Kävin koeajamassa Daewoo kalossin viimevuoden mallin.Hinta ja laatusuhde muuten kohdallaan.
Kiva ja näppärän näköinen.
Mutta auto on aliohjautuva ja yli 80:n vauhdissa ajettavuus muuttuu holtittomaksi.Auto oli ajettu reilut 32000 km. olikohan syy pelkästään rengas paineissa. Ajovalot vain huomio tienpäällä muille että ollaan tässä liikkeellä myös.
Millaisia kokemuksia teillä on.
pettynyt :(
5
1892
Vastaukset 5
- -ah-
Itselläni ei ole juurikaan Kalosista kokemusta mutta pari kommenttia kuitenkin on laitettava.
Ensinnäkin nykyään kaikki etuvetoiset autot yleensä ovat käytökseltään aliohjautuvia. Itse en ainakaan ole uusien autojen kohdalla perusluonteeltaan yliohjautuvaan autoon törmännyt.
Maantienopeuksissa tuollainen pikkuauto ei tietysti ole ihan parhaillaan. Käsittääkseni Kalos on tässä suhteessa aivan yhtä hyvä (tai huono) kuin muutkin vastaavat autot. - kokemusta
Ajoin vuoden verran ja hieman alle 30000 km Kalos:ia (porrasperä) ja omat kokemukseni ovat olleet kautta linjan myönteisiä.
Koska kyseessä on edullinen auto (n. 14500 €) niin sitä ja ajotuntumaa ei tietenkään suoraan voi verrata vaikka 25K maksavaan autoon.
Auto on korkeahko, 149mm joten se on myös sivutuulelle herkkä. Varsinkin puuskat saattavat aiheuttaa huteran tuntuman ohjauksessa. Rengaspaineiden heittely saattaa kyllä aiheuttaa huteruutta, koska päällysteen pahat uratkin tuntuvat ajossa. Normaaleissa olosuhteissa en huomannut ajon tai ohjauksen suhteen ongelmia, vaikka ohjaus onkin turhan löysä.
Monissa Kalos:ia käsitelleissä lehtijutuissa on nimenomaan kehuttu valoja ja niiden kantamaa. Itse olin myös niihin tyytyväinen vaikka ajankin paljon mm. metsäisillä tieosuuksilla. Valojen korkeuden säätö on kuitenkin tehtävä joka kerta kun enemmän kuin kuljettaja tai kuormaa takalootassa on mukana. - Samu
Osta Skoda siihen ei tarvitse pettyä.
- pikkuautoksi.
Luultavasti renkaiden uusiminen laadukkaammiksi tekisi ajon jopa erinomaiseksi.
- Blondi
Kiitos nimimerkille ihan kelvollinen ajaa.
Parempien renkaiden hankinta tulisi kyllä kysymykseen, ja voi auttaakin ajettavuutta.
Kiitos ja hyvää syksyä kaikille teille
daewoon keskustelijoille.;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49798Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11773- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49557- 92556
- 52546
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518