyllä ruotsiin yliopistoon opiskelemaan koulupohjaruotsilla. Jotenkin tuntuu tosi hankalalta välillä tää opiskelu! En tottakai uskonutkaan että se tulisi helppoa olemaan, mutta kuitenkin.
Miten teillä sujuu opiskelu vieraalla kielellä? Olisiko jtk vinkkejä? :)
Miten pärjätä vieraalla kielellä?
4
215
Vastaukset
- Ruotsiin lähdössä
Mä en vielä, mutta aion hakea ens keväänä. Tässä samaa juuri mietin, pelottaa että opiskelu tulee olemaan ihan älyttömän vaikeaa..
Itte kyllä ajattelin koko ens kevään ja kesän opiskella pelkkää ruotsia, eli kyllä pitäis olla ihan hyvä pohja. Muutan jo keväällä ruotsiin, joten opin ihan sitä "oikeaa" ruotsia :P - ollakko
Luen ruotsissa parhaillni, myös koulupohjalla. Ihan viime viikkoina olen yhtäkkiä ymmärtänyt, mitä tunneilla puhutaan :D Mitäs opiskelet? Saako teillä esim tenteissä olla sanakirjat? Meillä nimittäin saa, mikä tuli iloisena yllätyksenä :)
- Täälläkin
Itsekin olen tässä hakemassa keväällä Ruotsiin opiskelemaan. Vaihtoehtoina on tähän mennessä olleet nuo englannin kieliset koulutusohjelmat, mutta nyt alkoikin kiinnostamaan, että josko niihin ruotsi nkielisiinkin uskaltautuisi..? Kielitaitoni on ihan ok ja pärjään ruotsilla ihan mukiinmenevästi, nuo pääsykokeet esseineen vain kauhistuttavat! kertookahan ihmeessä kokemuksia!
- aloittaja1239813
Meillä ei saa olla sanakirjoja.. On välillä ollut aika turhauttavaa kun tiedät mitä pitäis selittää mutta et osaa selittää sitä ruotsiksi etkä sen puoleen englanniksi.. Mutta eiköhän se tästä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1526309
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461033
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se47928Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384876Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845