pettynyt :(

minä

Kävin koeajamassa Daewoo kalossin viimevuoden mallin.Hinta ja laatusuhde muuten kohdallaan.
Kiva ja näppärän näköinen.
Mutta auto on aliohjautuva ja yli 80:n vauhdissa ajettavuus muuttuu holtittomaksi.Auto oli ajettu reilut 32000 km. olikohan syy pelkästään rengas paineissa. Ajovalot vain huomio tienpäällä muille että ollaan tässä liikkeellä myös.
Millaisia kokemuksia teillä on.

5

1838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ah-

Itselläni ei ole juurikaan Kalosista kokemusta mutta pari kommenttia kuitenkin on laitettava.

Ensinnäkin nykyään kaikki etuvetoiset autot yleensä ovat käytökseltään aliohjautuvia. Itse en ainakaan ole uusien autojen kohdalla perusluonteeltaan yliohjautuvaan autoon törmännyt.

Maantienopeuksissa tuollainen pikkuauto ei tietysti ole ihan parhaillaan. Käsittääkseni Kalos on tässä suhteessa aivan yhtä hyvä (tai huono) kuin muutkin vastaavat autot.

• kokemusta

Ajoin vuoden verran ja hieman alle 30000 km Kalos:ia (porrasperä) ja omat kokemukseni ovat olleet kautta linjan myönteisiä.

Koska kyseessä on edullinen auto (n. 14500 €) niin sitä ja ajotuntumaa ei tietenkään suoraan voi verrata vaikka 25K maksavaan autoon.
      Auto on korkeahko, 149mm joten se on myös sivutuulelle herkkä. Varsinkin puuskat saattavat aiheuttaa huteran tuntuman ohjauksessa. Rengaspaineiden heittely saattaa kyllä aiheuttaa huteruutta, koska päällysteen pahat uratkin tuntuvat ajossa. Normaaleissa olosuhteissa en huomannut ajon tai ohjauksen suhteen ongelmia, vaikka ohjaus onkin turhan löysä.

Monissa Kalos:ia käsitelleissä lehtijutuissa on nimenomaan kehuttu valoja ja niiden kantamaa. Itse olin myös niihin tyytyväinen vaikka ajankin paljon mm. metsäisillä tieosuuksilla. Valojen korkeuden säätö on kuitenkin tehtävä joka kerta kun enemmän kuin kuljettaja tai kuormaa takalootassa on mukana.

• Samu

Osta Skoda siihen ei tarvitse pettyä.

• pikkuautoksi.

Luultavasti renkaiden uusiminen laadukkaammiksi tekisi ajon jopa erinomaiseksi.

• Blondi

Kiitos nimimerkille ihan kelvollinen ajaa.
        Parempien renkaiden hankinta tulisi kyllä kysymykseen, ja voi auttaakin ajettavuutta.
        Kiitos ja hyvää syksyä kaikille teille
        daewoon keskustelijoille.;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      53
      2047
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1405
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1234
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      64
      1153
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1091
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      916
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      889
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      65
      854
    9. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      8
      801
    10. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      72
      779
    Aihe